日本グランプリ 2010

Gestart door Enzo, 29 september 2010 - 13:21:51

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Vergeet niet dat Japanners op Suzuka altijd hard gaan ;) Yamamoto reed vandaag ook sterker dan normaal en Sato kwam hier ook altijd naar voren stuiven... Leuk ook voor het publiek in Japan en de populariteit van F1 daar, maar toch zag ik in de eerste bocht nog wat lege plekken op de tribunes...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

_Makke_

Bon saaie race. Vooraan gebeurde werkelijk niets. Spijtig dat Hamilton opnieuw problemen had met zijn versnellingsbak. Anders had hij Alonso het leven nog zuur kunnen maken. Gelukkig was er nog een zekere Kobayashi die voor spektakel zorgde.

Blijkbaar heeft Petrov een straf gekregen. Alguersuari en Massa ontspringen blijkbaar de dans. Wat Jaime daar deed was ongehoord. Eerst ruimte geven en dan wat gaan inbeuken op de Sauber. Voor't zelfde geld was de race van de Japanner over (zie aanrijding Webber - Hamilton). Dat mag hem minstens op een waarschuwing komen staan. Idem voor Massa, dat is een situatie zoals bij Vettel in Spa. Wat dacht hij nu in godsnaam te bereiken door het gras op te rijden? Dan kan je die wagen nooit op de baan houden en was een contact met Liuzzi een logisch gevolg. Met zoveel wagens bij elkaar heb je altijd minstens wel iemand mee, in het slechtste geval veroorzaak je daar een klein Francorchamps'ke (Die crash vlak na de start in, als ik me niet vergis, 98).

Verder vraag ik me af waarom die SC zo lang moest buiten blijven. Als ik me niet vergis heeft dat een ronde of 6 geduurd? Liuzzi en Massa hadden hun wagen vrij veilig geparkeerd, Petrov stond op de rechte lijn (dus ook vrij veilig) en die wagen was in ronde 3 of 4 al weg. Waar Hulkenberg stond weet ik niet, maar ik vind 6 ronden voor de rommel op te ruimen en de wagens weg te halen best wel lang.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 10 oktober 2010 - 15:08:48
Vergeet niet dat Japanners op Suzuka altijd hard gaan ;) Yamamoto reed vandaag ook sterker dan normaal en Sato kwam hier ook altijd naar voren stuiven... Leuk ook voor het publiek in Japan en de populariteit van F1 daar, maar toch zag ik in de eerste bocht nog wat lege plekken op de tribunes...

Ok, mee eens! Maar dat weet je als je in Japan rijdt, dan hebben ze veel meer aandacht voor de eigen rijders...om vervolgens de eerste inhaalpoging van Koba te missen! ::)

Maar ik heb genoten van de GP, mede dankzij Koba en Hamilton die erg snel was op de 'prime'. Hoeveel pech kun je hebben? Een nieuwe bak en weer gaat dat ding stuk, terwijl men de oude bak niet had gecontroleerd na Singapore (aandrijfas stuk, dacht ik).

Button zag ik in de verte verdwijnen, maar zijn keuze om te starten op de prime werkte niet. Hij kon de benodigde rondetijden niet leveren. Die zal balen!

Alonso had een saaie race. Voldoende voorsprong op de McLarens, maar kwam echt tekort op de Red Bulls. Massa brak onder druk, waar was die nou mee bezig?!? En hij had zijn gas moeten lossen, i.p.v. doorbeuken waardoor Liuzzi het slachtoffer werd. Ten onrechte onbestraft gebleven, die Massa! Maar goed, we hebben Hamilton in Monza iets soortgelijks zien doen.

Grootste pechvogel Kubica. Je wiel verliezen achter de SC, terwijl je op P2 rijdt!!! Renault en "wielmoeren", ik kan er verhalen over schrijven... ::)
BTW, Petrov zegt dat Heidfeld hem richting Hulk dwong, waarom hebben de stewards dat niet meegenomen? Nu komt de straf onvolledig over op mij.

De Red Bull-jongens reden volgens mij op 70% van hun kunnen. Dus zelfs als Alonso het op zijn heupen zou krijgen, dan nog zouden beiden een antwoord produceren.

Ook mooi dat Kovalainen die Lotus op P12 krijgt. Lotus kan het geld goed gebruiken.

@Makke,

Volgens mij had dat te maken met dat wiel van Kubica? Ten minste, ik begreep van de "Beeb" dat ze niet wisten waar dat wiel was (dus er liepen mensen langs de baan)... :P

Correct me if I am wrong.

Gerard

#108
Eigenlijk is bierboven alles al gezegd.. Ik heb ook genoten van de race, ook van de strijd tussen Rosberg en Schumacher.. En dat Rosberg (op oude banden) Schumacher (op nieuwe banden) achter zich kon houden, is toch knap te noemen!!

Toppers: Vettel en Koba
Floppers: di Grasse, als het zijjn fout was, en Massa, Petrov

Pechvogels waren inderdaad Lewis, die er in Korea nog last van heeft, en Kubica...
Wat er nou precies met di Grassi gebeurde?? Brak er iets af? Sloeg de bak vast?  Of reed hij te ver buiten de ideale lijn?  Vaag!! ???

Feit is, dat we met nog 3 races te gaan hebben nog steeds 5 titlekandidaten hebben! HEt verschil tussen de nummer 1 en de nummer 5 is 'maar' 31 punten, terwijl er nog 75 punten te verdelen zijn ;)

Al denk ik dat het nu tussen Webber,Alonso en Vettel zal gaan.. metuiteindelijk  als winnaar een Red Bull coureur

_Makke_

Citaat van: frankypankyv8 op 10 oktober 2010 - 17:22:30
@Makke,

Volgens mij had dat te maken met dat wiel van Kubica? Ten minste, ik begreep van de "Beeb" dat ze niet wisten waar dat wiel was (dus er liepen mensen langs de baan)... :P

Correct me if I am wrong.

Nja, het is mogelijk dat dat de reden was, maar dan nog leverden de marshall's pover werk. Het kan toch niet zijn dat geen enkele marshall die band zag vliegen? Maar wie weet was dat de reden ja, ze hebben de replay laten zien, maar ik weet niet meer in welke ronde dat was.

Dus al bij al vind ik die 6 ronden best wel lang.

0634

Genoten van deze race?

Ik vond het een saai gedrocht. Echt niks aan. Koba was de enige die nog wat kleur gaf. Vooraan gebeurde helemaal niks.

Enzo

Ach, saai gedrocht is misschien wat overdreven, maar echt spectaculair was het niet inderdaad.
We hebben erger gehad, daarnaast was Schumacher lekker bezig waar ik persoonlijk wel lol in had. :)

0634

Hm, was die goed bezig? Best leuk, maar toch ook niet verheffend?

Enzo

Citaat van: 0634 op 10 oktober 2010 - 20:49:42
Hm, was die goed bezig? Best leuk, maar toch ook niet verheffend?

Imo zijn beste race sinds z'n come-back, inhalen, druk zetten, geen rare acties en een goede puntenscore.
Als hij niet zo lang vast had gezeten achter Rosberg, had hij het misschien Hamilton nog wel moeilijk kunnen maken.
Moet nog beter natuurlijk, maar gezien de auto en z'n vorige prestaties was dit een verademing.

Folkert

Citaat van: Enzo op 10 oktober 2010 - 21:04:44
Citaat van: 0634 op 10 oktober 2010 - 20:49:42
Hm, was die goed bezig? Best leuk, maar toch ook niet verheffend?

Imo zijn beste race sinds z'n come-back, inhalen, druk zetten, geen rare acties en een goede puntenscore.
Als hij niet zo lang vast had gezeten achter Rosberg, had hij het misschien Hamilton nog wel moeilijk kunnen maken.
Moet nog beter natuurlijk, maar gezien de auto en z'n vorige prestaties was dit een verademing.
Vind eerlijk gezegd beetje teleurstellend. Kwam toch weer achter Rosberg terecht, die extra stop maakte en achteraan reed. (als ik me goed herinner)
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

#115
Citaat van: Burorri op 10 oktober 2010 - 21:10:23
Citaat van: Enzo op 10 oktober 2010 - 21:04:44
Citaat van: 0634 op 10 oktober 2010 - 20:49:42
Hm, was die goed bezig? Best leuk, maar toch ook niet verheffend?

Imo zijn beste race sinds z'n come-back, inhalen, druk zetten, geen rare acties en een goede puntenscore.
Als hij niet zo lang vast had gezeten achter Rosberg, had hij het misschien Hamilton nog wel moeilijk kunnen maken.
Moet nog beter natuurlijk, maar gezien de auto en z'n vorige prestaties was dit een verademing.
Vind eerlijk gezegd beetje teleurstellend. Kwam toch weer achter Rosberg terecht, die extra stop maakte en achteraan reed. (als ik me goed herinner)

Fout herinnerd, Rosberg ging tijdens de safetycar alvast naar Hard om zo 'out of sync' van de rest te komen.
Totaal verschillende strategie, die ze na de pitstop van Schumacher weer samen bracht.

robbert

jammer en tegelijk toch nog goed van alonso, kon niet beter. Ik denk dat mclaren geen kans meer maakt op de titel. Die zal gaan tussen redbull en alonso. Volgens mij zal redbull meer kans hebben omdat ze toch nog sneller zijn dan alonso

Folkert

Citaat van: Enzo op 10 oktober 2010 - 21:13:15
Citaat van: Burorri op 10 oktober 2010 - 21:10:23
Citaat van: Enzo op 10 oktober 2010 - 21:04:44
Citaat van: 0634 op 10 oktober 2010 - 20:49:42
Hm, was die goed bezig? Best leuk, maar toch ook niet verheffend?

Imo zijn beste race sinds z'n come-back, inhalen, druk zetten, geen rare acties en een goede puntenscore.
Als hij niet zo lang vast had gezeten achter Rosberg, had hij het misschien Hamilton nog wel moeilijk kunnen maken.
Moet nog beter natuurlijk, maar gezien de auto en z'n vorige prestaties was dit een verademing.
Vind eerlijk gezegd beetje teleurstellend. Kwam toch weer achter Rosberg terecht, die extra stop maakte en achteraan reed. (als ik me goed herinner)

Fout herinnerd, Rosberg ging tijdens de safetycar alvast naar Hard om zo 'out of sync' van de rest te komen.
Totaal verschillende strategie, die ze na de pitstop van Schumacher weer samen bracht.
Dan excuus. Maar dan nog, prestatie is goed, maar man van de race gaat net iets te ver.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 10 oktober 2010 - 21:39:43
Citaat van: Enzo op 10 oktober 2010 - 21:13:15
Citaat van: Burorri op 10 oktober 2010 - 21:10:23
Citaat van: Enzo op 10 oktober 2010 - 21:04:44
Citaat van: 0634 op 10 oktober 2010 - 20:49:42
Hm, was die goed bezig? Best leuk, maar toch ook niet verheffend?

Imo zijn beste race sinds z'n come-back, inhalen, druk zetten, geen rare acties en een goede puntenscore.
Als hij niet zo lang vast had gezeten achter Rosberg, had hij het misschien Hamilton nog wel moeilijk kunnen maken.
Moet nog beter natuurlijk, maar gezien de auto en z'n vorige prestaties was dit een verademing.
Vind eerlijk gezegd beetje teleurstellend. Kwam toch weer achter Rosberg terecht, die extra stop maakte en achteraan reed. (als ik me goed herinner)

Fout herinnerd, Rosberg ging tijdens de safetycar alvast naar Hard om zo 'out of sync' van de rest te komen.
Totaal verschillende strategie, die ze na de pitstop van Schumacher weer samen bracht.
Dan excuus. Maar dan nog, prestatie is goed, maar man van de race gaat net iets te ver.


Ach, ben gewoon enthousiast... ;)

Folkert

Citaat van: Enzo op 10 oktober 2010 - 21:43:22
Citaat van: Burorri op 10 oktober 2010 - 21:39:43
Citaat van: Enzo op 10 oktober 2010 - 21:13:15
Citaat van: Burorri op 10 oktober 2010 - 21:10:23
Citaat van: Enzo op 10 oktober 2010 - 21:04:44
Citaat van: 0634 op 10 oktober 2010 - 20:49:42
Hm, was die goed bezig? Best leuk, maar toch ook niet verheffend?

Imo zijn beste race sinds z'n come-back, inhalen, druk zetten, geen rare acties en een goede puntenscore.
Als hij niet zo lang vast had gezeten achter Rosberg, had hij het misschien Hamilton nog wel moeilijk kunnen maken.
Moet nog beter natuurlijk, maar gezien de auto en z'n vorige prestaties was dit een verademing.
Vind eerlijk gezegd beetje teleurstellend. Kwam toch weer achter Rosberg terecht, die extra stop maakte en achteraan reed. (als ik me goed herinner)

Fout herinnerd, Rosberg ging tijdens de safetycar alvast naar Hard om zo 'out of sync' van de rest te komen.
Totaal verschillende strategie, die ze na de pitstop van Schumacher weer samen bracht.
Dan excuus. Maar dan nog, prestatie is goed, maar man van de race gaat net iets te ver.


Ach, ben gewoon enthousiast... ;)
Foei, dat doe je maar in je eigen tijd ;)
Trotse vader van Rosalie(L)