GP Hungary, Budapest

Gestart door Gerard, 26 juli 2010 - 08:34:14

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Gerard op 03 augustus 2010 - 19:59:39
Ha Enzo! Weer terug van vakantie... Je hebt nix gemist hoor in Duitsland  hahaha Alonso/(Ferrari-gate .) ;D ;D
Hoe was het?

Tja, Schumacher kan dan wel goed overweg met Spa,maar kan de MGP W01 wel overweg met Spa??????

Hij had trouwens bijna een zwarte vlag gekregen..
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/240447/warwick-bijna-zwarte-vlag-voor-schumacher/

Doordat er niet voldoende tijd meer was om de beelden te bestuderen, werd besloten om pas na de race een oordeel te vellen over de actie van Schumacher. De Mercedes-coureur kwam weg met tien startplaatsen straf voor de volgende race, in België. "Maar ik had liever een zwarte vlag gegeven, omdat we daarmee een beter signaal hadden afgegeven naar de jongere coureurs", zei Warwick

Ik denk dat de straf die nu uitgedeeld is meer pijn doet bij Schumacher :D

Vakantie was geweldig, beetje een domper om weer in de 18 graden regen aan te komen... ;D

Heb me even ingelezen en ben weer bij, Team orders waren inderdaad overduidelijk bij Ferrari, Massa's trots heeft hier ook een deukje opgelopen.
Hij heeft ooit gezegd dat als hij de stempel tweede coureur zou krijgen hij ermee zou stoppen, ben benieuwd hoe hij met deze situatie omgaat.

De straf voor Schumacher is een flinke, blijf toch het gevoel hebben dat sommige geen kans onbenut laten om het Schumacher moeilijk te maken.
Hoogstwaarschijnlijk gevoed door de extreem lange dominantie in zijn eerste carriere.
Daarbij moet wel gezegd worden dat Schumacher inderdaad te ver ging in zijn verdedigende actie, maar een stop and go oid was imo voldoende geweest.
Hoe vaak zien we dergelijke situaties niet bij andere coureurs, Hamilton VS Petrov, Vettel VS Webber, Alonso VS Massa.
Ze hebben er allemaal al kaas van gegeten dit seizoen...

Enzo

http://www.f1pits.net/nieuws/red_bull_en_ferrari_moeten_vleugel_aanpassen/

De welbekende flexiwings zijn terug... ;)
Hoe groot zal de invloed zijn van deze vleugel bij Red Bull?
Zal dit de voorste teams weer wat meer bij elkaar brengen?
Wat denken jullie?

JimmySPA

Als ik een aerodynamica specialist was had ik het je graag verteld. Ik ben benieuwd...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Gerard

Er was toch een systeem waarbij de voorvleugel vanuit de auto 6 graden versteld mocht worden? Om het inhalen te bevorderen.....
Nou is dit wel meer dan 6 graden,maar toch...??

Zaphod_Beeblebrox

Vleugels verstellen is een heel anders iets dan vleugels die buigen hé. Verstellen doen ze al sinds er vleugels op een F1 staan.

Folkert

Citaat van: Enzo op 04 augustus 2010 - 19:57:31
http://www.f1pits.net/nieuws/red_bull_en_ferrari_moeten_vleugel_aanpassen/

De welbekende flexiwings zijn terug... ;)
Hoe groot zal de invloed zijn van deze vleugel bij Red Bull?
Zal dit de voorste teams weer wat meer bij elkaar brengen?
Wat denken jullie?
Ik snap de verandering niet echt. Nu word het gewicht verhoogd, maar de maximale uitslag ook. Heeft het dan nog wel zin? want alles is nu verdubbeld. Maar in feite zegt de FIA nu dat de vleugels toch illegaal waren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Zaphod_Beeblebrox

De vleugels waren helemaal niet illegaal. Zolang de resultaten binnen de uiterste 2 waarden vallen is er geen discussie, maar is het gewoon een kwestie van de mazen in het net gevonden te hebben. Juist hetzelfde als de diffusers vorig jaar dus. Aan de uitslagen tot hier toe zal dus niets veranderd worden.
Nu gaan ze het gewicht verhogen en dus moet er rekening gehouden worden met de buigsterkte van het materiaal en dus zou het kunnen dat teams die eigenlijk geen flexwings hebben wel veroordeeld worden. De kans dat met meer kilo's de flexwings nog meer doorbuigen dan die 20mm is daamee ook verhoogd. Omdat door de samenstelling of de vorm van het materiaal in combinatie met het toegepaste gewicht die vleugels toch meer onderhevig zullen zijn aan doorbuiging. Veel zal ook afhangen van het punt waar ze het gewicht toepassen op de vleugel.

Enzo

Citaat van: Zaphod op 05 augustus 2010 - 12:37:19
De vleugels waren helemaal niet illegaal. Zolang de resultaten binnen de uiterste 2 waarden vallen is er geen discussie, maar is het gewoon een kwestie van de mazen in het net gevonden te hebben. Juist hetzelfde als de diffusers vorig jaar dus. Aan de uitslagen tot hier toe zal dus niets veranderd worden.
Nu gaan ze het gewicht verhogen en dus moet er rekening gehouden worden met de buigsterkte van het materiaal en dus zou het kunnen dat teams die eigenlijk geen flexwings hebben wel veroordeeld worden. De kans dat met meer kilo's de flexwings nog meer doorbuigen dan die 20mm is daamee ook verhoogd. Omdat door de samenstelling of de vorm van het materiaal in combinatie met het toegepaste gewicht die vleugels toch meer onderhevig zullen zijn aan doorbuiging. Veel zal ook afhangen van het punt waar ze het gewicht toepassen op de vleugel.

Kon het zelf niet beter zeggen... ;)
De vleugels buigen pas op bijvoorbeeld 51 Kg weerstand en dan zijn het ineens wel Flexiwings.
Gewoon een slim stukje ontwerpen, het is aan de FIA om de test aan te passen.

Folkert

Citaat van: Enzo op 05 augustus 2010 - 12:53:27
Citaat van: Zaphod op 05 augustus 2010 - 12:37:19
De vleugels waren helemaal niet illegaal. Zolang de resultaten binnen de uiterste 2 waarden vallen is er geen discussie, maar is het gewoon een kwestie van de mazen in het net gevonden te hebben. Juist hetzelfde als de diffusers vorig jaar dus. Aan de uitslagen tot hier toe zal dus niets veranderd worden.
Nu gaan ze het gewicht verhogen en dus moet er rekening gehouden worden met de buigsterkte van het materiaal en dus zou het kunnen dat teams die eigenlijk geen flexwings hebben wel veroordeeld worden. De kans dat met meer kilo's de flexwings nog meer doorbuigen dan die 20mm is daamee ook verhoogd. Omdat door de samenstelling of de vorm van het materiaal in combinatie met het toegepaste gewicht die vleugels toch meer onderhevig zullen zijn aan doorbuiging. Veel zal ook afhangen van het punt waar ze het gewicht toepassen op de vleugel.

Kon het zelf niet beter zeggen... ;)
De vleugels buigen pas op bijvoorbeeld 51 Kg weerstand en dan zijn het ineens wel Flexiwings.
Gewoon een slim stukje ontwerpen, het is aan de FIA om de test aan te passen.

Dat klopt wel, maar zijn ze in feite dan niet illegaal. Ze komen dan wel door een test heen, maar dat wil neit zeggen dat ze legaal zijn. Alleen dat de test niet toerijkend genoeg is om de illegaliteit aan te tonen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Zaphod_Beeblebrox

#114
Zoiets ja, maar "Innocent until proven guilty"
Als er tijdens de test niets aan de hand is zijn ze legaal of ze nu flexwings zijn of niet.
EEn beetje ingenieur zal op die 100kg ook wel iets vinden.

Folkert

Citaat van: Zaphod op 05 augustus 2010 - 13:10:02
Zoiets ja, maar "Innocent until proven guilty"
Als er tijdens de test niets aan de hand is zijn ze legaal of ze nu flexwings zijn of niet.
EEn beetje ingenieur zal op die 100kg ook wel iets vinden.
zeg ook niet dat ze schuldig zijn of iets, en vind het ook stom van de FIA dat ze zo'n test er aan hangen. Kan veel beter denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 05 augustus 2010 - 13:04:01
Dat klopt wel, maar zijn ze in feite dan niet illegaal. Ze komen dan wel door een test heen, maar dat wil neit zeggen dat ze legaal zijn. Alleen dat de test niet toerijkend genoeg is om de illegaliteit aan te tonen.

Huh?
Als iets door een test heen komt, dan is het legaal...Hooguit zijn die vleugels niet naar "het letter van het reglement" ontworpen.
Dus de test is wel toereikend, echter de regelgeving niet. Maar leer mij de FIA kennen, met hun vage onduidelijke regels... ::)

Folkert

Citaat van: frankypankyv8 op 05 augustus 2010 - 23:02:34
Citaat van: Burorri op 05 augustus 2010 - 13:04:01
Dat klopt wel, maar zijn ze in feite dan niet illegaal. Ze komen dan wel door een test heen, maar dat wil neit zeggen dat ze legaal zijn. Alleen dat de test niet toerijkend genoeg is om de illegaliteit aan te tonen.

Huh?
Als iets door een test heen komt, dan is het legaal...Hooguit zijn die vleugels niet naar "het letter van het reglement" ontworpen.
Dus de test is wel toereikend, echter de regelgeving niet. Maar leer mij de FIA kennen, met hun vage onduidelijke regels... ::)
Omdat een test positief uitslaat, wil nog niet zeggen dat het dan ook goed is. Testen kunnen niet altijd alles meten/bewijzen. Als je strontlazerus een P blaast ben je volgens de test bevoegd om te rijden, maar is het nog steeds niet toegestaan. Want als je dan een bloedtest doet zal er kans zijn dat je als nog dronken bent. Dus strafbaar en zo zie ik het met de vleugels ook.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 06 augustus 2010 - 00:24:44
Citaat van: frankypankyv8 op 05 augustus 2010 - 23:02:34
Citaat van: Burorri op 05 augustus 2010 - 13:04:01
Dat klopt wel, maar zijn ze in feite dan niet illegaal. Ze komen dan wel door een test heen, maar dat wil neit zeggen dat ze legaal zijn. Alleen dat de test niet toerijkend genoeg is om de illegaliteit aan te tonen.

Huh?
Als iets door een test heen komt, dan is het legaal...Hooguit zijn die vleugels niet naar "het letter van het reglement" ontworpen.
Dus de test is wel toereikend, echter de regelgeving niet. Maar leer mij de FIA kennen, met hun vage onduidelijke regels... ::)
Omdat een test positief uitslaat, wil nog niet zeggen dat het dan ook goed is. Testen kunnen niet altijd alles meten/bewijzen. Als je strontlazerus een P blaast ben je volgens de test bevoegd om te rijden, maar is het nog steeds niet toegestaan. Want als je dan een bloedtest doet zal er kans zijn dat je als nog dronken bent. Dus strafbaar en zo zie ik het met de vleugels ook.

Dat van die blaastest heb ik ook een meegemaakt. Was een vriend van ruim 2 meter lang en 145 kg. zwaar...Had het e.e.a. op en liep te geinen met een blonde agente...Of hij ook mocht blazen...Volgens die test mocht hij rijden, terwijl hij weet-ik-hoeveel-wel-niet op had... ::)
Blijkt dat het heel wat uitmaakt, hoe groot/zwaar iemand is voor zo'n test.

Maar als een test niet alles kan meten of bewijzen, dan zeg je eigenlijk dat elke F1-auto illegaal is???  ???
Want daar komt het op neer, toch? Of wat dacht je van Renault, van wie het gerucht ging/gaat dat ze hun chassis' ontwierpen, om 5 sterren te behalen bij die EuroNCAP-test!!! Maar als men die kar 3 cm naar links zou verplaatsen.... :o

Daarom zei ik ook..."het letter van het reglement"

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: frankypankyv8 op 05 augustus 2010 - 23:02:34
Huh?
Als iets door een test heen komt, dan is het legaal...Hooguit zijn die vleugels niet naar "het letter van het reglement" ontworpen.
Dus de test is wel toereikend, echter de regelgeving niet. Maar leer mij de FIA kennen, met hun vage onduidelijke regels... ::)

We hebben gelijk als we zeggen "Ze zijn legaal", aan de ander kant heeft Burrori ook een punt. Als je het op een andere manier bekijkt is niet alles wat door een test geraakt per definitie legaal. Om het met een ander voorbeeld te zeggen: 'Als jij met een zak cocaïne in je broek door de douanecontrole geraakt op het vliegveld, ben je ook niet legaal bezig.'  Als er letterlijk in de regels staat "Flexibele vleugels zijn verboden." is de vleugel van Red Bull, moest die flexibel zijn, even illegaal als Botswanees zonder papieren. Het illegaal zijn van iets moet bewezen kunnen worden en dat is niet het geval hier. Maar maakt dat de vleugel legaal?   
Test en/of regelgeving zijn ontoereikend. De regelgeving beschrijft ergens in een paragraaf de test en de test wordt uitgevoerd zoals beschreven in die paragraaf van de regelgeving.

Pfff, het is eraan te zien dat ik me verveel. ;)