Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

0634

Precies. Laten we eerst even afwachten. Om nou de FIA maar op hun blauwe ogen te geloven...

Edwin90

Kan het inderdaad niet goed zien, maar lijkt sterk op de auto van 2011. En daar mogen ze zoveel mee rijden als ze willen, als het maar op demobanden is.

Schumacher testte in 2009 een F2007 op GP2 banden.  :)

0634

Aangezien het nog geen wereldnieuws is, zal het ook ongetwijfeld een oude wagen zijn.

Maikel0230

#1458
http://www.f1fanatic.co.uk/2013/05/31/fia-expands-tyre-test-investigation-to-include-ferrari/

Ferrari word nu ook ter verantwoording geroepen voor hun test in Bahrein met de oude F150.

CitaatOn the question of whether Ferrari's test should be treated different from Mercedes, an earlier part of the regulations states the following:

22.1 Track testing shall be considered any track running time not part of an Event undertaken by a competitor entered in the Championship, using cars which conform substantially with the current Formula One Technical Regulations in addition to those from the previous or subsequent year. The only exception is that each competitor is permitted up to eight promotional events, carried out using tyres provided specifically for this purpose by the appointed supplier, to a maximum distance of 100km per event.

Obviously this test was more than 100km. However the first part is where Ferrari may have to make the case that a 2011 car does not "conform substantially with the current Formula One Technical Regulations".

That might be a difficult point to argue. The biggest difference between the current rules and those of two years ago is the restriction on exhaust blown diffusers. But Pirelli themselves have said the current cars have recovered most of the downforce that was lost when EBDs were restricted:

The cars are certainly pushing a lot harder than what we've seen in the past. The downforce levels are getting close to 2011 when the cars had blown diffusers. We also are seeing that with our new structure of tyre we're pushing much harder the compounds. So combine those two together and we find that we really are working the compounds much more than we have done in the past.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

pfff wie schreewde het hardst in Monaco? ???

McLaren_über_alles

Citaat van: Gerard op 03 juni 2013 - 11:36:29
pfff wie schreewde het hardst in Monaco? ???

Dit typeert Ferrari natuurlijk ook. Zitten zelf al te vaak op/over het randje te kleuren, maar zijn de eerste om het hards te roepen dat andere vals spelen... Jammer, want dit hoort niet voor een team met zo'n historie.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Kootje

Hoiezo niet? ???
Dat is toch ook deel van hun historie. ;)

robbert

ferrari zal zelf nog bestraft worden, want er gaat ook een onderzoek uit naar hen. Ja, ze krijgen nu ook eens wat mercedes van hen kreeg

Jehoentelaar

Sinds wanneer leidt een onderzoek automatisch tot een straf? Eerst maar eens afwachten wat er allemaal uit komt.

robbert

ja je hebt gelijk. Ze zullen wellicht een geldboete krijgen :)

Maikel0230

Voor Ferrari komt er waarschijnlijk niets maar voor Mercedes word het nog interessant

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: McLaren_über_alles op 03 juni 2013 - 15:51:03
Citaat van: Gerard op 03 juni 2013 - 11:36:29
pfff wie schreewde het hardst in Monaco? ???

Dit typeert Ferrari natuurlijk ook. Zitten zelf al te vaak op/over het randje te kleuren, maar zijn de eerste om het hards te roepen dat andere vals spelen... Jammer, want dit hoort niet voor een team met zo'n historie.

Dit typeert elk team. Of denk je dat één van de teams ook maar een haar beter is dan de ander?

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 03 juni 2013 - 20:49:02
Voor Ferrari komt er waarschijnlijk niets maar voor Mercedes word het nog interessant

Ik vraag het me af. Vind het allemaal maar een vaag verhaal wat er allemaal geschreven word in de pers. Het enigste wat Merc misschien fout is geweest door de huidige auto te gebruiken. Aan de andere kant vind ik het meer dan begrijpelijk dat Pirelli wil testen voor 2014. En de reglementen zullen dusdanig veranderen dat de auto's van 2014 totaal anders zullen zijn.

0634

Citaat van: Wings op 03 juni 2013 - 20:53:41

Dit typeert elk team. Of denk je dat één van de teams ook maar een haar beter is dan de ander?

Ja. Dat denk ik. Tot op zekere hoogte ga ik met je mee in je stelling, maar bepaalde teams maken het bonter dan anderen. En met bepaalde teams bedoel ik onder meer Red Bull en Ferrari.

0634

Citaat van: Sabai op 03 juni 2013 - 21:26:39
Citaat van: Maikel0230 op 03 juni 2013 - 20:49:02
Voor Ferrari komt er waarschijnlijk niets maar voor Mercedes word het nog interessant

Ik vraag het me af. Vind het allemaal maar een vaag verhaal wat er allemaal geschreven word in de pers. Het enigste wat Merc misschien fout is geweest door de huidige auto te gebruiken. Aan de andere kant vind ik het meer dan begrijpelijk dat Pirelli wil testen voor 2014. En de reglementen zullen dusdanig veranderen dat de auto's van 2014 totaal anders zullen zijn.
Ik geloof ook niet dat er echt straffen voor gaan komen. Ten eerste beweert Pirelli andere teams te hebben uitgenodigd en als dat zo is kunnen ze dat ongetwijfeld aantonen. Maar mocht het niet zo zijn, verwacht ik eigenlijk geen straf die Merc sportief zal raken. Dus hooguit een hoge boete en een waarschuwing of zoiets. Veel meer denk ik eigenlijk niet.