Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Franky R. op 07 mei 2011 - 16:03:55
CitaatIk verwacht iig dat ze in Turkije erg voorzichtig gaan kwalificeren om zoveel mogelijk goede banden voor de race over te houden.
Daarnaast ben ik bang dat ze met een flinke reserve de race gaan rijden om langer door te kunnen op de banden...

Voor wat RBR betreft is je voorspelling uitgekomen... Liever geen voorspellingen meer doen, Enzo!
:D


Daarnaast heeft Merc ook maar één snelle lap gedaan toch?
Massa ook trouwens...

Beetje zorgelijke ontwikkeling wel, de quali positie is onderschikt aan de bandenconditie... :-\

Franky R.

Citaat van: Enzo op 07 mei 2011 - 22:05:47
Citaat van: Franky R. op 07 mei 2011 - 16:03:55
CitaatIk verwacht iig dat ze in Turkije erg voorzichtig gaan kwalificeren om zoveel mogelijk goede banden voor de race over te houden.
Daarnaast ben ik bang dat ze met een flinke reserve de race gaan rijden om langer door te kunnen op de banden...

Voor wat RBR betreft is je voorspelling uitgekomen... Liever geen voorspellingen meer doen, Enzo!
:D


Daarnaast heeft Merc ook maar één snelle lap gedaan toch?
Massa ook trouwens...

Beetje zorgelijke ontwikkeling wel, de quali positie is onderschikt aan de bandenconditie... :-\

Massa?
Die heeft in de Q3 helemaal niet gereden...

Enzo

Citaat van: Franky R. op 07 mei 2011 - 22:17:58
Citaat van: Enzo op 07 mei 2011 - 22:05:47
Citaat van: Franky R. op 07 mei 2011 - 16:03:55
CitaatIk verwacht iig dat ze in Turkije erg voorzichtig gaan kwalificeren om zoveel mogelijk goede banden voor de race over te houden.
Daarnaast ben ik bang dat ze met een flinke reserve de race gaan rijden om langer door te kunnen op de banden...

Voor wat RBR betreft is je voorspelling uitgekomen... Liever geen voorspellingen meer doen, Enzo!
:D


Daarnaast heeft Merc ook maar één snelle lap gedaan toch?
Massa ook trouwens...

Beetje zorgelijke ontwikkeling wel, de quali positie is onderschikt aan de bandenconditie... :-\

Massa?
Die heeft in de Q3 helemaal niet gereden...

Heb Q3 helaas niet gezien, maar las dit op autosport.
CitaatMassa didn't set a time by aborting his only run, saving some rubber for tomorrow's race.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 07 mei 2011 - 22:23:29
Citaat van: Franky R. op 07 mei 2011 - 22:17:58
Citaat van: Enzo op 07 mei 2011 - 22:05:47
Citaat van: Franky R. op 07 mei 2011 - 16:03:55
CitaatIk verwacht iig dat ze in Turkije erg voorzichtig gaan kwalificeren om zoveel mogelijk goede banden voor de race over te houden.
Daarnaast ben ik bang dat ze met een flinke reserve de race gaan rijden om langer door te kunnen op de banden...

Voor wat RBR betreft is je voorspelling uitgekomen... Liever geen voorspellingen meer doen, Enzo!
:D


Daarnaast heeft Merc ook maar één snelle lap gedaan toch?
Massa ook trouwens...

Beetje zorgelijke ontwikkeling wel, de quali positie is onderschikt aan de bandenconditie... :-\

Massa?
Die heeft in de Q3 helemaal niet gereden...

Heb Q3 helaas niet gezien, maar las dit op autosport.
CitaatMassa didn't set a time by aborting his only run, saving some rubber for tomorrow's race.

Klopt helemaal, dus Massa heeft niet eens een snelle ronde gedaan. Daar reageerde ik ook op.

Gerard

#199
PIRELLI NEEMT HARDERE BANDEN MEE NAAR BARCELONA... Het spannende racen wat we nu zien zal toch niet weer teniet gedaan worden? Het was juist zo gaaf de afgelopen 4 races!!
Bron: Gpupdate

Folkert

Is dat wel zo? Volgens mij blijft er wel voldoende verschil alleen zullen ze iets langer door kunnen gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Als de hardere band maar niet te snel is, anders krijgen we weer éénstopstrategieën... ::)

Kootje

In principe veranderd er niets door.
Of je nu supersoft + medium gebruikt ,of dat je soft + hard neemt.
Er blijft 'n compound tussen zitten ,waardoor het snelheidsverschil tussen de option en de prime ongeveer hetzelfde blijft.

Het enige verschil zal hem in de hoeveelheid pitsstops kunnen zitten.
In theorie zouden dat er minder moeten zijn. ( ipv 3 en 4x wordt het 2 en 3x stoppen )
Dat kan ik alleen maar toejuichen ,aangezien ik de 80+ stops in Turkije iets teveel van het goede vind.
Maar goed ,als je dan terug kijkt naar de wintertests dan verwacht ik dat zelfs dat niet het geval zal zijn ,aangezien de supersoft toen nog geen 10 rondes meegingen.

robbert

Citaat van: Gerard op 18 mei 2011 - 14:16:48
PIRELLI NEEMT HARDERE BANDEN MEE NAAR BARCELONA... Het spannende racen wat we nu zien zal toch niet weer teniet gedaan worden? Het was juist zo gaaf de afgelopen 4 races!!
Bron: Gpupdate

mss luisteren ze naar de kritiek, en afgelopen race ging het erover dat er te makkelijk werd ingehaald. Dus mss wil pirelli het inhalen weer moeilijker worden.

Gerard

@Kootje en robbert:

Daar zit inderdaad wat in, en misschiebn wordt het alleen maar spannender
Het is natuurlijk wel snel onoverzichtelijk als er 80 pitstops in anderhalf uur zijn!
Niemand weet meer waar hij/zij moet kijken!

robbert

ja en zo zal er mss weer minder actie op de baan ook zijn, en krijgen we weer races van vorige seizoenen

Enzo

Misschien is wat je krijgt als je iets niet zeker weet... ::)

Kootje

Citaat van: Enzo op 18 mei 2011 - 22:03:04
Misschien is wat je krijgt als je iets niet zeker weet... ::)
Misschien wel ja !!  :P :D

rafael25

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/261130/pirelli-snapt-bandenwissels-bij-rode-vlag-niet/



Ik vond het gisteren al vreemd dat er uberhaupt iets mocht gebeuren aan de auto.
Als het aan mij had gelegen, dan mag er helemaal niets aan de auto gebeuren. De coureur mag alleen wat tot zich nemen in de tussentijd van de code rood.
Drinken, behoefte e.d.

Wat ik ook vreemd vind is dat de coureurs die op een ronde gezet zijn, niet hun ronde terug mogen krijgen na de safetycar??? ??? 

Kootje

Citaat van: rafael25 op 30 mei 2011 - 14:33:42
Ik vond het gisteren al vreemd dat er uberhaupt iets mocht gebeuren aan de auto.
Als het aan mij had gelegen, dan mag er helemaal niets aan de auto gebeuren. De coureur mag alleen wat tot zich nemen in de tussentijd van de code rood.
Drinken, behoefte e.d.

Volledig mee eens.

Citaat
Wat ik ook vreemd vind is dat de coureurs die op een ronde gezet zijn, niet hun ronde terug mogen krijgen na de safetycar??? ??? 

Dat vind ik niet zo raar.
Je bent nu eenmaal op 'n ronde gereden dus klaar !!!
Wat ik persoonlijk vreemd vind is dat er tijdens 'n safetycar/rode vlag periode de achterblijvers niet de juiste positie op de baan in mogen nemen.