Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Wizard

Wie waren in 1994 beter dan Benetton??

Kootje


Wizard


0634

In 94 was Williams niet beter dan Benetton hoor.

Kootje


Wizard

Je meent het ook nog? Damn! Williams was haar dominantie kwijt voor aanvang seizoen. Duidelijk. Daarnaast verloor Williams Ayrton Senna en werd hun dood door schuld ten laste gelegd. Hoe stabiel was Williams? Williams was gebroken. Het hele team. Daarnaast was de Benetton een klap sneller en moesten er zware straffen worden opgelegd om Damon Hill 'in de race' te houden en het kampioenschap spannend. Maar beter dan Benetton, no way! Senna riep op voorhand al dat Benetton het te kloppen team zou gaan worden en dat was ook zo.

KVDracer

Ik ken geen enkele wereldkampioen die wereldkampioen is geworden in een slechte wagen. Ik ken zelfs geen enkele wereldkampioen die schitterende prestaties heeft neergezet in een miserabele wagen. Dus ja, Schumacher heeft al zijn wereldtitels te danken een zijn superieure wagens, oneerlijke rijstijl, gefoefel, ....  ::)

(Net als Vettel nu trouwens voor diezelfde critici, want als je eerlijk bent trek je de lijn door voor iedereen)

Kootje

En toch wisten ze dat jaar de titel bij de constructeurs te halen, werd Hill runner-up op 1 punt achterstand, en werden de zeges eerlijk verdeeld. ( Benetton 8 - Williams 7 )

Dan kun je toch niet echt zeggen dat Williams zoveel slechter was nietwaar ??

0634

Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 09:55:20
maar ook niet slechter
Zeker wel. Zie de post van Wizard. Het jaar van het Williams-team was abominabel slecht zelfs.

0634

Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 10:24:17
En toch wisten ze dat jaar de titel bij de constructeurs te halen, werd Hill runner-up op 1 punt achterstand, en werden de zeges eerlijk verdeeld. ( Benetton 8 - Williams 7 )

Dan kun je toch niet echt zeggen dat Williams zoveel slechter was nietwaar ??
Had wel te maken met de schorsing van Schumacher, nietwaar.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2011 - 10:25:10
Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 09:55:20
maar ook niet slechter
Zeker wel. Zie de post van Wizard. Het jaar van het Williams-team was abominabel slecht zelfs.

Wereldkampioen bij de constructeurs.
Vice-kampioen bij de coureurs.

Tsja ..... als jullie dat slecht vinden ??

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2011 - 10:26:30
Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 10:24:17
En toch wisten ze dat jaar de titel bij de constructeurs te halen, werd Hill runner-up op 1 punt achterstand, en werden de zeges eerlijk verdeeld. ( Benetton 8 - Williams 7 )

Dan kun je toch niet echt zeggen dat Williams zoveel slechter was nietwaar ??
Had wel te maken met de schorsing van Schumacher, nietwaar.

Uiteraard heeft dat ze geholpen.
Maar dan nog is het de vraag of zonder die schorsing en diskwalificaties Benetton Williams wel verslagen zouden hebben.
Want het was duidelijk het 2e team op de grid en echt niet zoveel slechter.
Het grote verschil zat hem in het talent van Schumacher, en niet zo zeer in de auto.

Wizard

Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 10:27:20
Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2011 - 10:25:10
Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 09:55:20
maar ook niet slechter
Zeker wel. Zie de post van Wizard. Het jaar van het Williams-team was abominabel slecht zelfs.

Wereldkampioen bij de constructeurs.
Vice-kampioen bij de coureurs.

Tsja ..... als jullie dat slecht vinden ??

Niet slecht maar niet beter dan Benetton. Benetton werd sowieso 'hard' aangepakt, Schumacher geschorst en Jos Verstappen scoorde slechts 10 punten. Debuteerde en kon geen deuk in een warm pakje boter rijden.

Kootje

CitaatNiet slecht maar niet beter dan Benetton

Vandaar ook de vraagtekens bij m'n eerste antwoord.

Williams stond voor mij minstens op gelijke hoogte, maar het verschil zat hem in Schumacher.
En als er dan dus 'n team was wat beter zou zijn dan Benetton, dan was dat Williams.

CitaatBenetton werd sowieso 'hard' aangepakt, Schumacher geschorst

Volledig terecht nietwaar ??
Als je de zwarte vlag negeert, verdien je 'n zware straf.

CitaatJos Verstappen scoorde slechts 10 punten. Debuteerde en kon geen deuk in een warm pakje boter rijden.

Vind ik geen excuus.
Bij Williams debuteerde Coulthard, en die deed het met 14 punten niet veel beter.

Folkert

Citaat van: Kootje op 02 oktober 2011 - 10:55:13
CitaatNiet slecht maar niet beter dan Benetton

Vandaar ook de vraagtekens bij m'n eerste antwoord.

Williams stond voor mij minstens op gelijke hoogte, maar het verschil zat hem in Schumacher.
En als er dan dus 'n team was wat beter zou zijn dan Benetton, dan was dat Williams.

CitaatBenetton werd sowieso 'hard' aangepakt, Schumacher geschorst

Volledig terecht nietwaar ??
Als je de zwarte vlag negeert, verdien je 'n zware straf.

CitaatJos Verstappen scoorde slechts 10 punten. Debuteerde en kon geen deuk in een warm pakje boter rijden.

Vind ik geen excuus.
Bij Williams debuteerde Coulthard, en die deed het met 14 punten niet veel beter.
Ik kan me herinneren dat die zwarte vlag discutabel was. Was die vlag niet omdat hij iemand achter de SC inhaalde? Maar die plek wel weer terug gaf?

Williams was qua snelheid misschien niet zo slecht, maar Beneton was dat jaar gewoon de beste auto. Men kan wel twijfel trekken aan de legaliteit van de auto.



Schumacher is ook zeker 1 van de grootste, maar heeft in zijn 17 actieve jaren wel het een en ander mee gehad. van af 2000 tot 2006 bijna elk jaar de beste auto(ook mede dankzij zijn eigen inzet, daar niet van.) een secondant. Maar Schumacher is volgens mij maar 1 keer met een slechtere wagen WK geworden en dat was 2001 geloof ik.

Maar ik geloof niet dat Schumacher als enige tot diep in de nacht opbleef. Alonso doet dat geloof ik ook al weet ik niet wie het wel en niet doet, maar Schumacher zal daar niet uniek in zijn.

Maar goed, ik denk dat Schumacher stukje minder had gepresteerd Alonso, Hamilton, Vettel of Button naast hem of in compitive andere auto. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Trotse vader van Rosalie(L)