Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Franky R. op 20 juni 2013 - 15:07:06
Citaat van: Jehoentelaar op 20 juni 2013 - 14:43:24
Mag hopen dat Mercedes er uiteindelijk niet mee gaat ophouden. Grotere (= duurdere) kalender + dure regelaanpassingen + voortdurende crisis, dat helpt de klasse op geen enkele manier. Mogen blij zijn als er na 2014 überhaupt nog 20 auto's op de grid staan.
En dat zal de reden zijn waarom Mercedes of een flutstraf krijgt of juist helemaal geen straf. De FIA gaat natuurlijk niet riskeren, om de aandeelhouders van Mercedes munitie te geven om het merk terug te trekken uit de sport...


Commerciële belangen zijn belangrijker dan de regels. Dat zagen we eerder bij Renault, dat de toenmalige GP van Frankrijk dreigde te missen. Ben vergeten waar het precies om ging.

voila inderdaad, ik denk al de hele tijd dat mercedes gewoon een geldboete zal krijgen. Niet meer en niet minder. Maar een schorsing of puntenverlies zullen ze nooit hebben

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 20 juni 2013 - 16:20:36
Citaat van: Fabian op 20 juni 2013 - 13:23:52
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_niet_akkoord/

Wat ik interessant vond was dit:

CitaatDe autosportfederatie stelt twee voorwaardes waaraan voldaan moet worden alvorens er toestemming wordt gegeven voor de test. De eerste voorwaarde is dat alle teams een eerlijke kans moeten hebben gekregen om te rijden. Voorwaarde twee is dat alle teams op de hoogte moeten zijn van de test.

Nu denk ik: In hoeverre kun je het Mercedes aanrekenen dat er niet aan deze voorwaarden is voldaan? Sinds wanneer is het de verantwoordelijkheid van 'n deelnemer om de overige teams op de hoogte te stellen en/of uit te nodigen? Het lijkt mij iig 'n stuk logischer dat de organisator (in dit geval Pirelli) daar zorg voor draagt. ::)
Pirelli gaan ze sowieso geen (grote) straf geven. Het is bijna onmogelijk om een bandenfabrikant te vinden die zo gek is om na al deze gekkigheid nog in te stappen in de Formule 1, dus de FIA zal koste wat kost proberen om Pirelli binnenboord te houden.

Gerard

Ik gok ook op een geldboete.... Morgen weten we het...

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 20 juni 2013 - 21:04:57
Pirelli gaan ze sowieso geen (grote) straf geven. Het is bijna onmogelijk om een bandenfabrikant te vinden die zo gek is om na al deze gekkigheid nog in te stappen in de Formule 1, dus de FIA zal koste wat kost proberen om Pirelli binnenboord te houden.

Snap ik, maar je kunt het moeilijk Mercedes aanrekenen dat Pirelli niet aan de voorwaarden om 'n tussentijdse test in te lassen voldaan heeft. Enige dat je Mercedes kwalijk kunt nemen is dat ze 'n 2013 auto gebruikt hebben. Maar ja .... als Charlie Whiting daar idd toestemming voor heeft gegeven. ::)

robbert

Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 06:13:56
Citaat van: Jehoentelaar op 20 juni 2013 - 21:04:57
Pirelli gaan ze sowieso geen (grote) straf geven. Het is bijna onmogelijk om een bandenfabrikant te vinden die zo gek is om na al deze gekkigheid nog in te stappen in de Formule 1, dus de FIA zal koste wat kost proberen om Pirelli binnenboord te houden.

Snap ik, maar je kunt het moeilijk Mercedes aanrekenen dat Pirelli niet aan de voorwaarden om 'n tussentijdse test in te lassen voldaan heeft. Enige dat je Mercedes kwalijk kunt nemen is dat ze 'n 2013 auto gebruikt hebben. Maar ja .... als Charlie Whiting daar idd toestemming voor heeft gegeven. ::)
voila, dus geen vuiltje aan de lucht

rafael25


Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 06:13:56
Citaat van: Jehoentelaar op 20 juni 2013 - 21:04:57
Pirelli gaan ze sowieso geen (grote) straf geven. Het is bijna onmogelijk om een bandenfabrikant te vinden die zo gek is om na al deze gekkigheid nog in te stappen in de Formule 1, dus de FIA zal koste wat kost proberen om Pirelli binnenboord te houden.

Snap ik, maar je kunt het moeilijk Mercedes aanrekenen dat Pirelli niet aan de voorwaarden om 'n tussentijdse test in te lassen voldaan heeft. Enige dat je Mercedes kwalijk kunt nemen is dat ze 'n 2013 auto gebruikt hebben. Maar ja .... als Charlie Whiting daar idd toestemming voor heeft gegeven. ::)
Conclusie: niemand zal een grote straf tegemoet zien. Denk ik. :)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2013 - 13:47:31
Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 06:13:56
Citaat van: Jehoentelaar op 20 juni 2013 - 21:04:57
Pirelli gaan ze sowieso geen (grote) straf geven. Het is bijna onmogelijk om een bandenfabrikant te vinden die zo gek is om na al deze gekkigheid nog in te stappen in de Formule 1, dus de FIA zal koste wat kost proberen om Pirelli binnenboord te houden.

Snap ik, maar je kunt het moeilijk Mercedes aanrekenen dat Pirelli niet aan de voorwaarden om 'n tussentijdse test in te lassen voldaan heeft. Enige dat je Mercedes kwalijk kunt nemen is dat ze 'n 2013 auto gebruikt hebben. Maar ja .... als Charlie Whiting daar idd toestemming voor heeft gegeven. ::)
Conclusie: niemand zal een grote straf tegemoet zien. Denk ik. :)


Een terechte conclusie, want.....Het blijft bij een reprimande... :P
http://www.gppits.net/nieuws/tribunaal_vestigt_vonnis/

Sabai

Citaat van: Franky R. op 21 juni 2013 - 14:26:37
Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2013 - 13:47:31
Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 06:13:56
Citaat van: Jehoentelaar op 20 juni 2013 - 21:04:57
Pirelli gaan ze sowieso geen (grote) straf geven. Het is bijna onmogelijk om een bandenfabrikant te vinden die zo gek is om na al deze gekkigheid nog in te stappen in de Formule 1, dus de FIA zal koste wat kost proberen om Pirelli binnenboord te houden.

Snap ik, maar je kunt het moeilijk Mercedes aanrekenen dat Pirelli niet aan de voorwaarden om 'n tussentijdse test in te lassen voldaan heeft. Enige dat je Mercedes kwalijk kunt nemen is dat ze 'n 2013 auto gebruikt hebben. Maar ja .... als Charlie Whiting daar idd toestemming voor heeft gegeven. ::)
Conclusie: niemand zal een grote straf tegemoet zien. Denk ik. :)


Een terechte conclusie, want.....Het blijft bij een reprimande... :P
http://www.gppits.net/nieuws/tribunaal_vestigt_vonnis/


Juiste beslissing imo.

Fabian


Jehoentelaar

En Mercedes zal niet in beroep gaan, lees ik op Twitter. Case closed, tijd om weer te gaan racen.

Edwin90

Goede actie, geen rookietest. Hebben de rest van de teams gelijk drie dagen terug. Voila.

Niet meer zeiken en gas geven! :)

Maikel0230

#1542
Ik ben absoluut niet te spreken over de uitkomst van het tribunaal maar ik ga nu ook niet doen alsof ik deze 'pruts straf' niet heb zien aankomen. Je mag er zeker van zijn dat meer teams dit nu zullen aangrijpen om te gaan testen want ik denk niet dat ze zo geweldig veel leren over hun wagen met een rookie aan het stuur. Het zal rustig zijn daar in Silverstone.

Wat ik nog het meest schandalig vind is dat het tribunaal aan Mercedes vroeg wat voor straf men zou willen indien men effectief schuldig bevonden zou worden men ook nog die sugestie gevolgd is  >:(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

rafael25


Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 21 juni 2013 - 16:27:34Wat ik nog het meest schandalig vind is dat het tribunaal aan Mercedes vroeg wat voor straf men zou willen indien men effectief schuldig bevonden zou worden men ook nog die sugestie gevolgd is  >:(

Dat vind ik ook wel opmerkelijk. Maar ik vind het wel een juiste straf.