Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

0634

Dat lijkt mij inderdaad ook handig.

Wings

Citaat van: Gerard op 01 juli 2013 - 11:09:00
Wat ik  me afvraag... als het aan de curbstones heeft gelegen, waarom hadden de heren bij de GP2 er dan geen last van ???

Andersom het zelfde; waarom knalt bij 18 rijders de linker achterband niet? Denk dat rijstijl het enige juiste antwoord is.

0634

Of pech. Toeval. Geef het een naam. Misschien zijn die banden gewoon niet sterk genoeg en gaat het meestal goed, en soms niet.

Edwin90

http://www.gppits.net/nieuws/racecoureurs_in_young_drivers_test/

Zozo, snelle actie. Maar dan is de GP van Duitsland al geweest.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 20:27:23
Nou, als het dat laatste is, hoef je je geen zorgen te maken uiteraard. Die curbs gaan niet mee naar de Eiffel volgende week ;).

En ik hoorde het Anderson zeggen op de Beeb, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen om eerlijk te zijn. Ik weet niet precies hoe vaak er op Silverstone wordt geraced, maar het is een permanent circuit, dus er zullen wel vaker races gereden zijn recent. En hadden die klassen geen last van de curbs dan? Oké, eentje moet de eerste zijn natuurlijk, maar dan gelijk maar vier of vijf achter elkaar, terwijl er daarvoor niemand last had?

Geen verstand hoor van curbs, en ook niet van banden, maar het lijkt mij toch wel dat de kans levensgroot is dat het probleem bij Pirelli zit en niet bij de baan.

Het is wel zo dat F1 echt een buitenbeentje is wat banden betreft. Ik geloof dat de GP2 precies dezelfde banden gebruikt (ik volg GP2 eigenlijk niet dus ben niet zeker) maar dit toont dan toch aan dat de downforce in de F1 nog een stukje hoger is waardoor de banden aanzienlijk zwaarder belast worden.

Volgens mij is het wat jij in de post hierboven al zegt: "Misschien zijn die banden gewoon niet sterk genoeg en gaat het meestal goed, en soms niet."

En om die reden vind ik het wél schandalig wat er hier gebeurd is, in tegenstelling tot sommige forummers die 1-2 pagina's terug in dit topic beweren dat Pirelli hier geen schuld aan heeft. De FIA kan dan wel om zachte bandjes vragen, ze vragen wel in de eerste plaats om bandjes die niet uit elkaar klappen na 9 ronden. ::)

McLaren_über_alles

Citaat van: Jozef op 01 juli 2013 - 23:29:43

En om die reden vind ik het wél schandalig wat er hier gebeurd is, in tegenstelling tot sommige forummers die 1-2 pagina's terug in dit topic beweren dat Pirelli hier geen schuld aan heeft. De FIA kan dan wel om zachte bandjes vragen, ze vragen wel in de eerste plaats om bandjes die niet uit elkaar klappen na 9 ronden. ::)

Zowel Pirelli, de FIA als de meerderheid van de teams wilden dat er actie ondernomen werd. Echter was er unanimiteit nodig tussen de teams alvorens de banden aangepast mogen worden. Twee teams (Ferrari & Lotus) verkozen hun eigen persoonlijke belangen voorop te stellen bovenop de algemene belangen van de F1 (en de veiligheid van de coureurs), waardoor ze de nieuwe banden tegen hielden...

Als er iemand iets te verwijten valt, dan moet er wat mij betreft naar Ferrari en Lotus gekeken worden, en in mindere mate naar Pirelli.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Fabian


Sabai

Citaat van: Fabian op 02 juli 2013 - 16:40:24
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_past_banden_aan/


Zie je nou dat ik toch gelijk had dat het probleem al tijden bekend is en er ook een oplossing voor is.

Kootje

Citaat van: McLaren_über_alles op 02 juli 2013 - 13:09:15
Citaat van: Jozef op 01 juli 2013 - 23:29:43

En om die reden vind ik het wél schandalig wat er hier gebeurd is, in tegenstelling tot sommige forummers die 1-2 pagina's terug in dit topic beweren dat Pirelli hier geen schuld aan heeft. De FIA kan dan wel om zachte bandjes vragen, ze vragen wel in de eerste plaats om bandjes die niet uit elkaar klappen na 9 ronden. ::)

Zowel Pirelli, de FIA als de meerderheid van de teams wilden dat er actie ondernomen werd. Echter was er unanimiteit nodig tussen de teams alvorens de banden aangepast mogen worden. Twee teams (Ferrari & Lotus) verkozen hun eigen persoonlijke belangen voorop te stellen bovenop de algemene belangen van de F1 (en de veiligheid van de coureurs), waardoor ze de nieuwe banden tegen hielden...

Als er iemand iets te verwijten valt, dan moet er wat mij betreft naar Ferrari en Lotus gekeken worden, en in mindere mate naar Pirelli.

Pirelli stelde dat de banden veilig waren. Hadden zij onderkend dat de veiligheid weleens in het geding kon komen, dan was die unanimiteit niet nodig geweest. ::)

Sabai

Citaat van: Kootje op 02 juli 2013 - 16:57:45
Citaat van: McLaren_über_alles op 02 juli 2013 - 13:09:15
Citaat van: Jozef op 01 juli 2013 - 23:29:43

En om die reden vind ik het wél schandalig wat er hier gebeurd is, in tegenstelling tot sommige forummers die 1-2 pagina's terug in dit topic beweren dat Pirelli hier geen schuld aan heeft. De FIA kan dan wel om zachte bandjes vragen, ze vragen wel in de eerste plaats om bandjes die niet uit elkaar klappen na 9 ronden. ::)

Zowel Pirelli, de FIA als de meerderheid van de teams wilden dat er actie ondernomen werd. Echter was er unanimiteit nodig tussen de teams alvorens de banden aangepast mogen worden. Twee teams (Ferrari & Lotus) verkozen hun eigen persoonlijke belangen voorop te stellen bovenop de algemene belangen van de F1 (en de veiligheid van de coureurs), waardoor ze de nieuwe banden tegen hielden...

Als er iemand iets te verwijten valt, dan moet er wat mij betreft naar Ferrari en Lotus gekeken worden, en in mindere mate naar Pirelli.

Pirelli stelde dat de banden veilig waren. Hadden zij onderkend dat de veiligheid weleens in het geding kon komen, dan was die unanimiteit niet nodig geweest. ::)


Pirelli wilt natuurlijk geen gezichts verlies leiden. Al denk ik dat ze dat nu helemaal hebben.

Kootje

Precies, en daarom kan je het alleen hun kwalijk nemen. Als Pirelli eerlijk was geweest en er had nog steeds gestemd moeten worden (wat niet het geval is wanneer de veiligheid in het geding staat) en Lotus en Ferrari hadden dan nog steeds tegen gestemd, pas dan had je hun iets kwalijk kunnen nemen.

0634

Citaat van: McLaren_über_alles op 02 juli 2013 - 13:09:15
Citaat van: Jozef op 01 juli 2013 - 23:29:43

En om die reden vind ik het wél schandalig wat er hier gebeurd is, in tegenstelling tot sommige forummers die 1-2 pagina's terug in dit topic beweren dat Pirelli hier geen schuld aan heeft. De FIA kan dan wel om zachte bandjes vragen, ze vragen wel in de eerste plaats om bandjes die niet uit elkaar klappen na 9 ronden. ::)

Zowel Pirelli, de FIA als de meerderheid van de teams wilden dat er actie ondernomen werd. Echter was er unanimiteit nodig tussen de teams alvorens de banden aangepast mogen worden. Twee teams (Ferrari & Lotus) verkozen hun eigen persoonlijke belangen voorop te stellen bovenop de algemene belangen van de F1 (en de veiligheid van de coureurs), waardoor ze de nieuwe banden tegen hielden...

Als er iemand iets te verwijten valt, dan moet er wat mij betreft naar Ferrari en Lotus gekeken worden, en in mindere mate naar Pirelli.
Force India hield het ook tegen.

Overigens is dit wel enigszins onzinnig hoor, dit verwijt. Dit was namelijk voor de bandenexplosies.

Sabai

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=50718



Toch beweert Massa dit probleem ook al in Bahrein gehad te hebben. En zo zijn er aan een stuk door klachten geweest. Alleen werd dit als gezeur af gedaan door iedereen.

0634

ik heb toen geen band zien knallen.

Gerard

Ben benieuwd hoe deze banden presteren...  :-\
Er wordt nu in ieder geval iets ondernomen! ;)