Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 14:41:35
Citaat van: rafael25 op 30 mei 2011 - 14:33:42
Ik vond het gisteren al vreemd dat er uberhaupt iets mocht gebeuren aan de auto.
Als het aan mij had gelegen, dan mag er helemaal niets aan de auto gebeuren. De coureur mag alleen wat tot zich nemen in de tussentijd van de code rood.
Drinken, behoefte e.d.

Volledig mee eens.

Citaat
Wat ik ook vreemd vind is dat de coureurs die op een ronde gezet zijn, niet hun ronde terug mogen krijgen na de safetycar??? ??? 

Dat vind ik niet zo raar.
Je bent nu eenmaal op 'n ronde gereden dus klaar !!!
Wat ik persoonlijk vreemd vind is dat er tijdens 'n safetycar/rode vlag periode de achterblijvers niet de juiste positie op de baan in mogen nemen.

Denk dat dat alles te maken heeft met oneerlijk voordeel mbt achter blijvers. Maar andere kant kreeg Vettel en Hamilton nu ook wel heel erg veel voordeel. Maar Vettel had het anders nooit gered. Ik denk dat hij in de cliff was gekomen en Button en Alonso er voor bij waren gecruised. In die laatste 8 rondjes had Vettel te veel moeten vragen van zijn banden denk ik.

Trouwens, ik hoorde op e BEEB, hele tijd over hoe Mansel Senna achter zich hield, terwijl Senna sneller zou zijn geweest. Maar was het niet andersom? Dat Mansel wanhopig probeerde Senna voor bij te steken?
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#211
Het was inderdaad 'n veel snellere Mansell die vastzat achter Senna.



Juist daarom verwachtte ik niet dat Alonso en Button hem voorbij zouden komen en kon ik dat niet echt spannend vinden.
Het is namelijk wel heel makkelijk om 'n snellere auto achter je te houden als je jezelf breed maakt.
Het Mansell vs Senna gevecht uit '92  was daar 'n mooi voorbeeld van.

Maar ook het gevecht waarbij Coulthard in zijn veel snellere McLaren vastzat achter de Arrows van Bernoldi in '01.




Wizard

Misschien wel maar aan de andere kant zit je de koplopers verschrikkelijk in de weg!

Kootje

Citaat van: Kootje
Wat ik persoonlijk vreemd vind is dat er tijdens 'n safetycar/rode vlag periode de achterblijvers niet de juiste positie op de baan in mogen nemen.
Citaat van: Burrori
Denk dat dat alles te maken heeft met oneerlijk voordeel mbt achter blijvers.
Dat zal inderdaad de reden zijn ,maar......
Citaat van: Wizard
aan de andere kant zit je de koplopers verschrikkelijk in de weg!
En dat is dus precies waarom ik het niet begrijp.
Er is namelijk geen simpelere manier om de spektakelwaarde van 'n race te verhogen dan dat.
En dat is toch precies wat we allemaal willen ??

rafael25

In Sepang International was ook een rood vlag situatie, maar geen banden gewisseld 2009(denk ik maar niet zeker)
ik heb onderzoek naar gedaan en dat blijkt niet nieuws.. ::).
Auto's zijn gerepareerd onder een rode vlag voor (achtervleugel Montoya werd veranderd in Spa in 2001 tijdens de rode vlag) en banden zijn ook veranderd onder rode vlaggen vele malenen kwam geen klachten.

Kootje

Citaat van: rafael25 op 31 mei 2011 - 03:01:41
In Sepang International was ook een rood vlag situatie, maar geen banden gewisseld 2009(denk ik maar niet zeker)
ik heb onderzoek naar gedaan en dat blijkt niet nieuws.. ::).
Auto's zijn gerepareerd onder een rode vlag voor (achtervleugel Montoya werd veranderd in Spa in 2001 tijdens de rode vlag) en banden zijn ook veranderd onder rode vlaggen vele malenen kwam geen klachten.

Het was mij iig nog nooit opgevallen.
En om eerlijk te zijn ,ook nu weer niet omdat ik altijd iets anders ga doen tijdens safetycar/rode vlag periodes.
Dan is er toch niets te zien ( iig niet voor mij ) ,en luister ik alleen nog maar naar het commentaar tot de race herstart.
Maar het schijnt inderdaad heel normaal te zijn dat dit soort dingen dan gebeuren.
Vroeger schijnen ze zelfs in de reserveauto over te zijn gestapt.
Daarom is het inderdaad wel vreemd dat er nu ineens over geklaagd wordt ,terwijl het al jaren gebeurt.

Ik ben het trouwens wel volledig eens met de klaagzang.
Ik vindt het ronduit belachelijk dat dit gebeurt ,terwijl je mij niet wijs kan maken dat Vettel tijdens of na de safetycar nog wel naar binnen was gegaan. ( geld ook voor de rest trouwens )
Op deze manier hebben ze Alonso en Button de kleine kans op 'n do-or-die afgenomen ,had Heidfeld waarschijnlijk Barrichello niet achter zich gehouden en had Hamilton zeker weten de meatball gekregen.
Maar goed ,als 't mag dan mag 't nu eenmaal.
Maar zonde is 't wel.

Gerard

Pirelli zelf wil deze regel toch aangepast zien? Ik zou het toejuigen!

Kootje

Citaat van: Gerard op 31 mei 2011 - 11:44:03
Pirelli zelf wil deze regel toch aangepast zien? Ik zou het toejuigen!
Het verzoek tot aanpassing komt inderdaad bij Pirelli vandaan.

De teams zelf hebben ook geen recht van klagen.
Oke.... ,bij Ferrari klagen ze omdat Alonso's kansje op de winst nu door zijn neus geboord werd.
Bij McLaren en Button idem dito ,maar die hadden weer 'n voordeel met de reparatie van Hamilton's achtervleugel/
Dus klagen doen de verliezers uiteraard wel.

Maar goed ,dit schijnt 'n normaal iets te zijn tijdens rode vlag periodes ,dus de klagers van nu zullen ongetwijfeld ook wel eens hun voordeel eruit gehad hebben.

Folkert

#218
Maar zo kregen Vettel en Hamilton wel enorme kans om als nog voordeel te trekken uit hun nadeel. Ik had graag gezien hoe Vettel zijn banden zouden hebben gereageerd. En wat Hamilton zou moeten doen van de wedstrijdleiding.

Er zijn vaker auto's geweest die in monaco beschadigd waren, maar toch door racete. Mclaren wilde hem iig laten stoppen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Daarom mag het vanaf nu van mij verboden worden om ook maar iets aan de auto te doen.
Ik sta er persoonlijk ook van te kijken dat dit niet al het geval was.  :o
Misschien toch maar eens blijven kijken tijdens safetycar/rode vlag situaties.
Leer je nog eens wat.  ;D

T.Nuvolari

Staat letterlijk in de sporting regulations van de FIA. Zolang de werken aan auto's het herstarten van de wedstrijd niet hinderen zijn ze toegelaten.
Je mag volgens mij dus alles aan je auto doen zolang je maar op tijd klaar bent. Het probleem is dat de pits helemaal off limits is voor de rijders en hun auto's tijdens een rode vlag. grote herstellingen zoals die bij Hamilton die dus waarschijnlijk de pits had ingedoken die ronde, kunnen dan niet in de pits worden uitgevoerd.

Voor mij ook duidelijk dat er aan deze regel iets gedaan moet worden.
Auto's in dezelfde conditie herstarten als toen ze gestopt zijn en grote werken moeten in de pits gebeuren, voor mijn part moet de rijder maar achteraan het veld aansluiten.

Folkert

Citaat van: M@rc op 31 mei 2011 - 15:46:13
Staat letterlijk in de sporting regulations van de FIA. Zolang de werken aan auto's het herstarten van de wedstrijd niet hinderen zijn ze toegelaten.
Je mag volgens mij dus alles aan je auto doen zolang je maar op tijd klaar bent. Het probleem is dat de pits helemaal off limits is voor de rijders en hun auto's tijdens een rode vlag. grote herstellingen zoals die bij Hamilton die dus waarschijnlijk de pits had ingedoken die ronde, kunnen dan niet in de pits worden uitgevoerd.

Voor mij ook duidelijk dat er aan deze regel iets gedaan moet worden.
Auto's in dezelfde conditie herstarten als toen ze gestopt zijn en grote werken moeten in de pits gebeuren, voor mijn part moet de rijder maar achteraan het veld aansluiten.
?
Helemaal mee eens. Jammer dan voor Vettel en Hamilton, maar vond het raar dat dat zomaar mocht. Deed me beetje denken aan 97? Toen Schumacher zijn stop and go uitvoerde nadat hij werd afgevlagd. Misschien volgens de regels, maar dat moet niet de bedoeling zijn geweest.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Dat sloeg helemaal nergens op.
Ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds niet hoe dat mogelijk was.

Enzo

Citaat van: Kootje op 31 mei 2011 - 18:03:45
Dat sloeg helemaal nergens op.
Ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds niet hoe dat mogelijk was.

Gewoon een gat in het reglement, slim gebruik van gemaakt imo.
Zo gaat het toch altijd, de teams vinden een gat en de FIA vult hem... ::)

Kootje

Citaat van: Enzo op 31 mei 2011 - 19:45:11
Citaat van: Kootje op 31 mei 2011 - 18:03:45
Dat sloeg helemaal nergens op.
Ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds niet hoe dat mogelijk was.

Gewoon een gat in het reglement, slim gebruik van gemaakt imo.
Zo gaat het toch altijd, de teams vinden een gat en de FIA vult hem... ::)
Dat snap ik wel ,maar begrijpen zal ik 't nooit.  ;)