Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: janke op 30 mei 2012 - 20:52:42
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 19:57:51
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_wil_harde_compound_testen/
Nu maar hopen dat ze niet te ver de andere kant op schieten, een middenweg lijkt me het beste. Een band die de rijder toe staat voluit te blazen, maar je moet er niet de race mee uit kunnen rijden.
Ik hoor Alonso nog steeds niet klagen over de banden.

Meerdere malen al, eigenlijk sinds Pirelli er is maakt Alonso kritische opmerkingen. Maar momenteel komt het Ferrari niet slecht uit, denk dat ie daarom niet enorm uitgesproken is,

http://www.autosport.com/news/report.php/id/99597/
CitaatQ. (Michael Schmidt – Auto, Motor und Sport) Fernando, you have already said that at the moment everything is possible and not many things are explainable which is very strange for Formula One. I don't think we ever had this situation before. Do you, as a driver, enjoy this uncertainty or would you like to have some more answers on open questions?

FA: I don't know. I don't know how to answer. We probably like the unknown situation that we have now, so you arrive in Monaco next Wednesday and you don't know if you will be a winner or if you will be out of the points. That's what we feel at the moment, not only for us. But in a way, after eleven years in Formula One and seeing Ferrari dominate most of them, now that I'm at Ferrari, I would like to have more stability and a dominant car.


http://www.gppits.net/nieuws/alonso_over_mclaren_en_pirelli/
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/253628/alonso-niet-blij-met-hoge-slijtage-pirelli-banden/

robbert

"Echter, deze situatie is voor iedereen gelijk. Het zal gewoon belangrijk zijn om de snelste te zijn, want ik denk niet dat we minder pitstops kunnen maken dan de concurrentie."

dat staat op de laatste link. Dus er staat degelijk dat hij niet tevreden is met die banden, maar hij zegt dat het voor iedereen gelijk is. Dus hij loopt daar niet echt over te klagen met die banden,en probeert er zelf goed mee om te gaan. En dat was eigenlijk van 2011, en niet van dit seizoen é

_Makke_

#707
Citaat van: Enzo op 31 mei 2012 - 00:53:04
http://www.autosport.com/news/report.php/id/99597/
CitaatQ. (Michael Schmidt – Auto, Motor und Sport) Fernando, you have already said that at the moment everything is possible and not many things are explainable which is very strange for Formula One. I don't think we ever had this situation before. Do you, as a driver, enjoy this uncertainty or would you like to have some more answers on open questions?

FA: I don't know. I don't know how to answer. We probably like the unknown situation that we have now, so you arrive in Monaco next Wednesday and you don't know if you will be a winner or if you will be out of the points. That's what we feel at the moment, not only for us. But in a way, after eleven years in Formula One and seeing Ferrari dominate most of them, now that I'm at Ferrari, I would like to have more stability and a dominant car.


Nu 't is maar een stukje uit een heel verslag waarschijnlijk, maar dit heeft an sich niets met de banden te maken. De banden kunnen wel een rol spelen, wie ze het beste kan managen, kan er zijn voordeel uit halen. Maar de teams zitten gewoon closer bij elkaar. Vorig seizoen had je Red Bull, dan McLaren en Ferrari en daarna de rest. In Monaco maakten de banden trouwens niets tot quasi niets uit. Iedereen zat op een één stopper.

Ik begin meer en meer te denken dat jij in alles een aanval ziet op de banden. Zelfs moest Alonso morgen zeggen dat hij zich niet zo goed in zijn vel voelde tijdens een race.

Enzo

Nee helaas, dan heb je me niet goed begrepen Makke.
Ik geef enkel wat voorbeelden waaruit blijkt dat Alonso niet echt tevreden is met het huidige concept.
Er zijn nog meer quotes van te vinden als je gaat zoeken.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 31 mei 2012 - 12:08:55
Nee helaas, dan heb je me niet goed begrepen Makke.
Ik geef enkel wat voorbeelden waaruit blijkt dat Alonso niet echt tevreden is met het huidige concept.
Er zijn nog meer quotes van te vinden als je gaat zoeken.


Ik heb ook even gezocht en ik moet je tot op zekere hoogte gelijk geven...Echter, Alonso nuanceert het iedere keer, waar bijvoorbeeld Schumacher het geheel op zichzelf betrekt. Alonso zegt telkens dat de moeilijkheden met de banden voor iedereen geldt.


Schumacher heb ik dat niet horen/lezen zeggen.

Enzo

Citaat van: Franky R. op 31 mei 2012 - 16:07:56
Citaat van: Enzo op 31 mei 2012 - 12:08:55
Nee helaas, dan heb je me niet goed begrepen Makke.
Ik geef enkel wat voorbeelden waaruit blijkt dat Alonso niet echt tevreden is met het huidige concept.
Er zijn nog meer quotes van te vinden als je gaat zoeken.


Ik heb ook even gezocht en ik moet je tot op zekere hoogte gelijk geven...Echter, Alonso nuanceert het iedere keer, waar bijvoorbeeld Schumacher het geheel op zichzelf betrekt. Alonso zegt telkens dat de moeilijkheden met de banden voor iedereen geldt.


Schumacher heb ik dat niet horen/lezen zeggen.

Dat is ook zo, Webber, Schumacher en Button onlangs hebben zich echt duidelijk uitgesproken.
Andere wat genuanceerder. Maar daar kunnen andere zaken ten grondslag aan liggen.
Denk aan PR afspraken met Pirelli, belangen bij de beursgang of persoonlijk slecht presteren van de auto wat nu minder opvalt door de banden.

monaco2011

#711
Citaat van: Franky R. op 31 mei 2012 - 16:07:56
Citaat van: Enzo op 31 mei 2012 - 12:08:55
Nee helaas, dan heb je me niet goed begrepen Makke.
Ik geef enkel wat voorbeelden waaruit blijkt dat Alonso niet echt tevreden is met het huidige concept.
Er zijn nog meer quotes van te vinden als je gaat zoeken.


Ik heb ook even gezocht en ik moet je tot op zekere hoogte gelijk geven...Echter, Alonso nuanceert het iedere keer, waar bijvoorbeeld Schumacher het geheel op zichzelf betrekt. Alonso zegt telkens dat de moeilijkheden met de banden voor iedereen geldt.


Schumacher heb ik dat niet horen/lezen zeggen.
nee, schumacher denkt natuurlijk dat hij de enige is  :D zoiets hoeft Alonso toch niet te zeggen?? in feite is dat hetzelfde als niks zeggen, tuurlijk is het voor iedereen hetzelfde, nogal logisch. Waar heb jij het Schumacher op zichzelf zien betrekken dan in de afgelopen weken??

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 31 mei 2012 - 18:59:10
Citaat van: Franky R. op 31 mei 2012 - 16:07:56
Citaat van: Enzo op 31 mei 2012 - 12:08:55
Nee helaas, dan heb je me niet goed begrepen Makke.
Ik geef enkel wat voorbeelden waaruit blijkt dat Alonso niet echt tevreden is met het huidige concept.
Er zijn nog meer quotes van te vinden als je gaat zoeken.


Ik heb ook even gezocht en ik moet je tot op zekere hoogte gelijk geven...Echter, Alonso nuanceert het iedere keer, waar bijvoorbeeld Schumacher het geheel op zichzelf betrekt. Alonso zegt telkens dat de moeilijkheden met de banden voor iedereen geldt.


Schumacher heb ik dat niet horen/lezen zeggen.
nee, schumacher denkt natuurlijk dat hij de enige is  :D zoiets hoeft Alonso toch niet te zeggen?? in feite is dat hetzelfde als niks zeggen, tuurlijk is het voor iedereen hetzelfde, nogal logisch. Waar heb jij het Schumacher op zichzelf zien betrekken dan in de afgelopen weken??


MSC heeft itt tot Alonso niet gezegd dat iedereen met dezelfde band moet rijden...Als je zo naar hem luistert, lijkt het net alsof MSC als enige met Pirelli's rijdt...

Enzo


Figge

#714
Citaat van: Enzo op 13 juni 2012 - 17:33:29
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_gaat_nieuwe_harde_banden_testen/
Ik hoop het enorm, weg met die rommel!  8)

Idd, kom maar op met banden die meer bij F1 passen!!

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 13 juni 2012 - 17:43:58
Citaat van: Enzo op 13 juni 2012 - 17:33:29
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_gaat_nieuwe_harde_banden_testen/
Ik hoop het enorm, weg met die rommel!  8)

Idd, kom maar op met banden die meer bij F1 passen!!


Hmm,


Naderhand, niet gaan klagen dat de races 'oh zo' voorspelbaar zijn dan? :-X

Fabian

Zoals ook in het stukje staat wordt er nog getwijfeld en ik twijfel ook. Op zich is het niet slecht dat er banden komen waar teams meer mee kunnen, maar wat zal het effect zijn op de onvoorspelbare races. Dat kun je niet meten in de vrije trainingen. Met ingang van volgend seizoen zou ik niet erg vinden, maar denk dat je de nieuwe banden niet halverwege het seizoen er in moet gooien.

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 13 juni 2012 - 19:02:06
Zoals ook in het stukje staat wordt er nog getwijfeld en ik twijfel ook. Op zich is het niet slecht dat er banden komen waar teams meer mee kunnen, maar wat zal het effect zijn op de onvoorspelbare races. Dat kun je niet meten in de vrije trainingen. Met ingang van volgend seizoen zou ik niet erg vinden, maar denk dat je de nieuwe banden niet halverwege het seizoen er in moet gooien.


Nog los van de 'gerommel' als blijkt dat sommige teams voordeel uit de hardere banden kunnen halen. Ik noem geen teams, maar eentje waar ene MSC rijdt zou wel baat hebben bij een hardere compound... ::)

Fabian

Citaat van: Franky R. op 13 juni 2012 - 19:05:34
Citaat van: Fabian van Tiel op 13 juni 2012 - 19:02:06
Zoals ook in het stukje staat wordt er nog getwijfeld en ik twijfel ook. Op zich is het niet slecht dat er banden komen waar teams meer mee kunnen, maar wat zal het effect zijn op de onvoorspelbare races. Dat kun je niet meten in de vrije trainingen. Met ingang van volgend seizoen zou ik niet erg vinden, maar denk dat je de nieuwe banden niet halverwege het seizoen er in moet gooien.


Nog los van de 'gerommel' als blijkt dat sommige teams voordeel uit de hardere banden kunnen halen. Ik noem geen teams, maar eentje waar ene MSC rijdt zou wel baat hebben bij een hardere compound... ::)
Inderdaad. Ik denk dat ze bij Mercedes erg blij zijn met dit nieuwtje, maar ik denk dat het het verstandigste is deze banden nu goed te testen en dan volgend seizoen te gaan gebruiken bij de races.

robbert

als men daadwerkelijk met die banden komen zal er inderdaad e weer  geklaagd worden dat de races weer saai en voorspelbaar zijn