Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:58:40
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_onvoorspelbaarheid_is_juist_goed/
Hembrey gooit de knuppel in de hoenderhok... :P

Die Hembrey vind ik maar een hersendode PR machine, opmerkingen die hij soms maakt zijn echt schrijnend...

janke

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:09:16
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:37:29
Dan is het de vraag of een Williams een 'gemiddelde F1-auto' is...Wie gaat die vraag beoordelen? Is een Sauber dan ook een gemiddelde auto?

Waarom beantwoord je de vraag zelf niet?

-Denk jij dat Williams een betere auto heeft gebouwd dan bijvoorbeeld McLaren, Red Bull, Mercedes, Lotus, Ferrari?
-Denk jij dat er betere engineurs werken bij Williams dan bij McLaren ea.?
-Denk jij dat Maldonando een bettere coureur is dan Button of Hamilton ea.?

Probeer zelf eens antwoord te geven. Veronderstel dat Williams en Maldonado dat wel zijn dit jaar? Of Rosberg en Mercedes. Vind je dan de F1 ongeloofwaardig worden? Stop je met je interesse en naar het kijken van de F1?
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:18:18
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:58:40
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_onvoorspelbaarheid_is_juist_goed/
Hembrey gooit de knuppel in de hoenderhok... :P

Die Hembrey vind ik maar een hersendode PR machine, opmerkingen die hij soms maakt zijn echt schrijnend...

Omdat het niet in je straatje past?
Some things are too important to be left in the past.

Figge

Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:37:29
Dan is het de vraag of een Williams een 'gemiddelde F1-auto' is...Wie gaat die vraag beoordelen? Is een Sauber dan ook een gemiddelde auto?


CitaatMercedes heeft op dit moment als enige team een technische uitvinding op de auto's zitten, die geen enkel ander team heeft bedacht.In de essentie van F1 behoor je van je technologische vondst te kunnen profiteren. Maar dat kunnen ze niet en dat is niet des F1's.



Renault kwam als eerste met de F1-turbo...ze hebben er niet van geprofiteerd...Ondanks dat het een zeer innovatief motorontwerp was.... :P


Als je kijkt naar de prestaties van Williams en Sauber de afgelopen jaren, gerealiseerd door mensen uit de technische staf uit die teams, dan kun je best de conclusie trekken dat deze auto's in essentie goed zijn, maar voor F1 slechts gemiddeld. Er zitten geen innovatieve zaken op deze auto's en zij zijn ook evolutiemodellen van vorig jaar. Ze zijn slechts "standaard". Als deze auto's ineens sneller gaan dan de evolutie van auto's van Adrian Newey, dan klopt er iets niet qua prestatie niveau. Williams was vorig jaar een achterhoedeteam, en nu kunnen ze meedoen om de overwinning. Dat komt echt niet omdat ze daar nu een briljante auto hebben bedacht, maar omdat hun auto in die zogeheten "sweet spot" optimaal funtioneert. De Williams kan waarschijnlijk niet harder dan die nu gaat. Dus de Pirelli's passen prima bij het niveau van de Williams. En ook Sauber. Maar het past niet bij de mogelijkheden die een RBR, McLaren en mogelijk ook Mercedes hebben.
Zij moeten dus bewust onder hun kunnen rijden.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:09:16
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:37:29
Dan is het de vraag of een Williams een 'gemiddelde F1-auto' is...Wie gaat die vraag beoordelen? Is een Sauber dan ook een gemiddelde auto?


Waarom beantwoord je de vraag zelf niet?

-Denk jij dat Williams een betere auto heeft gebouwd dan bijvoorbeeld McLaren, Red Bull, Mercedes, Lotus, Ferrari?
-Denk jij dat er betere engineurs werken bij Williams dan bij McLaren ea.?
-Denk jij dat Maldonando een bettere coureur is dan Button of Hamilton ea.?

Vraag 1; Nee, maar de Williams zit wel net onder het niveau van de genoemde 'grotere' teams. Idem voor Sauber, dan is het toch niet gek dat zij soms ook in de top 3 rijden?

Vraag 2; Gezien de ontwikkelingen bij Williams, lijkt het mij nogal bout om te stellen dat er bij Williams een stel knutselaars aan het werk zijn.

Vraag 3; Nee, Maldonado vind ik geen betere coureur...dat heb ik dus ook niet gezegd. Maar wat wel kan is dat Pastor zich nu kiplekker voelt in de Williams. I.i.g. lekkerder dan Button in zijn McLaren... :P ...En als een coureur blij is met zijn wagen, dan zal dat ook goed zijn voor enkele tienden van seconden. Denk je niet?

Figge

Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 22:20:37
Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:09:16
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:37:29
Dan is het de vraag of een Williams een 'gemiddelde F1-auto' is...Wie gaat die vraag beoordelen? Is een Sauber dan ook een gemiddelde auto?


Waarom beantwoord je de vraag zelf niet?

-Denk jij dat Williams een betere auto heeft gebouwd dan bijvoorbeeld McLaren, Red Bull, Mercedes, Lotus, Ferrari?
-Denk jij dat er betere engineurs werken bij Williams dan bij McLaren ea.?
-Denk jij dat Maldonando een bettere coureur is dan Button of Hamilton ea.?

Vraag 1; Nee, maar de Williams zit wel net onder het niveau van de genoemde 'grotere' teams. Idem voor Sauber, dan is het toch niet gek dat zij soms ook in de top 3 rijden?

Vraag 2; Gezien de ontwikkelingen bij Williams, lijkt het mij nogal bout om te stellen dat er bij Williams een stel knutselaars aan het werk zijn.

Vraag 3; Nee, Maldonado vind ik geen betere coureur...dat heb ik dus ook niet gezegd. Maar wat wel kan is dat Pastor zich nu kiplekker voelt in de Williams. I.i.g. lekkerder dan Button in zijn McLaren... :P ...En als een coureur blij is met zijn wagen, dan zal dat ook goed zijn voor enkele tienden van seconden. Denk je niet?

Antwoord 1: Het is wel, op zn minst, een beetje raar dat als zij onder het niveau van de topteams zitten, dat zij kunnen meedoen om overwinningen.
Antwoord 2: Bij geen van de teams, nee zelfs niet HRT, werken knutselaars. Men werkt naar het vermogen van de beschikbare middelen en de filosofie van de technisch directeur.
Antwoord 3: Klopt elke coureur zich prettig voelt in zijn auto's wint een paar tienden. Maar dat is niet de reden dat Williams nu vooraan staat.

Franky R.

@Mark,


CitaatEr zitten geen innovatieve zaken op deze auto's en zij zijn ook evolutiemodellen van vorig jaar. Ze zijn slechts "standaard".


KISS = Keep It Simpel, Stupid! ;)


CitaatAls deze auto's ineens sneller gaan dan de evolutie van auto's van Adrian Newey, dan klopt er iets niet qua prestatie niveau.


Of Newey heeft ergens de plank misgeslagen...De man is ook maar een mens, hoor. Geen halfgod of zo.


CitaatWilliams was vorig jaar een achterhoedeteam, en nu kunnen ze meedoen om de overwinning.


Williams was idd. een achterhoedeteam, dus jij zegt eigenlijk dat ze in de achterhoede hadden moeten blijven? Dus RBR zou dan volgens jouw logica alle races tot nu toe moeten winnen? Nee, ik ben blij met de onvoorspelbaarheid.


Ik zeur toch ook niet dat het een schande is dat Lewis nog geen race heeft gewonnen? Ik zeur wel over de onprofessionaliteit van McLaren, maar dat is een andere discussie...


CitaatDat komt echt niet omdat ze daar nu een briljante auto hebben bedacht, maar omdat hun auto in die zogeheten "sweet spot" optimaal funtioneert.


Een briljante auto bouwen kost geld, veel geld...dan wil je eigenlijk terug naar 2000 - 2004? Ooit kon je in de F1 een team beginnen met tien vrienden, een mooi meisje voor de administratie en een kant en klare March/Lola/McLaren met een dan al niet moegestreden Cosworth DFV V8.


Niet dat ik de tijd zoveel terug wil draaien, maar waar gaat de F1 tegenwoordig echt om, behalve gebekvecht om geld en macht?


CitaatMaar het past niet bij de mogelijkheden die een RBR, McLaren en mogelijk ook Mercedes hebben.


Tja, Williams heeft mogelijk weer niet de mogelijkheid om haar auto's door te ontwikkelen...Vindje dat oneerlijk, of is dat een "gegeven" voor Williams?

Enzo

Citaat van: janke op 18 mei 2012 - 22:18:47
Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:09:16
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:37:29
Dan is het de vraag of een Williams een 'gemiddelde F1-auto' is...Wie gaat die vraag beoordelen? Is een Sauber dan ook een gemiddelde auto?

Waarom beantwoord je de vraag zelf niet?

-Denk jij dat Williams een betere auto heeft gebouwd dan bijvoorbeeld McLaren, Red Bull, Mercedes, Lotus, Ferrari?
-Denk jij dat er betere engineurs werken bij Williams dan bij McLaren ea.?
-Denk jij dat Maldonando een bettere coureur is dan Button of Hamilton ea.?

Probeer zelf eens antwoord te geven. Veronderstel dat Williams en Maldonado dat wel zijn dit jaar? Of Rosberg en Mercedes. Vind je dan de F1 ongeloofwaardig worden? Stop je met je interesse en naar het kijken van de F1?

Mercedes vind ik niet eens zo ongeloofwaardig, ze hebben één van de sterkste technische teams op het moment, twee snelle coureurs en een ogenschjnlijk goede auto. Williams zit echt niet in mijn top vijf, twee halve paydrivers in een veilige middenmoter. Dus er zijn theoretisch tien coureurs met beter materiaal op de baan. Dan schaal ik de meeste van die coureurs ook nog eens hoger in dan Maldonando. Zijn winst roept dus iig wat vragen op, mag ik zo hopen?

Over mijn interesse kan ik niet zoveel zeggen. Formule 1 is iets wat ik al me hele leven volg, ik laat het dus ook niet zomaar vallen. Maar ik moet wel toegeven dat de huidige vorm van Formule 1 me niet echt kan boeien. Wat ik al eerder zei, een overwinning betekent nu niet zoveel, het is soort van hol. Evenals de titel dit jaar.

Franky R.

CitaatAntwoord 1: Het is wel, op zn minst, een beetje raar dat als zij onder het niveau van de topteams zitten, dat zij kunnen meedoen om overwinningen.Antwoord 2: Bij geen van de teams, nee zelfs niet HRT, werken knutselaars. Men werkt naar het vermogen van de beschikbare middelen en de filosofie van de technisch directeur.Antwoord 3: Klopt elke coureur zich prettig voelt in zijn auto's wint een paar tienden. Maar dat is niet de reden dat Williams nu vooraan staat.


punt 1. De F1-geschiedenis staat bol van de iets mindere auto's, die toppers in een 1-op-1 gevecht verslaan. Waarom is dat nu zo'n enorm issue?


punt 2. Juist, en waarom zou een TD nu niet opeens op een strak plan kunnen komen? Mss. is er wel een ingenieur die van de trap viel en meteen de Pirelli tot op de draad begreep?!


punt 3. Ik heb het niet over 1 rondje, maar een complete GP...Dan wordt die 2 a 3 tiende meer dan 20 seconden of de 'topper' wordt zelfs gelapt...

Franky R.

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:33:07

Over mijn interesse kan ik niet zoveel zeggen. Formule 1 is iets wat ik al me hele leven volg, ik laat het dus ook niet zomaar vallen. Maar ik moet wel toegeven dat de huidige vorm van Formule 1 me niet echt kan boeien. Wat ik al eerder zei, een overwinning betekent nu niet zoveel, het is soort van hol. Evenals de titel dit jaar.

Til er AUB niet te zwaar aan...Willams en Sauber zijn nu nog stoorzenders, maar ik verwacht in de tweede helft dat ze er niet meer aan te pas komen.

Overigens, de top vier bestaat uit Vettel, Alonso, Hamilton en Räikkönen...Hoe komen die daar nou? Als de top vier uit Alonso, Grosjean, Hamilton en Maldonado had bestaan, dan had ik je een punt gegeven...

Figge

#625
Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:33:07
Citaat van: janke op 18 mei 2012 - 22:18:47
Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:09:16
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:37:29
Dan is het de vraag of een Williams een 'gemiddelde F1-auto' is...Wie gaat die vraag beoordelen? Is een Sauber dan ook een gemiddelde auto?

Waarom beantwoord je de vraag zelf niet?

-Denk jij dat Williams een betere auto heeft gebouwd dan bijvoorbeeld McLaren, Red Bull, Mercedes, Lotus, Ferrari?
-Denk jij dat er betere engineurs werken bij Williams dan bij McLaren ea.?
-Denk jij dat Maldonando een bettere coureur is dan Button of Hamilton ea.?

Probeer zelf eens antwoord te geven. Veronderstel dat Williams en Maldonado dat wel zijn dit jaar? Of Rosberg en Mercedes. Vind je dan de F1 ongeloofwaardig worden? Stop je met je interesse en naar het kijken van de F1?

Mercedes vind ik niet eens zo ongeloofwaardig, ze hebben één van de sterkste technische teams op het moment, twee snelle coureurs en een ogenschjnlijk goede auto. Williams zit echt niet in mijn top vijf, twee halve paydrivers in een veilige middenmoter. Dus er zijn theoretisch tien coureurs met beter materiaal op de baan. Dan schaal ik de meeste van die coureurs ook nog eens hoger in dan Maldonando. Zijn winst roept dus iig wat vragen op, mag ik zo hopen?

Over mijn interesse kan ik niet zoveel zeggen. Formule 1 is iets wat ik al me hele leven volg, ik laat het dus ook niet zomaar vallen. Maar ik moet wel toegeven dat de huidige vorm van Formule 1 me niet echt kan boeien. Wat ik al eerder zei, een overwinning betekent nu niet zoveel, het is soort van hol. Evenals de titel dit jaar.

Hier kan ik mij in vinden.
Voor sommige is het blijkbaar belangrijk om te weten hoelang je al F1 volgt. Voor mij het 22e seizoen. Ik was 11 toen ik voor het eerst naar live naar een GP, en heb gegarandeerd geen race gemist sinds dien.

Maar terug OT, ik vind het eerder oneerlijk, dat teams die een auto hebben ontwikkeld, die een seconde per ronde harder KAN, die niet tot uiting kunnen laten komen doordat de banden de prestatie maximeren.
Deze teams moeten zich nu focussen op het verminderen van hun prestaties ipv het verbeteren. Wellicht is dat op dit moment een van de redenen dat er bij de topteams veel fouten worden gemaakt. Verder doorontwikkelen als je nu al sneller bent dan de banden toelaten is dan ook weinig zinvol...

Enzo

Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 22:41:31
Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:33:07

Over mijn interesse kan ik niet zoveel zeggen. Formule 1 is iets wat ik al me hele leven volg, ik laat het dus ook niet zomaar vallen. Maar ik moet wel toegeven dat de huidige vorm van Formule 1 me niet echt kan boeien. Wat ik al eerder zei, een overwinning betekent nu niet zoveel, het is soort van hol. Evenals de titel dit jaar.

Til er AUB niet te zwaar aan...Willams en Sauber zijn nu nog stoorzenders, maar ik verwacht in de tweede helft dat ze er niet meer aan te pas komen.

Overigens, de top vier bestaat uit Vettel, Alonso, Hamilton en Räikkönen...Hoe komen die daar nou? Als de top vier uit Alonso, Grosjean, Hamilton en Maldonado had bestaan, dan had ik je een punt gegeven...

Ik heb verder helemaal geen probleem met de overwinning van Williams, ik gebruik het als voorbeeld om mijn banden standpunt te ondersteunen.
De stand in het kampioenschap heeft er ook niks mee te maken, de punten vertellen niet hoe de race verreden is.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:50:48
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 22:41:31
Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:33:07

Over mijn interesse kan ik niet zoveel zeggen. Formule 1 is iets wat ik al me hele leven volg, ik laat het dus ook niet zomaar vallen. Maar ik moet wel toegeven dat de huidige vorm van Formule 1 me niet echt kan boeien. Wat ik al eerder zei, een overwinning betekent nu niet zoveel, het is soort van hol. Evenals de titel dit jaar.

Til er AUB niet te zwaar aan...Willams en Sauber zijn nu nog stoorzenders, maar ik verwacht in de tweede helft dat ze er niet meer aan te pas komen.

Overigens, de top vier bestaat uit Vettel, Alonso, Hamilton en Räikkönen...Hoe komen die daar nou? Als de top vier uit Alonso, Grosjean, Hamilton en Maldonado had bestaan, dan had ik je een punt gegeven...

Ik heb verder helemaal geen probleem met de overwinning van Williams, ik gebruik het als voorbeeld om mijn banden standpunt te ondersteunen.
De stand in het kampioenschap heeft er ook niks mee te maken, de punten vertellen niet hoe de race verreden is.


Klopt ook wel, maar de punten tellen als het gaat om het WK... ;)

janke

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:33:07
Citaat van: janke op 18 mei 2012 - 22:18:47
Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:09:16
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:37:29
Dan is het de vraag of een Williams een 'gemiddelde F1-auto' is...Wie gaat die vraag beoordelen? Is een Sauber dan ook een gemiddelde auto?

Waarom beantwoord je de vraag zelf niet?

-Denk jij dat Williams een betere auto heeft gebouwd dan bijvoorbeeld McLaren, Red Bull, Mercedes, Lotus, Ferrari?
-Denk jij dat er betere engineurs werken bij Williams dan bij McLaren ea.?
-Denk jij dat Maldonando een bettere coureur is dan Button of Hamilton ea.?

Probeer zelf eens antwoord te geven. Veronderstel dat Williams en Maldonado dat wel zijn dit jaar? Of Rosberg en Mercedes. Vind je dan de F1 ongeloofwaardig worden? Stop je met je interesse en naar het kijken van de F1?

Mercedes vind ik niet eens zo ongeloofwaardig, ze hebben één van de sterkste technische teams op het moment, twee snelle coureurs en een ogenschjnlijk goede auto.

In feiten moeten ze zich schamen om met zo veel kennis en de kwaliteiten die ze hebben incl. de coureurs. Naar 3 jaar is het nog steeds geen topteam om rekening mee te houden. Al vond ik de overwinning van Rosberg schitterend.

Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Ja man, Mercedes is echt slecht... ::)