Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 30 januari 2012 - 10:23:13
Citaat van: Jeroen op 29 januari 2012 - 20:17:10
Dan wel, maar hoe vaak zal dat gebeuren tijdens een regensituatie?

Vrijwel nooit. Maar als je een gokje wil wagen...

Nou ::) ...... vrij vaak zelfs.
Ik bedoel, hoe vaak gebeurt het wel niet dat het maar 'n kort buitje blijkt. :-\
Neem bijvoorbeeld Hongarije afgelopen jaar.
Vind het nog niet eens zo'n vreemde gedachtegang eigenlijk.

Sabai

 Al ben ik het ermee eens dat die domme regel van twee compounds gebruiken nergens op slaat.

Ik ben het hier ook wel mee eens ,maar was het juist niet de reden om beiden compounts verplicht te laten gebruiken om het inhalen te bevorderen?

0634

Citaat van: Kootje op 30 januari 2012 - 17:07:15
Citaat van: Fabian van Tiel op 30 januari 2012 - 10:23:13
Citaat van: Jeroen op 29 januari 2012 - 20:17:10
Dan wel, maar hoe vaak zal dat gebeuren tijdens een regensituatie?

Vrijwel nooit. Maar als je een gokje wil wagen...

Nou ::) ...... vrij vaak zelfs.
Ik bedoel, hoe vaak gebeurt het wel niet dat het maar 'n kort buitje blijkt. :-\
Neem bijvoorbeeld Hongarije afgelopen jaar.
Vind het nog niet eens zo'n vreemde gedachtegang eigenlijk.
Maar een kort regenbuitje is vrijwel altijd voldoende om slicks onbruikbaar te maken. Dus feitelijk komt het vrijwel nooit voor.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 januari 2012 - 17:30:05
Citaat van: Kootje op 30 januari 2012 - 17:07:15
Citaat van: Fabian van Tiel op 30 januari 2012 - 10:23:13
Citaat van: Jeroen op 29 januari 2012 - 20:17:10
Dan wel, maar hoe vaak zal dat gebeuren tijdens een regensituatie?

Vrijwel nooit. Maar als je een gokje wil wagen...

Nou ::) ...... vrij vaak zelfs.
Ik bedoel, hoe vaak gebeurt het wel niet dat het maar 'n kort buitje blijkt. :-\
Neem bijvoorbeeld Hongarije afgelopen jaar.
Vind het nog niet eens zo'n vreemde gedachtegang eigenlijk.
Maar een kort regenbuitje is vrijwel altijd voldoende om slicks onbruikbaar te maken. Dus feitelijk komt het vrijwel nooit voor.

Dat slicks weinig grip bieden in de regen staat buiten kijf.
Toch gebeurt het vaker dan jij nu toe wilt geven :P, dat coureurs/teams die gok nemen.

Sabai

Citaat van: Kootje op 30 januari 2012 - 17:43:10
Citaat van: Jeroen op 30 januari 2012 - 17:30:05
Citaat van: Kootje op 30 januari 2012 - 17:07:15
Citaat van: Fabian van Tiel op 30 januari 2012 - 10:23:13
Citaat van: Jeroen op 29 januari 2012 - 20:17:10
Dan wel, maar hoe vaak zal dat gebeuren tijdens een regensituatie?

Vrijwel nooit. Maar als je een gokje wil wagen...

Nou ::) ...... vrij vaak zelfs.
Ik bedoel, hoe vaak gebeurt het wel niet dat het maar 'n kort buitje blijkt. :-\
Neem bijvoorbeeld Hongarije afgelopen jaar.
Vind het nog niet eens zo'n vreemde gedachtegang eigenlijk.
Maar een kort regenbuitje is vrijwel altijd voldoende om slicks onbruikbaar te maken. Dus feitelijk komt het vrijwel nooit voor.

Dat slicks weinig grip bieden in de regen staat buiten kijf.
Toch gebeurt het vaker dan jij nu toe wilt geven :P, dat coureurs/teams die gok nemen.


Bij de start heb ik het ze al jaren niet zien doen tijdens de race natuurlijk wel dan is bijna altijd er wel eentje die out of think gaat.

Kootje

Is het bij de start tegenwoordig niet zo, dat de FIA regenbanden verplicht stelt ??
Staat me iets van bij, maar weet 't niet zeker.
En om eerlijk te zijn, heb ik nu ook geen zin om de reglementen erop na te slaan.

0634

Citaat van: Kootje op 30 januari 2012 - 17:43:10

Dat slicks weinig grip bieden in de regen staat buiten kijf.
Toch gebeurt het vaker dan jij nu toe wilt geven :P, dat coureurs/teams die gok nemen.

Eigenlijk niet hoor. Dat zie je nog maar zelden. Je ziet 2,3 rondes verschil, maar vrijwel altijd besluiten ze toch naar binnen te gaan als het echt regent. Met grooves was het misschien anders, en toen er nog twee leveranciers waren ook, maar nu is het altijd vrijwel allemaal binnen enkele rondes alles gewisseld is.

Franky R.

Ik moet Jeroen gelijk geven.
Hooguit gokken ze erop dat de ideale lijn droog genoeg is, maar dan betreft het de situatie na een regenbui.

Nee, welke regel ze ook verzinnen. De verschillen zouden marginaal zijn. Dat hebben we ook gezien in 2005, toen de rijders 1 race met een setje banden moesten doen.

Wil je echt dat teams en coureurs gaan gokken, dan zou je de bandenoorlog moeten herinvoeren.

Kootje

Tuurlijk, als 't blijft regenen moet je wel naar binnen, maar ......

Het feit dat er altijd weer 'n paar coureurs zijn die niet direct naar binnen gaan, zegt mij dat ze bereid zijn de gok te nemen.
Ik bedoel, je kiest er niet voor om 3 rondes lang 'n halve seconde of meer per rondje te verliezen, als je verwacht dat de regen aanhoud.
Die keuze maak je wel als je denkt dat 't snel weer droog wordt, en slicks het voordeel hebben.

Wat Franky hierboven zegt zie je idd vaker en sneller.
Dat is ook 'n gok, maar toch 'n heel ander issue.

Enzo

http://www.gppits.net/nieuws/hembrey_over_de_banden_van_2012/

Het viel me op dat veel teams na vijf laps al veel degradatie vertoonde met de nieuwe banden. Dat hoeft in Melbourne niet persé hetzelfde te zijn, gezien Barcelona erg zwaar is voor de banden en het best koud was. Maar het is iig weer een jaar van bandensparen en Q3 overslaan. Jammer imo... :(

Kootje

http://www.gppits.net/nieuws/nieuwe_testwagen_pirelli/

Ik zou dan toch kijken of ik Trulli kon strikken.
Hij is dan wel z'n echte snelheid kwijt, maar als er ééntje van de recent ontslagen coureurs ervaring met ontwikkeling heeft, dan is hij 't wel.

Fabian

Citaat van: Kootje op 07 maart 2012 - 19:03:32
http://www.gppits.net/nieuws/nieuwe_testwagen_pirelli/

Ik zou dan toch kijken of ik Trulli kon strikken.
Hij is dan wel z'n echte snelheid kwijt, maar als er ééntje van de recent ontslagen coureurs ervaring met ontwikkeling heeft, dan is hij 't wel.

Lijkt mij ook. Maar Alguersuari werd al genoemd en volgens journalist van The Telegraph zou de bevestiging gisteren al naar buiten moeten komen. Maar Trulli met al zijn ervaring lijkt mij ook de beste keus.

0634

Mij ook, maar waarom zou iemand als Trulli dat nog willen?

Fabian

Citaat van: Jeroen op 07 maart 2012 - 20:44:16
Mij ook, maar waarom zou iemand als Trulli dat nog willen?

Misschien kan ie nu lekker afbouwen. Eens in de zoveel tijd in een raceauto zitten, wat hij volgens mij nog leuk vindt en nog wat centjes verdienen.

Enzo