Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

JimmySPA

Citaat van: rafael25 op 02 februari 2011 - 19:54:03
Citaat van: Enzo op 02 februari 2011 - 14:45:32
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_kritisch_op_pirelli/


Dit had ik niet verwacht van alonso met name bij  Italiaansen Team Ferrari, waar komt de bandefabriek Pirelli ook weer vandaam??? Ja hoor uit Italie ;D ;D

Tja, wat wil je Ferrari heeft het langst gereden op Bridgestones van het hele veld de laatste jaren. Ik weet niet meer waar en door wie maar er was aan Pirelli gevraagd of ze de banden zacht konden maken zodat ze snel slijten en je meer met pitstop strategie kan doen. Dat is blijkbaar gelukt. Maar ik denk dat wanneer Alonso de eerste GP wint je Ferrari niet meer hoort zeuren. En de coureurs die een slecht jaar hebben zullen alles op de banden gooien. That's Formula 1  8)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

#61
Citaat van: JimmySPA op 02 februari 2011 - 22:52:05
Citaat van: rafael25 op 02 februari 2011 - 19:54:03
Citaat van: Enzo op 02 februari 2011 - 14:45:32
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_kritisch_op_pirelli/


Dit had ik niet verwacht van alonso met name bij  Italiaansen Team Ferrari, waar komt de bandefabriek Pirelli ook weer vandaam??? Ja hoor uit Italie ;D ;D

Tja, wat wil je Ferrari heeft het langst gereden op Bridgestones van het hele veld de laatste jaren. Ik weet niet meer waar en door wie maar er was aan Pirelli gevraagd of ze de banden zacht konden maken zodat ze snel slijten en je meer met pitstop strategie kan doen. Dat is blijkbaar gelukt. Maar ik denk dat wanneer Alonso de eerste GP wint je Ferrari niet meer hoort zeuren. En de coureurs die een slecht jaar hebben zullen alles op de banden gooien. That's Formula 1  8)

Pirelli verklaarde anders dat de rijders niet mochten klagen over de banden, aangezien deze opzettelijk 'minder' zijn, dus harder slijten...

Nogmaals, ik ben benieuwd hoelang Pirelli het 'gezeur' zal volhouden...Vroeg of laat straalt het af op hun imago!

Jozef

Ik vind het ook belachelijk dat in een sport als de F1 er een bandenfabrikant is die bewust niet het meeste uit de banden haalt. En dit terwijl je best wel kunt zeggen dat de banden de belangrijkste onderdelen van een raceauto zijn. :-\

0634

Ik niet. Ik vind het volkomen terecht. Ze willen de sport zo aantrekkelijk mogelijk maken en dus hebben ze in overleg met iedereen besloten om voor banden te gaan die twee stops nodig hebben.

Prima, is voor iedereen hetzelfde. Al weet ik natuurlijk niet of Alonso daarover klaagt of dat deze banden eigenlijk nog sneller slijten dan gezegd werd.

Trouwens, Alonso die zeurt.... de lucht is ook blauw ;).

Folkert

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2011 - 06:39:41
Ik niet. Ik vind het volkomen terecht. Ze willen de sport zo aantrekkelijk mogelijk maken en dus hebben ze in overleg met iedereen besloten om voor banden te gaan die twee stops nodig hebben.

Prima, is voor iedereen hetzelfde. Al weet ik natuurlijk niet of Alonso daarover klaagt of dat deze banden eigenlijk nog sneller slijten dan gezegd werd.

Trouwens, Alonso die zeurt.... de lucht is ook blauw ;).
Heb bij zijn opmerking ook wel iets van: ja dat zegt hij nu wel, maar dat het best wel mee valt hoe hij er over denkt. De media zal zijn woorden wel beetje verdraaid hebben zodat het lijkt of hij zeurt.
Trotse vader van Rosalie(L)



Franky R.

Hebben ze dat gedonder met die marbles al opgelost?
Want anders hebben de heren coureurs niets aan de KERS of beweegbare achtervleugel, als je een manoeuvre moet afbreken omdat andere extra vuil oppikt naast de ideale lijn... ::)

Enzo

Citaat van: Franky R. op 14 februari 2011 - 23:19:28
Hebben ze dat gedonder met die marbles al opgelost?
Want anders hebben de heren coureurs niets aan de KERS of beweegbare achtervleugel, als je een manoeuvre moet afbreken omdat andere extra vuil oppikt naast de ideale lijn... ::)

De marbles kunnen inderdaad een probleem zijn, schijnt echt veel meer te zijn dan vorig jaar.
Tot dusver ben ik nog niet helemaal overtuigd van de Pirelli's, van mij had het wel iets conservatiever gemogen.

0634

Verwacht je dan dat Pirelli nu al op het niveau zou zitten waar ze op zouden moeten zitten? Voor hen is het ook allemaal nieuw. Komt echt wel goed.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 15 februari 2011 - 06:25:15
Verwacht je dan dat Pirelli nu al op het niveau zou zitten waar ze op zouden moeten zitten? Voor hen is het ook allemaal nieuw. Komt echt wel goed.

Ik snap dat men bij Pirelli nog zoekende is...maar er zijn ook aardig wat mensen overgestapt van Bridgestone. Dat zou het e.e.a. moeten kunnen bespoedigen.

i.i.g. is het lang geleden dat ik zoveel (behoorlijk grote) marbles langs de baan zag liggen... ;D ...Dan zouden we terug moeten naar de jaren negentig of zo!
;)


rafael25

Citaat van: Enzo op 16 februari 2011 - 11:55:32
http://www.f1pits.net/nieuws/pirelli_past_zachte_band_aan/



Race   2011 Pirelli banden     2010 Bridgestone-banden
Bahrein   Hard / zacht                   Medium / Superzachte
AustraliĆ«   Hard / zacht                  Hard / zacht
MaleisiĆ«   Hard / zacht                  Hard / zacht
China   Hard / zacht                  Hard / zacht

Nou, dit gaat interessant worden! :) :)

Enzo

Ach, ze hebben nog even om het te verbeteren.
De komende test in Barcelona zal interessant zijn.  :)

ibileon

als ik de rijders hoor en de tijden zie veranderen na drie ronden stel ik me stilaan toch vele vragen  ::)
Meer pitstops ben ik volledig voor maar rijden als een janette om de banden weer te sparen is dan weer een serieus nadeel
Mischien zie ik het verkeerd maar denk dat er nog veel werk aan de winkel is voor pirelli  ::)