Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Maikel0230

Zoals gezegd door Jeroen zie ik geen probleem als Ferrari de auto uit 2010 heeft gebruikt, Mercedes heeft de huidige wagen gebruikt, groot verschil. Het was vanaag in de race te merken hoe goed Mercedes om gaat met de banden want Red Bull was op limiet na hun eerste stop terwijl rosberg zijn banden nog best meevielen. Hier moet en zou een sanctie aan vast moeten hangen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

#1381
Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2013 - 18:34:37
Zoals gezegd door Jeroen zie ik geen probleem als Ferrari de auto uit 2010 heeft gebruikt, Mercedes heeft de huidige wagen gebruikt, groot verschil. Het was vanaag in de race te merken hoe goed Mercedes om gaat met de banden want Red Bull was op limiet na hun eerste stop terwijl rosberg zijn banden nog best meevielen. Hier moet en zou een sanctie aan vast moeten hangen.
En toch slaat het protest nergens op, want de banden die in Monaco zijn gebruikt, zijn de oude banden. Pas in Canada komt Pirelli met de vernieuwde banden. En dan nog alleen de achterbanden...Red Bull begint nu wel heel erg dramatisch te doen... ::)

0634

Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2013 - 18:34:37
Zoals gezegd door Jeroen zie ik geen probleem als Ferrari de auto uit 2010 heeft gebruikt, Mercedes heeft de huidige wagen gebruikt, groot verschil. Het was vanaag in de race te merken hoe goed Mercedes om gaat met de banden want Red Bull was op limiet na hun eerste stop terwijl rosberg zijn banden nog best meevielen. Hier moet en zou een sanctie aan vast moeten hangen.

Absoluut niet. Want immers: de FIA gaf al toestemming van te voren. DAn kan je niet achteraf nog eens straffen, vind ik. Wel kan je aangeven het in de toekomst niet meer te doen.

Maikel0230

#1383
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 18:37:45
Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2013 - 18:34:37
Zoals gezegd door Jeroen zie ik geen probleem als Ferrari de auto uit 2010 heeft gebruikt, Mercedes heeft de huidige wagen gebruikt, groot verschil. Het was vanaag in de race te merken hoe goed Mercedes om gaat met de banden want Red Bull was op limiet na hun eerste stop terwijl rosberg zijn banden nog best meevielen. Hier moet en zou een sanctie aan vast moeten hangen.
en toch slaat het nergens op, want de banden die in Monaco zijn gebruikt, zijn de oude banden. Pas in Canada komt Pirelli met de vernieuwde banden. En dan nog alleen de achterbanden...Red Bull begint nu wel heel erg dramatisch te doen... ::)

Naar het schijnt heeft pirelli toegegeven dat er met zowel oude als nieuwe banden getest is ter vergelijking. Mercedes heeft zelf gezegd dat ze niet wisten waarmee ze aan het rond rijden waren. Maar ondanks dat zowel Ferrari als Red Bull in mijn ogen gelijk hebben met hun klacht zal het vrees ik op niets uitdraaien, Mercedes had aan de FIA gevraagd of het goed was en die zei ja. Het enige wat deze situatie kan rechtrekken is een testsessie organiseren tussen nu en Canada. Dat zou niet meer dan eerlijk zijn tegenover alle betrokken partijen.

De verandering is trouwens toch in mijn ogen volledig onrechtmatig, het mag volgens de regels niet. Pirelli verklaart dat het de compound ongemoeid laat zodat de performance hetzelfde blijft en dat ze enkel een ijzeren ring gaan gebruiken zodat de band niet meer loskomt zoals in Spanje is gebeurd. Een verandering om de (volgens pirelli niet gevaarlijke banden") veilig te maken, sorry maar dat is te hypocriet voor woorden.

Van teams kan je veel zeggen maar ik vind het gedrag van Pirelli onaanvaardbaar, de nieuwe calimero's van de F1

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Mwah, het enige dat ik jammer vind van Pirelli is dat ze zich teveel onder druk laten zetten. Nu weer door Merc blijkbaar.

Doe dat nou niet en wijs gewoon naar de FIA. Die hebben de opdracht gegeven om banden te maken die minder lang meegaan, willen de teams daarvan af moeten ze zich tot hen richten en niet tot Pirelli.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 19:24:23
Mwah, het enige dat ik jammer vind van Pirelli is dat ze zich teveel onder druk laten zetten. Nu weer door Merc blijkbaar.

Doe dat nou niet en wijs gewoon naar de FIA. Die hebben de opdracht gegeven om banden te maken die minder lang meegaan, willen de teams daarvan af moeten ze zich tot hen richten en niet tot Pirelli.

+1 ze laten zich meeslepen en dan krijg je dit soort absurde situaties die de F1 weer op zijn kop zet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Gewoon doorverwijzen naar de FIA, verder niet teveel meegaan in gemekker van de teams. De teams willen namelijk helemaal geen spectakel en ook geen goede banden. Die willen alleen maar winnen en dus banden die voor hén geschikt zijn. Als ze winnen met 10 pitstops vinden ze het ook best.

Terminator

http://www.autosport.com/news/report.php/id/107708

Dit is interessant. Nog lang geen einde verhaal dus. Je kunt er van uit gaan dat dit niet ongestraft blijft. Pirelli kan weleens weggeschopt gaan worden in de F1. En Mercedes heeft natuurlijk ook het reglement overschreden, wat je niet af kunt doen met een boete.

Franky R.

Citaat van: Terminator op 26 mei 2013 - 21:23:48
http://www.autosport.com/news/report.php/id/107708

Dit is interessant. Nog lang geen einde verhaal dus. Je kunt er van uit gaan dat dit niet ongestraft blijft. Pirelli kan weleens weggeschopt gaan worden in de F1. En Mercedes heeft natuurlijk ook het reglement overschreden, wat je niet af kunt doen met een boete.
Nogmaals, Ross Brawn heeft nog bij de FIA navraag gedaan. De FIA kan niet eerst wel toestemming geven, om daarna haar handen terug te trekken en de betrokken partijen te bestraffen...Dat zou pure kolder zijn!

Terminator

Nee. Dan lees je het artikel niet goed. Zie 3e alinea van het persbericht.


Franky R.

Citaat van: Terminator op 26 mei 2013 - 21:33:43
Nee. Dan lees je het artikel niet goed. Zie 3e alinea van het persbericht.


Ok, dat is de lezing van de FIA. Maar er heeft desondanks wel een test plaatsgevonden. Betekent dit dat zowel Pirelli als Mercedes in overtreding waren.


En zelfs dan nog, heeft het niets met de overwinning van Rosberg te maken maar kan hij door onduidelijk communiceren als nog worden gestraft?

Terminator

#1391
Ja. Pirelli had andere teams moeten informeren en vragen. Dat is niet gebeurd.
Mercedes had natuurlijk nooit met de 2013 auto mogen rijden, en ze hadden nooit hun huidige rijders mogen inzetten voor de test.

Het gaat niet zo zijn dat Rosberg nu zijn overwinning kwijt raakt. Maar er kan wel wat anders gebeuren natuurlijk (wedstrijden schorsen, constructeurspunten worden afgepakt, zoals bij McLaren in 2007).  Pirelli zien we niet meer terug in 2014, vermoed ik.

Franky R.

Citaat van: Terminator op 26 mei 2013 - 21:57:42
Ja. Pirelli had andere teams moeten informeren en vragen. Dat is niet gebeurd.
Mercedes had natuurlijk nooit met de 2013 auto mogen rijden, en ze hadden nooit hun huidige rijders mogen inzetten voor de test.

Het gaat niet zo zijn dat Rosberg nu zijn overwinning kwijt raakt. Maar er kan wel wat anders gebeuren natuurlijk (wedstrijden schorsen, constructeurspunten worden afgepakt, zoals bij McLaren in 2007).  Pirelli zien we niet meer terug in 2014, vermoed ik.
Hembrey zegt juist dat Pirelli andere teams heeft gevraagd om medewerking. Alleen Mercedes zou hebben gereageerd... :-X

Maikel0230

#1393
Dat de FIA nu zo een reactie de wereld instuurt is duidelijk genoeg denk ik, er is sprake van alle teams, ik denk niet dat dat gebeurd is. Zowel Pirelli en Mercedes komen nu pas echt op glad ijs!

De hele verdedeging van Merc/Pirelli beruste op die toestemming van de FIA. Nu gooit de FIA keihard de deur op hun neus, ik zie dit nog een serieus staartje krijgen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Is dat zo? De FIA beweert iets, maar Pirelli beweert iets anders. Zij zeggen dat zij wel degelijk andere teams hebben uitgenodigd, zelfs gedurende langere periodes en herhaaldelijk, en als dat zo is valt dat eenvoudig aan te tonen. Ross Brawn bevestigd de lezing van Pirelli overigens.