Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Wings

Nou ja, sorry hoor, ik vind het wel erg kort door de bocht gaan! Pirelli moet nu eenmaal banden meenemen. Kennelijk doet de ene compound band het beter bij het ene team en het andere compound bij het ander team. Dus, volgens jou redeneren wordt altijd wel een team bevoordeeld? Om Pirelli te beschuldigen van competitievervalsing zul je toch met wat beters moeten komen dan deze larie. Dat Pirelli koers veranderde lijkt me logisch nadat de halve wereld viel over het overmatig slijten van de zachtste band. Teams, rijders, media, fans, wil je dat allemaal negeren? Als je als Pirelli zijnde dan stug koers blijft varen heb je toch de afslag gemist zeg! Nee kom, wat waar is, is waar, dit is wel héél erg ver gezocht. En ik ben een Tifosi in hart en nieren. Maar hier wil ik met de beste wil van de wereld niet aan. Nog niet een beetje.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 08 mei 2013 - 20:56:06
Nou ja, sorry hoor, ik vind het wel erg kort door de bocht gaan! Pirelli moet nu eenmaal banden meenemen. Kennelijk doet de ene compound band het beter bij het ene team en het andere compound bij het ander team. Dus, volgens jou redeneren wordt altijd wel een team bevoordeeld? Om Pirelli te beschuldigen van competitievervalsing zul je toch met wat beters moeten komen dan deze larie. Dat Pirelli koers veranderde lijkt me logisch nadat de halve wereld viel over het overmatig slijten van de zachtste band. Teams, rijders, media, fans, wil je dat allemaal negeren? Als je als Pirelli zijnde dan stug koers blijft varen heb je toch de afslag gemist zeg! Nee kom, wat waar is, is waar, dit is wel héél erg ver gezocht. En ik ben een Tifosi in hart en nieren. Maar hier wil ik met de beste wil van de wereld niet aan. Nog niet een beetje.

Hola makker, Ik heb het ook niet op die schijt banden van Pirelli hoor maar dat maakt niet uit. De f1 teams moeten het maar doen met wat ze krijgen voorgeschoteld. En ja de ene band doet het bij het ene team beter als de andere. Dan moeten de teams hun wagens maar beter ontwikkelen. Ferrari en Lotus lijkt dat gelukt. Reb Bull en Mercedes niet zo. Alleen lijkt dat bij Reb Bull niet zo erg te zijn. Ik heb de banden van Seb gezien na de race tegenover die van Kimi en Grosjean. Ik weet zeker dat Red Bull er al sterren mee heeft gezien. Red Bull heeft zelf verklaard dat ze vinden dat ze gestraft worden voor hun succes. De druk werd hoog opgevoerd en zeker na China. In Bahrein word dan ineens een aanpassing gemaakt en voor Spanje komt er een compleet nieuwe harde band.

Sorry, maar naar wie wordt er dan geluisterd? Zeker niet de fans want die klagen al drie jaar en dat verdwijnt meestal tijdens het seizoen. Net alsof Pirelli ook maar een seconde rekening houdt met wat de Fans denken. Trouwens op een van de grootste Engelse F1 websites F1 fanatic.co.uk werd een poll gehouden over de Pirelli 's en 60-65% had geen problemen met de banden en op F1 fanatic zitten meer dan alleen Engelsen hoor.

De media? Laat me niet lachen, ik heb maar weinig 'commentatoren' veel horen klagen over de races die deze banden met zich meebrengen.

Je houden aan een vooropgesteld schema (Januari 2013) bevooroordeeld toch hellemaal niemand? Na klachten uit een bepaalde hoek daar ineens veranderingen aan maken dat vind ik voortrekken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 20:02:04


Goed kom jij nu eens met argumenten die aantonen dat Red Bull niet bevooroordeeld werd. Want ik heb ze in je commentaar niet gezien.

'Maar meneer,' sprak de rechter, 'er is geen enkel bewijs tegen u, dat klopt. U bent op geen enkele manier aan het misdrijf te linken. Maar probeert u nou maar eens te bewijzen dat u het niet gedaan heeft!'

0634

Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 20:48:29
Kijk Jeroen draait er niet omheen hij noemt mijn argumenten (ondersteund met links van de website zelf) niet goed genoeg. Kijk als men zoiets zegt dan is het toch niet te gek dat ik vraag om eens met tegenargumenten te komen. Dat is helemaal niet de wereld op zijn kop.
Het probleem is: je hebt geen argument. Je hebt louter gevoel. Een idee. Je hebt wat quotes die niets zeggen en je neemt dan maar aan dat het gevolg van die quotes een bepaalde handeling is. Sorry, maar dat zijn geen argumenten maar is slechts gevoel.

Er valt dan ook niets te ontkrachten. Moet ik de quotes ontkrachten of zoieets? Moet ik quotes gaan citeren die het tegendeel bewijzen?

Ik kan niet bewijzen dat Pirelli geen voorkeur voor een team heeft. Ik kan ook niet bewijzen dat ik Pim Fortuin niet heb doodgeschoten. Maar aangezien er geen bewijs is dat mij aan die misdaad linkt hoef ik me daar ook helemaal niet druk om te maken. Dat hoef ik pas te doen, als iemand wél kan aantonen of bewijzen wat mij daaraan linkt. Maar dat moet dan wel meer zijn dan een quote van iemand of een onderbuikgevoel.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 08 mei 2013 - 21:27:23
Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 20:02:04


Goed kom jij nu eens met argumenten die aantonen dat Red Bull niet bevooroordeeld werd. Want ik heb ze in je commentaar niet gezien.

'Maar meneer,' sprak de rechter, 'er is geen enkel bewijs tegen u, dat klopt. U bent op geen enkele manier aan het misdrijf te linken. Maar probeert u nou maar eens te bewijzen dat u het niet gedaan heeft!'

Goed ik zal je eens wakker schudden. Alle discussies zijn 'sugestief'; argumenten worden aangevoerd ondersteund door berichtgeving, media, video noem het maar op. Als een ander niet in staat is om tegenargumenten te vormen dan is de discussie ten dode opgeschreven. Dan is degene die het wel probeerde maar een ratelende zeveraar (volgens uw eigen bescheiden mening).

Wie hier nu juist of fout zit dat zullen wij nederige fans toch nooit te weten komen. Wat er in die achterkamertjes bedisselt wordt komt toch nooit naar buiten (tenzij er iemand zich gekloot voelt natuurlijk).
Citaat van: Jeroen op 08 mei 2013 - 21:34:22
Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 20:48:29
Kijk Jeroen draait er niet omheen hij noemt mijn argumenten (ondersteund met links van de website zelf) niet goed genoeg. Kijk als men zoiets zegt dan is het toch niet te gek dat ik vraag om eens met tegenargumenten te komen. Dat is helemaal niet de wereld op zijn kop.
Het probleem is: je hebt geen argument. Je hebt louter gevoel. Een idee. Je hebt wat quotes die niets zeggen en je neemt dan maar aan dat het gevolg van die quotes een bepaalde handeling is. Sorry, maar dat zijn geen argumenten maar is slechts gevoel.

Er valt dan ook niets te ontkrachten. Moet ik de quotes ontkrachten of zoieets? Moet ik quotes gaan citeren die het tegendeel bewijzen?

Ik kan niet bewijzen dat Pirelli geen voorkeur voor een team heeft. Ik kan ook niet bewijzen dat ik Pim Fortuin niet heb doodgeschoten. Maar aangezien er geen bewijs is dat mij aan die misdaad linkt hoef ik me daar ook helemaal niet druk om te maken. Dat hoef ik pas te doen, als iemand wél kan aantonen of bewijzen wat mij daaraan linkt. Maar dat moet dan wel meer zijn dan een quote van iemand of een onderbuikgevoel.

Dan zijn wij het oneens over hoe een argument gevormd word. Ik zie nog vele 'leuke' ontmoetingen in het vooruitzicht Jeroen  ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 21:41:01
Goed ik zal je eens wakker schudden. Alle discussies zijn 'sugestief'; argumenten worden aangevoerd ondersteund door berichtgeving, media, video noem het maar op. Als een ander niet in staat is om tegenargumenten te vormen dan is de discussie ten dode opgeschreven. Dan is degene die het wel probeerde maar een ratelende zeveraar (volgens uw eigen bescheiden mening).

Wie hier nu juist of fout zit dat zullen wij nederige fans toch nooit te weten komen. Wat er in die achterkamertjes bedisselt wordt komt toch nooit naar buiten (tenzij er iemand zich gekloot voelt natuurlijk).
Niet alles discussies zijn suggestief. Alle meningen zijn suggestief. Dat is wat anders.

Je kan ook feiten in een discussie gebruiken, en die zijn niet suggestief. Probleem is dat dit soort kwaadsprekerij over Pirelli (of over iemand anders) alleen maar gebaseerd is op gevoel en op uitspraken en interpretaties van gebeurtenissen. Meer niet.

Ik kan die uitspraken niet ontkennen, noch de gebeurtenissen. Alleen de conclusies die jij aan de hand daarvan trekt: die wel. Want daar zie ik geen bewijs van, slechts een gevoel. Misschien heb je wel gelijk, who knows, maar ik heb geen enkele reden om dat aan te nemen.

Het doet me denken aan de FIArrari discussie die eens in de zoveel tijd zijn lelijke tronie weer laat zien. Ook zoiets. Nog nooit een sterk argument voor gezien, maar als je dat roept moet je dan maar bewijzen dat het niet zo is. Tja, da's lekker discussieren natuurlijk.

Ik vind dat Maldonado de beste rijder is van allemaal. En als jij vindt van niet: bewijs het dan maar. Als je dat niet kan: nou ja, dan heb ik dus waarschijnlijk gelijk.

Maikel0230

#1206
Ik zie wat je bedoeld  8) zoals ik al zei dit wordt nog leuk want ik heb in tijden niet meer zo genoten van een gesprek.

Nu eens iets anders aansnijden: Wie vind dat Pirelli terug een witte streep rond de option band moet maken die tijdens het weekend wordt gebruikt? Want soms krijgt je geen beelden van wagens langs de zijkant en dan zitten comentatoren wel al eens mis. De kleurencodes die men gebruikt vind ik al prima


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 21:59:43
Ik zie wat je bedoeld  8) zoals ik al zei dit wordt nog leuk want ik heb in tijden niet meer zo genoten van een gesprek.
T is ook een leuk forum :).

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 21:16:53
Hola makker, Ik heb het ook niet op die schijt banden van Pirelli hoor maar dat maakt niet uit. De f1 teams moeten het maar doen met wat ze krijgen voorgeschoteld. En ja de ene band doet het bij het ene team beter als de andere. Dan moeten de teams hun wagens maar beter ontwikkelen. Ferrari en Lotus lijkt dat gelukt. Reb Bull en Mercedes niet zo. Alleen lijkt dat bij Reb Bull niet zo erg te zijn. Ik heb de banden van Seb gezien na de race tegenover die van Kimi en Grosjean. Ik weet zeker dat Red Bull er al sterren mee heeft gezien. Red Bull heeft zelf verklaard dat ze vinden dat ze gestraft worden voor hun succes. De druk werd hoog opgevoerd en zeker na China. In Bahrein word dan ineens een aanpassing gemaakt en voor Spanje komt er een compleet nieuwe harde band.

Nadat de hele F1-wereld op z'n kop stond en riep dat Pirelli doorschiet in haar doel! Nogal wiedes.

CitaatSorry, maar naar wie wordt er dan geluisterd? Zeker niet de fans want die klagen al drie jaar en dat verdwijnt meestal tijdens het seizoen. Net alsof Pirelli ook maar een seconde rekening houdt met wat de Fans denken. Trouwens op een van de grootste Engelse F1 websites F1 fanatic.co.uk werd een poll gehouden over de Pirelli 's en 60-65% had geen problemen met de banden en op F1 fanatic zitten meer dan alleen Engelsen hoor.

Als men niet naar fans zou luisteren had DRS niet bestaan. Maar goed, dat terzijde, want we dwalen af.

CitaatDe media? Laat me niet lachen, ik heb maar weinig 'commentatoren' veel horen klagen over de races die deze banden met zich meebrengen.

Afgelopen jaar niet. Nu wel. Pirelli is doorgeschoten in haar doel. Zelfs ik, als pro-Pirelli-man, vind dit. Nagaan dat ik een seizoen lang Pirelli heb verdedigd tegen de critici. Maar goed, ook dit vind ik irrelevant.

Wings

#1209
Citaat van: Jeroen op 08 mei 2013 - 21:27:23
Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 20:02:04


Goed kom jij nu eens met argumenten die aantonen dat Red Bull niet bevooroordeeld werd. Want ik heb ze in je commentaar niet gezien.

'Maar meneer,' sprak de rechter, 'er is geen enkel bewijs tegen u, dat klopt. U bent op geen enkele manier aan het misdrijf te linken. Maar probeert u nou maar eens te bewijzen dat u het niet gedaan heeft!'

Exactly! Een beslissing van Pirelli, ten gevolgen van kritiek, wordt zo gekneed alsof Red Bull als enige baat heeft en sprak. Dan negeer je mijns inziens wel een berg aan feiten. Als Ferrari-fan [talking about myself] zou mij dit prima uitkomen om de dominantie van Red Bull te verklaren, maar helaas morst Ferrari -met in de hoofdrol Alonso- zelf te veel punten. En halen ze niet het maximale uit hun materiaal. Dat Red Bull dat wel doet zonder dat Ferrari daar aan te pas komt kun je niet Pirelli verwijten.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 08 mei 2013 - 22:29:58
Citaat van: Jeroen op 08 mei 2013 - 21:27:23
Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 20:02:04


Goed kom jij nu eens met argumenten die aantonen dat Red Bull niet bevooroordeeld werd. Want ik heb ze in je commentaar niet gezien.

'Maar meneer,' sprak de rechter, 'er is geen enkel bewijs tegen u, dat klopt. U bent op geen enkele manier aan het misdrijf te linken. Maar probeert u nou maar eens te bewijzen dat u het niet gedaan heeft!'

Exactly! Een beslissing van Pirelli, ten gevolgen van kritiek, wordt zo gekneed alsof Red Bull als enige baat heeft en sprak. Dan negeer je mijns inziens wel een berg aan feiten. Als Ferrari-fan [talking about myself] zou mij dit prima uitkomen om de dominantie van Red Bull te verklaren, maar helaas morst Ferrari -met in de hoofdrol Alonso- zelf te veel punten. En halen ze niet het maximale uit hun materiaal. Dat Red Bull dat wel doet zonder dat Ferrari daar aan te pas komt kun je niet Pirelli verwijten.

Heb ik ook nergens gezegd.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

#1211
Citaat van: Wings op 08 mei 2013 - 22:23:26
Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 21:16:53
Net alsof Pirelli ook maar een seconde rekening houdt met wat de Fans denken.

Als men niet naar fans zou luisteren had DRS niet bestaan. Maar goed, dat terzijde, want we dwalen af.


Je dwaalt zeker af Wings, want euh ..... wat heeft Pirelli in godsnaam met DRS te maken? ;D



Wings

Volgens mij begrijp ik je intentie niet goed.

Maikel0230

Gewoon een foutje bij het quoten


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Ik zie het maar mik op de inhoud van de one-liner. Niet op het quoten. Dat geloof ik wel.