Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Wings

Was die uitnodiging niet gebaseerd op een auto van een x-aantal jaren oud? Zoiets meen ik mij te herinneren.

McLaren_über_alles

Los van de storm in de paddock rond Pirelli - Mercedes moet er echt wel dringend iets aan de banden gedaan worden. Zelfs in Monaco ging het bij iedereen maar om 1 ding: Saving tyres.

Ik hoorde rijders liften doorheen de tunnel, ik zag mensen treintje rijden en afstand houden om banden te sparen. Dit heeft amper nog iets met racen te maken. Ook het feit dat Vettel op het einde de snelste ronde laat opmeten, waarbij hij 2 seconden onder de tijd duikt zegt alles natuurlijk. Het gaat niet meer om het racen, het gaat niet meer om de kantjes van het circuit te rijden, om de dapperen van de watjes te onderscheiden, neen, het gaat om het zo rustig en soepel mogelijk cruisen naar de finish.

Ik ben fan van Pirelli, want door hen hebben we de laatste jaren enorm kunnen genieten van de races. Dit jaar zijn ze echter te ver gegaan, waarbij het lijkt alsof er sponsen onder de wagen gemonteerd werden in plaats van rubberen banden. Dit was duidelijk NIET de bedoeling van zowel de FIA als van Pirelli, waardoor deze ongewilde, scheefgetrokken situatie best zo snel mogelijk recht gezet wordt (zodat we opnieuw naar banden van het niveau van vorig jaar kunnen gaan).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Fabian

Lauda vertelde op de Duitser dat Mercedes wel had overlegd met de FIA, maar dat is natuurlijke logisch dat Niki dat zegt.

0634

Het lijkt mij vrij eenvoudig: Pirelli beweert alle teams te hebben uitgenodigd.

Dat zullen ze niet in het voorbijgaan in een oor hebben gefluisterd, dus daar zullen mails of brieven van zijn. Laat maar zien dan. Dan is het helder.

Tot dat moment blijft het gissen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 23:08:30
Het lijkt mij vrij eenvoudig: Pirelli beweert alle teams te hebben uitgenodigd.

Dat zullen ze niet in het voorbijgaan in een oor hebben gefluisterd, dus daar zullen mails of brieven van zijn. Laat maar zien dan. Dan is het helder.

Tot dat moment blijft het gissen.

Precies, rare situatie weer.
Snap sowiezo niet dat ze Pirelli gewoon niet de HRT van vorig jaar geven.
Dan is het probleem opgelost  ;)

Lauda zei iig. dat Mercedes voor de test met de FIA had overlegd, en volgens Lauda was de FIA akkoord...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Red Bull (lees Helmut Marko red.) roept nu dat Mercedes door deze test 1 seconde per ronde voordeel had. Dat lijkt me dan weer zwaar overdreven.

Maar het is natuurlijk wel belachelijk als alleen Mercedes de kans op deze test gekregen zou hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Wat een droevige vertoning weer vandaag in Monaco.... :(

-Vettel die de 76ste lap ff voor de lol 2 sec per rondje harder gaat rijden en meteen op zijn vingers wordt getikt door Horner...

-Giedo van de Garde in zijn Caterham die 1,5 sec. snellere rondetijden laat noteren dan raceleider Rosberg ergens rond de 10de lap, puur omdat de Nederlander in free-air zat.

-Het schrijnende langzame tempo waarin de race werd gereden, één grote show en ver verwijderd van de Formule 1 die ik graag wil zien.

Echt een schande voor de sport, kan het niet anders zeggen.

Terminator

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 22:21:07
Citaat van: Terminator op 26 mei 2013 - 21:57:42
Ja. Pirelli had andere teams moeten informeren en vragen. Dat is niet gebeurd.
Mercedes had natuurlijk nooit met de 2013 auto mogen rijden, en ze hadden nooit hun huidige rijders mogen inzetten voor de test.

Het gaat niet zo zijn dat Rosberg nu zijn overwinning kwijt raakt. Maar er kan wel wat anders gebeuren natuurlijk (wedstrijden schorsen, constructeurspunten worden afgepakt, zoals bij McLaren in 2007).  Pirelli zien we niet meer terug in 2014, vermoed ik.
Hembrey zegt juist dat Pirelli andere teams heeft gevraagd om medewerking. Alleen Mercedes zou hebben gereageerd... :-X
[/quote

En je gelooft zelf dat alle andere teams deze kans op extra data links hebben laten liggen?

Franky R.

Citaat van: Terminator op 26 mei 2013 - 23:58:50
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 22:21:07
Citaat van: Terminator op 26 mei 2013 - 21:57:42
Ja. Pirelli had andere teams moeten informeren en vragen. Dat is niet gebeurd.
Mercedes had natuurlijk nooit met de 2013 auto mogen rijden, en ze hadden nooit hun huidige rijders mogen inzetten voor de test.

Het gaat niet zo zijn dat Rosberg nu zijn overwinning kwijt raakt. Maar er kan wel wat anders gebeuren natuurlijk (wedstrijden schorsen, constructeurspunten worden afgepakt, zoals bij McLaren in 2007).  Pirelli zien we niet meer terug in 2014, vermoed ik.
Hembrey zegt juist dat Pirelli andere teams heeft gevraagd om medewerking. Alleen Mercedes zou hebben gereageerd... :-X
[/quote

En je gelooft zelf dat alle andere teams deze kans op extra data links hebben laten liggen?


Nee, dat kan ik idd. niet geloven...Dat vind ik ook raar. Maar dat is wat Hembrey zegt, he! Wij zijn er niet bij geweest. We moeten het met de info doen, die we kunnen krijgen... ;)

0634

Citaat van: Enzo op 26 mei 2013 - 23:52:27
Wat een droevige vertoning weer vandaag in Monaco.... :(

-Vettel die de 76ste lap ff voor de lol 2 sec per rondje harder gaat rijden en meteen op zijn vingers wordt getikt door Horner...


Dat was niet voor de banden, denk ik. Gewoon omdat risico nemen (in Monaco) nergens voor nodig was. Je gaat mij niet vertellen dat de banden er in de een na laatste ronde nog toe doen, want die waren prima, getuige de snelste ronde.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 27 mei 2013 - 06:50:28
Citaat van: Enzo op 26 mei 2013 - 23:52:27
Wat een droevige vertoning weer vandaag in Monaco.... :(

-Vettel die de 76ste lap ff voor de lol 2 sec per rondje harder gaat rijden en meteen op zijn vingers wordt getikt door Horner...


Dat was niet voor de banden, denk ik. Gewoon omdat risico nemen (in Monaco) nergens voor nodig was. Je gaat mij niet vertellen dat de banden er in de een na laatste ronde nog toe doen, want die waren prima, getuige de snelste ronde.

Nee maar, ze konden dus allemaal royaal harder dan dat ze deden. Dat gegeven alleen al....
De boardradio van Vettel spreekt ook boekdelen;

Horner:"Come on Seb, this is not necessary. There is nothing to gain."
Vettel:"Yes, but it's satisfaction"

McLaren_über_alles

Citaat van: Enzo op 27 mei 2013 - 09:44:51
Citaat van: Jeroen op 27 mei 2013 - 06:50:28
Citaat van: Enzo op 26 mei 2013 - 23:52:27
Wat een droevige vertoning weer vandaag in Monaco.... :(

-Vettel die de 76ste lap ff voor de lol 2 sec per rondje harder gaat rijden en meteen op zijn vingers wordt getikt door Horner...


Dat was niet voor de banden, denk ik. Gewoon omdat risico nemen (in Monaco) nergens voor nodig was. Je gaat mij niet vertellen dat de banden er in de een na laatste ronde nog toe doen, want die waren prima, getuige de snelste ronde.

Nee maar, ze konden dus allemaal royaal harder dan dat ze deden. Dat gegeven alleen al....
De boardradio van Vettel spreekt ook boekdelen;

Horner:"Come on Seb, this is not necessary. There is nothing to gain."
Vettel:"Yes, but it's satisfaction"

Er was ook amper verschil in rondetijden tussen de eerste en de laatste. Iedereen was gewoon op z'n dooie gemak treintje aan het rijden om banden te sparen. Dit heeft niks meer met F1 te maken...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Edwin90

Ik heb inderdaad zelden het veld zo dicht op elkaar zien zitten. Maar het droop er inderdaad vanaf dat het niet kwam doordat de performance zo dicht bij elkaar lag. ::) Erg jammer.

Franky R.


Franky R.

En toch... http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_blijft_aan/ ...Ik had het wel gezien, na zoveel commotie. Wat valt er eigenlijk te winnen voor Pirelli? Ze moeten een band maken van de FIA, die niemand meer kan bekoren. Nee, ook mij niet...Wat niet wil zeggen dat je gelijk had, Enzo... :P


De 2012 waren ok, maar die van dit jaar lijken wel van kauwgom gemaakt...We zagen het in Monaco, coureurs die cruisen omdat de banden anders uit elkaar vallen.... ::)