Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 22 mei 2013 - 20:58:24
Ik hoor dat nooit. Echt nooit. En bovendien: als je zegt: die auto vreet rubber, dan snapt men dat meteen. Wat is daar moeilijk aan om te begrijpen?

En hoezo wint de snelste auto niet? Ik zie dit jaar alleen maar Ferrari's, RedBulls of Lotussen winnen, nooit Williamsen of Caterhams?
Ik heb het niet over mezelf, ter verduidelijking... ???  ...maar de neutrale fan/lezer.

0634

#1336
Dat snap ik, maar die zijn echt niet achterlijk hoor. Als je die zegt dat de banden slijten, dan snappen ze dat. Het is geen hogere wiskunde. En de neutrale fan die niet zo fanatiek is, weet ook dat Ferrari en Red Bull de topteams zijn en die winnen nog steeds. Wat valt er dan niet te snappen?

Ik vind dat altijd zo'n raar argument. Ik praat vaak genoeg over F1 en ik heb nog nooit iemand gehoord die niet snapt dat als banden slijten je minder hard door een bocht kan.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 22 mei 2013 - 21:13:27
Ik hoor zo links en rechts wel eens dat er wat verwarring is met een verschillend aantal gemaakte pitstops, maar dat is het dan wel. Nooit gehoord dat het zo ingewikkeld is. Anderzijds hoor ik wel weer dat andere raceklassen "beter te volgen" zijn, maar dat is simpelweg door het ontbreken van pitstops en doordat die veelal korter zijn. Of omdat het NASCAR is.

Nou, dat kan je hebben: dat het veld door elkaar is gehusseld omdat sommigen op andere strategieen rijden. Maar dát is van álle tijden. Al zolang als ik F1 kijk. Dat heeft niets te maken met de Pirelli's, maar meer met pitstops in het algemeen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 22 mei 2013 - 21:57:31
Dat snap ik, maar die zijn echt niet achterlijk hoor. Als je die zegt dat de banden slijten, dan snappen ze dat. Het is geen hogere wiskunde. En de neutrale fan die niet zo fanatiek is, weet ook dat Ferrari en Red Bull de topteams zijn en die winnen nog steeds. Wat valt er dan niet te snappen?

Ik vind dat altijd zo'n raar argument. Ik praat vaak genoeg over F1 en ik heb nog nooit iemand gehoord die niet snapt dat als banden slijten je minder hard door een bocht kan.
Die vraag zou je eigenlijk aan Niki Lauda of Ecclestone moeten stellen...

0634

Ben jij niet Lauda dan?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 06:35:39
Ben jij niet Lauda dan?
Neien, nein...Gar nichts! ;D

rafael25


0634

Ow... dan zit ik inderdaad verkeerd. Jullie zijn toch echt als twee druppels water. Sorry Franky.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 18:16:25
Ow... dan zit ik inderdaad verkeerd. Jullie zijn toch echt als twee druppels water. Sorry Franky.
;D ;D ;D


Lauda en ik zijn beiden wel even lelijk...Mss. is dat het! :P

Matthijs

Watskeburt - De Jeugd van tegenwoordig
Citaat'Bout it 'bout net als een gek met al dat goud in m'n mikkie
Twee gezichten, één formule net als Lauda en Niki

Enzo


Maikel0230

Mensen de formule 1 wereld staat op zijn kop Pirelli heeft naar het schijnt een test uitgevoerd na de spaanse GP op die baan. Niets speciaals zou je zo denken want zij doens zoiets vakers, maar in dit geval werd er gebruik gemaakt van de diensten van Mercedes hun wagens en niet de 2 die pirelli  ter beschiking heeft. Volgens de regels mag dit indien Pirelli dit nodig acht maar sommige teams vinden het maar frapant dat een concurent die de grootste problemen heeft met de banden gebruikt werd voor die test. Het verklaart ook de grote stilte van Mercedes toen Red Bull in het heetst van de storm zat, zij waren samen met Pirelli de banden aan het doorgronden!  :o

http://www.f1fanatic.co.uk/2013/05/26/mercedes-rivals-considering-protest-over-tyre-test/

CitaatThe team which occupies the front row of the grid for today's Monaco Grand Prix is at the centre of a technical row ahead of the race.

Mercedes' rivals believe they infringed Formula One's testing rules by covering 1,000km in a three-day test at the Circuit de Catalunya following the Spanish Grand Prix.

Autosport claim Mercedes believe the test was legal as Formula One's official tyre supplier Pirelli is allowed to conduct a test with one of the teams if it deems it necessary.

Pirelli has been under pressure to change its tyre compounds due to the high degradation seen at some races as well as a spate of tyre delaminations. Mercedes have been trying to understand why their car's race performance is much worse than it's one-lap pace in qualifying.

Formula One teams are banned from conducting testing during the racing season. Article 22.4h of the Sporting Regulations states no track testing may take place "between the start of a ten day period which precedes the start of the first event of the championship and 31 December of the same year".

The rule gives two exception to that limit:

"One three day young driver training test carried out on a date and site approved by the FIA following consultation with all teams. No driver who has competed in more than two F1 world championship races may take part in this test and all drivers must be in possession of an International A Licence.

"Four one day aerodynamic tests carried out on FIA approved straight line or constant radius sites between 1 February of the current year and the start of the last event of the championship. Any of these days may be substituted for four hours of wind-on full scale wind tunnel testing to be carried out in a single twenty four hour period."

Last year's Monaco Grand Prix pole sitter was also involved in a technical row ahead of the race. Red Bull were accused of infringing the rules with the design of their car's floor.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Als het mag, zie ik het probleem niet zo.

Maikel0230

#1348
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 12:04:47
Als het mag, zie ik het probleem niet zo.

Het probleem is dat enkel Pirelli claimt dat die regel bestaat maar sommige experts hebben al verklaard niets in de bijbel van de FIA gevonden te hebben, ik ben zelf aan het zoeken maar tot nu toe zonder succes. Het probleem wordt nog groter want Lauda heeft al verklaard met een advocaat gesproken te hebben; ze wisten niet dat ze al nieuwe banden voor canada aan het testen waren; wat een pipo's. Mercedes heeft zich in de pinarie gewerkt, ik zie overal al berichten opduiken dat Ferrari, Lotus EN Red Bull een klacht aan het voorbereiden zijn.

Het feit dat men het geheim heeft proberen te houden zorgt natuurlijk voor nog meer argwaan.

Bron in het nederlands, plaats ook wat meer perspectief op de zaak.
CitaatWas er gisteren nog veel lof voor de 1-2 tijdens de kwalificatie in Monaco van Mercedes, vandaag ligt het team massaal onder vuur van bijna alle andere teams. Het team heeft zichzelf in het middelpunt van een nieuwe controverse gezet door na de Grand Prix van Spanje, een privé-test te hebben gehad van 1.000 kilometer op het Circuit de Catalunya.

Met de wetenschap dat Mercedes grote problemen heeft tijdens de races met de bandenslijtage is het een hard gelag voor de concurrentie dat juist Mercedes deze test heeft verreden in opdracht van Pirell

De concurrentie is woedend op Mercedes, zo zijn de berichten in het prinsendom van Monaco. Door deze test heeft Mercedes een kans gekregen om haar problemen met de banden te begrijpen en hiermee een oneerlijk voordeel te kunnen behalen. Vanwege slecht weer zou de test verspreid zijn geweest over drie dagen. Gezien de foto's die op Twitter staan heeft de test sowieso op 16 mei plaats gevonden.

Het testen gedurende het seizoen is al enkele seizoenen volledig verboden. Als er getest wordt in het seizoen is het een gezamenlijke test en niet een test waarbij één team haar wagen mag testen. Volgens berichtgeving zou Pirelli het verzoek bij Mercedes hebben neergelegd om te gaan testen. Mercedes zou Pirelli moeten helpen bij het ontdekken van de problemen met de banden die zich de laatste races hebben voorgedaan.

Bronnen bij Mercedes geven aan dat het een verzoek was van Pirelli, dat de mogelijkheid heeft om één team uit te nodigen voor een privé-test als dat werkelijk nodig is voor het ontwikkelen van haar producten.

De test zou volgens Mercedes compleet binnen de reglementen zijn. Andere bronnen beweren dat de concurrerende teams hier niet van zijn overtuigd waardoor de FIA nu de gang van zaken aan het bekijken is.

De FIA is zelf niet zeker.

BRON:http://www.f1today.net/nl/nieuws/mercedes-onder-vuur-na-geheime-pirellitest-in-spanje

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2013 - 12:08:42
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 12:04:47
Als het mag, zie ik het probleem niet zo.

Het probleem is dat enkel Pirelli claimt dat die regel bestaat maar sommige experts hebben al verklaard niets in de bijbel van de FIA gevonden te hebben, ik ben zelf aan het zoeken maar tot nu toe zonder succes. Het probleem wordt nog groter want Lauda heeft al verklaard met een advocaat gesproken te hebben; ze wisten niet dat ze al nieuwe banden voor canada aan het testen waren; wat een pipo's. Mercedes heeft zich in de pinarie gewerkt, ik zie overal al berichten opduiken dat Ferrari, Lotus EN Red Bull een klacht aan het voorbereiden zijn.

Het feit dat men het geheim heeft proberen te houden zorgt natuurlijk voor nog meer argwaan.

Bron in het nederlands, plaats ook wat meer perspectief op de zaak.
CitaatWas er gisteren nog veel lof voor de 1-2 tijdens de kwalificatie in Monaco van Mercedes, vandaag ligt het team massaal onder vuur van bijna alle andere teams. Het team heeft zichzelf in het middelpunt van een nieuwe controverse gezet door na de Grand Prix van Spanje, een privé-test te hebben gehad van 1.000 kilometer op het Circuit de Catalunya.

Met de wetenschap dat Mercedes grote problemen heeft tijdens de races met de bandenslijtage is het een hard gelag voor de concurrentie dat juist Mercedes deze test heeft verreden in opdracht van Pirell

De concurrentie is woedend op Mercedes, zo zijn de berichten in het prinsendom van Monaco. Door deze test heeft Mercedes een kans gekregen om haar problemen met de banden te begrijpen en hiermee een oneerlijk voordeel te kunnen behalen. Vanwege slecht weer zou de test verspreid zijn geweest over drie dagen. Gezien de foto's die op Twitter staan heeft de test sowieso op 16 mei plaats gevonden.

Het testen gedurende het seizoen is al enkele seizoenen volledig verboden. Als er getest wordt in het seizoen is het een gezamenlijke test en niet een test waarbij één team haar wagen mag testen. Volgens berichtgeving zou Pirelli het verzoek bij Mercedes hebben neergelegd om te gaan testen. Mercedes zou Pirelli moeten helpen bij het ontdekken van de problemen met de banden die zich de laatste races hebben voorgedaan.

Bronnen bij Mercedes geven aan dat het een verzoek was van Pirelli, dat de mogelijkheid heeft om één team uit te nodigen voor een privé-test als dat werkelijk nodig is voor het ontwikkelen van haar producten.

De test zou volgens Mercedes compleet binnen de reglementen zijn. Andere bronnen beweren dat de concurrerende teams hier niet van zijn overtuigd waardoor de FIA nu de gang van zaken aan het bekijken is.

De FIA is zelf niet zeker.

BRON:http://www.f1today.net/nl/nieuws/mercedes-onder-vuur-na-geheime-pirellitest-in-spanje

Dit vind ik dan eerder naar competitie vervalsing ruiken. Hier kunnen ze bij Merc echt een mega voordeel uithalen.