Vettel VS Hamilton

Gestart door Folkert, 17 november 2010 - 00:34:13

« vorige - volgende »

Wizard

Burorri; te kijk worden gezet is een relatief begrip. Als een schoonheidsfout in mijn tekst sluipt en mensen merken dit op, hebben ze gewoon gelijk en voel ik mij niet te kijk gezet tenzij ik bij hoog en laag zou beweren dat Vettel wel iedere race had gewonnen en fel zou tegenspreken. Dan sla je de plank wel mis, ja!

@Marc, ik herinner mij een dominant Brawn GP......strange.

Folkert

Citaat van: Wizard op 23 mei 2011 - 11:47:47
Burorri; te kijk worden gezet is een relatief begrip. Als een schoonheidsfout in mijn tekst sluipt en mensen merken dit op, hebben ze gewoon gelijk en voel ik mij niet te kijk gezet tenzij ik bij hoog en laag zou beweren dat Vettel wel iedere race had gewonnen en fel zou tegenspreken. Dan sla je de plank wel mis, ja!

@Marc, ik herinner mij een dominant Brawn GP......strange.
Voor de duidelijkheid:  Ik wilde je niet aanvallen of belachelijk maken, refereerde alleen naar onze felle discussies heel tijd terug. Bedoelde het grappig en niet serieus. :)

leuk je weer terug te zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Brawn 5 poles, 4 snelste rondes en 8 overwinningen.
Red Bull 5 poles, 5 snelste rondes en 7 overwinningen

Gedomineerd? Ze hebben races en vooral de kampioenschappen gewonnen door de fouten van anderen ja. Waarmee ik hun prestatie niet wil minimaliseren, maar het was niet meer dan het was natuurlijk.

Wizard

Dan nog waren de Red Bulls niet de snelste. Button won 5 van de 7 races en dat stond los van het falen van andere. Na de update kon Button beduidend minder overweg met de Brawn en kwam Red Bull sterk opzetten. Echter had Button voorsprong genoeg na 7 races, om zonder overwinning tijdens de laatste 10 races te kunnen zegevieren. Je geplaatste cijfers zeggen natuurlijk weinig over de dominantie van Brawn GP, welke mens en dier verbaasde.

Kootje

#49
Hier hebben jullie beiden 'n punt.
De Brawn was inderdaad de dominante auto in de eerste seizoenshelft ,maar kon duidelijk niet op tegen de dominante Red Bull in de 2e helft.
Gelukkig voor hun was Jensons zegetocht voldoende om de titels binnen te slepen.
Maar omdat beide teams máár 1 helft dominant waren ,kun je niet met volle overtuiging beweren welk team het meest dominant was.

Maar goed ,het topic gaat over VETTEL vs HAMILTON en niet over Red Bull vs Brawn GP.
En hoewel ik van mening ben dat HAMILTON dan de beste is ,is VETTEL aardig bezig het tegendeel te bewijzen. ;)

Folkert

Citaat van: Wizard op 22 mei 2011 - 18:37:20
Citaat van: Burorri op 22 mei 2011 - 16:13:12
Citaat van: rafael25 op 11 mei 2011 - 12:04:56
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=32699

Word de komende jaren leuke strijd dus tussen Vettel en Hamilton. En waarschijnlijk ook Alonso met Ferrari. Maar zoals jeroen al zei: we hebben Sebas alleen nog maar gezien met super auto en weinig problemen. Vandaag was wel gave strijd en reed Vettel sterk en verdedigde goed.

Volgens mij reed Vettel daarvoor voor STR waar hij leuke momenten had. Met een de 'overblijfselen' van een Minardi wist Vettel te winnen. Die staat als een huis! In 2009 had Vettel eveneens niet het beste matriaal en reed hij een leuk seizoen. Afgelopen seizoen werd het hem ook niet altijd even makkelijk gemaakt, maakte veel fouten maar op het cruciale moment was hij sterk en onverslaanbaar. En ook dit seizoen komt Webber er niet aan te pas. Afgelopen seizoenen hebben we genoeg gezien om Vettel te beoordelen en alleen supermateriaal is onwaar.
Klopt, bedoelde ook in een titelstrijd of een auto die bij de top hoort. Vorig jaar had hij de snelste auto, maar wat onbetrouwbaar in een aantal races. Maakte daarnaast wel paar fouten die hem veel hadden kosten, maar kon dankzij snelle auto en stuurmanskunst wel de titel halen.
Wat ik bedoelde was: hoe zal sebas reageren of rijden als een van zijn naaste concurrenten in een gelijkwaardige auto rijd en hem continue aanvalt. Mark Webber komt er niet meer aan te pas. Vettel laat nu zien dat hij de man van RBR is. En ik denk zelfs dat hij niet alles nog heeft gegeven zaterdag om Webber van pole te houden.
Citaat van: Wizard op 22 mei 2011 - 18:45:01
Citaat van: Burorri op 08 mei 2011 - 16:10:56
Om dit topic toch weer even op te halen: Vettel lijkt dit jaar enorm sterk te beginnen en zich voor te bereiden op een 2de titel. Er is ook wederom enorme media aandacht gewijd aan Vettel. "wie stopt Vettel, Vettel declasseert iedereen." etc. Maar hoeveel is dit aan te rekenen op Vettel en hoeveel is aan te rekenen op Newey.

Ik wil niet zeggen dat Vettel slecht is, maar ik denk dat Vettel enorm veel geholpen word door de super auto die Newey heeft neer gezet.


En Vettel heeft daar geen aandeel in? Daarnaast, de Red Bull mag dan wel dominant zijn, je moet het wel doen! Vettel wint 5 races dit seizoen, Webber 0. Los van goed materiaal moet je wel kunnen sturen. Dat Vettel het goed materiaal kan vertalen in prestaties is een feit. Ook vandaag rijdt hij met een sierlijke boog om diverse rijders en verdedigd hij Hamiltons aanvallen. Goed, mag je dat best nuanceren, want ook vond dat geen wereldwonder, maar hij doet het wel. Net als afgelopen seizoen kampioen worden.
Heb je ook gelijk in wilde hem ok niet onderuit halen.
Trotse vader van Rosalie(L)

ibileon

weinig woorden maar voor mij
Hamilton !!!!!

0634

Ik denk ook dat Hamilton net wat completer is. Net wat agressiever ook.

Kootje

Het blijft natuurlijk moeilijk te vergelijken zolang ze niet in dezelfde wagen zitten.
Maar aangezien HAMILTON hem in 'n mindere bij kan houden ,denk ik dat hij iig over meer pure snelheid beschikt.
Daarnaast zijn het twee totaal verschillende coureurs ,waarbij ieder zijn voorkeur zal hebben.
De agressieve rijstijl van HAMILTON heeft mijn voorkeur ,maar ik denk wel dat de vloeiende stijl van Vettel de betere is.
Daarom denk ik dat je eigenlijk niet kunt spreken van: Die is beter dan die !!!
Ik vind dan ook dat je eigenlijk alleen 'n voorkeur uit kunt spreken ,want beide coureurs behoren tot de absolute top en daarin zijn de verschillen nu eenmaal marginaal.

T.Nuvolari

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 13:53:35Daarom denk ik dat je eigenlijk niet kunt spreken van: Die is beter dan die !!!

Indeed, maar het geeft wel geanimeerde discussies.  ;)

Folkert

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 13:53:35
Het blijft natuurlijk moeilijk te vergelijken zolang ze niet in dezelfde wagen zitten.
Maar aangezien HAMILTON hem in 'n mindere bij kan houden ,denk ik dat hij iig over meer pure snelheid beschikt.
Daarnaast zijn het twee totaal verschillende coureurs ,waarbij ieder zijn voorkeur zal hebben.
De agressieve rijstijl van HAMILTON heeft mijn voorkeur ,maar ik denk wel dat de vloeiende stijl van Vettel de betere is.
Daarom denk ik dat je eigenlijk niet kunt spreken van: Die is beter dan die !!!
Ik vind dan ook dat je eigenlijk alleen 'n voorkeur uit kunt spreken ,want beide coureurs behoren tot de absolute top en daarin zijn de verschillen nu eenmaal marginaal.

Mee eens. En wat de meeste misschien niet weten, maar Hamilton is dus mijn favoriet :P Al moet ik zeggen dat ik Vettel dit jaar veel beter vind rijden dan afgelopen 2 jaar. Zoals ik al eerder zei: dit word een leuke strijd tussen Hamilton en Vettel aan komende jaren. Alonso daar bij geteld en met Button en Massa als sterke rijders er bij kunne we onze "buste" denk ik nat maken komende jaren voor mooi spektakel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

 :o
Citaat van: Burorri op 24 mei 2011 - 15:06:51
wat de meeste misschien niet weten, maar Hamilton is dus mijn favoriet

:o Goh..... ,en ik maar denken dat je Vettel fan was :D

Kootje

Citaat van: M@rc op 24 mei 2011 - 14:59:17
Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 13:53:35Daarom denk ik dat je eigenlijk niet kunt spreken van: Die is beter dan die !!!

Indeed, maar het geeft wel geanimeerde discussies.  ;)
Dat is sowieso 'n feit. :)

Enzo

Citaat van: M@rc op 24 mei 2011 - 14:59:17
Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 13:53:35Daarom denk ik dat je eigenlijk niet kunt spreken van: Die is beter dan die !!!

Indeed, maar het geeft wel geanimeerde discussies.  ;)

Leuk lachebekje als avatar, is dit Norah?  :)

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 24 mei 2011 - 16:24:16
Citaat van: M@rc op 24 mei 2011 - 14:59:17
Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 13:53:35Daarom denk ik dat je eigenlijk niet kunt spreken van: Die is beter dan die !!!

Indeed, maar het geeft wel geanimeerde discussies.  ;)

Leuk lachebekje als avatar, is dit Norah?  :)

The one and only en dat doet ze de hele dag (bijna toch).  ;D