DRS op Monaco ?

Gestart door Franky R., 09 mei 2011 - 10:32:51

« vorige - volgende »

De FIA laat de DRS toe in het stratencircuit! Slim of dom?

Slim want spannend en de heren moeten niet zeuren! Ze worden goed betaald!
2 (12.5%)
Typisch FIA; Altijd problemen zien, waar er geen zijn. (dom dus)
0 (0%)
De coureur drukt de knoppen in. Ze hoeven het niet te doen.
11 (68.8%)
Als er teveel auto's tegen de muren knallen, zal de FIA het toch wel verbieden.
3 (18.8%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 08 juni 2011 - 10:32:51

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2011 - 18:31:36
Citaat van: Scuderia91 op 25 mei 2011 - 18:15:56
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2011 - 06:54:01
KERS is voor de kijkers ook geen toevoeging. Het is meer een gebaar van de F1 om te laten zien dat zij ook groen kunnen denken.
Voor de kijkers niet, zeker niet nu iedereen het heeft en DRS alle aandacht trekt. Maar Alonso heeft zondag toch wel bewezen dat KERS wel degelijk nuttig is.  ;)
O, zeker. Ik zeg niet dat KERS voor de teams niet handig is, maar voor het kijkspektakel maakt het geen reet uit natuurlijk.

Verder heb ik sowieso niet zo heel veel met KERS. Ik snap dat ze wat groener willen denken maar dit is al een behoorlijk verouderde techniek. Bovendien erg minimaal.

Dat laatste klopt niet...KERS is opzettelijk beperkt, omdat je anders een soort 'turbo' of 'DDD' wedloop zou krijgen...

JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2011 - 21:35:31
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2011 - 18:31:36
Citaat van: Scuderia91 op 25 mei 2011 - 18:15:56
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2011 - 06:54:01
KERS is voor de kijkers ook geen toevoeging. Het is meer een gebaar van de F1 om te laten zien dat zij ook groen kunnen denken.
Voor de kijkers niet, zeker niet nu iedereen het heeft en DRS alle aandacht trekt. Maar Alonso heeft zondag toch wel bewezen dat KERS wel degelijk nuttig is.  ;)
O, zeker. Ik zeg niet dat KERS voor de teams niet handig is, maar voor het kijkspektakel maakt het geen reet uit natuurlijk.

Verder heb ik sowieso niet zo heel veel met KERS. Ik snap dat ze wat groener willen denken maar dit is al een behoorlijk verouderde techniek. Bovendien erg minimaal.

Dat laatste klopt niet...KERS is opzettelijk beperkt, omdat je anders een soort 'turbo' of 'DDD' wedloop zou krijgen...

Idd KERS systeem kan veel meer, kijk maar naar de Le Mans dit jaar die laden veel meer energie op. Ik dacht dat Lammers met zo'n ding ging rijden...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2011 - 21:35:31

Dat laatste klopt niet...KERS is opzettelijk beperkt, omdat je anders een soort 'turbo' of 'DDD' wedloop zou krijgen...
Dat zeg ik toch? Ik heb het toch over KERS in zijn huidige vorm. Stelt niet veel voor.

Enzo

Denk dat we wel kunnen concluderen dat DRS geen effect had op het verloop van de race in Monaco.

Niels_

Citaat van: Enzo op 30 mei 2011 - 12:49:12
Denk dat we wel kunnen concluderen dat DRS geen effect had op het verloop van de race in Monaco.
Misschien wel als we gewoon de 78 ronden hadden afgemaakt op dezelfde banden... :P

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 30 mei 2011 - 13:04:43
Citaat van: Enzo op 30 mei 2011 - 12:49:12
Denk dat we wel kunnen concluderen dat DRS geen effect had op het verloop van de race in Monaco.
Misschien wel als we gewoon de 78 ronden hadden afgemaakt op dezelfde banden... :P

Dat denk ik niet.
DRS heeft volgens mij maar één inhaalactie gebracht deze race. ( Hamilton vs Schumacher )
En als ik iedereen moet geloven dan was dat meer 'n kadootje aangezien z'n latere poging op Maldonado wordt afgedaan als 'n domme lompe gefrustreerde actie die terecht bestraft werd ,terwijl hij daar toch niet zo heel veel anders deed.

flupke3

DRS is gewoon niet geschikt in monaco want het risico op aanrijdingen lijkt me iets te groot.

Kootje

Citaat van: flupke3 op 30 mei 2011 - 22:17:39
DRS is gewoon niet geschikt in monaco want het risico op aanrijdingen lijkt me iets te groot.

Mee eens en oneens.  ::)

DRS is inderdaad niet geschikt voor Monaco.
Maar dat heeft niets met het extra risico op ongevallen te maken.
Als dat zo was dan hadden we wel meer als één aanvaring bij Saint Devote gehad in de race van gisteren.

De redenen dat DRS niet geschikt is op Monaco zijn:
1, Het rechte stuk is te kort waardoor er te weinig tijd is om het verschil te maken.
2, Het rechte stuk is niet recht waardoor het praktisch onmogelijk is om naast iemand te komen.