Circuit racen met grote zware sedans

Gestart door Franky R., 26 juli 2010 - 01:09:44

« vorige - volgende »

Franky R.

Op het circuit, volgeplakt met racelivery staan Quattroportes en Panamera's naast elkaar. Een BMW 550 neemt het op tegen een M3 en samen proberen ze een Chrysler 300C klein te krijgen. Dit zijn de Superstars Series!

Er zijn regels, maar ze zitten niet echt in de weg. De Superstars Series (officiƫle site) zijn open voor bijna alle productie auto's met een V8 tussen de 3 en 7 liter. Eigenlijk moet de auto 4 deuren hebben, maar er komt ook af en toe een BMW E92 M3 voorbij. Gewichten lopen uiteen van 1300 tot 1500kg. Superchargers en turbochargers zijn toegestaan. Om een beetje balans in het veld te krijgen kan de leiding een restrictor of penalty-gewicht opleggen.

Het resultaat is een brullende raceklasse waarin je ook nog een beetje van de gewone auto's terugziet. De auto's zijn goed geprepareerd maar de constructie is nog steeds een zoals die dagelijks uit de fabriek komt rollen. De motoren zijn wat opgefrist maar liggen ook in de auto's die je dagelijks tegen kan komen. Dat is toch een stuk leuker dan de zoveelste silhouet-racer rondjes te zien rijden?

Ik zie er in ieder geval wel wat in.

Bijvoorbeeld door gebruik van een standaard chassis, maar ook door het duurtesten van de standaard motorblokken. Gewoon gebruiken maken van wat de fabrikant heeft neergezet. Scheelt ook weer de nodige centen en houdt het e.e.a. relatief bereikbaar!


Alleen jammer dat de races niet op tv komen. Ja, MotorsTV...maar hoeveel mensen kunnen dat ontvangen? BTW, deze Panamera won meteen haar debuutrace!!

JimmySPA

Het blijft een lelijke auto die Panamera!

Volgens mij is de body van die auto niet echt standaard!! Maare t ziet er intressant uit.
Alleen of het echt een leuke klasse is om te zien. Meeste wat op MotorsTV komt is leuk om ff te kijken. Maar om een race te kijken... :-\ Je kent alleen de auto's en niet de coureurs en teams.

Ik ga binnekort maar is aan mn Maybach sleutelen  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 26 juli 2010 - 22:30:09
Het blijft een lelijke auto die Panamera!

Volgens mij is de body van die auto niet echt standaard!! Maare t ziet er intressant uit.
Alleen of het echt een leuke klasse is om te zien. Meeste wat op MotorsTV komt is leuk om ff te kijken. Maar om een race te kijken... :-\ Je kent alleen de auto's en niet de coureurs en teams.

Ik ga binnekort maar is aan mn Maybach sleutelen  ;)

Vleugel en spoilerwerk is natuurlijk wel toegestaan, maar verder is alles redelijk standaard tot de motor en versnellingsbak!
Het is net zoiets als de superbikes (dacht ik, of was het superstock?), die zijn ook standaard op een paar dingetjes aan de uitlaten en zo, na!
Maar je hebt gelijk...de coureurs zijn onbekend en de races zitten achter een (te dure) decoder.
:(

JimmySPA

Citaat van: frankypankyv8 op 28 juli 2010 - 16:42:56
Vleugel en spoilerwerk is natuurlijk wel toegestaan, maar verder is alles redelijk standaard tot de motor en versnellingsbak!
Het is net zoiets als de superbikes (dacht ik, of was het superstock?), die zijn ook standaard op een paar dingetjes aan de uitlaten en zo, na!
Maar je hebt gelijk...de coureurs zijn onbekend en de races zitten achter een (te dure) decoder.
:(

Toevallig hadden we het er vandaag over. Maar we leveren nu motoren voor deze klasse. En die motoren zijn verre van standaard. Auto is een Cadillac maar ligt een opnieuw  opgebouwd,getuned Corvette blok in...
Motoren zijn gewoon zware racers, hoe zo ook in de GT3 rijden. Leuk maar niet standaard. Draaiuurtje of 35 a 40  :)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"