Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 07 juli 2013 - 22:25:46
Citaat van: robbert op 07 juli 2013 - 20:52:48
Citaat van: Maikel0230 op 07 juli 2013 - 18:15:03
De banden met dat kevlar gingen niet slecht, zoals de heren van VIER zeiden is meer verandering niet echt nodig.

hmm ja, maar er werd weer gepit aan ronde 6-8. In de toekomst komt er daar weer kritiek van

Dat is al een vooruitgang vergeleken met in China waar de soft effectief maar 1 a 2 ronden meeging. Zoals Jeroen al zij zal het nooit goed genoeg zijn voor sommigen. De situatie is nog altijd niet optimaal maar ik heb toch het gevoel dat er vandaag veel meer gepushed kon worden vergeleken met het begin van het seizoen. Wat mij nog opgevallen is dat de Kevlar versie Red Bull een boost gegeven heeft, dat waar Ferrari en Lotus dus bang voor waren maar het kon niet anders, die prutsbanden met hun metallen belt waren een gevaar voor coureur en personeel op het circuit.

Voor mijn part moggen de banden van vandaag voor de rest van het seizoen gebruikt worden. De band die pirlli meent in te voeren in Hongarije mogen ze achtwegelaten. Zo blijft de invloed van de verandering miniem.

ja dan zal er veel kritiek komen omdat redbull weer zo dominant geworden is.... dus weer niet goed

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 07 juli 2013 - 22:25:46

Dat is al een vooruitgang vergeleken met in China waar de soft effectief maar 1 a 2 ronden meeging. Zoals Jeroen al zij zal het nooit goed genoeg zijn voor sommigen. De situatie is nog altijd niet optimaal maar ik heb toch het gevoel dat er vandaag veel meer gepushed kon worden vergeleken met het begin van het seizoen. Wat mij nog opgevallen is dat de Kevlar versie Red Bull een boost gegeven heeft, dat waar Ferrari en Lotus dus bang voor waren maar het kon niet anders, die prutsbanden met hun metallen belt waren een gevaar voor coureur en personeel op het circuit.

Voor mijn part moggen de banden van vandaag voor de rest van het seizoen gebruikt worden. De band die pirlli meent in te voeren in Hongarije mogen ze achtwegelaten. Zo blijft de invloed van de verandering miniem.


Dat zal dus niet gebeuren. Pirelli zal over drie weken met een 2012-banden komen, voorzien van een 2013-compound. En terecht, want met de compound an sich is niets mis...Die stalen gordel is IMHO het probleem geweest.

Fabian

Er zal altijd kritiek komen op Pirelli. Voor het ene team werken de banden beter als voor de andere...

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 08 juli 2013 - 00:09:48
Citaat van: Maikel0230 op 07 juli 2013 - 22:25:46

Dat is al een vooruitgang vergeleken met in China waar de soft effectief maar 1 a 2 ronden meeging. Zoals Jeroen al zij zal het nooit goed genoeg zijn voor sommigen. De situatie is nog altijd niet optimaal maar ik heb toch het gevoel dat er vandaag veel meer gepushed kon worden vergeleken met het begin van het seizoen. Wat mij nog opgevallen is dat de Kevlar versie Red Bull een boost gegeven heeft, dat waar Ferrari en Lotus dus bang voor waren maar het kon niet anders, die prutsbanden met hun metallen belt waren een gevaar voor coureur en personeel op het circuit.

Voor mijn part moggen de banden van vandaag voor de rest van het seizoen gebruikt worden. De band die pirlli meent in te voeren in Hongarije mogen ze achtwegelaten. Zo blijft de invloed van de verandering miniem.


Dat zal dus niet gebeuren. Pirelli zal over drie weken met een 2012-banden komen, voorzien van een 2013-compound. En terecht, want met de compound an sich is niets mis...Die stalen gordel is IMHO het probleem geweest.

Belachelijk, de tussenband die men gisteren gebruikt heeft is veilig genoeg indien ze zich aan de veiligheidsmaatregelen van pirelli houden. Dat is meer geld en onderzoek weggooien op niets.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 08 juli 2013 - 14:46:54
Citaat van: Franky R. op 08 juli 2013 - 00:09:48
Citaat van: Maikel0230 op 07 juli 2013 - 22:25:46

Dat is al een vooruitgang vergeleken met in China waar de soft effectief maar 1 a 2 ronden meeging. Zoals Jeroen al zij zal het nooit goed genoeg zijn voor sommigen. De situatie is nog altijd niet optimaal maar ik heb toch het gevoel dat er vandaag veel meer gepushed kon worden vergeleken met het begin van het seizoen. Wat mij nog opgevallen is dat de Kevlar versie Red Bull een boost gegeven heeft, dat waar Ferrari en Lotus dus bang voor waren maar het kon niet anders, die prutsbanden met hun metallen belt waren een gevaar voor coureur en personeel op het circuit.

Voor mijn part moggen de banden van vandaag voor de rest van het seizoen gebruikt worden. De band die pirlli meent in te voeren in Hongarije mogen ze achtwegelaten. Zo blijft de invloed van de verandering miniem.


Dat zal dus niet gebeuren. Pirelli zal over drie weken met een 2012-banden komen, voorzien van een 2013-compound. En terecht, want met de compound an sich is niets mis...Die stalen gordel is IMHO het probleem geweest.

Belachelijk, de tussenband die men gisteren gebruikt heeft is veilig genoeg indien ze zich aan de veiligheidsmaatregelen van pirelli houden. Dat is meer geld en onderzoek weggooien op niets.


Moet je klagen bij de FIA, want die wil geen 2012-banden meer hebben, wegens te voorspelbaar. :P

rafael25

Banden hier, banden daar, banden zus, banden zo, banden voor, banden achter, banden op het asfalt, banden in de lucht, banden in pits, banden op het circuit, banden rel, banden wissel, banden slijtage, banden banden banden en nog eens banden, waar is de goede oude tijd gebleven dat we spraken over mooie inhaal acties en spannende gevechten op de baan?

Maikel0230

Citaat van: rafael25 op 09 juli 2013 - 14:34:16
Banden hier, banden daar, banden zus, banden zo, banden voor, banden achter, banden op het asfalt, banden in de lucht, banden in pits, banden op het circuit, banden rel, banden wissel, banden slijtage, banden banden banden en nog eens banden, waar is de goede oude tijd gebleven dat we spraken over mooie inhaal acties en spannende gevechten op de baan?

Wel dit toch nog steeds het Pirelli topic......  ::)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Precies, dus laten we 't over kalenders gaan hebben.  :P


Franky R.

Nou, zelfs dat weten ze te vergallen...Ik sla editie 2013 maar over... :P

robbert

Citaat van: rafael25 op 09 juli 2013 - 14:34:16
Banden hier, banden daar, banden zus, banden zo, banden voor, banden achter, banden op het asfalt, banden in de lucht, banden in pits, banden op het circuit, banden rel, banden wissel, banden slijtage, banden banden banden en nog eens banden, waar is de goede oude tijd gebleven dat we spraken over mooie inhaal acties en spannende gevechten op de baan?

inhaalacties en gevechten in een topic over banden???? Je spreekt toch ook niet over tennis in een topic over voetbal? :D

Maikel0230

http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_krijgt_data_van_pirelli/

Nu wist ik dit al langer als dat het hier op de pits verscheen (gebeurt niet vaak dat jullie een steekje laten vallen) maar toch heb ik de nood om er wat over te zeggen.

Mercedes zal dus de data van pirelli ontvangen. Dat doet de straf die Mercedes kreeg voor een deel teniet. Dat Brawn het over de banden van 2012 heeft verbaast mij toch wat. Nu weet ik wel dat de banden uit 2012 fel zullen lijken op de banden die we vanaf Hongarije zullen gebruiken maar het is toch wat simplistisch om te stellen dat je al ongeveer weet hoe die zullen reageren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Zouden de andere teams na die test van Mercedes ook data ontvangen hebben van Pirelli??

Franky R.

Citaat van: Fabian op 19 juli 2013 - 15:25:17
Zouden de andere teams na die test van Mercedes ook data ontvangen hebben van Pirelli??
Een zeer goede vraag...Op naar de volgende rel. Wie gaat er aan de bel trekken? Weer RBR? :P

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_eist_verandering/


Als ik Todt was, zou ik even bellen met Michelin... :P

Maikel0230

Toen dat hun contract in April niet verlengd werd voelde ik al natigheid, ik denk niet dat de FIA nog de bedoeling heeft om met hun verder te gaan.

Welcome back Michelin!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25