Pirelli?

Gestart door Enzo, 19 november 2010 - 20:14:47

« vorige - volgende »

Fabian


Kootje


robbert


Wings


Franky R.


robbert

Citaat van: Franky R. op 08 april 2013 - 17:36:21
http://www.gppits.net/nieuws/lotus_heeft_geen_bandenprobleem/

en ook alesi beweert dat de kritiek op de banden overdreven zijn, ze zorgen voor spektakel

Fabian

Maar Alesi hoeft er dan ook niet heel erg vaak mee te rijden in raceomstandigheden.

robbert

Citaat van: Fabian op 08 april 2013 - 17:56:37
Maar Alesi hoeft er dan ook niet heel erg vaak mee te rijden in raceomstandigheden.
nee maar die kijkt alleen maar naar de f1, en vind dat het spektakelrijk is. En vreest, als men de banden weer gaan veranderen, dat er minder spektakel te zien is

Jehoentelaar

Uiteraard, maar als Alesi het als toeschouwer leuk vindt is het niet zo dat de coureurs die ermee rijden dat ook maar moeten vinden.

robbert

ja je hebt gelijk. Het belangrijkste is wat de piloten ervan vinden, en dan wat de fans ervan vinden.  Piloten moeten immers met de wagens rijden ;)

T.Nuvolari

Aangezien het in de F1 of sport algemeen, minder om het sportieve draait en meer om de commercie zie ik wel wat in die uitspraken van Alesi. Coureurs mogen klagen en zagen, als er geld in het laadje komt is hun mening van weinig tel.

Maikel0230

Ik ben ook niet zo te spreken over deze nieuwe Pirelli banden. De afgelopen jaren viel het nog best mee maar het is toch triest om te zien dat de stukken rubber er zo vanaf vliegen als een auto door een snelle bocht gaat. Pirelli heeft het iets te ver gedreven dit jaar maar ik ben dan wel van mening dat de teams en coureurs maar moeten leven met wat ze voorgeschoteld krijgen. Zij die zich willen meten in een de koningsklasse die zich altijd gepropagandeerd heeft als de meest technische geavanceerde motorsport moeten maar harder werken om hun wagens beter aan te passen aan de banden. Het moet toch in de macht van de beste coureurs ter wereld liggen om zich aan te passen aan de banden, dat hebben ze in 2011 en 2012 ook al bewezen (mits een kleine beetje help van Pirelli natuurlijk ;)). De formule 1 moet een meedogenloze klasse zijn waar het pompen of verzuipen is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 09 april 2013 - 11:41:32
Ik ben ook niet zo te spreken over deze nieuwe Pirelli banden. De afgelopen jaren viel het nog best mee maar het is toch triest om te zien dat de stukken rubber er zo vanaf vliegen als een auto door een snelle bocht gaat. Pirelli heeft het iets te ver gedreven dit jaar maar ik ben dan wel van mening dat de teams en coureurs maar moeten leven met wat ze voorgeschoteld krijgen. Zij die zich willen meten in een de koningsklasse die zich altijd gepropagandeerd heeft als de meest technische geavanceerde motorsport moeten maar harder werken om hun wagens beter aan te passen aan de banden. Het moet toch in de macht van de beste coureurs ter wereld liggen om zich aan te passen aan de banden, dat hebben ze in 2011 en 2012 ook al bewezen (mits een kleine beetje help van Pirelli natuurlijk ;)). De formule 1 moet een meedogenloze klasse zijn waar het pompen of verzuipen is.

voila dat vind ik ook. Ik ben ook geen voorstander van die banden, maar het is toch beter dan in de jaren 2000-2008

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 09 april 2013 - 11:41:32
De formule 1 moet een meedogenloze klasse zijn waar het pompen of verzuipen is.


Niet mee eens...Waarom 'moet' dat? In de jaren 50 t/m 80 was dat niet het geval...Sterker, elke jojo met geld teveel, crimineel geld of geƫrft van oma kon een F1-team opzetten.


Die tijd was veel leuker, dan de steriele tijd waar we na 1994 in zijn gekomen.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2013 - 19:47:14
Uiteraard, maar als Alesi het als toeschouwer leuk vindt is het niet zo dat de coureurs die ermee rijden dat ook maar moeten vinden.
Om eerlijk te zijn interesseert het me geen reet of de coureurs het leuk vinden.