Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Arthur

Heb je banden die feitelijk de hele race meegaan en je daarom moet wisselen [lees pitstop om het spannend te maken] zeg ik [al eerder] terug met tanken [strategie] en weg bandenreglement. Een stap terug wat feitelijk een stap vooruit is  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 17 april 2013 - 18:32:11
Heb je banden die feitelijk de hele race meegaan en je daarom moet wisselen [lees pitstop om het spannend te maken] zeg ik [al eerder] terug met tanken [strategie] en weg bandenreglement. Een stap terug wat feitelijk een stap vooruit is  ;)
Hm, je kunt ook de banden behouden en dat combineren met bijtanken. Immers zijn de auto's dan een stuk lichter, wat weer minder zwaar is voor de banden... 8)


Worden ze helemaal gek in de F1.  ;D

Arthur

Citaat van: Franky R. op 17 april 2013 - 18:35:25
Citaat van: Arthur op 17 april 2013 - 18:32:11
Heb je banden die feitelijk de hele race meegaan en je daarom moet wisselen [lees pitstop om het spannend te maken] zeg ik [al eerder] terug met tanken [strategie] en weg bandenreglement. Een stap terug wat feitelijk een stap vooruit is  ;)
Hm, je kunt ook de banden behouden en dat combineren met bijtanken. Immers zijn de auto's dan een stuk lichter, wat weer minder zwaar is voor de banden... 8)


Worden ze helemaal gek in de F1.  ;D

Wellicht een optie met die zachte banden, brandstof voor 5 rondjes, pitstop voor banden en brandstof ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian


SDG

Citaat van: Fabian op 18 april 2013 - 11:33:35
http://www.gppits.net/nieuws/hankook_opvolger_pirelli/

Hankook is ook de vaste bandenleverancier bij de DTM. Die zouden dan twee topklassen tegelijk bevoorraden...

Fabian

Citaat van: SDG op 18 april 2013 - 11:43:47
Citaat van: Fabian op 18 april 2013 - 11:33:35
http://www.gppits.net/nieuws/hankook_opvolger_pirelli/

Hankook is ook de vaste bandenleverancier bij de DTM. Die zouden dan twee topklassen tegelijk bevoorraden...
Tja. Dat moet toch wel mogelijk zijn lijkt me? Ben benieuwd wat er op dit vlak gaat gebeuren.

rafael25


Edwin90

Citaat van: rafael25 op 18 april 2013 - 12:54:35
Citaat van: Fabian op 18 april 2013 - 11:33:35
http://www.gppits.net/nieuws/hankook_opvolger_pirelli/
of michelin

Michelin gaf in 2010 al aan alleen terug te willen keren als er ook een tweede fabrikant meedoet, een bandenoorlog dus. Als ze het alleen moeten doen dat willen ze daar een fikse vergoeding voor. Iets waar Opa Bernie niet van gecharmeerd is natuurlijk.

Fabian

Ik heb nog niks gezien van Michelin omtrent een terugkeer. Het verhaal van Edwin verklaart voor mij waarom...

robbert

Citaat van: SDG op 18 april 2013 - 11:43:47
Citaat van: Fabian op 18 april 2013 - 11:33:35
http://www.gppits.net/nieuws/hankook_opvolger_pirelli/

Hankook is ook de vaste bandenleverancier bij de DTM. Die zouden dan twee topklassen tegelijk bevoorraden...

zou toch alleszins beter zijn dan pirelli. ;)

Kootje

Hoezo?

Ook zij zullen van de FIA de opdracht krijgen banden te leveren die snel slijten. Het is heus niet zo dat Pirelli geen goede band kan maken.

SanderD

Citaat van: Kootje op 18 april 2013 - 17:53:14
Hoezo?

Ook zij zullen van de FIA de opdracht krijgen banden te leveren die snel slijten. Het is heus niet zo dat Pirelli geen goede band kan maken.

Inderdaad, als je de huidige banden bekritiseerd moet je bij de FIA wezen en niet Pirelli.

Jozef

Als ik de FIA was, zou ik eerlijk gezegd op dit moment geen deal sluiten met een Koreaans bedrijf, gezien de situatie daar...

robbert

Citaat van: Kootje op 18 april 2013 - 17:53:14
Hoezo?

Ook zij zullen van de FIA de opdracht krijgen banden te leveren die snel slijten. Het is heus niet zo dat Pirelli geen goede band kan maken.

aah,  ik dacht dat, omdat men telkens kritiek gaf op pirelli

Kootje

Citaat van: robbert op 18 april 2013 - 19:24:30
Citaat van: Kootje op 18 april 2013 - 17:53:14
Hoezo?

Ook zij zullen van de FIA de opdracht krijgen banden te leveren die snel slijten. Het is heus niet zo dat Pirelli geen goede band kan maken.

aah,  ik dacht dat, omdat men telkens kritiek gaf op pirelli

Tsja .... het is nu eenmaal makkelijker om de fabrikant de schuld te geven 'n wanproduct te maken dan de opdrachtgever. Overigens weet ik niet of de FIA dit jaar Pirelli opdracht gegeven heeft 'n nog slechtere band te maken dan vorig jaar. Die beslissing zou ook zomaar door Pirelli zelf genomen kunnen zijn nadat de meeste teams de banden eind 2012 wel onder de knie hadden. Ongeacht of dit wederom in opdracht van de FIA gebeurde of op eigen initiatief, zijn ze imo met de supersofts te ver doorgeslagen.