Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Franky R.

Wizard legt het goed uit.


Er zijn altijd wijzigingen geweest waarmee een groep fans of insiders niet mee eens was. Het tankverbod, het verbod op bandenwissels (2005), het verbod op rijhulp (1994)...zelfs toen de skirts in 1981 werden verboden, waren er felle tegenstanders. Het leidde zelfs tot een FISA vs FOM oorlog.


Maar terug naar de kern. MSC klaagt, maar Rosberg en Haug niet. Vettel en Hamilton heb ik ook niet horen klagen, tenminste niet in de mate als MSC.


Dan is het nogal raar om te stellen dat MSC per definitie gelijk heeft en Rosberg niet... ???

monaco2011

#436
Citaat van: Jeroen op 03 mei 2012 - 06:15:55
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 00:26:25

tja, als je al zo gaat denken, dat Schumacher dit zegt omdat hij het niet kan verkroppen dat zn teamgenoot een wedstrijd heeft gewonnen dan heeft verdere discussie over dat punt ook geen zin.
Dat lijkt mij een sterk punt aangezien jij Rosberg niet serieus neemt omdat die Pirelli wel zal verdedigen omdat hij ermee gewonnen heeft. Als het legitiem is om naar de motivatie van rijders uitspraken te gissen, mag een ander dat ook.
tja, k zeg ook niet dat ie dat niet mag doen, maar je gelooft toch zelf niet dat dat de motivatie achter Schumacher zn opmerkingen was?? Bovendien is 'sterk de indruk hebben' iets anders dan 'gissen' ;) Maar mocht de overwinning van Rosberg wel de reden zijn van Schumacher zn kritiek, dan zou dat dieptriest zijn. Dr zijn misschien een aantal rijders die nu roepen dat het goed is voor de show etc, maar k denk dat een rijder als Schumacher daar iets minder boodschap aan heeft.
Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 07:28:41
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 00:26:25
tja, als je al zo gaat denken, dat Schumacher dit zegt omdat hij het niet kan verkroppen dat zn teamgenoot een wedstrijd heeft gewonnen dan heeft verdere discussie over dat punt ook geen zin.

Euhm, eigenlijk projecteerde ik hiermee jouw 'postgedrag.' Dus, goed dat je hapt. Aansluitend de vraag, waarom wil je Schumacher als enige serieus nemen maar negeer je Rosberg en Haug? Lijkt me duidelijk dat meningen verdeeld zijn en het zeker niet zo feitelijk is, als jij doet overkomen.
tja, dat projecteer je dan niet helemaal goed, zie hierboven. Ik neem Schumacher serieus omdat ik 100% zeker weet dat ie meent wat ie zegt, bij Rosberg plaats ik een kanttekening vanwege zn overwinning en opmerkingen daarvoor waarbij hij ook aangeeft dat de F1 een totaal andere sport is geworden. Maar t zou natuurlijk kunnen zijn dat hij toevallig wel graag bandensparend rondrijdt en t graag rustig aandoet in de race. Maar goed, we weten toch allemaal dat coureurs vaak diplomatiek zijn en aan allerlei belangen moeten denken. Bij Schumacher lijkt het mij duidelijk dat ie daar ff geen zin in had. Gefrusteerd kwam ie op mij niet over iig. Mocht daar al sprake van zijn zou ik toch eerder de link leggen met zn nogal ongelukkige seizoenstart. Over Rosberg zal ie zich niet zoveel zorgen maken momenteel en ik geloof ook dat ie oprecht blij is met de prestaties en eerste zege van Mercedes. Kijk het nog eens na zou ik zeggen; zulke gekke dingen zegt ie niet.
Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 07:28:41
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 00:26:25
Dr hebben meerdere rijders aangegeven dat ze er problemen mee hebben + een groot deel van de fans. Met een beetje wil kun je dat best als een collectief probleem zien.

Er hebben ook veel fans aangegeven het prima te vinden zoals het nu is. Datzelfde geldt voor de rijders. Voor- en tegenstanders heb je toch altijd. Open een topic over het verbod op tanken of over de testristricties, het maakt niet uit wat, iedereen heeft z'n eigen mening. Ik vind dat geen valide reden om de FIA te willen opleggen, het bandenverhaal opnieuw te bekijken. Dat gebeurt enkel en alleen als teams zich daar hard voor maken. Zo hebben ze zich collectief hard gemaakt dat banden weer gewisseld mogen worden een aantal jaar geleden. Zolang de teams geen vuist maken richting het technisch reglement, spreek ik niet van een collectief probleem.
dat argument heb je al vaker genoemd en daar heb ik al een paar keer op gereageerd. Uiteraard moet de FIA het bandenverhaal wel opnieuw bekijken, dat moeten ze zelfs continu in de gaten houden. Je moet naar alle belanghebbenden luisteren en zoveel mogelijk tevreden stellen. Denk je nou echt dat dit de allerbeste oplossing is?? je kunt toch altijd verder kijken wat er te verbeteren valt, niemand die zegt dat ze per direct terug moeten naar 2010 ofzo, men moet gewoon vooruit kijken en denken. Dr is nu een steeds sterker (lijkt het) wordende onvrede. De FIA of wie daar ook verantwoordelijk voor moge zijn, kan de kop in het zand steken, maar kan bv zelf ook gaan informeren bij coureurs en teams hoe ze over t één en ander denken.
Wanneer jij spreekt van een collectief probleem zal mij verder een zorg zijn, blijkbaar heb jij daar heel vreemde maatstaven voor.
Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 07:28:41
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 00:26:25
En wat betreft loterij, moeten perse alle coureurs/teams kans maken voordat er sprake is van een loterij?? dacht het niet. Maar goed, of het woord loterij wel of niet van toepassing is doet er ook niet toe. Ik had graag gezien dat je nog ff verder ging met het verklaren van het feit dat er iedere race een andere auto wint, ik vind dat nl nogal magertjes en t lijkt haast of je vergeten bent je verhaal af te maken

Dit staat verklaart. Dat jij je daar niet in kunt vinden maakt mijn beargumentatie niet magertjes. Overigens doe je dit vaker: Als je inhoudelijk verzandt, ga je meningen of beargumentaties wegzetten als onzin. Reageer liever inhoudelijk op hetgeen wat er staat. En mocht je deze niet kunnen weerleggen, negeer ze liever. Zou je wel bereid zijn inhoudelijk te reageren, verklaar dan meteen waarom de coureurs, die op zaterdag het snelst is en dus zondag vertrekken van P1 of P2, zondag ook de race winnen. Het is toch een loterij?? Sorry, de feiten spreken zo gigantisch tegen dat het afdoende is om daar naar te verwijzen en het verder geen tekst en uitleg behoeft.
nou, als jij met zo'n minimale verklaring komt hoef ik daar verder niet op te reageren. Natuurlijk speelt het mee of een auto op een circuit goed uit de voeten kan of niet, maar om daarmee ff het hele bandenverhaal aan de kant te schuiven lijkt me wat optimistisch. Misschien kun je je de kwalificatie in China nog herinneren, waar de het tijdens Q3 ineens een stuk koeler werd; een heel aantal coureurs lukt het niet meer om de tijd van Q2 te verbeteren of te benaderen, terwijl Rosberg juist ineens een heel pak sneller was. Was gewoon hetzelfde circuit. Raikkonen die gewoon keurig op P2 rondrijdt en 2 ronden later op P12. Was gewoon hetzelfde circuit. Bovendien wat je nou doet is zelf het aandeel van de banden te bagataliseren ;) ben jou wel of geen voorstander van de Pirelli's??

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 03 mei 2012 - 18:06:37
Wizard legt het goed uit.


Er zijn altijd wijzigingen geweest waarmee een groep fans of insiders niet mee eens was. Het tankverbod, het verbod op bandenwissels (2005), het verbod op rijhulp (1994)...zelfs toen de skirts in 1981 werden verboden, waren er felle tegenstanders. Het leidde zelfs tot een FISA vs FOM oorlog.


Maar terug naar de kern. MSC klaagt, maar Rosberg en Haug niet. Vettel en Hamilton heb ik ook niet horen klagen, tenminste niet in de mate als MSC.


Dan is het nogal raar om te stellen dat MSC per definitie gelijk heeft en Rosberg niet... ???
en meerdere van die dingen zijn toch aangepast?? Dat bijtanken is leuk, maar zolang er 2 of 3 pitstops per race zijn zullen niet heel veel mensen daar wakker van liggen denk ik.
Het gaat er niet zozeer om wie er gelijk heeft, ze hebben beiden hun mening waarvan ik alleen zeg dat ik van Schumacher wel zo goed als zeker weet dat het ook daadwerkelijk zn eigen mening is en het lijkt met niet zo raar om aan te nemen dat meerder coureurs dat gevoel hebben (Schumacher heeft het zelf over 80-90% vd coureurs. Maar goed, laten we het verder afwachten, ze hoeven echt niet overhaast allerlei dingen te gaan veranderen, maar de regelgevers moeten niet de belangrijkste kernpunten van het racen uit het oog verliezen. Inhalen hoort daar natuurlijk ook bij, dus het is zoeken naar een oplossing waarbij er zowel voluit geracet kan als ingehaald worden. En ik denk dat je daarbij vooral naar het aerodynamische pakket moet kijken en met de banden kun je het strategisch misschien interessanter maken, maar op manier zoals dat nu gaat  is er wat dat betreft niet zoveel keus. Tegenwoordig wordt je er juist voor gestraft als je nog een rondje langer doorkunt met je banden, vroeger kon je daar tenminste nog wat tijd mee pakken. Nu moet je echt meerdere ronden bij elkaar sparen (tijdens race of kwalificatie) voor je een andere strategie kunt proberen.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 19:50:38
tja, dat projecteer je dan niet helemaal goed, zie hierboven. Ik neem Schumacher serieus omdat ik 100% zeker weet dat ie meent wat ie zegt, bij Rosberg plaats ik een kanttekening vanwege zn overwinning en opmerkingen daarvoor waarbij hij ook aangeeft dat de F1 een totaal andere sport is geworden. Maar t zou natuurlijk kunnen zijn dat hij toevallig wel graag bandensparend rondrijdt en t graag rustig aandoet in de race. Maar goed, we weten toch allemaal dat coureurs vaak diplomatiek zijn en aan allerlei belangen moeten denken. Bij Schumacher lijkt het mij duidelijk dat ie daar ff geen zin in had. Gefrusteerd kwam ie op mij niet over iig. Mocht daar al sprake van zijn zou ik toch eerder de link leggen met zn nogal ongelukkige seizoenstart. Over Rosberg zal ie zich niet zoveel zorgen maken momenteel en ik geloof ook dat ie oprecht blij is met de prestaties en eerste zege van Mercedes. Kijk het nog eens na zou ik zeggen; zulke gekke dingen zegt ie niet.

Dat zeg ik ook niet. Voor de rest zou ik niet weten waarom het afbreuk zou doen aan Rosberg overwinning als hij het eens zou zijn met Schumacher. Het zou zijn overwinning juist meer glans geven. Derhalve ben ik van mening dat het erg flauw is je vast te bijten in Schumachers uitspraak en de rest gemakshalve te negeren.


Citaatdat argument heb je al vaker genoemd en daar heb ik al een paar keer op gereageerd. Uiteraard moet de FIA het bandenverhaal wel opnieuw bekijken, dat moeten ze zelfs continu in de gaten houden. Je moet naar alle belanghebbenden luisteren en zoveel mogelijk tevreden stellen. Denk je nou echt dat dit de allerbeste oplossing is?? je kunt toch altijd verder kijken wat er te verbeteren valt, niemand die zegt dat ze per direct terug moeten naar 2010 ofzo, men moet gewoon vooruit kijken en denken. Dr is nu een steeds sterker (lijkt het) wordende onvrede. De FIA of wie daar ook verantwoordelijk voor moge zijn, kan de kop in het zand steken, maar kan bv zelf ook gaan informeren bij coureurs en teams hoe ze over t één en ander denken.
Wanneer jij spreekt van een collectief probleem zal mij verder een zorg zijn, blijkbaar heb jij daar heel vreemde maatstaven voor.

Misschien bedoel je het niet vervelend, maar als het jou geen zorg is wat ik denk en wat ik vind, wat doe je dan op een forum?? En kijken hoe men de sport kan verbeteren zal de FIA ook wel doen, alleen is er kennelijk geen nood om het bandenreglement op zéér korte termijn om te gooien. Daarvoor zal de meerderheid een vuist moeten maken. Zolang dat uitblijft kan ik niet spreken van een collectief probleem.

Citaat
nou, als jij met zo'n minimale verklaring komt hoef ik daar verder niet op te reageren. Natuurlijk speelt het mee of een auto op een circuit goed uit de voeten kan of niet, maar om daarmee ff het hele bandenverhaal aan de kant te schuiven lijkt me wat optimistisch. Misschien kun je je de kwalificatie in China nog herinneren, waar de het tijdens Q3 ineens een stuk koeler werd; een heel aantal coureurs lukt het niet meer om de tijd van Q2 te verbeteren of te benaderen, terwijl Rosberg juist ineens een heel pak sneller was. Was gewoon hetzelfde circuit. Raikkonen die gewoon keurig op P2 rondrijdt en 2 ronden later op P12. Was gewoon hetzelfde circuit. Bovendien wat je nou doet is zelf het aandeel van de banden te bagataliseren ;) ben jou wel of geen voorstander van de Pirelli's??

Voorstander van Pirelli's? Sorry, ik denk niet in hokjes. Zoals het racen nu is, vind ik het prima en geniet ik van de races.

Om mijn vraag, welke gemakshalve wordt genegeerd, nogmaals te stellen:

Zou je wel bereid zijn inhoudelijk te reageren, verklaar dan meteen waarom de coureurs, die op zaterdag het snelst is en dus zondag vertrekken van P1 of P2, zondag ook de race winnen. Het is toch een loterij?? Sorry, de feiten spreken zo gigantisch tegen dat het afdoende is om daar naar te verwijzen en het verder geen tekst en uitleg behoeft.

Zoveel invloed hebben de banden dan ook weer niet. Je kunt pas spreken van een loterij als teams, die er op zaterdag niet aan te pas komen op zondag tijdens normale omstandigheden winnen en de banden daarin een cruciale rol spelen. En dat is niet het geval.

Melbourne: Hamilton pole, Button tweede, McLaren dus snel. Button wint, Hamilton wordt derde.
China: Rosberg en Hamilton 1-2, Mercedes het snelst, Rosberg wint (Hamilton en Button 2-3).
Bahrein: Vettel pole, Vettel wint (Red Bull het snelste).

Ik mis écht het stukje loterij.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 20:06:00
Tegenwoordig wordt je er juist voor gestraft als je nog een rondje langer doorkunt met je banden, vroeger kon je daar tenminste nog wat tijd mee pakken. Nu moet je echt meerdere ronden bij elkaar sparen (tijdens race of kwalificatie) voor je een andere strategie kunt proberen.

Dat is met de brandstof en meer races met 1 motor, exact het zelfde.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 21:35:10
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 19:50:38
tja, dat projecteer je dan niet helemaal goed, zie hierboven. Ik neem Schumacher serieus omdat ik 100% zeker weet dat ie meent wat ie zegt, bij Rosberg plaats ik een kanttekening vanwege zn overwinning en opmerkingen daarvoor waarbij hij ook aangeeft dat de F1 een totaal andere sport is geworden. Maar t zou natuurlijk kunnen zijn dat hij toevallig wel graag bandensparend rondrijdt en t graag rustig aandoet in de race. Maar goed, we weten toch allemaal dat coureurs vaak diplomatiek zijn en aan allerlei belangen moeten denken. Bij Schumacher lijkt het mij duidelijk dat ie daar ff geen zin in had. Gefrusteerd kwam ie op mij niet over iig. Mocht daar al sprake van zijn zou ik toch eerder de link leggen met zn nogal ongelukkige seizoenstart. Over Rosberg zal ie zich niet zoveel zorgen maken momenteel en ik geloof ook dat ie oprecht blij is met de prestaties en eerste zege van Mercedes. Kijk het nog eens na zou ik zeggen; zulke gekke dingen zegt ie niet.

Dat zeg ik ook niet. Voor de rest zou ik niet weten waarom het afbreuk zou doen aan Rosberg overwinning als hij het eens zou zijn met Schumacher. Het zou zijn overwinning juist meer glans geven. Derhalve ben ik van mening dat het erg flauw is je vast te bijten in Schumachers uitspraak en de rest gemakshalve te negeren.
nogmaals, ik negeer helemaal niemand!!!! Ik vraag me alleen af of Rosberg wel vanuit zn racershart spreekt. Schumacher duidelijk wel! En tuurlijk doet het geen afbreuk aan de overwinning van Rosberg als hij het eens zou zijn met Schumacher, waar haal je dat nou weer vandaan??  Maar maak ervan wat je wil
Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 21:35:10
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 19:50:38
dat argument heb je al vaker genoemd en daar heb ik al een paar keer op gereageerd. Uiteraard moet de FIA het bandenverhaal wel opnieuw bekijken, dat moeten ze zelfs continu in de gaten houden. Je moet naar alle belanghebbenden luisteren en zoveel mogelijk tevreden stellen. Denk je nou echt dat dit de allerbeste oplossing is?? je kunt toch altijd verder kijken wat er te verbeteren valt, niemand die zegt dat ze per direct terug moeten naar 2010 ofzo, men moet gewoon vooruit kijken en denken. Dr is nu een steeds sterker (lijkt het) wordende onvrede. De FIA of wie daar ook verantwoordelijk voor moge zijn, kan de kop in het zand steken, maar kan bv zelf ook gaan informeren bij coureurs en teams hoe ze over t één en ander denken.
Wanneer jij spreekt van een collectief probleem zal mij verder een zorg zijn, blijkbaar heb jij daar heel vreemde maatstaven voor.

Misschien bedoel je het niet vervelend, maar als het jou geen zorg is wat ik denk en wat ik vind, wat doe je dan op een forum?? En kijken hoe men de sport kan verbeteren zal de FIA ook wel doen, alleen is er kennelijk geen nood om het bandenreglement op zéér korte termijn om te gooien. Daarvoor zal de meerderheid een vuist moeten maken. Zolang dat uitblijft kan ik niet spreken van een collectief probleem.
is niet vervelend bedoeld, maar wanneer is er sprake van collectief en wanneer niet?? wil je daarover gaan mierenneuken?? is daar een vaste grens voor? Volgens mij kun je zelfs een minderheid wel als collectief bestempelen. En wat dan nog, als ik op een bepaald gebied niet geinteresseerd ben in jouw mening, dan heb ik niks op een forum te zoeken?? lijkt me niet.

Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 21:35:10
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 19:50:38
nou, als jij met zo'n minimale verklaring komt hoef ik daar verder niet op te reageren. Natuurlijk speelt het mee of een auto op een circuit goed uit de voeten kan of niet, maar om daarmee ff het hele bandenverhaal aan de kant te schuiven lijkt me wat optimistisch. Misschien kun je je de kwalificatie in China nog herinneren, waar de het tijdens Q3 ineens een stuk koeler werd; een heel aantal coureurs lukt het niet meer om de tijd van Q2 te verbeteren of te benaderen, terwijl Rosberg juist ineens een heel pak sneller was. Was gewoon hetzelfde circuit. Raikkonen die gewoon keurig op P2 rondrijdt en 2 ronden later op P12. Was gewoon hetzelfde circuit. Bovendien wat je nou doet is zelf het aandeel van de banden te bagataliseren ;) ben jou wel of geen voorstander van de Pirelli's??

Voorstander van Pirelli's? Sorry, ik denk niet in hokjes. Zoals het racen nu is, vind ik het prima en geniet ik van de races.

Om mijn vraag, welke gemakshalve wordt genegeerd, nogmaals te stellen:

Zou je wel bereid zijn inhoudelijk te reageren, verklaar dan meteen waarom de coureurs, die op zaterdag het snelst is en dus zondag vertrekken van P1 of P2, zondag ook de race winnen. Het is toch een loterij?? Sorry, de feiten spreken zo gigantisch tegen dat het afdoende is om daar naar te verwijzen en het verder geen tekst en uitleg behoeft.

Zoveel invloed hebben de banden dan ook weer niet. Je kunt pas spreken van een loterij als teams, die er op zaterdag niet aan te pas komen op zondag tijdens normale omstandigheden winnen en de banden daarin een cruciale rol spelen. En dat is niet het geval.

Melbourne: Hamilton pole, Button tweede, McLaren dus snel. Button wint, Hamilton wordt derde.
China: Rosberg en Hamilton 1-2, Mercedes het snelst, Rosberg wint (Hamilton en Button 2-3).
Bahrein: Vettel pole, Vettel wint (Red Bull het snelste).

Ik mis écht het stukje loterij.
Volgens mij doelde Schumacher vooral op de invloed op het kampioenschap, hij zei nl dat Pirelli (icm met de weergoden) zou gaan bepalen wie er kampioen gaat worden. Bij verschillende temperaturen komen verschillende teams boven drijven. En als dat van zaterdag op zondag niet veranderd dan je zul idd vaak de mensen die van voren starten daar ook zien finishen.
Maar goed ik vind ik dat ook niet het grote probleem van de Pirelli's, ik vind vooral t idee dat coureurs niet voluit gaan storend. Onvoorspelbare races/kampioenschap heb ik op zich niet zoveel op tegen, maar nu is de inbreng van de coureurs en teams gewoon te laag in verhouding met de grote invloed van de banden. Als je als team/auto afhankelijk bent van de baantemperatuur en daarnaast als coureur ook minder het verschil kunt maken dan moet je dus gewoon geluk hebben. In die zin lijkt mij Schumachers link met een loterij niet zo vergezocht. Of het exact het juiste woord is doet er niet zo toe (had ik al eerder gezegd). Met zn toelichting daarbij kan een beetje weldenkend mens wel begrijpen wat ie bedoeld. Los daarvan kun je natuurlijk zelf beslissen of je dat een probleem vind of niet.

Ok, voor mij nu ook einde discussie (voorlopig), laten we afwachten wat er in de komende weken (GP Spanje) verder naar boven komt (of niet).

monaco2011

Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 21:39:17
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 20:06:00
Tegenwoordig wordt je er juist voor gestraft als je nog een rondje langer doorkunt met je banden, vroeger kon je daar tenminste nog wat tijd mee pakken. Nu moet je echt meerdere ronden bij elkaar sparen (tijdens race of kwalificatie) voor je een andere strategie kunt proberen.

Dat is met de brandstof en meer races met 1 motor, exact het zelfde.
ok, dat snap ik niet helemaal, maar misschien met uitleg wel??

robbert

Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 22:56:45
Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 21:35:10
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 19:50:38
tja, dat projecteer je dan niet helemaal goed, zie hierboven. Ik neem Schumacher serieus omdat ik 100% zeker weet dat ie meent wat ie zegt, bij Rosberg plaats ik een kanttekening vanwege zn overwinning en opmerkingen daarvoor waarbij hij ook aangeeft dat de F1 een totaal andere sport is geworden. Maar t zou natuurlijk kunnen zijn dat hij toevallig wel graag bandensparend rondrijdt en t graag rustig aandoet in de race. Maar goed, we weten toch allemaal dat coureurs vaak diplomatiek zijn en aan allerlei belangen moeten denken. Bij Schumacher lijkt het mij duidelijk dat ie daar ff geen zin in had. Gefrusteerd kwam ie op mij niet over iig. Mocht daar al sprake van zijn zou ik toch eerder de link leggen met zn nogal ongelukkige seizoenstart. Over Rosberg zal ie zich niet zoveel zorgen maken momenteel en ik geloof ook dat ie oprecht blij is met de prestaties en eerste zege van Mercedes. Kijk het nog eens na zou ik zeggen; zulke gekke dingen zegt ie niet.

Dat zeg ik ook niet. Voor de rest zou ik niet weten waarom het afbreuk zou doen aan Rosberg overwinning als hij het eens zou zijn met Schumacher. Het zou zijn overwinning juist meer glans geven. Derhalve ben ik van mening dat het erg flauw is je vast te bijten in Schumachers uitspraak en de rest gemakshalve te negeren.
nogmaals, ik negeer helemaal niemand!!!! Ik vraag me alleen af of Rosberg wel vanuit zn racershart spreekt. Schumacher duidelijk wel! En tuurlijk doet het geen afbreuk aan de overwinning van Rosberg als hij het eens zou zijn met Schumacher, waar haal je dat nou weer vandaan??  Maar maak ervan wat je wil
Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 21:35:10
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 19:50:38
dat argument heb je al vaker genoemd en daar heb ik al een paar keer op gereageerd. Uiteraard moet de FIA het bandenverhaal wel opnieuw bekijken, dat moeten ze zelfs continu in de gaten houden. Je moet naar alle belanghebbenden luisteren en zoveel mogelijk tevreden stellen. Denk je nou echt dat dit de allerbeste oplossing is?? je kunt toch altijd verder kijken wat er te verbeteren valt, niemand die zegt dat ze per direct terug moeten naar 2010 ofzo, men moet gewoon vooruit kijken en denken. Dr is nu een steeds sterker (lijkt het) wordende onvrede. De FIA of wie daar ook verantwoordelijk voor moge zijn, kan de kop in het zand steken, maar kan bv zelf ook gaan informeren bij coureurs en teams hoe ze over t één en ander denken.
Wanneer jij spreekt van een collectief probleem zal mij verder een zorg zijn, blijkbaar heb jij daar heel vreemde maatstaven voor.

Misschien bedoel je het niet vervelend, maar als het jou geen zorg is wat ik denk en wat ik vind, wat doe je dan op een forum?? En kijken hoe men de sport kan verbeteren zal de FIA ook wel doen, alleen is er kennelijk geen nood om het bandenreglement op zéér korte termijn om te gooien. Daarvoor zal de meerderheid een vuist moeten maken. Zolang dat uitblijft kan ik niet spreken van een collectief probleem.
is niet vervelend bedoeld, maar wanneer is er sprake van collectief en wanneer niet?? wil je daarover gaan mierenneuken?? is daar een vaste grens voor? Volgens mij kun je zelfs een minderheid wel als collectief bestempelen. En wat dan nog, als ik op een bepaald gebied niet geinteresseerd ben in jouw mening, dan heb ik niks op een forum te zoeken?? lijkt me niet.

Citaat van: Wizard op 03 mei 2012 - 21:35:10
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 19:50:38
nou, als jij met zo'n minimale verklaring komt hoef ik daar verder niet op te reageren. Natuurlijk speelt het mee of een auto op een circuit goed uit de voeten kan of niet, maar om daarmee ff het hele bandenverhaal aan de kant te schuiven lijkt me wat optimistisch. Misschien kun je je de kwalificatie in China nog herinneren, waar de het tijdens Q3 ineens een stuk koeler werd; een heel aantal coureurs lukt het niet meer om de tijd van Q2 te verbeteren of te benaderen, terwijl Rosberg juist ineens een heel pak sneller was. Was gewoon hetzelfde circuit. Raikkonen die gewoon keurig op P2 rondrijdt en 2 ronden later op P12. Was gewoon hetzelfde circuit. Bovendien wat je nou doet is zelf het aandeel van de banden te bagataliseren ;) ben jou wel of geen voorstander van de Pirelli's??

Voorstander van Pirelli's? Sorry, ik denk niet in hokjes. Zoals het racen nu is, vind ik het prima en geniet ik van de races.

Om mijn vraag, welke gemakshalve wordt genegeerd, nogmaals te stellen:

Zou je wel bereid zijn inhoudelijk te reageren, verklaar dan meteen waarom de coureurs, die op zaterdag het snelst is en dus zondag vertrekken van P1 of P2, zondag ook de race winnen. Het is toch een loterij?? Sorry, de feiten spreken zo gigantisch tegen dat het afdoende is om daar naar te verwijzen en het verder geen tekst en uitleg behoeft.

Zoveel invloed hebben de banden dan ook weer niet. Je kunt pas spreken van een loterij als teams, die er op zaterdag niet aan te pas komen op zondag tijdens normale omstandigheden winnen en de banden daarin een cruciale rol spelen. En dat is niet het geval.

Melbourne: Hamilton pole, Button tweede, McLaren dus snel. Button wint, Hamilton wordt derde.
China: Rosberg en Hamilton 1-2, Mercedes het snelst, Rosberg wint (Hamilton en Button 2-3).
Bahrein: Vettel pole, Vettel wint (Red Bull het snelste).

Ik mis écht het stukje loterij.
Volgens mij doelde Schumacher vooral op de invloed op het kampioenschap, hij zei nl dat Pirelli (icm met de weergoden) zou gaan bepalen wie er kampioen gaat worden. Bij verschillende temperaturen komen verschillende teams boven drijven. En als dat van zaterdag op zondag niet veranderd dan je zul idd vaak de mensen die van voren starten daar ook zien finishen.
Maar goed ik vind ik dat ook niet het grote probleem van de Pirelli's, ik vind vooral t idee dat coureurs niet voluit gaan storend. Onvoorspelbare races/kampioenschap heb ik op zich niet zoveel op tegen, maar nu is de inbreng van de coureurs en teams gewoon te laag in verhouding met de grote invloed van de banden. Als je als team/auto afhankelijk bent van de baantemperatuur en daarnaast als coureur ook minder het verschil kunt maken dan moet je dus gewoon geluk hebben. In die zin lijkt mij Schumachers link met een loterij niet zo vergezocht. Of het exact het juiste woord is doet er niet zo toe (had ik al eerder gezegd). Met zn toelichting daarbij kan een beetje weldenkend mens wel begrijpen wat ie bedoeld. Los daarvan kun je natuurlijk zelf beslissen of je dat een probleem vind of niet.

Ok, voor mij nu ook einde discussie (voorlopig), laten we afwachten wat er in de komende weken (GP Spanje) verder naar boven komt (of niet).

dat heb je nu meermaals herhaald, maar je blijft maar reageren op de discussies

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 22:56:45
nogmaals, ik negeer helemaal niemand!!!! Ik vraag me alleen af of Rosberg wel vanuit zn racershart spreekt. Schumacher duidelijk wel! En tuurlijk doet het geen afbreuk aan de overwinning van Rosberg als hij het eens zou zijn met Schumacher, waar haal je dat nou weer vandaan??  Maar maak ervan wat je wil.

Dus, de coureurs die jouw mening tegenspreken, spreken niet vanuit hun racehart. Zo kan-ie wel weer...

Citaatis niet vervelend bedoeld, maar wanneer is er sprake van collectief en wanneer niet?? wil je daarover gaan mierenneuken?? is daar een vaste grens voor? Volgens mij kun je zelfs een minderheid wel als collectief bestempelen. En wat dan nog, als ik op een bepaald gebied niet geinteresseerd ben in jouw mening, dan heb ik niks op een forum te zoeken?? lijkt me niet.

Natuurlijk wel. Doel van een forum is niet eenzijdige gesprekken voeren. En wanneer het collectief is, staat in mijn post: de meerderheid. Maar momenteel wordt Schumacher niet écht bijgestaan door zijn collega's. En ik ga niet doen alsof dat wel zo is of er gemakshalve vanuit gaan dat het zo is.

CitaatVolgens mij doelde Schumacher vooral op de invloed op het kampioenschap, hij zei nl dat Pirelli (icm met de weergoden) zou gaan bepalen wie er kampioen gaat worden. Bij verschillende temperaturen komen verschillende teams boven drijven. En als dat van zaterdag op zondag niet veranderd dan je zul idd vaak de mensen die van voren starten daar ook zien finishen.
Maar goed ik vind ik dat ook niet het grote probleem van de Pirelli's, ik vind vooral t idee dat coureurs niet voluit gaan storend. Onvoorspelbare races/kampioenschap heb ik op zich niet zoveel op tegen, maar nu is de inbreng van de coureurs en teams gewoon te laag in verhouding met de grote invloed van de banden. Als je als team/auto afhankelijk bent van de baantemperatuur en daarnaast als coureur ook minder het verschil kunt maken dan moet je dus gewoon geluk hebben. In die zin lijkt mij Schumachers link met een loterij niet zo vergezocht. Of het exact het juiste woord is doet er niet zo toe (had ik al eerder gezegd). Met zn toelichting daarbij kan een beetje weldenkend mens wel begrijpen wat ie bedoeld. Los daarvan kun je natuurlijk zelf beslissen of je dat een probleem vind of niet.

Ok, voor mij nu ook einde discussie (voorlopig), laten we afwachten wat er in de komende weken (GP Spanje) verder naar boven komt (of niet).

Voor mij maakt het geen verschil of ze nu tegen het limiet van hun banden rijden of van hun brandstoftank. Onder de streep kan een coureur niet voluit gaan. En dat is al jaren zo. Ook midden jaren 90 werden zo races gewonnen en sterker nog, brandstof heeft jaren lang symbool gestaan voor tactiek. Nu wordt tenminste op de baan gestreden om positie.

Overigens, ik zie liever coureurs de limiet opzoeken van banden en maximaal kunnen racen, dus naar het kunnen van de banden, dan dat ze brandstofbesparend rondrijden. Dan kan het hele pakket harder maar wordt niet harder gereden vanwege de brandstof. Dat vind ik pas een natuurlijke rem. Nu niet.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 04 mei 2012 - 08:09:53
Citaat van: monaco2011 op 03 mei 2012 - 22:56:45
nogmaals, ik negeer helemaal niemand!!!! Ik vraag me alleen af of Rosberg wel vanuit zn racershart spreekt. Schumacher duidelijk wel! En tuurlijk doet het geen afbreuk aan de overwinning van Rosberg als hij het eens zou zijn met Schumacher, waar haal je dat nou weer vandaan??  Maar maak ervan wat je wil.

Dus, de coureurs die jouw mening tegenspreken, spreken niet vanuit hun racehart. Zo kan-ie wel weer...
vind je dat zelf een juiste conclusie??  :o

Wizard

Ja. Sterker nog, je vraagt het hardop en letterlijk af. Dan kan ik er niet omheen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 04 mei 2012 - 18:30:41
Ja. Sterker nog, je vraagt het hardop en letterlijk af. Dan kan ik er niet omheen.
ik vraag me idd af of Rosberg in dit geval wel vanuit zn racehart spreekt. Kortom, het gaat hier om één geval en ik zeg ook absoluut niet dat ie niet vanuit zn racehart spreekt. Dat is HEEL wat anders als hoe jij het samenvat. En dan ook nog 'zo kan ie wel weer' achter je je zelf bedachte zin zetten.

Prettig weekend!

Wizard

Ja?? Niks geks aan.


0634

Ligt het aan mij of snap ik je punt niet?