Eindklassering met oude puntentelling

Gestart door SDG, 15 november 2010 - 06:26:12

« vorige - volgende »

SDG

Voor wie het interesseert, hier even de einduitslag van het WK met de puntentelling van 2009.

Rijders:

Vettel 104
Alonso 101
Hamilton 100
Webber 97
Button 87
Massa 57
Rosberg 55
Kubica 52
Schumacher 25
Barrichello 15
Sutil 15
Petrov 9
Kobayashi 9
Hulkenberg 6
Liuzzi 5
De La Rosa 2
Buemi 1
Heidfeld 1


Teams:

Red Bull 201
McLaren 187
Ferrari 158
Mercedes 80
Renault 61
Williams 21
Force India 20
Sauber 12
Toro Rosso 1

Conclusie: vooral Toro Rosso en Alguersuari mogen blij zijn met de nieuwe puntentelling. Webber en Hamilton hadden van plaats gewisseld, maar voor de rest heeft het nauwelijks invloed gehad op de uitslag van het WK.

0634

Goed dat je het even heb nagkeken. Leuk! Het is duidelijk dat de spannende titelstrijd dit jaar niet zoveel met de puntentelling te maken heeft.

Want inderdaad ja, het maakt nauwelijks uit. Wat ook uiteraard te verwachten was. De snelste en beste rijder pakt toch altijd de meeste punten.

gloudiesaurus

Grappig, maar eigenlijk maakt het dit jaar dus weinig uit...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

KVDracer

Is wel eens goed om te zien. Want er waren er veel (vooral niet f1 fanaten maar gewoon f1 volgers) die dachten dat de spanning er kwam door de nieuwe puntentelling, maar al bij al heeft het niet veel uitgehaald in het eindklassement.

Folkert

Citaat van: SDG op 15 november 2010 - 06:26:12
Voor wie het interesseert, hier even de einduitslag van het WK met de puntentelling van 2009.

Rijders:

Vettel 104
Alonso 101
Hamilton 100
Webber 97
Button 87
Massa 57
Rosberg 55
Kubica 52
Schumacher 25
Barrichello 15
Sutil 15
Petrov 9
Kobayashi 9
Hulkenberg 6
Liuzzi 5
De La Rosa 2
Buemi 1
Heidfeld 1


Teams:

Red Bull 201
McLaren 188
Ferrari 158
Mercedes 82
Renault 61
Williams 21
Force India 20
Sauber 12
Toro Rosso 1

Conclusie: vooral Toro Rosso en Alguersuari mogen blij zijn met de nieuwe puntentelling. Webber en Hamilton hadden van plaats gewisseld, maar voor de rest heeft het nauwelijks invloed gehad op de uitslag van het WK.
Volgens mij klopt je Mclaren punten totaal niet ;) die moet 187 zijn ipv 188
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Burrori, je bent een mierenn......r...  ;D
IPV dat je SDG eens een compliment geeft voor zijn werk.  ;)

Franky R.

Bij deze dan mijn complimenten, SDG... ;)

Doe je ook een eindlijst volgens dat achterlijke medailleklassement van die oude grijze duif?
;)

McLaren_über_alles

Citaat van: frankypankyv8 op 15 november 2010 - 20:27:08
Bij deze dan mijn complimenten, SDG... ;)

Doe je ook een eindlijst volgens dat achterlijke medailleklassement van die oude grijze duif?
;)

Ook dit maakt in de eindstand weinig uit...

1: Vettel
Goud: 5
Zilver: 2
Brons: 3
Vierde Plaatsen: 3

2: Alonso
Goud: 5
Zilver: 2
Brons: 3
Vierde Plaatsen: 2

3: Webber
Goud: 4

4: Hamilton
Goud: 3

5: Button
Goud: 2
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

SDG

Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 19:14:29
Volgens mij klopt je Mclaren punten totaal niet ;) die moet 187 zijn ipv 188

Ik heb mijn Excel-bestand nog even nagekeken en heb inderdaad nog 2 foutjes gevonden bij de teamafrekening voor McLaren en Mercedes. Openingspost is aangepast. Nu zou het moeten kloppen!  ;)

SDG

Citaat van: KVDracer op 15 november 2010 - 19:03:24
Is wel eens goed om te zien. Want er waren er veel (vooral niet f1 fanaten maar gewoon f1 volgers) die dachten dat de spanning er kwam door de nieuwe puntentelling, maar al bij al heeft het niet veel uitgehaald in het eindklassement.

Dat Hamilton met de oude puntentelling voor Webber zou eindigen, komt uiteraard doordat er nu meer punten gegeven worden voor een overwinning dan vorig jaar. En Hamilton won dit jaar maar 3 races, terwijl Webber er 4 won.

Gerard

Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2010 - 21:34:42
Citaat van: frankypankyv8 op 15 november 2010 - 20:27:08
Bij deze dan mijn complimenten, SDG... ;)

Doe je ook een eindlijst volgens dat achterlijke medailleklassement van die oude grijze duif?
;)

Ook dit maakt in de eindstand weinig uit...

1: Vettel
Goud: 5
Zilver: 2
Brons: 3
Vierde Plaatsen: 3

2: Alonso
Goud: 5
Zilver: 2
Brons: 3
Vierde Plaatsen: 2

3: Webber
Goud: 4

4: Hamilton
Goud: 3

5: Button
Goud: 2

In dit geval zou het dus aankomen op 1 vierde plaats meer voor Vettel dan Alonso, verder staan ze gelijk in aantal gouden,zilveren en bronzen medailles..

Okay....

Kootje

#11
Oke ,ondanks dat het geen invloed heeft gehad op de eindstand denk ik toch dat de grotere verschillen die er in punten zijn tussen 1e ,2e ,3e en 4e plaats etc. ,er wel toe hebben bijgedragen dat er meer spanning op de baan was.
Om wat voorbeelden te geven ,1 Vettel en Webber - Turkije : voor 2 magere puntjes had Vettel wellicht deze actie niet gemaakt.
                                                                                                  voor 7 PUNTEN echter........ditzelfde geld voor het gevecht tussen Lewis en Jenson.
                                                   2 Hamilton en Webber - Singapore : volgens de oude telling ging dat om 1 puntje ,volgens de nieuwe zou dit 3 PUNTEN opleveren.
Coureurs zijn daarom bereid meer risico te nemen ,wat meer actie betekent.
Toch blijven dat soort lijstjes leuk om te maken en te lezen ,doe het zelf ook altijd en ga dan meestal nog terug naar de telling : 1=10 ,2=6 ,3=4 ,4=3 ,5=2 en 6=1 punt(en)

De eindstand volgens deze puntentelling zou er zo uitzien :  1 Vettel       84 punten    7 Rosberg    28 punten    13  Liuzzi          1 punt  
                                                                                               2 Alonso      81    ''           8 Kubica       26     ''          14 Hulkenberg  1   ''
                                                                                               3 Webber    76    ''           9 Schumi      11     ''          15 Kobayashi    1   ''
                                                                                               4 Hamilton   76    ''         10 Barrichello  6     ''           16 t/m 24 onverande
                                                                                               5 Button      61    ''         11 Sutil            4    ''
                                                                                               6 Massa      31    ''          12 Petrov        3    ''                                  

Zoals je ziet veranderd er dan ook het een en ander.
Barrichello en Sutil ruilen van positie.
Petrov klimt 'n plek ten koste van Kobayashi.
Hulkenberg doet dit ook maar zakt weer terug omdat Liuzzi 2 plekken wint.
1 ten koste van Hulkenberg ,de 2e ten koste van Kobayashi.

Bij de constructeurs veranderd er echter niets in de eindstand.

1 Red Bull    169 punten       6 Williams        7 punten
2 McLaren   137     ''             7 Force India   6      ''
3 Ferrari      112     ''             8 Sauber         1 punt
4 Mercedes  39      ''             9 t/m 12 onveranderd met 0 punten.
5 Renault     29      ''            

SDG

Citaat van: Kootje op 16 november 2010 - 12:31:35
Oke ,ondanks dat het geen invloed heeft gehad op de eindstand denk ik toch dat de grotere verschillen die er in punten zijn tussen 1e ,2e ,3e en 4e plaats etc. ,er wel toe hebben bijgedragen dat er meer spanning op de baan was.
Om wat voorbeelden te geven ,1 Vettel en Webber - Turkije : voor 2 magere puntjes had Vettel wellicht deze actie niet gemaakt.
                                                                                                  voor 7 PUNTEN echter........ditzelfde geld voor het gevecht tussen Lewis en Jenson.
                                                   2 Hamilton en Webber - Singapore : volgens de oude telling ging dat om 1 puntje ,volgens de nieuwe zou dit 3 PUNTEN opleveren.
Coureurs zijn daarom bereid meer risico te nemen ,wat meer actie betekent.
Toch blijven dat soort lijstjes leuk om te maken en te lezen ,doe het zelf ook altijd en ga dan meestal nog terug naar de telling : 1=10 ,2=6 ,3=4 ,4=3 ,5=2 en 6=1 punt(en)

De eindstand volgens deze puntentelling zou er zo uitzien :  1 Alonso       86 punten
                                                                                                2 Vettel        84    ''
                                                                                                3 Webber     76    '' 
                                                                                                4 Hamilton    76    ''
                                                                                                5 Button       61    ''                                            

Hmm, ik heb de berekening ook gemaakt en ik kom aan 84 punten voor Vettel en 81 voor Alonso. Wie van ons beiden is fout?


Bridelance

Niemand die een lijstje heeft over de eindstand zonder mechanische pech?

Gewoon alles uitrekenen alsof ze zouden finishen op dezelfde positie als toen ze mechanische pech kregen (bvb: vettel 1e in zuid korea). Het zou wel een lijstje zijn met veel discussie rond (Wat moet je bijvoorbeeld doen met alonso in Monaco of wat moet je doen als iemand een plaats wint door pech van een ander) maar het lijkt mij wel leuk  ;)

Van mij mogen ze de huidige puntentelling wel houden, ook al maakt het blijkbaar geen verschil. Wel zou het nog mooi zijn om punten te geven voor de pole en de snelste ronde! Stel je voor dat alonso wel nog kampioen zou kunnen geworden zijn door een snelste ronde. Dan zou hij een paar ronden trager moeten rijden om een gat te laten met petrov (met het risico dat hij wordt ingehaald door webber) en vervolgens plankgas moeten geven om vettels snelste ronde te kloppen, die natuurlijk net hetzelfde moet doen. Zou nog spannender geweest zijn  :D

SDG

#14
Ik kom overigens weer tot een iets ander resultaat:

Vettel 84
Alonso 81
Webber 76
Hamilton 76
Button 61
Massa 34
Rosberg 28
Kubica 26
Schumacher 11
Barrichello 6
Sutil 5
Petrov 3
Kobayashi 1
Hulkenberg 1
Liuzzi 1


Red Bull 160
McLaren 137
Ferrari 115
Mercedes 39
Renault 29
Wiliams 7
Force India 6
Sauber 1