Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: McLaren_über_alles op 21 april 2011 - 22:07:10
Citaat van: Jozef op 18 april 2011 - 23:54:05
Ik blijf dus zeggen: terug naar hoe het vroeger was; 2 of meer verschillende bandenfabrikanten, teams zélf laten kiezen welke banden ze willen gebruiken, géén regel dat je twee verschillende banden moet gebruiken.

Niet mee akkoord. Banden zijn iets waar de teams geen controle over hebben (lees: gemaakt door een externe partij), dus dat mag mijn inziens wel voor iedereen gelijk zijn. Scenario's zoals enkele jaren geleden waar de Michelin teams bij warm weer voorsprong hadden op de Bridgestones en bij koud weer zwaar in het nadeel waren boeien mij totaal niet... Elk team probeert z'n wagen optimaal te laten presteren, en als al dat werk dan in duigen valt door toevallig bij de foute bandenleverancier te zitten voor een bepaalde GP ben je ook niet goed bezig me dunkt.

Over motoren hebben de meeste teams ook geen controle. Toch zouden de meeste fans op hun achterpoten staan als iedereen met dezelfde motor zou moeten gaan rijden. Waarom? Omdat standaardisering niet des F1's is.

Ik vind het ook een krom argument dat teams hun wagen "optimaal" willen laten presteren en dat je daarom geen verschillende banden mag hebben. Juist door die plastic bandjes van Pirelli zijn de prestaties niet meer "optimaal"...

Edwin90


Kootje

Citaat van: Edwin90 op 22 april 2011 - 21:50:40
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_maakt_bandenmarkering_bekend/

Begrijp ik het goed dat ze nu gewoon maar 2 kleuren gaan hanteren ??
De hardste compound is gewoon zwart ,terwijl de zachtste compound 'n gekleurde wang krijgt ??

Dat zou 't iig 'n stuk duidelijker maken.  8)

Enzo

Eerst bestempelde Pirelli Sepang als de zwaarste race voor hun banden, nu lees ik berichten dat Turkije wel eens de zwaarste race voor hun banden kan zijn... ???

JimmySPA

De uitloopzone zal waarschijnlijk helemaal zwart worden in bocht 8 :P

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

Citaat van: JimmySPA op 26 april 2011 - 10:42:49
De uitloopzone zal waarschijnlijk helemaal zwart worden in bocht 8 :P

Als je banden op zijn heb je inderdaad een probleem in bocht 8, er gaan er vast een paar af daar... ::)

rafael25

Citaat van: Enzo op 26 april 2011 - 13:18:57
Citaat van: JimmySPA op 26 april 2011 - 10:42:49
De uitloopzone zal waarschijnlijk helemaal zwart worden in bocht 8 :P

Als je banden op zijn heb je inderdaad een probleem in bocht 8, er gaan er vast een paar af daar... ::)

Dit gaat interessant worden, , dat de banden waren bijna exploderende uit de krankzinnige g-krachten die de banden moesten opgemaakt met ronde bocht acht. Laten we hopen dat er niets gevaarlijke gaat gebeurt. :)

Edwin90

Dan komen ze daar op vrijdag achter...krijg je US2005 achtige omstandigheden...


ehh...zo ver zal het niet komen  ;)

KVDracer

Citaat van: Edwin90 op 26 april 2011 - 19:10:26
Dan komen ze daar op vrijdag achter...krijg je US2005 achtige omstandigheden...


ehh...zo ver zal het niet komen  ;)

Dan rijd er geen enkel team. Speciaal, als je ze allemaal ziet binnenkomen na de formatie ronde.

Kootje

Citaat van: KVDracer op 26 april 2011 - 20:58:08
Citaat van: Edwin90 op 26 april 2011 - 19:10:26
Dan komen ze daar op vrijdag achter...krijg je US2005 achtige omstandigheden...


ehh...zo ver zal het niet komen  ;)

Dan rijd er geen enkel team. Speciaal, als je ze allemaal ziet binnenkomen na de formatie ronde.
dan zal de FIA toch echt wel met n oplossing komen
in 2005 gingen er toch nog 6 auto's van starf
nu zou dat beteken dat er niemand van starf gaat ,en ik denk niet dat de FIA dat zover zal laten komen

rafael25

de persoon die banden vooral invloed is Hamilton. in China werd hij gepasseerd door Felipe die op meer versleten banden redde. :'(

Enzo

Ik verwacht iig dat ze in Turkije erg voorzichtig gaan kwalificeren om zoveel mogelijk goede banden voor de race over te houden.
Daarnaast ben ik bang dat ze met een flinke reserve de race gaan rijden om langer door te kunnen op de banden...

We moeten maar een topic van Turkije openen, dan kunnen we daar verder filosoferen. 
Zal het dit weekend in orde maken. :)

Enzo

Nieuwe bandenmarkering van de Pirelli's gespot op twitter... 8)

Franky R.

CitaatIk verwacht iig dat ze in Turkije erg voorzichtig gaan kwalificeren om zoveel mogelijk goede banden voor de race over te houden.
Daarnaast ben ik bang dat ze met een flinke reserve de race gaan rijden om langer door te kunnen op de banden...

Voor wat RBR betreft is je voorspelling uitgekomen... Liever geen voorspellingen meer doen, Enzo!
:D

Enne, nieuws over Pirelli... http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_langer_in_de_f1/

Kootje

Die nieuwe markering werkt goed.
Nu is tenminste duidelijk te zien met welke band ze rijden.
Al moet ik zeggen dat 't er wel vreemd uitziet tijdens het rijden.
Doordat de streep dunner is dan de belettering ,lijkt het net of er iets los zit.