Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Jozef op 12 augustus 2011 - 22:30:21
Citaat van: Enzo op 12 augustus 2011 - 17:41:11
http://www.gppits.net/nieuws/mogelijk_speciale_kwalificatieband_in_2012/
Mogelijk een kwalificatieband in 2012, ik zal het alleen maar toejuichen gezien het one-lap kwali die we nu zien.
Ik wil ze weer zien vechten voor de pole!!  8)

Goed idee, alleen wel idioot dat ze een band willen maken die twee seconden sneller is dan de supersofts en dus waarschijnlijk ook na 2 ronden helemaal aan gort is gereden.

Dan heb ik liever een band die nog harder en trager is dan de hards, maar waar je wel 5 rondes na elkaar op kunt rijden zonder dat de performance achteruit gaat. Dat zou de kwali alleen maar leuker maken en het scheelt bovendien bakken vol geld...

Ik snap je punt, maar het gaat wel tegen mijn filosofie in die bij Formule1 hoort.
Liever maximale prestaties met zo goed mogelijk materiaal imo. :)

Geld besparen of duurzaamheid zijn imo secundair in de F1, al weet ik dat het huidige klimaat anders wil.

Jozef

Klopt, maar het lijkt me wel leuker dat ze in Q3 stints kunnen doen van 4 snelle ronden na elkaar in plaats van dat ze twee keer 1 rondje kunnen rijden. Ik vind het hele bandengedoe dit jaar te belachelijk voor woorden maar als je voor de kwali iets maakt dat voor iedereen hetzelfde is en voorspelbaar is qua prestaties, dan boeit het ook niet meer dat het 2 seconden langzamer is. Het is niet alsof je dat als toeschouwer kunt zien aan de auto's.

Enzo

Citaat van: Jozef op 14 augustus 2011 - 15:26:41
Klopt, maar het lijkt me wel leuker dat ze in Q3 stints kunnen doen van 4 snelle ronden na elkaar in plaats van dat ze twee keer 1 rondje kunnen rijden. Ik vind het hele bandengedoe dit jaar te belachelijk voor woorden maar als je voor de kwali iets maakt dat voor iedereen hetzelfde is en voorspelbaar is qua prestaties, dan boeit het ook niet meer dat het 2 seconden langzamer is. Het is niet alsof je dat als toeschouwer kunt zien aan de auto's.

Dat is ook weer waar, we zien wel wat de teams besluiten.
Zolang dat bandenspaar gedoe maar tot het verleden behoort.



Jozef

Sorry maar die uitleg kon een VWO-student nog wel bedenken. ;D

Ofwel is er veel verloren gegaan door een ketting van journalisten die dit bericht verwerkt hebben, ofwel is het echt wel een hoop nonsens. :P

Kootje

Pirelli is pissed op Red Bull vanwege de negatieve kritiek op de bandenslijtage.
Die hoge slijtage zou aan Red Bull zelf hebben gelegen.

http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_kwaad_op_kritiek_red_bull/

Niels_

Ik snapte al niet waarom Vettel zo snel de pits indook, maar dat verklaart natuurlijk alles. :)

Wizard

Nou, de voorbanden van Alonso zagen er ook niet al te best uit. Ook daar was het probleem overduidelijk te zien.

rafael25





De superzachte, zachte, medium en harde compound zijn dit jaar wederom rood, geel, wit en zilver.
De intermediates hebben voortaan groene markeringen. De full-wets zijn te herkennen aan de blauwe letters.
We moesten veranderingen aanbrengen in de banden. Doel is meer spektakel in de races', zei directeur motorsport Paul Hembery. Nou, dat belooft wat dit jaar ;)

Terminator

Het zal nog leuker worden als rijders vrij zijn in hun keuze, en niet verplicht zijn om beide compounds te moeten gebruiken. Je kunt nu niet zoveel met je tactiek. Hetzelfde als het een beetje begint te regenen. Het heeft geen zin om op een natte baan te gokken om met een droge compound te starten, aangezien je verplicht bent om een andere set te pakken. Start je op intermediates, dan kun je vanzelf wel weer op droog gaan. Dit soort regeltjes verpest iets wat  heel leuk kan zijn.

Dat banden nu naar 10 rondjes versleten zijn is leuk. Maar het geldt voor iedereen. Dus is het eigenlijk onzinnig.

0634

Ben ik het niet mee eens. Sowieso klopt het niet helemaal want op het moment dat het regent ben je niet meer verplicht twee soorten compounds te gebruiken. Bovendien heeft iemand als Button afgelopen jaar bewezen dat het wel degelijk mogelijk is om tactisch punten te scoren en om zuinig met de banden om te gaan. De Pirelli's voegen m.i. wel degelijk wat toe. Al ben ik het ermee eens dat die domme regel van twee compounds gebruiken nergens op slaat.

Terminator

Citaat van: Jeroen op 29 januari 2012 - 15:18:58
Sowieso klopt het niet helemaal want op het moment dat het regent ben je niet meer verplicht twee soorten compounds te gebruiken.

Wél als je besluit om op slicks door te blijven gaan. Dan blijf je verplicht om zowel de softs als de hards te gebruiken.

0634

Dan wel, maar hoe vaak zal dat gebeuren tijdens een regensituatie?

Fabian

Citaat van: Jeroen op 29 januari 2012 - 20:17:10
Dan wel, maar hoe vaak zal dat gebeuren tijdens een regensituatie?

Vrijwel nooit. Maar als je een gokje wil wagen...