Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 17 mei 2013 - 19:57:21
Citaat van: Jeroen op 17 mei 2013 - 19:39:49
Ik heb ook niet echt het idee dat de veiligheid in het geding is hoor, om eerlijk te zijn.
Nee, maar dat nu toch waar de FIA haar trucje op baseert...waardoor er bij Ferrari en lotus heel wat oogjes op steeltjes staan... :D

Maar ze hebben buiten wat geklaag in de media en via hun eigen websites niet echt een klacht neergelegd hé. Op basis van artikel 12.6.3 kunnen ze zeker winnen maar als de FIA dan dat ander gedrocht erbij sleept, dan wordt het nog precair.

Stel je toch eens voor: "we geven Pirelli een mandaat om de banden op veiligheidsgronden te veranderen maar we zeggen er toch even bij dat die niet gevaarlijk waren in de eerste plaats"
Dat is toch hypocrisie ten top!

Maar nogmaals als Lotus en Ferrari geen echte klacht neerleggen zal niets of niemand de FIA/Pirelli/Red Bull lobby tegenhouden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 17 mei 2013 - 20:05:07

Maar ze hebben buiten wat geklaag in de media en via hun eigen websites niet echt een klacht neergelegd hé. Op basis van artikel 12.6.3 kunnen ze zeker winnen maar als de FIA dan dat ander gedrocht erbij sleept, dan wordt het nog precair.

Stel je toch eens voor: "we geven Pirelli een mandaat om de banden op veiligheidsgronden te veranderen maar we zeggen er toch even bij dat die niet gevaarlijk waren in de eerste plaats"
Dat is toch hypocrisie ten top!

Maar nogmaals als Lotus en Ferrari geen echte klacht neerleggen zal niets of niemand de FIA/Pirelli/Red Bull lobby tegenhouden.


Tja, dat kan..of de volgorde van de gang van zaken was anders.


*Eerst zwaaide de FIA met 12.5.2
*Hembrey/Pirelli ontkende vervolgens dat de banden onveilig waren
*Dus komt er een slimmerik bij Ferrari, die wijst op 12.6.3


Zoiets... ;)

Jehoentelaar

Wat veiligheid betreft zit er wel een gedachte achter. Banden die minder hard slijten laten minder marbles achter. In Canada steekt er nogal eens een eekhoorn o.i.d. over, die de rubberen stukjes wellicht voor voedsel aan zou kunnen zien. Eekhoorns kunnen niet tegen rubber, dus we moeten in het belang van de eekhoorn voorkomen dat de eekhoorn een marble zou kunnen meenemen.

0634

Eekhoorns kunnen inderdaad slecht tegen rubber. Daarom zijn er ook zoveel van. Geboortebeperking is tricky.

Super Seb

 ;D ;D ;D ;D ;D Lekker wakker worden zo!
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 17 mei 2013 - 23:39:26
Wat veiligheid betreft zit er wel een gedachte achter. Banden die minder hard slijten laten minder marbles achter. In Canada steekt er nogal eens een eekhoorn o.i.d. over, die de rubberen stukjes wellicht voor voedsel aan zou kunnen zien. Eekhoorns kunnen niet tegen rubber, dus we moeten in het belang van de eekhoorn voorkomen dat de eekhoorn een marble zou kunnen meenemen.

Dat niet alleen, een loopvlak dat loslaat kan een valide reden zijn om te veranderen. Ondanks afspraken.

McLaren_über_alles

Citaat van: Franky R. op 17 mei 2013 - 13:43:46
Citaat van: maartenf1 op 17 mei 2013 - 13:37:56
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/294755/ferrari-helemaal-niets-mis-met-vier-pitstops/

Volledig met Ferrari eens, dit is echt niet de eerste keer dat men 4x moet stoppen in een race.
Red Bull kan er niet tegen dat Lotus en Ferrari beter zijn, en jawel hoor Bernie en Pirelli geven Red Bull hun zin.
Het voorgaande artikel uit de FIA bijbel wijst er nog op, geen verandering in compounds gedurende het seizoen.

Dit is gewoon competitievervalsing. Red Bull moet maar leren om te gaan met deze banden en anders uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen!
De pest is dat ook Mercedes het niet erg vindt dat Pirelli de banden veranderd. Simpel gesteld is het dus Ferrari en Lotus vs Red Bull en Mercedes.

Los van welk team er voordeel bij zou hebben lijkt het mij gewoon de enige logische beslissing. Een beslissing in het belang van de volledige F1 wereld.

F1 fans willen hun favoriete rijder tot op de limiet zien rijden over het circuit, willen dat de beste 22 rijders ter wereld alles geven en anderhalf uur spectakel brengen. Niemand zit te wachten op een aantal rijders die als een bompa van 80 over het circuit kruipen, die radio boodschappen uitsturen als "I can't go any slower". Dit slaat gewoon helemaal nergens op, waardoor het gewoon in het algemene belang van de F1 een zeer goede maatregel is.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

0634

Praat voor jezelf, ik zit niet te wachten op de optochten van een paar jaar terug en Pirelli heeft er mede voor gezorgd dat dat voorbij is. Ik vond het vorig jaar nog prima. Nu is het iets te ver doorgeslagen, maar zomaar even terugdraaien, daar ben ik geen fan van.

Franky R.

Citaat van: McLaren_über_alles op 18 mei 2013 - 20:21:50
Citaat van: Franky R. op 17 mei 2013 - 13:43:46
Citaat van: maartenf1 op 17 mei 2013 - 13:37:56
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/294755/ferrari-helemaal-niets-mis-met-vier-pitstops/

Volledig met Ferrari eens, dit is echt niet de eerste keer dat men 4x moet stoppen in een race.
Red Bull kan er niet tegen dat Lotus en Ferrari beter zijn, en jawel hoor Bernie en Pirelli geven Red Bull hun zin.
Het voorgaande artikel uit de FIA bijbel wijst er nog op, geen verandering in compounds gedurende het seizoen.

Dit is gewoon competitievervalsing. Red Bull moet maar leren om te gaan met deze banden en anders uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen!
De pest is dat ook Mercedes het niet erg vindt dat Pirelli de banden veranderd. Simpel gesteld is het dus Ferrari en Lotus vs Red Bull en Mercedes.

Los van welk team er voordeel bij zou hebben lijkt het mij gewoon de enige logische beslissing. Een beslissing in het belang van de volledige F1 wereld.

F1 fans willen hun favoriete rijder tot op de limiet zien rijden over het circuit, willen dat de beste 22 rijders ter wereld alles geven en anderhalf uur spectakel brengen. Niemand zit te wachten op een aantal rijders die als een bompa van 80 over het circuit kruipen, die radio boodschappen uitsturen als "I can't go any slower". Dit slaat gewoon helemaal nergens op, waardoor het gewoon in het algemene belang van de F1 een zeer goede maatregel is.


Lotus en Ferrari zullen het niet met je eens zijn. En Pirelli blijft volhouden dat er geen sprake is van een onveilige situatie. Maar we zullen het zien vanaf Canada...Als Vettel vier op rij pakt, nou...berg je dan maar. Dat wordt fikse ruzie tussen de teams, FIA en Pirelli!


Mss. dat Pirelli dan wel stopt, omdat hun naam steeds meer wordt geschaadt.

0634

Ten onrechte overigens. Zij voeren uit, waar de FIA om vroeg.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2013 - 20:54:48
Ten onrechte overigens. Zij voeren uit, waar de FIA om vroeg.
Ja, dat dan weer wel...Maar waarom dan toch die compounds veranderen als de FIA zegt...maar een band die snel slijt? Pirelli wees nooit naar de FIA, maar laat haar oren hangen naar Mateschits en Bernie.


Ik moet Boullier dan gelijk geven...

0634

Mwah, zo lijkt het wel. Maar we moeten nog maar zien. Pirelli zegt dat de wijzigingen minimaal zullen zijn en bovendien mag er niet teveel worden veranderd, omdat Ferrari en Lotus dat niet zullen accepteren. Dus eerst maar eens zien hoe het nou echt zal gaan lopen. Om eerlijk te zijn verwacht ik echt geen hele gekke dingen. Vergeet niet dat Red Bull in Barcelona moeite had, maar een race eerder gewoon betrekkelijk eenvoudig won.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2013 - 21:08:51
Mwah, zo lijkt het wel. Maar we moeten nog maar zien. Pirelli zegt dat de wijzigingen minimaal zullen zijn en bovendien mag er niet teveel worden veranderd, omdat Ferrari en Lotus dat niet zullen accepteren. Dus eerst maar eens zien hoe het nou echt zal gaan lopen. Om eerlijk te zijn verwacht ik echt geen hele gekke dingen. Vergeet niet dat Red Bull in Barcelona moeite had, maar een race eerder gewoon betrekkelijk eenvoudig won.
Dat klopt helemaal, maar Red Bull blijft zeuren... ::)

Fabian

Volgens mij hebben we een piRELlitje te pakken in de F1...

Franky R.

#1304
Citaat van: Fabian op 18 mei 2013 - 23:01:02
Volgens mij hebben we een piRELlitje te pakken in de F1...
;D ;D ;D


Maar even serieus, ik hoop dat men snapt wat voor een geweldig gedonder er staat te gebeuren, indien Red Bull gaat vliegen waar Lotus en Ferrari verzanden.


Pirelli kan dan roepen dat ze maar heel weinig hebben veranderd, maar dat zal geen ene hond meer geloven. Pirelli had de FIA de opdracht moeten laten geven, om aan de banden te werken volgens art. 12.5.2.


Nu is het Pirelli wat teruggefloten wordt door de FIA, dus zijn de Italianen sowieso de kwaaie pier. Of Red Bull blijft hannesen met de banden, dus die gaan weer zeuren.


Of Red Bull...lees Vettel...gaat ervandoor en iedereen rept over een gestolen kampioenschap voor 'De Vinger'...