Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

0634

Tja, alles pro's en cons lijken mij wel gezegd. Iedereen zijn mening. Wat ik alleen nog even wil zeggen is dat F1 door de jaren verandert is. Pitstops kwamen ineens, tanken ineens. Turbo's kwamen en gingen weer. Slicks ook. Op al die wijzigingen kwam altijd commentaar en er waren ook altijd weer medestanders. Verandering hoort bij F1, en bij iedere verandering horen voor- en tegenstanders. Het zij zo.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 17 juni 2012 - 11:35:37
Tja, alles pro's en cons lijken mij wel gezegd. Iedereen zijn mening. Wat ik alleen nog even wil zeggen is dat F1 door de jaren verandert is. Pitstops kwamen ineens, tanken ineens. Turbo's kwamen en gingen weer. Slicks ook. Op al die wijzigingen kwam altijd commentaar en er waren ook altijd weer medestanders. Verandering hoort bij F1, en bij iedere verandering horen voor- en tegenstanders. Het zij zo.

Das ook wel weer zo, veranderingen horen er een beetje bij. Maar deze kan ik bijzonder slecht mee leven zeg, das ook de reden waarom ik me er zo druk om maak. Vind er weinig aan op deze manier, ze hebben me precies ontnomen waardoor ik F1 leuk vind.(vond) De houvast die ik heb is dat ik weet dat er meer zijn die er zo over denken, incl de meeste coureurs. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ben overigens blij dat wij hier de discussie op een volwassen manier kunnen voeren. Das op andere fora wel eens anders.  :) 

Wizard

Citaat van: Enzo op 17 juni 2012 - 11:32:16
Je blijft het zeggen, standvastig ben je zeker Wizard, maar de vergelijking is imo zo krom als een hoepel.

Jij wijkt anders ook geen millimeter af van je standpunt, over standvastig gesproken.... :-*

CitaatTactiek zal altijd blijven, gelukkig wel zeg. Zolang ze maar lekker voluit kunnen racen zonder bang te zijn dat hun banden uit elkaar pleuren.
Daar gaat het nu om, die verrekte banden. Niets meer...

Wat heet voluit? Als je benzine moet sparen, rijdt je immers ook niet voluit. Er zijn altijd wel factoren die zorgen voor een limiet. Wat er ook wordt beweerd, nu wordt wel om positie gevochten. En ja, er zit een stukje strategie in verweven, maar dat zal altijd blijven.

Figge

Citaat van: Jeroen op 17 juni 2012 - 11:35:37
Tja, alles pro's en cons lijken mij wel gezegd. Iedereen zijn mening. Wat ik alleen nog even wil zeggen is dat F1 door de jaren verandert is. Pitstops kwamen ineens, tanken ineens. Turbo's kwamen en gingen weer. Slicks ook. Op al die wijzigingen kwam altijd commentaar en er waren ook altijd weer medestanders. Verandering hoort bij F1, en bij iedere verandering horen voor- en tegenstanders. Het zij zo.

Ja... maar... deze veranderingen hebben nooit gezorgd dat de F1 in prestatieniveau achteruit ging. Deze bandenkwestie wel... Daar stoor ik mij aan. Verder heb ik er wel genoeg over gezegd... Nu maar hopen dat Alonso, Hamilton en Vettel tot het eind gaan dit kampioenschap.

Enzo

Citaat van: Wizard op 17 juni 2012 - 12:07:02
Citaat van: Enzo op 17 juni 2012 - 11:32:16
Je blijft het zeggen, standvastig ben je zeker Wizard, maar de vergelijking is imo zo krom als een hoepel.

Jij wijkt anders ook geen millimeter af van je standpunt, over standvastig gesproken.... :-*

Zou het iets met onze 'roots' te maken hebben?  :-*

Wizard


0634

Citaat van: Mark F1gge op 17 juni 2012 - 12:22:19
Ja... maar... deze veranderingen hebben nooit gezorgd dat de F1 in prestatieniveau achteruit ging. Deze bandenkwestie wel... Daar stoor ik mij aan.
Zeker weten van wel. Zat veranderingen hebben in het verleden gezorgt voor hetzelfde commentaar. Neem de verandering naar grooves. Dat was F1 niet meer. Banden met groeven. Schandalig was het. Of alle electronica die ingevoerd werd, een gedresseerde aap kon ermee racen. Toen de electronica verboden werd was het weer een schande omdat de F1 de hoogste vorm van innovaties moet hebben.

Alle commentaren heb ik gehoord. Allemaal was er wat voor te zeggen en ook was er allemaal wat tegen te zeggen. Over tien jaar hebben we dezelfde discussie over een ander onderwerp. Mark my words.

Figge

Ja druk mij onvolledig uit. Zoals ik het daar schrijf heb je gelijk.

Folkert

Citaat van: Enzo op 17 juni 2012 - 11:32:16
Je blijft het zeggen, standvastig ben je zeker Wizard, maar de vergelijking is imo zo krom als een hoepel.
Tactiek zal altijd blijven, gelukkig wel zeg. Zolang ze maar lekker voluit kunnen racen zonder bang te zijn dat hun banden uit elkaar pleuren.
Daar gaat het nu om, die verrekte banden. Niets meer...
Wat ik het grote verschil vind tussen tanken en banden: de banden is dat de operating window standaard is bij jou auto. Je auto zal zonder manke menten altijd na genoeg het zelfde blijven verbruiken en niet ineens meer omdat ze in een clif komen.
Daarnaast lijken de banden zo fragiel dat fouten of verremen zeer hard worden afgestraft. Dat zal bj tanken na genoeg weinig uitmaken.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Mark F1gge op 17 juni 2012 - 12:22:19
Citaat van: Jeroen op 17 juni 2012 - 11:35:37
Tja, alles pro's en cons lijken mij wel gezegd. Iedereen zijn mening. Wat ik alleen nog even wil zeggen is dat F1 door de jaren verandert is. Pitstops kwamen ineens, tanken ineens. Turbo's kwamen en gingen weer. Slicks ook. Op al die wijzigingen kwam altijd commentaar en er waren ook altijd weer medestanders. Verandering hoort bij F1, en bij iedere verandering horen voor- en tegenstanders. Het zij zo.

Ja... maar... deze veranderingen hebben nooit gezorgd dat de F1 in prestatieniveau achteruit ging. Deze bandenkwestie wel... Daar stoor ik mij aan. Verder heb ik er wel genoeg over gezegd... Nu maar hopen dat Alonso, Hamilton en Vettel tot het eind gaan dit kampioenschap.

dat is mss ook omdat de mensen binnen dat de f1 zeggen. Moesten ze dat zeggen dat het positief is, dan zouden de meeste fans dit ook vinden

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 17 juni 2012 - 13:09:19
Citaat van: Mark F1gge op 17 juni 2012 - 12:22:19
Ja... maar... deze veranderingen hebben nooit gezorgd dat de F1 in prestatieniveau achteruit ging. Deze bandenkwestie wel... Daar stoor ik mij aan.
Zeker weten van wel. Zat veranderingen hebben in het verleden gezorgt voor hetzelfde commentaar. Neem de verandering naar grooves. Dat was F1 niet meer. Banden met groeven. Schandalig was het. Of alle electronica die ingevoerd werd, een gedresseerde aap kon ermee racen. Toen de electronica verboden werd was het weer een schande omdat de F1 de hoogste vorm van innovaties moet hebben.

Alle commentaren heb ik gehoord. Allemaal was er wat voor te zeggen en ook was er allemaal wat tegen te zeggen. Over tien jaar hebben we dezelfde discussie over een ander onderwerp. Mark my words.


Ja, dat weet ik nu al zeker. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat 'treintje rijden' saai is, maar de huidige stand van zaken ook weer niet goed is... ???

Fabian


Enzo

Citaat van: Fabian van Tiel op 20 juni 2012 - 14:44:21
Pirelli wil het contract verlengen.
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_blijven/

Lijkt me een prima partner, zolang ze maar de juiste opdracht krijgen... ;)

Figge

Pirelli is een prima merk om aan F1 verbonden te zijn. Als ze willen blijven, graag!!
Als de teams en de FIA dan ook nog even zeggen dat ze weer normale F1 banden moeten maken, is t helemaal mooi!!

robbert

Citaat van: Mark F1gge op 20 juni 2012 - 19:51:50
Pirelli is een prima merk om aan F1 verbonden te zijn. Als ze willen blijven, graag!!
Als de teams en de FIA dan ook nog even zeggen dat ze weer normale F1 banden moeten maken, is t helemaal mooi!!
ja dan krijgen we weer minder leuke races. ja mss is dat beter. zoals voor 2010