Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 mei 2013 - 22:19:15


Ze zullen geluisterd hebben naar argumenten van die teams. Prima.

Maar ook dan is het: luisteren ze wel, dan bevoordelen ze teams, luisteren ze niet, dan zijn het kutbanden en wil Pirelli niets doen met de kritiek. Ze doen het nooit goed.
Tja, daar moet ik je wel gelijk in geven...maar nu hebben ze gekozen voor een conservatieve benadering, m.a.w.  ze zijn van een filosofie afgestapt... Het zij zo...Maar ik weet nu al dat het wachten is op de volgende rel/woordenwisseling/onvrede in de paddock...

robbert

Citaat van: Jeroen op 07 mei 2013 - 22:19:15
Citaat van: Maikel0230 op 07 mei 2013 - 18:28:26
Citaat van: Jeroen op 07 mei 2013 - 18:15:20
Niks flauws aan hoor. Ik vind dat gelul over Red Bull en alles wat daar aan suggestieve onzin uit voorkomt gewoon volmaakt idioot en daar reageer ik dan op. Net als dat verhaal dat team ging klagen omdat Pirelli test in een oude Renault en daarmee Lotus bevoordeeld. Wat een flauwekul allemaal.

Soms denk ik wel eens: als er niks te zeuren valt, dan verzinnen we wel iets (bedoel ik niet jou mee hoor, niet eens alleen de F1wereld). En als er geen probleem is, dan verzinnen we wel een probleem.

Ik geloof er helemaal niks van dat Pirelli ook maar enig belang heeft bij het voortrekken van welk team dan ook. Zij willen gewoon banden leveren. Punt.

Volledig mee eens maar het kan toch geen toeval zijn dat Pirelli na de klaagzang van zowel Red Bull en Mercedes 'toevallig' voor Barcelona en Montreal de bandenkeuze aanpast. Als Pirelli alleen maar banden wil leveren dan moeten ze zich ook aan hun bandenkeuzes houden en deze niet meer wijzigen als het hen iets te heet onder de voeten wordt omdat enkele teams hun wagen niet voor elkaar hebben zoals ze dat zouden willen.  :-\

Ze zullen geluisterd hebben naar argumenten van die teams. Prima.

Maar ook dan is het: luisteren ze wel, dan bevoordelen ze teams, luisteren ze niet, dan zijn het kutbanden en wil Pirelli niets doen met de kritiek. Ze doen het nooit goed.

inderdaad, men moet altijd kunnen klagen.

Wings

Citaat van: Jozef op 07 mei 2013 - 20:45:28
Franky, de enige die aangebakken en emotioneel reageert, ben jij.

Ligt dus niet aan mij. Dank. ;) De rest laat ik voor wat het is.

Wings

Citaat van: Jeroen op 07 mei 2013 - 18:15:20
Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat er meer is tussen hen dan dat. Dát is echt zomaar een gevoel, dat mag overigens natuurlijk gewoon en wie weet is het wel waar, maar het is nergens op gebaseerd behalve op een gevoel.

Inderdaad. Net als het artikel. Beter 'tegenvoorbeeld' dan deze uitspraak kan ik mij niet bedenken!

CitaatNiks flauws aan hoor. Ik vind dat gelul over Red Bull en alles wat daar aan suggestieve onzin uit voorkomt gewoon volmaakt idioot en daar reageer ik dan op. Net als dat verhaal dat team ging klagen omdat Pirelli test in een oude Renault en daarmee Lotus bevoordeeld. Wat een flauwekul allemaal.

Soms denk ik wel eens: als er niks te zeuren valt, dan verzinnen we wel iets (bedoel ik niet jou mee hoor, niet eens alleen de F1wereld). En als er geen probleem is, dan verzinnen we wel een probleem.

Ik geloof er helemaal niks van dat Pirelli ook maar enig belang heeft bij het voortrekken van welk team dan ook. Zij willen gewoon banden leveren. Punt.

Dan zijn we het gewoon eens.

0634

Nou, danneh... zijn wij bij deze klaar met het gesprek ;).

Maikel0230

#1190
Hoe duidelijk willen jullie het hebben het gebeurd recht voor jullie neus en nog kunnen jullie niet zien dat er hier wel degelijk een bevooroordeling is gebeurd tegenover zowel Reb Bull en Mercedes. Red Bull waarschijnlijk het meest want zij waren het die riepen na Maleisië dat de banden ontworpen waren om hun snelle wagens te counteren.
http://www.gppits.net/nieuws/huidige_banden_straf_voor_succes/

Waarna Pirelli duidelijk maakten dat ze van die chantage niets moesten hebben.

http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_ongeroerd_door_kritiek_red_bull/

Maar na nog twee races en meer kritiek van Red Bull kraken ze onder de druk en geven ze hen maar hun zin. Zo ver zelfs dat ze niet de harde band van 2013 ter beschikking hebben maar die van 2012!

Ik vind gewoon dat als Pirelli een bandenkeuze aankondigt dat ze zich daar dan ook maar aan moeten houden ongeacht of teams daar nu tevreden mee zijn. Zij moeten hun wagens maar op orde hebben, daarvoor zitten ze in de F1.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 11:49:24
Hoe duidelijk willen jullie het hebben het gebeurd recht voor jullie neus en nog kunnen jullie niet zien dat er hier wel degelijk een bevooroordeling is gebeurd tegenover zowel Reb Bull en Mercedes. Red Bull waarschijnlijk het meest want zij waren het die riepen na Maleisië dat de banden ontworpen waren om hun snelle wagens te counteren.
http://www.gppits.net/nieuws/huidige_banden_straf_voor_succes/

Waarna Pirelli duidelijk maakten dat ze van die chantage niets moesten hebben.

http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_ongeroerd_door_kritiek_red_bull/

Maar na nog twee races en meer kritiek van Red Bull kraken ze onder de druk en geven ze hen maar hun zin. Zo ver zelfs dat ze niet de harde band van 2013 ter beschikking hebben maar die van 2012!

Ik vind gewoon dat als Pirelli een bandenkeuze aankondigt dat ze zich daar dan ook maar aan moeten houden ongeacht of teams daar nu tevreden mee zijn. Zij moeten hun wagens maar op orde hebben, daarvoor zitten ze in de F1.
Tja, lobby van RBR...wat ik al aangaf...

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 08 mei 2013 - 13:56:57
Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 11:49:24
Hoe duidelijk willen jullie het hebben het gebeurd recht voor jullie neus en nog kunnen jullie niet zien dat er hier wel degelijk een bevooroordeling is gebeurd tegenover zowel Reb Bull en Mercedes. Red Bull waarschijnlijk het meest want zij waren het die riepen na Maleisië dat de banden ontworpen waren om hun snelle wagens te counteren.
http://www.gppits.net/nieuws/huidige_banden_straf_voor_succes/

Waarna Pirelli duidelijk maakten dat ze van die chantage niets moesten hebben.

http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_ongeroerd_door_kritiek_red_bull/

Maar na nog twee races en meer kritiek van Red Bull kraken ze onder de druk en geven ze hen maar hun zin. Zo ver zelfs dat ze niet de harde band van 2013 ter beschikking hebben maar die van 2012!

Ik vind gewoon dat als Pirelli een bandenkeuze aankondigt dat ze zich daar dan ook maar aan moeten houden ongeacht of teams daar nu tevreden mee zijn. Zij moeten hun wagens maar op orde hebben, daarvoor zitten ze in de F1.
Tja, lobby van RBR...wat ik al aangaf...

Ik moet wel even een correctie doorvoeren het zal niet gaan om de harde band van 2012 maar om een prototypeband die gelijkaardig is aan die van 2012. Om deze nieuwe compound uit te testen krijgen de teams een extra set tijdens FP1. Voor de duidelijkheid het gaat hier niet over een extra setje voor vrijdagsrijders

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 11:49:24
Hoe duidelijk willen jullie het hebben het gebeurd recht voor jullie neus en nog kunnen jullie niet zien dat er hier wel degelijk een bevooroordeling is gebeurd tegenover zowel Reb Bull en Mercedes. Red Bull waarschijnlijk het meest want zij waren het die riepen na Maleisië dat de banden ontworpen waren om hun snelle wagens te counteren.
http://www.gppits.net/nieuws/huidige_banden_straf_voor_succes/

Waarna Pirelli duidelijk maakten dat ze van die chantage niets moesten hebben.

http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_ongeroerd_door_kritiek_red_bull/

Maar na nog twee races en meer kritiek van Red Bull kraken ze onder de druk en geven ze hen maar hun zin. Zo ver zelfs dat ze niet de harde band van 2013 ter beschikking hebben maar die van 2012!

Ik vind gewoon dat als Pirelli een bandenkeuze aankondigt dat ze zich daar dan ook maar aan moeten houden ongeacht of teams daar nu tevreden mee zijn. Zij moeten hun wagens maar op orde hebben, daarvoor zitten ze in de F1.

Goed, nu weten we wat jij vind en hoe jij erover denkt.

Nu alleen nog even met argumenten komen die verder gaat dan 'Red Bull riep dit', 'Pirelli riep dat' en 'ik vind zus' als het gaat om moedwillige bevoordeling van Red Bull door Pirelli.

Voorlopig zie ik alleen maar een Ferrarifan die een mening geeft en anderen die het er niet mee eens zijn, zonder enige argumenten ervan te beschuldigen dat zij niet zien wat er schijnbaar onder hun neus gebeurt.

Ja sorry, denk ik dan, ik ben geen Ferrarifan, dus ik zie er geen brood in om moord en brand te schreeuwen als ik mogelijkerwijs eens een keertje een voordeeltje voor een ander team zie, mocht dat al zo zijn. Sowieso heb ik altijd een beetje moeite met Ferrari (fans) die menen dat andere teams bevoordeeld worden tov hun eigen door de rest van de F1 gesubsideerde team, maar dit geheel terzijde.




Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 08 mei 2013 - 19:19:35
Goed, nu weten we wat jij vind en hoe jij erover denkt.

Nu alleen nog even met argumenten komen die verder gaat dan 'Red Bull riep dit', 'Pirelli riep dat' en 'ik vind zus' als het gaat om moedwillige bevoordeling van Red Bull door Pirelli.

Voorlopig zie ik alleen maar een Ferrarifan die een mening geeft en anderen die het er niet mee eens zijn, zonder enige argumenten ervan te beschuldigen dat zij niet zien wat er schijnbaar onder hun neus gebeurt.

Ja sorry, denk ik dan, ik ben geen Ferrarifan, dus ik zie er geen brood in om moord en brand te schreeuwen als ik mogelijkerwijs eens een keertje een voordeeltje voor een ander team zie, mocht dat al zo zijn. Sowieso heb ik altijd een beetje moeite met Ferrari (fans) die menen dat andere teams bevoordeeld worden tov hun eigen door de rest van de F1 gesubsideerde team, maar dit geheel terzijde.

Goed jij wil een robbertje vechten? Then lets dance!

1. Je argument dat ik pure een Ferrari fan ben is puur gebaseerd op mijn avatar en handtekening. Nu goed dat is ook misleidend. Ferrari heeft een speciale plaats in mijn hart dat stamt uit het Schumacher tijdperk. Daarna ben ik een ander soort fan geworden die iedere coureur wil waarderen op basis van zijn resultaten en waarden. Ik heb evenveel respect voor drievoudig wereldkampioen Sebastian Vettel als backrunner Charles Pic. Dat wil nog niet zeggen dat ik er nu zondag voor ga supporteren. Goed dat we dat even uit de weg hebben.

2.Dus jij zegt dat woorden uitgesproken door vertegenwoordigers van een merk of team in de pers niet ver genoeg gelden als een argument. Moet ik ze dan maar uit mijn magische hoed toveren. Ik heb geen contact met die personen; ik moet het dus doen met de riemen die mij aangeboden worden.

3. Ik beschuldig niemand die het niet met mee eens van ook maar iets. Als ik zo zou beginnen dan is de discussie voorbij voordat ze begonnen is. De intro van mijn post was overdreven; dat geef ik eerlijk toe Jeroen.

4.Wat ik uit je laatste alinea afleid  komt dus gewoonweg grof hierop neer: Alleen als Ferrari bevooroordeeld zou worden dan kom ik uit mijn tent, de rest mag doen en laten wat ze willen. Teams horen niet bevooroordeeld te worden; niemand en dus ook niet Ferrari. Dat ze aerodynamisch of mechanisch wat onder de tafel proberen dat is geen geheim. Als je het technische stukje in Formule1.nl leest dan kom je wat tegen. Maar als we het over een externe factor hebben zoals banden dan zou geen enkel team daar invloed op mogen hebben.

Goed kom jij nu eens met argumenten die aantonen dat Red Bull niet bevooroordeeld werd. Want ik heb ze in je commentaar niet gezien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Dat er niks tastbaars is wat concreet wijst naar bevoordelen van een specifiek team is tekenend dat er niks aan de hand is. Bovendien, iets wat niet gebeurt valt niet te bewijzen. Het zou het zelfde zijn als ik Pirelli ga beschuldigen Ferrari te bevoordelen omdat ze banden leveren op straatauto's en ze een verleden hebben en jou ga vragen dit te ontkrachten. Dat is de omgedraaide wereld.

CitaatZelf ben ik altijd een grote Schumacher/Ferrari fan geweest maar nadat hij in 2006 er mee ophield ben ik niet echt meer een zware 'fanboy'. Ik neem nu meer genoegen in het bewonderen van de kunsten van alle coureurs en teams maar ik blijf natuurlijk een zwak hart hebben voor de Scuderia. Als je zo lang heavy fan bent geweest dan krijg je dat er niet meer hellemaal uit.

Aldus een McLaren-fan......


Maikel0230

Citaat van: Wings op 08 mei 2013 - 20:15:52
Dat er niks tastbaars is wat concreet wijst naar bevoordelen van een specifiek team is tekenend dat er niks aan de hand is. Bovendien, iets wat niet gebeurt valt niet te bewijzen. Het zou het zelfde zijn als ik Pirelli ga beschuldigen Ferrari te bevoordelen omdat ze banden leveren op straatauto's en ze een verleden hebben en jou ga vragen dit te ontkrachten. Dat is de omgedraaide wereld.

CitaatZelf ben ik altijd een grote Schumacher/Ferrari fan geweest maar nadat hij in 2006 er mee ophield ben ik niet echt meer een zware 'fanboy'. Ik neem nu meer genoegen in het bewonderen van de kunsten van alle coureurs en teams maar ik blijf natuurlijk een zwak hart hebben voor de Scuderia. Als je zo lang heavy fan bent geweest dan krijg je dat er niet meer hellemaal uit.

Aldus een McLaren-fan......

Niets tastbaars zeg je? Het aanpassen van compounds nadat Red Bull er om geroepen had is dan maar een scheet in een fles. Als Red Bull het weekend weer domineert zoals in Bahrein (waar de bandenkeuze ook aangepast was) dan trek ik mijn conclusies wel.

Aldus een McLaren-fan? Ik mag het dus niet meer opnemen voor Ferrari gewoon omdat ik geen zware 'fanboy' meer ben. Goed dat we dat weten Wings.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 20:21:44
Niets tastbaars zeg je? Het aanpassen van compounds nadat Red Bull er om geroepen had is dan maar een scheet in een fles. Als Red Bull het weekend weer domineert zoals in Bahrein (waar de bandenkeuze ook aangepast was) dan trek ik mijn conclusies wel.

Punt is, jij beschuldigd Pirelli en vraagt vervolgens anderen om aan te tonen dat het niet zo is. Dat is de omgedraaide wereld. Bovendien negeer je dat zowat ieder team en rijder forse kritiek hebben geleverd op de (zachtste compound) banden. Dus als dat is waar je op doelt sla je de plank niet eens een beetje mis.

CitaatAldus een McLaren-fan? Ik mag het dus niet meer opnemen voor Ferrari gewoon omdat ik geen zware 'fanboy' meer ben. Goed dat we dat weten Wings.

Mij nu geen woorden in de mond leggen. Jij doet alsof mensen aan de hand van een avatar en handtekening zomaar wat aannemen. Terwijl je het gewoon zelf neerpent. Dat is mijn punt. Niet dat je als Ferrari-fan per definitie subjectief bent en het niet mag opnemen voor Ferrari.

Wings

Overigens vraag ik mij af, als Pirelli volgens jou gehoor heeft gegeven aan Red Bulls klaagzang, hoe je dan had gereageerd als hun niet de zachtste compound hadden thuis gelaten; hadden ze dan Ferrari bevoordeeld?

Maikel0230

#1199
Citaat van: Wings op 08 mei 2013 - 20:32:54
Citaat van: Maikel0230 op 08 mei 2013 - 20:21:44
Niets tastbaars zeg je? Het aanpassen van compounds nadat Red Bull er om geroepen had is dan maar een scheet in een fles. Als Red Bull het weekend weer domineert zoals in Bahrein (waar de bandenkeuze ook aangepast was) dan trek ik mijn conclusies wel.

Punt is, jij beschuldigd Pirelli en vraagt vervolgens anderen om aan te tonen dat het niet zo is. Dat is de omgedraaide wereld. Bovendien negeer je dat zowat ieder team en rijder forse kritiek hebben geleverd op de (zachtste compound) banden. Dus als dat is waar je op doelt sla je de plank niet eens een beetje mis.

CitaatAldus een McLaren-fan? Ik mag het dus niet meer opnemen voor Ferrari gewoon omdat ik geen zware 'fanboy' meer ben. Goed dat we dat weten Wings.

Mij nu geen woorden in de mond leggen. Jij doet alsof mensen aan de hand van een avatar en handtekening zomaar wat aannemen. Terwijl je het gewoon zelf neerpent. Dat is mijn punt. Niet dat je als Ferrari-fan per definitie subjectief bent en het niet mag opnemen voor Ferrari.

Punt is dat ik mezelf niet als Ferrari-fan meer zie. Dat is voorbij. Het heeft gewoon een speciaal plekje voor mij. Wat ik in mijn post in het "stel jezelf voor topic" zei zou dat toch moeten aantonen. Als dat voor jou niet zo is dan is dat gewoon een twistpunt omtrent interpretatie.

Terug naar de banden.

Kijk Jeroen draait er niet omheen hij noemt mijn argumenten (ondersteund met links van de website zelf) niet goed genoeg. Kijk als men zoiets zegt dan is het toch niet te gek dat ik vraag om eens met tegenargumenten te komen. Dat is helemaal niet de wereld op zijn kop.

En trouwens na Maleisie heeft de Harde band ook zware kritiek gekregen. De band die nu veranderd word.

Citaat van: Jeroen op 08 mei 2013 - 19:19:35


Goed, nu weten we wat jij vind en hoe jij erover denkt.

Nu alleen nog even met argumenten komen die verder gaat dan 'Red Bull riep dit', 'Pirelli riep dat' en 'ik vind zus' als het gaat om moedwillige bevoordeling van Red Bull door Pirelli.

Voorlopig zie ik alleen maar een Ferrarifan die een mening geeft en anderen die het er niet mee eens zijn, zonder enige argumenten ervan te beschuldigen dat zij niet zien wat er schijnbaar onder hun neus gebeurt.


Citaat van: Wings op 08 mei 2013 - 20:43:33
Overigens vraag ik mij af, als Pirelli volgens jou gehoor heeft gegeven aan Red Bulls klaagzang, hoe je dan had gereageerd als hun niet de zachtste compound hadden thuis gelaten; hadden ze dan Ferrari bevoordeeld?

Neen want dat was de origineel geplande compound

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25