Main Menu

F1 2010

Gestart door gloudiesaurus, 18 september 2010 - 15:08:41

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

24 september, aanstaande vrijdag is het zover, voor het eerst F1 2007 en voor de pc zelfs voor het eerst sinds 2002 (!) komt er weer een echte Formule 1 game uit!




Hier boven enkele filmpjes die door Codemasters zijn vrijgegeven. De game is gebaseerd op de engine van race driver grid en aangepast aan de Formule 1.

In de Engelse pers zijn inmiddels enkele previews verschenen, hier is men lyrisch over de game. Het spel scoort uitmuntend hoog.

Ik ben geen die-hard gamer maar voor naar dit spel kijk ik toch wel uit ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Toch wel leuk, zeker dat filmpje van de gameplay op Spa!! 8)
Ik ga hem halen, dat is zeker.

Franky R.

#2
Ik ga h'm ook halen.

Hopelijk heeft Codemasters goed gekeken naar de GP-serie van Crammond. Het zou erg beschamend zijn, als je auto bij een botsing alleen maar vertraagd i.p.v. dat je een salto maakt. Zeer beschamend, want dat betekent dat een game uit 1992, 93 beter is dan eentje uit 2010...

Hoeveel keer heeft een PS3, XBOX360 of P4 pc meer rekenkracht dan dat P2 300 Mhz van toen? Dat bedoel ik...En mooie graphics zijn leuk, maar ik wil ook graag dat "Crammond"-realisme in die game...Nog een weekje slapen

gloudiesaurus

Wat bedoel je met een salto maakt?

Ik vind de gameplay veel belangrijker, GP4 voelde bijv zeer realistisch aan. Dit in tegenstelling tot F1 2007, dat was gewoon een arcade game waarbij je af en toe de olievlekjes nog moest ontwijken..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2010 - 01:45:05
Wat bedoel je met een salto maakt?

Ik vind de gameplay veel belangrijker, GP4 voelde bijv zeer realistisch aan. Dit in tegenstelling tot F1 2007, dat was gewoon een arcade game waarbij je af en toe de olievlekjes nog moest ontwijken..

Als je in GP2, 3 of 4 contact wiel-aan-wiel contact  maakte, dan werd je gelanceerd (en brak je auto in honderd stukjes).
Dit i.i.t. tot dat slappe Sony/Polyphony Digital/EA "crap", waarbij de auto alleen maar vertraagde en je met een verbogen voorvleugel nog recordtijden kon neerzetten... ::)


gloudiesaurus

F1 2010 heeft wel een realitisch schademodel. Je kunt alles instellen. Alles speelt een rol, zou moet je bijv. in sessies eerst je remmen, banden etc opwarmen. En als je je verremt kun je zelfs blisters op je banden krijgen... iets wat ik ook nog niet gezien heb in racegames.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimPunkRawker

en het weer moet ook heel realistisch gaan worden, regen wil dan ook echt zeggen dat je gewoon niet meer fatsoenlijk kan rijden.


F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

gloudiesaurus

en ook dat is een pluspunt bij f1 2010, het weer is super dynamisch. Dus het kan weer droog worden tijdens een race of ineens harder gaan regenen. En dat merk je echt wel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2010 - 19:51:09
en ook dat is een pluspunt bij f1 2010, het weer is super dynamisch. Dus het kan weer droog worden tijdens een race of ineens harder gaan regenen. En dat merk je echt wel...
Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2010 - 17:24:17
F1 2010 heeft wel een realitisch schademodel. Je kunt alles instellen. Alles speelt een rol, zou moet je bijv. in sessies eerst je remmen, banden etc opwarmen. En als je je verremt kun je zelfs blisters op je banden krijgen... iets wat ik ook nog niet gezien heb in racegames.

Ha, da's mooi! Heel mooi!!! Ik word met de dag ongeduldiger, maar dit is goed nieuws... :P

JimmySPA

Ik ben idd erg benieuwd... Misschien dat ik eens gek ga doen en het gewoon ga kopen!!!!
Kan F12010 op de PC online gespeeld worden eigenlijk???

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Folkert

Citaat van: frankypankyv8 op 19 september 2010 - 13:23:51
Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2010 - 01:45:05
Wat bedoel je met een salto maakt?

Ik vind de gameplay veel belangrijker, GP4 voelde bijv zeer realistisch aan. Dit in tegenstelling tot F1 2007, dat was gewoon een arcade game waarbij je af en toe de olievlekjes nog moest ontwijken..

Als je in GP2, 3 of 4 contact wiel-aan-wiel contact  maakte, dan werd je gelanceerd (en brak je auto in honderd stukjes).
Dit i.i.t. tot dat slappe Sony/Polyphony Digital/EA "crap", waarbij de auto alleen maar vertraagde en je met een verbogen voorvleugel nog recordtijden kon neerzetten... ::)


Was je niet vergeten realisme of schade aan of uit te zetten ;)

Maar GP 1-4 zijn pareltjes van hun tijd. Op GP 4 na alle andere delen grijs gereden. Zag laatst weer filmpjes van GP1. Geweldig.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 20 september 2010 - 17:21:32
Citaat van: frankypankyv8 op 19 september 2010 - 13:23:51
Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2010 - 01:45:05
Wat bedoel je met een salto maakt?

Ik vind de gameplay veel belangrijker, GP4 voelde bijv zeer realistisch aan. Dit in tegenstelling tot F1 2007, dat was gewoon een arcade game waarbij je af en toe de olievlekjes nog moest ontwijken..

Als je in GP2, 3 of 4 contact wiel-aan-wiel contact  maakte, dan werd je gelanceerd (en brak je auto in honderd stukjes).
Dit i.i.t. tot dat slappe Sony/Polyphony Digital/EA "crap", waarbij de auto alleen maar vertraagde en je met een verbogen voorvleugel nog recordtijden kon neerzetten... ::)


Was je niet vergeten realisme of schade aan of uit te zetten ;)

Maar GP 1-4 zijn pareltjes van hun tijd. Op GP 4 na alle andere delen grijs gereden. Zag laatst weer filmpjes van GP1. Geweldig.

Nee, joh!
Juist die realisme/schade moest je aanzetten, anders was/is er geen reet aan...
Ik heb GP3 en 4 nog samen met GPL.
Ook rFactor geïnstalleerd, maar trekt mijn pc bijna niet.

Hmm, heb opeens zin om weer een potje te sturen. Jammer dat mijn Trust-stuurtje niet echt meewerkt! :-\

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

weet er iemand hoe je de schade kunt inschakelen van de wagens?

gloudiesaurus

Je bedoeld bij F1 2010? Je kan dit voor de GP's in het menu moeilijkheidsgraad instellen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is