Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Kootje op 25 oktober 2015 - 10:21:38
Veel te licht bestraft en dat alleen om het kampioenschap spannend te houden. Of hij nu 'n punt heeft of niet met zijn Marquez verwijt, dan nog hoef je 'm niet uit de race te trappen. Al mijn respect voor Valentino is iig weg. Nu zal hij daar geen boodschap aan hebben, maar toch ...
Dat scheelt in mijn geval, mijn respect voor die man is al jaren weg ;). Over Márquez zal die ongetwijfeld gelijk hebben, ik volg MotoGP verder niet zoveel, maar goed, doelbewust met je knie iemand van de motor trappen is in geen enkel scenario acceptabel. Ik vind het echt schandalig dat er geen diskwalificatie heeft plaatsgevonden. Maarja, als Rossi het doet, wordt daar blijkbaar anders naar gekeken. Ik vind Lorenzo ook geen bijzonder persoon, maar ik juich nu wel voor hem.

Wings

Bizar dat een man met zijn palmares zich daartoe laat verleiden. Ik begrijp wel waar het vandaan komt maar toch. Verder vind ik de straf prima.

Wings

Citaat van: Kootje op 25 oktober 2015 - 10:21:38
Veel te licht bestraft en dat alleen om het kampioenschap spannend te houden. Of hij nu 'n punt heeft of niet met zijn Marquez verwijt, dan nog hoef je 'm niet uit de race te trappen. Al mijn respect voor Valentino is iig weg. Nu zal hij daar geen boodschap aan hebben, maar toch ...

Dat is wel erg vlug. Nee netjes is het niet nee maar uiteindelijk schiet hij in zijn eigen voet. En hebben een spannende laatste race. ;)

Edwin90

De sport is de verliezer. Rossi heeft wat vreselijk stoms gedaan wat een forse straf verdient, maar Marquez verdient ook een schop onder zijn hol met die acties. Ze komen ook een beetje uit de lucht vallen want Marquez en Rossi waren toch goeie vrienden. En dan die pa van Marquez dan te zwaaien alsof Marc het niet zelf uitgelokt heeft. Hij leek wel een voetballer. Daar kan ik me wel aan ergeren.

0634

Waardeloze actie van Rossi natuurlijk, maar wel kicken hoor. Ik hou daar wel van.

Wings

Citaat van: Edwin90 op 25 oktober 2015 - 16:19:06
De sport is de verliezer. Rossi heeft wat vreselijk stoms gedaan wat een forse straf verdient, maar Marquez verdient ook een schop onder zijn hol met die acties. Ze komen ook een beetje uit de lucht vallen want Marquez en Rossi waren toch goeie vrienden. En dan die pa van Marquez dan te zwaaien alsof Marc het niet zelf uitgelokt heeft. Hij leek wel een voetballer. Daar kan ik me wel aan ergeren.

Zo is het maar net. Het is een beetje het zelfde als dat je met voetbal continue uit je schoenen wordt gelopen en aan je shirt wordt vastgehouden. Op den duur ben je het zat en reageer je. Die reactie is dan direct buiten proportioneel en wordt dan bestraft.

En verder verbaasd het mij dat Lorenzo niet bestraft is. Hij haalde Rossi in onder geel.


0634

Sja ik geniet meer dan ooit van de MotoGP, ook vandaag weer (al heb ik ditmaal alleen een samenvatting kunnen zien). En ik heb weinig problemen met beiden vandaag, al waren ze natuurlijk duidelijk op en soms over het randje bezig.

Lorenzo zal tevreden zijn, al is er nog niks beslist...

Wings

Laatste paar jaren is mijn interesse flink afgezakt tot dit seizoen eigenlijk. Dus heb een beetje het zelfde.

Hamilton#44

Dit is niet het 1e akkefietje van Rossi, hij heeft ook Max Biaggi een keer serieus in elkaar geslagen na een race.

Marquez zal na Assen dit jaar wel op gespannen voet met Rossi leven dus die zit hem dwars, misschien ook niet sportief maar ja hij mag toch proberen zo hoog mogelijk te finishen ten koste van Rossi?
Volgens mij heeft Marquez verder niks met Lorenzo, dat is meer de draai die Rossi eraan gegeven heeft om Marquez psychologisch te beïnvloeden, dat heeft verkeerd uitgepakt voor hem en toen is hij voor eigen rechter gaan spelen.

Wat de straf betreft, tsja, uit het WK flikkeren lijkt mij de enige juiste keuze maar ja, dat is commercieel niet zo interessant natuurlijk.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 26 oktober 2015 - 11:45:36
Dit is niet het 1e akkefietje van Rossi, hij heeft ook Max Biaggi een keer serieus in elkaar geslagen na een race.

Ach, kom op! Eén van mijn laatste seizoenen wat ik actief heb gevolgd is 2001. Begon al in Japan waar Biaggi een elleboogstoot uitdeelt aan Rossi die naast de baan terechtkomt. Hij pakt Biaggi terug en trakteert hem op een middelvinger. Na de race van Catalunya slaat de vlam in pan. Naar mijn herinneren was het Biaggi (die tweede werd) not amused. Hij vloog op Rossi af (waarschijnlijk om verhaal te halen) achter het podium waarna wat werd geduwd en getrokken. Dat Biaggi serieus in elkaar is geslagen door Rossi is echt uit z'n verband getrokken.

CitaatMarquez zal na Assen dit jaar wel op gespannen voet met Rossi leven dus die zit hem dwars, misschien ook niet sportief maar ja hij mag toch proberen zo hoog mogelijk te finishen ten koste van Rossi?
Volgens mij heeft Marquez verder niks met Lorenzo, dat is meer de draai die Rossi eraan gegeven heeft om Marquez psychologisch te beïnvloeden, dat heeft verkeerd uitgepakt voor hem en toen is hij voor eigen rechter gaan spelen.

Wat de straf betreft, tsja, uit het WK flikkeren lijkt mij de enige juiste keuze maar ja, dat is commercieel niet zo interessant natuurlijk.

Lijkt me overdreven. Nu heb ik niet alles gevolgd tot in details maar dat wat ik heb gezien (en nu ook lees op social media en sites) is dat Marquez Lorenzo voorbij laat en vervolgens met Rossi het duel voert. En ja dat mag maar sjiek is het niet. Zou het zelfde zijn als Vettel Hamilton continue loopt de blokken en Rosberg langs laat. Dit is niet zijn gevecht dus partij kiezen is dan ook niet sportief. Wat altijd zo jammer is, is dat de reactie, die op dat moment niet in relatie staat tot wat de ander misdoet dan wordt veroordeeld. Een beetje het zelfde als je een wedstrijd lang iemand uit de schoenen loopt, op de tenen staat en vervolgens een beuk krijgt. Mag het? Nee. Is het begrijpelijk? Ja. 

Sphinx

Ze hebben elkaar behoorlijk zitten opnaaien. Eigenlijk sinds Argentinië, waar Marquez tegen Rossi op reed (beetje vergelijkbaar met het akkefietje tussen Simoncelli en Pedrosa) al ging Marquez daarbij zelf onderuit. Vervolgens dat gedoe in Assen en volgens Rossi is daarna de vlam in de pan geslagen bij Marquez, die hem er de schuld van zou geven dat hij daar niet won. In Australië was het een flink gevecht, volgens Rossi ontstond dat doordat Marquez er nu alles aan wil doen hem niét te laten winnen. Rossi provoceert dus flink, maar Marquez neemt de handschoen op.

En zie wat er in de race gebeurt, ze passeren mekaar beurtelings, rijden net wel net niet tegen elkaar aan en als Rossi hem dan weer ziet komen drijft ie hem helemaal naar buiten. Hij hoeft niet eens te schoppen, alleen de motor omleggen voor de bocht is voldoende om Marquez te laten vallen zo dicht reed hij naast hem. Ik vond het ook zo typerend dat hij bij de parc fermé vragen ineens een zonnebril ophad, doet ie anders nooit, alsof ie bang was dat de interviewer hem in de ogen zou kijken. Wat Marquez betreft, opvallend hoe rustig hij dit keer bleef, normaal is ie flink aggressief als ie gevallen is, of kwaad op zichzelf, of kwaad op de schuldige aan zijn misere. Nu niet, rustig opkrabbelen, naar de pits terug, straf afwachten en volgende keer Rossi weer opwachten als ie door het veld komt. Of misschien wel helemaal niet, want vandaag liet Rossi weten dat hij er over nadenkt de boel te laten schieten en Valencia te boycotten.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 26 oktober 2015 - 11:45:36


Wat de straf betreft, tsja, uit het WK flikkeren lijkt mij de enige juiste keuze maar ja, dat is commercieel niet zo interessant natuurlijk.

Dat niet alleen, het zou debiel zijn.

Kootje

Hoezo?
Hoe is dit anders dan, dan Schumi vs Villeneuve in Jerez? Behale dan dat die actie niet, maar deze wel lukte?

Nu wil ik hiermee overigens niet zeggen dat hij uit het WK geschrapt had moeten worden, uit de race had ik voldoende gevonden, maar had het wel begrepen.

-Nino-

Hebben jullie dan echt niet gezien dat Marquez tegen Rossi zijn knie rijdt? Daardoor reageert Marquez niet na zijn valpartij denk ik.
En papa Marquez met zijn gebaren is zeker vergeten hoe Alex Marquez vorig jaar kampioen werd in de Moto3?
Rossi heeft de sport zo groot gemaakt gezien het grote aantal fans over de hele wereld en de familie Marquez denkt de regie wel even over te nemen?
Neem toch a.u.b. een voorbeeld aan Pedrosa.

En dan nog Lorenzo die staat te schreeuwen om een straf, die huilt als het regent... die mag van mij wel vallen tijdens de laatste race in Valencia.

Matthijs

Citaat van: -Nino- op 27 oktober 2015 - 09:52:37
Hebben jullie dan echt niet gezien dat Marquez tegen Rossi zijn knie rijdt? Daardoor reageert Marquez niet na zijn valpartij denk ik.
Precies. Ik zit de beelden te bekijken, maar ik kan echt niet zien dat Rossi hem de bocht uit schopt. Ja ik zie wel dat Marquez zijn hoofd tegen de knie drukt, waarna Rossi zijn knie naar buiten duwt. En ik zie een Marquez met een 'doodswens', zoals hij de duels met Rossi aangaat.

Anyway, wel heel spectaculair!