Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Wizard

Niet relevant. Ik zou niet weten waarom de door mij genoemde fabrikanten niet banden kunnen maken die slijten zoals Pirelli's slijten. Dat staat los van teamprestaties.

0634

Ow sorry ik begreep je verkeerd. nevermind.

Wizard

Het is je vergeven. ;)

McLaren_über_alles

Citaat van: robbert op 21 juni 2012 - 12:07:20
Citaat van: Makke op 21 juni 2012 - 11:45:36
Van mij mogen ze het contract gerust voor enkele jaren verlengen. De Pirelli-banden zijn een geschenk voor de F1.

voila zo denk ik er ook over. Nu is er tenminste spektakel in de races, en vroeger niet

Weet nog altijd niet goed wat er van te denken. Na de SC waren ze nog 20 ronden te gaan, NET genoeg om te overbruggen op 1 setje? In plaats dat iedereen er vol voor gaat, leek het alsof niemand elkaar durfde aanvallen uit schrik om de banden aan flarden te rijden (wat zelfs bij LH gebeurde).

Vindt het concept goed van de banden, maar de duurzaamheid mag toch wel wat hoger zodat je echt kan pushen in plaats van cruisen en banden sparen.

Ik denk trouwens dat vooral de echte racers hier de dupe van zijn (Schumacher, Hamilton,...) en dat andere meer berekende rijders hier in het voordeel door zijn (Alonso, Button (?) )
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

0634

Ik denk dat Pirelli deze race voor een groot deel leuk maakte.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 20:50:41
Ik denk dat Pirelli deze race voor een groot deel leuk maakte.
Dat denk ik ook. Dat is een van de taken van Pirelli en daar zijn ze vandaag in geslaagd.

robbert

Citaat van: Fabian van Tiel op 24 juni 2012 - 21:05:22
Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 20:50:41
Ik denk dat Pirelli deze race voor een groot deel leuk maakte.
Dat denk ik ook. Dat is een van de taken van Pirelli en daar zijn ze vandaag in geslaagd.

inderdaad, maar blijkbaar zijn er toch nog die dat niet door hebben

Fabian

Citaat van: robbert op 24 juni 2012 - 21:18:14
Citaat van: Fabian van Tiel op 24 juni 2012 - 21:05:22
Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 20:50:41
Ik denk dat Pirelli deze race voor een groot deel leuk maakte.
Dat denk ik ook. Dat is een van de taken van Pirelli en daar zijn ze vandaag in geslaagd.

inderdaad, maar blijkbaar zijn er toch nog die dat niet door hebben
Hmm. Ik heb een poging gedaan....

Enzo

Citaat van: McLaren_über_alles op 24 juni 2012 - 20:49:21
Citaat van: robbert op 21 juni 2012 - 12:07:20
Citaat van: Makke op 21 juni 2012 - 11:45:36
Van mij mogen ze het contract gerust voor enkele jaren verlengen. De Pirelli-banden zijn een geschenk voor de F1.

voila zo denk ik er ook over. Nu is er tenminste spektakel in de races, en vroeger niet

Weet nog altijd niet goed wat er van te denken. Na de SC waren ze nog 20 ronden te gaan, NET genoeg om te overbruggen op 1 setje? In plaats dat iedereen er vol voor gaat, leek het alsof niemand elkaar durfde aanvallen uit schrik om de banden aan flarden te rijden (wat zelfs bij LH gebeurde).

Vindt het concept goed van de banden, maar de duurzaamheid mag toch wel wat hoger zodat je echt kan pushen in plaats van cruisen en banden sparen.

Ik denk trouwens dat vooral de echte racers hier de dupe van zijn (Schumacher, Hamilton,...) en dat andere meer berekende rijders hier in het voordeel door zijn (Alonso, Button (?) )

Eens! Dit is geen racen maar pacen... ;)
Webber's post-race interview was veelzeggend.
Ik hoop enorm op fatsoenlijke banden in 2013.

Citaat"Another crazy day. As we're finding out, it's very different to know what's going to happen on Sundays," said Webber.

"I didn't mind the race, it wasn't too bad - a bit of KERS, a bit of DRS, a bit of fighting here and there.

"But it's still very tricky to race. You can't race that hard because you're looking after the tyres."

SanderD

Citaat van: Enzo op 24 juni 2012 - 21:29:27
Citaat van: McLaren_über_alles op 24 juni 2012 - 20:49:21
Citaat van: robbert op 21 juni 2012 - 12:07:20
Citaat van: Makke op 21 juni 2012 - 11:45:36
Van mij mogen ze het contract gerust voor enkele jaren verlengen. De Pirelli-banden zijn een geschenk voor de F1.

voila zo denk ik er ook over. Nu is er tenminste spektakel in de races, en vroeger niet

Weet nog altijd niet goed wat er van te denken. Na de SC waren ze nog 20 ronden te gaan, NET genoeg om te overbruggen op 1 setje? In plaats dat iedereen er vol voor gaat, leek het alsof niemand elkaar durfde aanvallen uit schrik om de banden aan flarden te rijden (wat zelfs bij LH gebeurde).

Vindt het concept goed van de banden, maar de duurzaamheid mag toch wel wat hoger zodat je echt kan pushen in plaats van cruisen en banden sparen.

Ik denk trouwens dat vooral de echte racers hier de dupe van zijn (Schumacher, Hamilton,...) en dat andere meer berekende rijders hier in het voordeel door zijn (Alonso, Button (?) )

Eens! Dit is geen racen maar pacen... ;)
Webber's post-race interview was veelzeggend.
Ik hoop enorm op fatsoenlijke banden in 2013.

Citaat"Another crazy day. As we're finding out, it's very different to know what's going to happen on Sundays," said Webber.

"I didn't mind the race, it wasn't too bad - a bit of KERS, a bit of DRS, a bit of fighting here and there.

"But it's still very tricky to race. You can't race that hard because you're looking after the tyres."

Alonso is natuurlijk geen echte racer...

0634

Allemaal gelul, sorry dat ik het zeg, maar ik heb vandaag meer racen gezien dan in sommige hele jaargangen samen. Er was heel veel racen op het scherpst van de snede. En dat was vandaag echt mede door Pirelli.

Enzo

Quote McLaren uber alles
CitaatIk denk trouwens dat vooral de echte racers hier de dupe van zijn (Schumacher, Hamilton,...) en dat andere meer berekende rijders hier in het voordeel door zijn (Alonso, Button (?)

Nah, vorig jaar was dit wel zo. Button bijvoorbeeld, die kon in 2011 een stuk beter overweg met de banden dan Hamilton.
Dit jaar lijkt het juist andersom, degene die zacht voor de banden zijn hebben het nog lastiger om de juiste operating window te vinden.
De andere samenstelling van het rubber en de andere constructie zal hier mee te maken hebben.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 21:43:43
Allemaal gelul, sorry dat ik het zeg, maar ik heb vandaag meer racen gezien dan in sommige hele jaargangen samen. Er was heel veel racen op het scherpst van de snede. En dat was vandaag echt mede door Pirelli.

Precies

Fabian

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 21:43:43
Allemaal gelul, sorry dat ik het zeg, maar ik heb vandaag meer racen gezien dan in sommige hele jaargangen samen. Er was heel veel racen op het scherpst van de snede. En dat was vandaag echt mede door Pirelli.
Helemaal mee eens. Racen is voor mij vechten met elkaar om posities en dat hebben we volgens mij vandaag erg veel gezien.

Kootje

Daarom, en dat gezeik met die banden hebben ze allemaal.
Daar moeten ze maar leren mee om te gaan.