Autodromo Jose Carlos Pace, Grand Prix Brazilie 2010

Gestart door Enzo, 30 oktober 2010 - 15:55:13

« vorige - volgende »

Enzo



5 nov 2010      
13:00-14:30 Eerste vrije training
17:00-18:30 Tweede vrije training

6 nov 2010    
14:00-15:00 Derde vrije training
17:00-18:00 Kwalificatie

7 nov 2010    
17:00 Race

LAP RECORD: J P Montoya Williams 1:11.473

Race 18 van het seizoen staat voor de deur, het kampioenschap staat nog helemaal open, we gaan naar Interlagos Brazilie.

Dit circuit is meerdere malen het toneel geweest voor spannende seizoensontknopingen, zo ook vorig jaar waar Jenson Button in zijn Brawn de Titel wist veilig te stellen.

Kamui Kobayashi kende hier een geweldig debuut en had weinig trek om plaats te maken voor mannen met grotere belangen. "That guy is crazy", zei Button na de race, half lachend, over de debutant."Die gaan we wel terugzien, Kamui....!" Dat laatste klopt, de Japanner is dit seizoen één van de grote smaakmakers, met een onbedwingbare drang naar voren heeft hij mooie inhaalacties laten zien.

Het is ook de race die Webber uiteindelijk op zijn naam wist te schrijven, wat destijds pas zijn tweede overwinning was in zijn carriere. Dat hij dit jaar voor de titel mee zou strijden op ditzelfde circuit hadden weinigen voorspeld.

Samenvatting van de race in 2009!




Dit seizoen is het toch een ander verhaal, Alonso gaat met 11 punten aan de leiding in het kampioenschap na een dramatische race van RedBull in Korea. Er zijn realistisch gezien nog vier serieuze titel kandidaten. Motoren moeten heel blijven, coureurs moeten op de baan blijven, fouten zullen zonder genade worden afgestraft, er staat een hoop op het spel. Gooi daar een onvoorspelbare Japanner tussen, een snelle agressieve Pool, twee Mercedes W01 die niks te verliezen hebben en je hebt alle ingredienten voor wederom een Braziliaanse kraker!!

Wie kan de druk aan en wie bezwijkt er...?



We gaan het meemaken tijdens de Grote Prijs van Brazilie!

rafael25

Even ons geheugen warmer maken 8)
de laatste Pole van Alonso in Brazilië was in 2005, 5jaar geleden,dus.
de laatste pole van team van Ferrari in Brazilie was 2008 met Felipe Massa 2jaar geleden dus. En van McLaren was in 1999 met Montoya de laatste overwinnen van McLaren in Brazilië  was in 2005 met Montoya

Red bUll heeft nooit pole gepakt in Brazilië

Franky R.

@rafael25,

Alonso heeft niet per se een pole nodig...Massa daartegen zie ik wel flink vlammen op Interlagos tijdens de kwalificatie.
Maar ook Red Bull kan haar auto's voorin krijgen. Dat doen ze het gehele seizoen al, dus waarom niet in Brazilië?

En McLaren? Button gaat voor zeker, dus die zie ik geen top 5 positie behalen. Hamilton daartegen...

En we moeten de weersverwachting ook nog afwachten... :P


Enzo

Citaat van: 0634 op 30 oktober 2010 - 17:00:56
http://www.f1pits.net/magazine/een_volksheld_voor_heel_even/

Tja, dat was toch ook wel echt een mega drama voor Felipe, wat had ik het met hem te doen toen...
Hoe veel mazzel Hamilton in die laatste bocht had met Glock was onvoorstelbaar, zelfs ik kon het niet geloven.
Heb de beelden er even bij gezocht voor de liefhebber.



Gerard

Tja, voig jaar won Webber maar door het kampioenschap van Buton werd dat toen compleet naar de achtergrond verbannen..

Het circuit heeft wel een geweldig mooie historie..
Hier wat beelden UIT 2003.... Kennen we de klappers van Webber en Alonso nog?? (2 min 45 ong..)  :P


gloudiesaurus

en de overwinning van Fisichella? Die race waarbij niemand wist wie nu eigenlijk won??
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Enzo op 30 oktober 2010 - 17:30:00
Citaat van: 0634 op 30 oktober 2010 - 17:00:56
http://www.f1pits.net/magazine/een_volksheld_voor_heel_even/

Tja, dat was toch ook wel echt een mega drama voor Felipe, wat had ik het met hem te doen toen...
Hoe veel mazzel Hamilton in die laatste bocht had met Glock was onvoorstelbaar, zelfs ik kon het niet geloven.
Heb de beelden er even bij gezocht voor de liefhebber.



Was een geweldig weekend. Massa steeg echt boven zichzelf uit. De race van zijn leven. Helaas was het hem niet gegund.

Ik hoop dat er ooit weer een Braziliaan is die de oude tijden écht doet herleven want het is een groot raceland.

Enzo

Citaat van: Gerard op 30 oktober 2010 - 18:36:05
Tja, voig jaar won Webber maar door het kampioenschap van Buton werd dat toen compleet naar de achtergrond verbannen..

Het circuit heeft wel een geweldig mooie historie..
Hier wat beelden UIT 2003.... Kennen we de klappers van Webber en Alonso nog?? (2 min 45 ong..)  :P



En wat een klapper was dat zeg, had veel slechter kunnen aflopen voor Alonso.
Ze hebben voor aankomend weekend ook wat zaken veranderd aan het circuit, m.b.t. veiligheid.
Zo hebben ze de bandenmuren vervangen door flexibele muren langs het rechte stuk en op het einde.
Voorheen als een coureur daar vol in klapte was de kans groot dat er banden op het circuit lagen met crashes als die van Alonso in 2003 als gevolg.

0634

De zeperd van Jos op Montoya was ook een mooie...


Enzo

Citaat van: 0634 op 30 oktober 2010 - 19:12:12
De zeperd van Jos op Montoya was ook een mooie...



Ach ja Jos, was niet heel handig van hem...
Muziekje maakt het een leuk filmpje!  ;D

Enzo

Als we dan toch wat Historische Interlagos momenten terughalen, mag de afscheidsrace van Schumacher in 2006 ook niet ontbreken.
Hij was koning daar!! 8)



Eigenlijk kunnen we wel concluderen dat Autodromo Jose Carlos Pace, bijna altijd mooie races produceert.

Folkert

Muah, Massa zou even veel "geluk" hebben gehad als Hamilton als Glock ook naar binnen was gegaan om banden te wisselen. Hij reed helaas de race van zijn leven voor niks in feite. Verwacht daarom wel veel van Massa, maar geen overwinning. Maar dat alleen om Alonso te helpen.


Ik gok op sterk Mclaren, met voornamelijk Hamilton in de aanval. Button kan het beste rustig blijven en wachten op fouten, maar als hij realistisch is gaat hij proberen Hamilton te helpen.
Alonso pakt geen pole, gaat snel in de race, maar valt ver terug door onverwachtse pitstop.  Hamilton wint en leid het WK.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Mooi stuk 0634. :)

En die dag in 2008... eigenlijk nog net alsof het gisteren was. Ik was het meest in de wolken met de wereldtitel in 2007, maar 2008 blijft er voor altijd inzitten. Die laatste bocht, die beelden van vader Massa, die emoties op het podium... Er is toen behoorlijk wat gesneuveld hier, ik ben nooit zo pissed geweest na een race. :P