Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

monaco2011

#345
Citaat van: Wizard op 28 april 2012 - 10:25:54
Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 00:18:04
Citaat van: Wizard op 27 april 2012 - 21:39:49
Publiekelijk!! De rest is anoniem en via via. Fijne vakantie.
wat doet dat er nou toe?? dan moet je dat die andere coureurs verwijten en niet Schumacher die wel gewoon open en eerlijk is. Maar als je n beetje research doet, zoals Enzo zegt, dan zie je dat er zowel bij een groot publiek als bij veel coureurs onvrede heerst over de huidige situatie.

Hoezo moet ik andere coureurs iets verwijten zonder dat ik mijzelf heb overtuigd van hun standpunt?
Ik bedoel dat je het die andere coureurs zou kunnen verwijten dat ze niet open en eerlijk hun kritiek leveren, maar anoniem en via via.
Citaat van: Wizard op 28 april 2012 - 10:24:53
De beoordelingen (cijfer voor de race) zeggen héél wat anders en voordat Schumacher de knuppel in het hoenderhok smeet, heb ik er niemand over gehoord. En volgens mij was het merendeel het toch eens dat de races leuker zijn geworden. Het is een keuze uit 2.
het is zeker geen keuze uit 2, dat slaat nergens op. Het is het hele pakket van maatregelen dat de races leuker maakt, het afschaffen van de blown diffuser, ik denk zelfs dat het aandeel van Pirelli zwaar wordt overschat.
En of het merendeel vind dat de races leuker zijn geworden?? Dat was misschien even zo, dat vond ik zelf ook, maar dat zie je nu alweer veranderen, inclusief de coureurs. Ik denk dat de mensen in de eerste plaats racen op het scherpst van de snede willen zien en daar is nu zeker geen sprake van.

0634

Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 14:17:52
Da's wel een erg flauwe reactie, daar ging het niet om, t was alleen maar om aan te geven dat veel fans het met schumacher/brundle eens zijn. Ik heb echt niet de illusie dat ik jou om kan praten hoor ;)
T was niet zozeer flauw bedoeld, als om aan te geven dat ik daar bar weinig mee kan. Om me heen hoor ik mensen die niet echt fan zijn van de sport de laatste tijd weer meer gaan kijken omdat ze het leuker vinden dan een tijdje terug. Nu zeg ik niet dat dat zomaar aan de banden ligt, maar m.i. speelt het echt wel mee. Maar los van wat anderen vinden, vind ík het leuker dan eerst. En dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de mening van Schumacher, Haug, fans die op een mening reageren of wie dan ook.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 14:26:20
Ik bedoel dat je het die andere coureurs zou kunnen verwijten dat ze niet open en eerlijk hun kritiek leveren, maar anoniem en via via.

Er zijn genoeg coureurs die het hart op hun tong hebben en ook die heb ik niet gehoord. Ik geloof niet dat coureur anoniem gaan roepen dat ze het ergens mee eens zijn maar hun naam niet bekend durven te maken. En zolang iets niet concreet wordt geroepen, ga ik niet doen alsof het een feit is. Omdat iemand zegt dat er meer wordt geklaagd. Vooralsnog hebben we alleen Schumacher die kritiek heeft geleverd op de banden. Dat is onvoldoende om te roepen dat meerdere niet tevreden zijn over het huidige Formule 1.

Citaat
het is zeker geen keuze uit 2, dat slaat nergens op. Het is het hele pakket van maatregelen dat de races leuker maakt, het afschaffen van de blown diffuser, ik denk zelfs dat het aandeel van Pirelli zwaar wordt overschat. En of het merendeel vind dat de races leuker zijn geworden?? Dat was misschien even zo, dat vond ik zelf ook, maar dat zie je nu alweer veranderen, inclusief de coureurs. Ik denk dat de mensen in de eerste plaats racen op het scherpst van de snede willen zien en daar is nu zeker geen sprake van.

Nou, als ik de racebeoordelingen bekijk van dit seizoen krijg ik niet de indruk dat het minder wordt bevonden. Integendeel. Bovendien heb ik werkelijk niemand horen klagen (voor dat Schumacher ermee op de proppen kwam) dat nu meer wordt ingehaald en de racewinnaar onvoorspelbaar is geworden. Races worden nog steeds met enthousiasme bekeken en als ik de cijfers voor de race erbij neem, wordt meer dan voldoende gescoord. Kan niks anders dan de FIA complimenteren want kennelijk vinden wij de races meer dan prima.

Kootje

Goh Wizzard, ben 't niet vaak met je eens, maar nu ........
Ik snap echt niet dat er buiten de coureurs om mensen zijn die nu nog klagen.
Volgens mij hebben we nog nooit zo'n onvoorspelbare en leuke seizoensstart gehad als dit jaar.
Wat wil je als toeschouwer nog meer ??


monaco2011

#349
Citaat van: Kootje op 28 april 2012 - 17:56:30
Goh Wizzard, ben 't niet vaak met je eens, maar nu ........
Ik snap echt niet dat er buiten de coureurs om mensen zijn die nu nog klagen.
Volgens mij hebben we nog nooit zo'n onvoorspelbare en leuke seizoensstart gehad als dit jaar.
Wat wil je als toeschouwer nog meer ??
nou, we hebben ook heel veel duels gezien die geen duel werden. Het wordt pas echt leuk als de coureurs er ook plezier aan beleven natuurlijk. En nogmaals, ik denk dat het aandeel van Pirelli behoorlijk wordt overschat. Kunnen ze geen banden maken die gewoon normaal werken, wel slijten, maar dan gewoon lineair waarbij coureurs gewoon op hun eigen manier kunnen racen. Nu zie je dat zelfs iemand als Button er nog amper voordeel uit kan halen omdat iedereen inclusief hijzelf rustiger moet rijden.
Wat wil je als toeschouwer nog meer?? coureurs zien die voluit gaan!!!!!!! Het mooie aan F1 is juist dat daar de beste coureurs van de wereld rondrijden, t zou toch wel fijn zijn als die dan ook tot het uiterste kunnen/moeten gaan. Voor spanning en inhaalactie's kunnen we anders net zo goed naar andere raceklasse's gaan kijken.

Citaat
On the journey home I was talking with two F1 drivers, a world champion and a multiple race winner, and they had very similar concerns to Michael in that they can't push the cars anywhere near their limits. 'Physically my granny could drive the race' quipped one to underline how far away from the limits they are.
Als je deze quote nou gewoon eens serieus neemt, dan is er toch iets goed mis??? dit heeft toch weinig meer met racen te maken dan??

Wizard

Ik lees/hoor het liever van de coureurs zelf. Ik denk dat het geen plezier hebben in het racen veelste zwaar wordt aangestreept. Lijkt mij sterk. Wat betreft coureurs die tot het uiterste kunnen gaan: Zoals ik zei, het is een keuze uit 2. En wat heet voluit? Ga je de slijtvastigheid fors verbeteren, krijg je weer dat coureurs gaan treintje rijden. Het niet kunnen inhalen, als voorheen, vind ik weer niet voluit kunnen gaan. Bovendien vind ik deze optochten afgrijselijk.

Zoals het racen nu is, is het goed. Als ik naar de beoordelingen (Cijfer Voor De Race) kijk, zijn de fans enthousiast over het huidige Formule 1:

In Australië gaf de meerderheid een 7 en 8.
In Maleisie gaf het grootste gros een 8 en 9.
China werd 10 keer een 9 gegeven, 10 keer een 8 .
In Bahrein werd het meeste gestemd op 8 en 9

Dus, waarom moet het anders?? Ik denk dat de FIA het nu prima op de rit heeft. Dat je het niet voor iedereen goed kunt doen, soit!

Kootje

Citaat van: MonacoWat wil je als toeschouwer nog meer?? coureurs zien die voluit gaan!!!!!!!

Maar zie jij dat dan ??
Ik zie namelijk niet dat zij maar op 70% van hun kunnen rijden. ::)
Wat ik wel zie is veel close racing en de daarbij behorende al dan niet briljante inhaalacties.

robbert

ik denk dat sommige liever treintjesraces zien dan races vol van spanningen en inhaalacties. Ik ben tevreden hoe het nu is, en pirelli heeft daar mss wel wat mee te maken, maar ik denk dat we mogen blij zijn dat zij er iets aan doen. Het is al jaren dat de fia iets probeert aan de saaie races, maar daar nooit in slaagt. Dus aub, laten we tevreden zijn, met wat we dit seizoen zien. Want de laatste 10 jaar heb ik nog nooit zo spannende races gezien

monaco2011

Citaat van: Wizard op 28 april 2012 - 18:32:58
Ik lees/hoor het liever van de coureurs zelf. Ik denk dat het geen plezier hebben in het racen veelste zwaar wordt aangestreept. Lijkt mij sterk. Wat betreft coureurs die tot het uiterste kunnen gaan: Zoals ik zei, het is een keuze uit 2. En wat heet voluit? Ga je de slijtvastigheid fors verbeteren, krijg je weer dat coureurs gaan treintje rijden. Het niet kunnen inhalen, als voorheen, vind ik weer niet voluit kunnen gaan. Bovendien vind ik deze optochten afgrijselijk.

Zoals het racen nu is, is het goed. Als ik naar de beoordelingen (Cijfer Voor De Race) kijk, zijn de fans enthousiast over het huidige Formule 1:

In Australië gaf de meerderheid een 7 en 8.
In Maleisie gaf het grootste gros een 8 en 9.
China werd 10 keer een 9 gegeven, 10 keer een 8 .
In Bahrein werd het meeste gestemd op 8 en 9

Dus, waarom moet het anders?? Ik denk dat de FIA het nu prima op de rit heeft. Dat je het niet voor iedereen goed kunt doen, soit!
ok, dus dit is de enige mogelijkheid om optochten te voorkomen?? wat een onzin zeg. Als je je blind wil staren op dit forum prima, maar elders zie je toch een andere tendens. Vertel mij nou eens precies wat die banden extra brengen en wat er zou gebeuren als daar iets aan veranderd zou worden??

monaco2011

Citaat van: robbert op 28 april 2012 - 18:54:24
ik denk dat sommige liever treintjesraces zien dan races vol van spanningen en inhaalacties. Ik ben tevreden hoe het nu is, en pirelli heeft daar mss wel wat mee te maken, maar ik denk dat we mogen blij zijn dat zij er iets aan doen. Het is al jaren dat de fia iets probeert aan de saaie races, maar daar nooit in slaagt. Dus aub, laten we tevreden zijn, met wat we dit seizoen zien. Want de laatste 10 jaar heb ik nog nooit zo spannende races gezien
dat denk jij helemaal fout. Maar goed, doe iig een poging om anderen te begrijpen. Autoracen moet op de limiet zijn, hoeveel mensen hebben we er dit jaar al vanaf zien stuiteren??

robbert

Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 18:59:34
Citaat van: robbert op 28 april 2012 - 18:54:24
ik denk dat sommige liever treintjesraces zien dan races vol van spanningen en inhaalacties. Ik ben tevreden hoe het nu is, en pirelli heeft daar mss wel wat mee te maken, maar ik denk dat we mogen blij zijn dat zij er iets aan doen. Het is al jaren dat de fia iets probeert aan de saaie races, maar daar nooit in slaagt. Dus aub, laten we tevreden zijn, met wat we dit seizoen zien. Want de laatste 10 jaar heb ik nog nooit zo spannende races gezien
dat denk jij helemaal fout. Maar goed, doe iig een poging om anderen te begrijpen. Autoracen moet op de limiet zijn, hoeveel mensen hebben we er dit jaar al vanaf zien stuiteren??

dus eigenlijk geniet jij nu niet van de races van dit seizoen. Waar wil je dan naartoe? Terug naar de races van enkele jaren geleden? Het tijdperk met elektronische hulpmiddelen, dan moesten de piloten gewoon aan hun gaspedaal denken en konden ze voluit gaan. Of heb je een andere oplossing??

monaco2011

Citaat van: robbert op 28 april 2012 - 19:16:59
Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 18:59:34
Citaat van: robbert op 28 april 2012 - 18:54:24
ik denk dat sommige liever treintjesraces zien dan races vol van spanningen en inhaalacties. Ik ben tevreden hoe het nu is, en pirelli heeft daar mss wel wat mee te maken, maar ik denk dat we mogen blij zijn dat zij er iets aan doen. Het is al jaren dat de fia iets probeert aan de saaie races, maar daar nooit in slaagt. Dus aub, laten we tevreden zijn, met wat we dit seizoen zien. Want de laatste 10 jaar heb ik nog nooit zo spannende races gezien
dat denk jij helemaal fout. Maar goed, doe iig een poging om anderen te begrijpen. Autoracen moet op de limiet zijn, hoeveel mensen hebben we er dit jaar al vanaf zien stuiteren??

dus eigenlijk geniet jij nu niet van de races van dit seizoen. Waar wil je dan naartoe? Terug naar de races van enkele jaren geleden? Het tijdperk met elektronische hulpmiddelen, dan moesten de piloten gewoon aan hun gaspedaal denken en konden ze voluit gaan. Of heb je een andere oplossing??
nee, juist geen electronische hulpmiddelen, gewoon zoals het nu is, maar dan met banden waar je wel mee kunt pushen. Ik geniet op zich wel van de races, maar zeker in Bahrein voelde ik amper spanning. Het veld lijkt dit jaar sowieso veel dichter op elkaar te zitten, ook in kwalificatie waar men wel voluit kan gaan, er zijn de afgelopen jaren veel maatregelen genomen om de races aantrekkelijker te maken. Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat met wat normalere banden niet zo zou kunnen zijn. En dan hebben we het ook weer over echt racen!!
Ik vond China een geweldige race en Bahrein was voor Bahrein begrippen ook niet slecht, maar daarom kan ik het nog wel belachelijk vinden dat de coureurs niet meer op de limiet kunnen rijden toch?

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 18:56:05
ok, dus dit is de enige mogelijkheid om optochten te voorkomen?? wat een onzin zeg.

Ga je er nu een hobby van maken om iemands mening af te schilderen als onzin? Beetje ruimte voor een andere mening mag wel.

Overigens zeg ik niet dat het de enige manier is, wél dat de fans jaren lang geklaagd hebben dat er te min werd gevochten. Nu de fans krijgen waar ze jaren om hebben geschreeuwd, wordt er wel weer wat anders gevonden om over te klagen. De vraag luidt dan ook: Wat wil je nu eigenlijk?? Wil je races/gevechten of een complete vrijlating van technisch reglement?

CitaatAls je je blind wil staren op dit forum prima, maar elders zie je toch een andere tendens. Vertel mij nou eens precies wat die banden extra brengen en wat er zou gebeuren als daar iets aan veranderd zou worden??

Ik staar me niet blind op dit forum alleen, ik neem dit als voorbeeld. Jij roept dat wij minder plezier beleven aan de Formule 1 terwijl de beoordelingen je uitspraak teniet doen. Wees dan duidelijk wie je bedoelt. Ik zit zelf op 3 fora en kan niet anders concluderen dat men het racen leuker vind dan pakweg de tijd dat nauwelijks werd ingehaald en dus gestreden om positie en de winnaar van de race na 1 ronde bekend was. En niet alleen op fora lees ik dit, ook in mijn directe omgeving vang ik dit regelmatig op. Ook de mensen die hun interesse verloren in de sport zijn nu weer een fervent volger. Als ik het plaatje in z'n geheel bekijk, kan ik niks anders zeggen dan dat de FIA het op de rit heeft. Wat betref de banden, wat wil je er anders aan zien? En wat is er mis met tegen het limiet van de banden rijden? Ook dat is racen! En het is niet zo dat de HRT's ineens races winnen. Bovendien zit iedereen in het zelfde schuitje. Tot nu toe resulteert het in fraaie races, fraaie gevechten, dus ik vind het prima!

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 19:37:50
Citaat van: robbert op 28 april 2012 - 19:16:59
Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 18:59:34
Citaat van: robbert op 28 april 2012 - 18:54:24
ik denk dat sommige liever treintjesraces zien dan races vol van spanningen en inhaalacties. Ik ben tevreden hoe het nu is, en pirelli heeft daar mss wel wat mee te maken, maar ik denk dat we mogen blij zijn dat zij er iets aan doen. Het is al jaren dat de fia iets probeert aan de saaie races, maar daar nooit in slaagt. Dus aub, laten we tevreden zijn, met wat we dit seizoen zien. Want de laatste 10 jaar heb ik nog nooit zo spannende races gezien
dat denk jij helemaal fout. Maar goed, doe iig een poging om anderen te begrijpen. Autoracen moet op de limiet zijn, hoeveel mensen hebben we er dit jaar al vanaf zien stuiteren??

dus eigenlijk geniet jij nu niet van de races van dit seizoen. Waar wil je dan naartoe? Terug naar de races van enkele jaren geleden? Het tijdperk met elektronische hulpmiddelen, dan moesten de piloten gewoon aan hun gaspedaal denken en konden ze voluit gaan. Of heb je een andere oplossing??
nee, juist geen electronische hulpmiddelen, gewoon zoals het nu is, maar dan met banden waar je wel mee kunt pushen. Ik geniet op zich wel van de races, maar zeker in Bahrein voelde ik amper spanning. Het veld lijkt dit jaar sowieso veel dichter op elkaar te zitten, ook in kwalificatie waar men wel voluit kan gaan, er zijn de afgelopen jaren veel maatregelen genomen om de races aantrekkelijker te maken. Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat met wat normalere banden niet zo zou kunnen zijn. En dan hebben we het ook weer over echt racen!!
Ik vond China een geweldige race en Bahrein was voor Bahrein begrippen ook niet slecht, maar daarom kan ik het nog wel belachelijk vinden dat de coureurs niet meer op de limiet kunnen rijden toch?

Wat maakt het nu uit of een band 10 ronden meegaat of 20? Dat maakt geen verschil in het racen. Ook als banden langer mee gaan hebben banden een limiet. Bovendien, als banden minder lang grip hebben, juist dan kun je als coureur het verschil maken. Ook dat is racen! Laat ze maar worstelen met het rubber en de limieten opzoeken. Heerlijk!!

0634

Citaat van: monaco2011 op 28 april 2012 - 18:15:57
On the journey home I was talking with two F1 drivers, a world champion and a multiple race winner, and they had very similar concerns to Michael in that they can't push the cars anywhere near their limits. 'Physically my granny could drive the race' quipped one to underline how far away from the limits they are.
Als je deze quote nou gewoon eens serieus neemt, dan is er toch iets goed mis??? dit heeft toch weinig meer met racen te maken dan??
[/quote]
Ik krijg flashbacks naar de tijden dat de supersonische Williamsen van Mansell en Patrese de grid domineerden. Toen hadden we dezelfde kritieken.