Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 27 oktober 2015 - 06:17:12
Hoezo?
Hoe is dit anders dan, dan Schumi vs Villeneuve in Jerez? Behale dan dat die actie niet, maar deze wel lukte?

Nu wil ik hiermee overigens niet zeggen dat hij uit het WK geschrapt had moeten worden, uit de race had ik voldoende gevonden, maar had het wel begrepen.

Die straf voor Schumacher in '97 was ook zwaar overdreven, dat zou het nu ook zijn.

Kootje

Citaat van: -Nino- op 27 oktober 2015 - 09:52:37
Hebben jullie dan echt niet gezien dat Marquez tegen Rossi zijn knie rijdt?

Nee, ik zie Rossi juist 'n trappende beweging maken. Gelukkig sta ik daarin niet alleen en deelt de wedstrijdleiding die mening. Nu wil ik daarmee niet zeggen dat ik het daarom bij het juiste eind heb, de wedstrijdleiding zit er ook weleens naast, maar wel dat jouw visie ook niet per definitie de ware is.

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2015 - 10:20:08
Die straf voor Schumacher in '97 was ook zwaar overdreven, dat zou het nu ook zijn.

Mwah ... eerder 'n lachertje omdat hij er verder toch geen pijn van had. Desalniettemin volledig terecht imo.

0634

#512
Citaat van: -Nino- op 27 oktober 2015 - 09:52:37
Hebben jullie dan echt niet gezien dat Marquez tegen Rossi zijn knie rijdt? Daardoor reageert Marquez niet na zijn valpartij denk ik.
En papa Marquez met zijn gebaren is zeker vergeten hoe Alex Marquez vorig jaar kampioen werd in de Moto3?
Rossi heeft de sport zo groot gemaakt gezien het grote aantal fans over de hele wereld en de familie Marquez denkt de regie wel even over te nemen?
Neem toch a.u.b. een voorbeeld aan Pedrosa.

En dan nog Lorenzo die staat te schreeuwen om een straf, die huilt als het regent... die mag van mij wel vallen tijdens de laatste race in Valencia.

Rossi heeft de sport niet groot gemaakt hoor, die was al groot.

Bovendien schopt Rossi naar Marquez. Dat zie je zelfs op de heli-beelden.

Wings

Citaat van: Matthijs op 27 oktober 2015 - 09:59:15
Citaat van: -Nino- op 27 oktober 2015 - 09:52:37
Hebben jullie dan echt niet gezien dat Marquez tegen Rossi zijn knie rijdt? Daardoor reageert Marquez niet na zijn valpartij denk ik.
Precies. Ik zit de beelden te bekijken, maar ik kan echt niet zien dat Rossi hem de bocht uit schopt. Ja ik zie wel dat Marquez zijn hoofd tegen de knie drukt, waarna Rossi zijn knie naar buiten duwt. En ik zie een Marquez met een 'doodswens', zoals hij de duels met Rossi aangaat.

Anyway, wel heel spectaculair!

Ondanks dat ik het anders zie is het wel een standpunt die door velen gedragen wordt.

0634

Citaat van: -Nino- op 27 oktober 2015 - 09:52:37
Hebben jullie dan echt niet gezien dat Marquez tegen Rossi zijn knie rijdt? Daardoor reageert Marquez niet na zijn valpartij denk ik.
En papa Marquez met zijn gebaren is zeker vergeten hoe Alex Marquez vorig jaar kampioen werd in de Moto3?
Rossi heeft de sport zo groot gemaakt gezien het grote aantal fans over de hele wereld en de familie Marquez denkt de regie wel even over te nemen?
Neem toch a.u.b. een voorbeeld aan Pedrosa.

En dan nog Lorenzo die staat te schreeuwen om een straf, die huilt als het regent... die mag van mij wel vallen tijdens de laatste race in Valencia.

Dat laatste is ook een eigen leven gaan leiden. Lorenzo heeft daar niet om geschreeuwd. Zie ook deze tweet:

https://twitter.com/arturvilalta/status/658271011851268096

Om eerlijk te zijn verdient hij de titel ook wel.

Perton

Citaat van: -Nino- op 27 oktober 2015 - 09:52:37
Rossi heeft de sport zo groot gemaakt gezien het grote aantal fans over de hele wereld
Tsja, ik vind dat altijd een beetje een onterecht argument. Moet je hem dan maar anders beoordelen dan de overige rijders? Ik vind van niet. En ik heb het idee dat heel veel mensen daar anders over denken, gezien het feit hoe vaak ik dit argument de laatste paar dagen voorbij heb zien komen op diverse plekken.

Los daarvan, als je als wedstrijdleiding van mening bent dat iemand een ander doelbewust uit de wedstrijd schopt, en hij valt zelf niet uit, dan diskwalificeer je hem. Dat is "Regels in de auto- en motorsport 1.0." Ik snap de verklaring van ze dat ze, vanwege de strijd om het kampioenschap, niet zomaar tijdens de race een straf wilden uitdelen, maar dit na de race wilden onderzoeken, omdat je een straf tijdens de race niet meer terug kan draaien. Eerlijk gezegd waardeer ik dat zelfs wel een beetje van de wedstrijdleiding. Maar ik snap echt helemaal niet dat hij de straf heeft gekregen die hij nu heeft gekregen. Ik wens daarbij niet de discussie te voeren of hij wel of niet schuldig was, want dat interesseert me in deze context eigenlijk bijzonder weinig. De wedstrijdleiding vond hem schuldig, en vanuit die visie redenerend, snap ik de straf echt niet.

Kootje


0634

Hoezo niet? Ze vonden het geen opzet dus is het niet meer dan causing an avoidable accident. En daarvoor geeft men zelden een DQ. Een tijdstraf of achteraan starten is dan legitiem. Pas als opzet wordt bewezen kan je denken aan een DQ.

Perton

Ik geef toe dat ik in de veronderstelling was dat ze wel aan opzet dachten, dat had ik mis. Ik heb het reglement erbij gepakt, en reglementtechnisch klopt het dan inderdaad.

0634

Dat wel, maar het blijft opzet in mijn ogen...

Perton

Ik ook maar dat was mijn discussiepunt niet ;)

0634

Klopt. Maar ik wou het even gezegd hebben  :).

Wings

Rossi gaat in beroep tegen de straf. Eind volgende week (6 november) is de uitspraak. Ik ben benieuwd.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 31 oktober 2015 - 09:15:16
Rossi gaat in beroep tegen de straf. Eind volgende week (6 november) is de uitspraak. Ik ben benieuwd.

Ik vraag mij af wat Rossi daar mee wil winnen. Want het is toch eigenlijk vrij duidelijk dat het zijn fout is. Ook al komt hij met het argument: "Ja, maar Marquez is mij al het hele jaar aan het op zoeken". Het enige wat ik zie gebeuren is dat zijn straf zwaarder wordt en hij helemaal gediskwalificeerd wordt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Nou, als ik het goed begrepen heb, start Rossi dus niet achteraan omdat dat zijn straf is, maar omdat dat het gevolg is van het feit dat ie 4 penalty points heeft. Kijk maar naar dit artikel (gaat niet over Rossi, maar daar wordt het systeem gehanteerd): http://www.crash.net/motogp/news/212928/1/the-motogp-penalty-points-list.html

Rossi en zijn mensen zijn van mening dat 3 punten voor het incident veel te zwaar bestraft is en willen dat terugbrengen naar 1 of 2. Met 2 punten zou zijn totaal op 3 komen, en zou hij dus niet vanaf achteraan hoeven beginnen. Als je die lijst ook bekijkt, in het artikel van Crash, zie je dat er vorig jaar (van eerdere jaren weet ik niet) nooit een straf van 3 punten of meer is uitgedeeld.

Wat dat betreft snap ik wel dat Rossi in beroep is gegaan. Ik ben het niet met hem eens, en als je even het achteraan starten negeert, zou die op wat penalty points na ook eigenlijk gewoon onbestraft blijven, dus het lijkt mij dat ie echt geen gelijk gaat halen. Maar goed, Feyenoord gaat dit seizoen ook lekker qua in beroep gaan. Dus je weet maar nooit.

TL;DR: Ik snap Rossi wel, maar ben het niet met hem eens.