Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: robbert op 08 maart 2011 - 07:15:15
zo dat hij goed nederlands kan schrijven, met alle respect echt waar. Maar dit topic  ging toch over pirelli?
Nee, niet meer. Gaat over de schrijf kunst van Rafael en de 7 verdwenen woorden.  ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Persoonlijk denk ik dat hij GOOGLE vertalen gebruikt.  :P
:o  Als ik dat gebruik om bv 'n Italiaanse pagina te vertalen ,komt het er ook zo onduidelijk uit.
Maar goed ,iets geconcentreerder lezen ,en je komt er wel uit wat hij bedoelde.  8)

Trouwens ,als ik naar Congo ga emigreren ,spreek en schrijf ik na één jaar ook nog geen vlekkeloos Congolees.  :-\
::) Hij doet z'n best ,en is wat mij betreft 'n zéér welkome aanvulling op de site.
Hij doet iig goede observaties aangaande de auto's en heeft ook wel vaak zinnige dingen te melden ,dus.....  :-[


rafael25

Citaat van: Enzo op 07 maart 2011 - 21:31:03
Rafael komt uit Congo en als ik me niet vergis woont hij net één jaar in Belgie.
Ik heb er wel bewondering voor, is toch lastig als je de taal niet helemaal meester bent.
Keep up the good work Rafael!!  8)
Ik spreek 4talen(Portugees, France(mijn moeder taal)Spaans en Nederlands) de laatste ben ik aan te leren, Ik woon namelijk in Belgie, in de zomer kom ik in NL met mijn vrouw(zij is NLder) Ik doe mijn best,jongens :-\
Citaat van: JimmySPA op 07 maart 2011 - 21:17:26

Waar kwam jij oorspronkelijk ook al weer vandaan Rafael? Soms is het wat lastig jou posten goed te begrijpen.
MOet ik in Portugees schrijven dan? of in France taal??
Als dat zo is doe ik GRAAG!!!!






Kootje

Nee hoor ,blijf jij maar gewoon in het Nederlands posten.
Of je daar nu 'n vertaalmachine voor gebruikt of niet ,dat maakt mij niets uit.
Ondertussen doe ik gewoon iets meer moeite om jou reacties te begrijpen.
De mensen die dat er niet voor over hebben ,moeten ze maar niet meer lezen.
Ik zeg ,vooral zo doorgaan.

Gerard

@rafael25:Nee man!! gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig ben!! De meesten hier begrijpen wat je bedoelt en ik neem ook mijn (toe)petje voor je af dat je al zo goed NL schrijft!! ;)
Echt, als we hier overgaan in het Portuees, of Frans, wordt het voor mij erg saai hier... ;)

OK, OT dan maar weer?

OT is On Topic, das Engels.... wtf...

Kootje

Citaat
Pirelli wil de eerste vrije training van een Grand Prix-weekend zo nu en dan gaan gebruiken om de teams nieuwe of verbeterde banden te laten testen. Pirelli's motorsportbaas Paul Hembery vertelt aan Autosport dat de bandenleverancier heeft voorgesteld om de teams indien nodig op vrijdagochtend banden te laten testen om deze door te ontwikkelen: "We willen elk team dan een aantal sets van onze nieuwe banden geven zodat ze die kunnen proberen", legt hij uit. "We zullen niet elk weekend met nieuwe banden komen, maar als een compound aangepast moet worden, dan is dit een goede manier om de gemaakte wijzigingen te testen."

bron: Formule 1.nl

M'n bovenstaande en al eerder geposte stukje is nu bevestigd.
Pirelli heeft toestemming om tijdens de vrijdagtraininngen de teams 'n 3e compound mee te geven ,puur om te testen.

Citaat
De World Motor Sport Council (WMSC) heeft voor Pirelli het licht op groen gezet om tijdens de vrije trainingen extra bandentests uit te voeren.

"De teams worden tenminste een week van tevoren geïnformeerd. Iedere coureur krijgt tijdens de eerste en tweede vrije training de beschikking over twee sets banden, die moeten zijn ingeleverd bij de bandenleverancier voor de start van de derde oefensessie. In bepaalde gevallen komt daar een derde set banden bij"

Aan het testen van de Pirelli's zitten voor de teams nog wel wat andere haken en ogen wat betreft het moment dat de banden moeten worden teruggegeven, maar in ieder geval staat vast dat het rubber tijdens het seizoen kan worden getest.

bron: Formule 1.nl





Enzo

Hoe zien jullie de quali voor je, op deze banden?
Ik denk 1 snelle lap en dat moet hem zijn dan, omdat je anders met gare banden de race moet beginnen.
Of twee snelle op de hardere band en zo een langere eerste stint?
Het zal iig interessant gaan worden en zeker anders dan vorig jaar.

Jenson Button houdt zich vooralsnog op de vlakte.

CitaatQ. Is qualifying going to change this year – are you going to have only one run?

Jenson Button: It is going to be tricky – and I don't know if I should say anything. Between the two tyres over the race weekend there will be a big difference. Qualifying is going to be very, very interesting. I don't need to say anything else.



Franky R.

Tja,

Men kan ook de kwalificatie op de hardste compound rijden...Ik denk dat iedereen, behalve HRT, dat zal doen...

Folkert

Citaat van: rafael25 op 08 maart 2011 - 15:32:21
Citaat van: Enzo op 07 maart 2011 - 21:31:03
Rafael komt uit Congo en als ik me niet vergis woont hij net één jaar in Belgie.
Ik heb er wel bewondering voor, is toch lastig als je de taal niet helemaal meester bent.
Keep up the good work Rafael!!  8)
Ik spreek 4talen(Portugees, France(mijn moeder taal)Spaans en Nederlands) de laatste ben ik aan te leren, Ik woon namelijk in Belgie, in de zomer kom ik in NL met mijn vrouw(zij is NLder) Ik doe mijn best,jongens :-\
Citaat van: JimmySPA op 07 maart 2011 - 21:17:26

Waar kwam jij oorspronkelijk ook al weer vandaan Rafael? Soms is het wat lastig jou posten goed te begrijpen.
MOet ik in Portugees schrijven dan? of in France taal??
Als dat zo is doe ik GRAAG!!!!






Nee, zoals het nu gaat doe je het goed. Niets minder dan respect voor jou. Vroeg het me alleen af omdat het soms lastig was en ik heb het geduld van een natte komkommer in de vriezer. ;) :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Pirelli is er nog steeds niet helemaal over uit hoe ze de verschillende banden gaan markeren.
Hieronder een foto van een probeerseltje van vandaag.

robbert

ik vond het geel toch het mooist.
Of ze kunnen kleur geven aan de letters als kenteken van zachte of harde banden

T.Nuvolari

Ze zijn hun testrijder kwijt, De La Rosa gaat naar verluid terug bij McLaren aan de slag.

Kootje

De coureurs steunen de plannen om 'n extra compound te testen tijdens de vrijdagen.

Citaat
Jarno Trulli hierover tegen Autosport

"De Formule 1-coureurs hebben gisteren hun volledige medewerking toegezegd aan het optimaliseren van de Pirelli-banden. Tijdens de bijeenkomst van de GPDA ,kwam ook de bandensituatie uitvoerig aan bod."

"We hebben onze visie op de hoge slijtage van de banden gegeven."
"Het gaat er niet zozeer om dat we na tien of vijftien ronden zo'n vijf seconden langzamer zijn, maar dat we hierdoor minder aan rijden toekomen."
"Daarom is het een goede stap dat de FIA toestemming heeft gegeven om op vrijdag extra banden te testen."

"We willen Pirelli niet bekritiseren, want ze leveren goed werk ,maar volgens ons kan het nog beter."
"Ze hebben de middelen om snel te kunnen reageren, dus als we ze tijd en hulp bieden, kan de situatie binnen een paar races worden verbeterd."



Franky R.


Niels_