Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Enzo

Er is voor de race afgesproken dat bij de Variante Ascari  een uitzondering gemaakt word op de regel, de rijders mochten daar over de witte lijn dit jaar.

0634

Citaat van: Wizard op 17 september 2011 - 13:02:55
Citaat van: Jeroen op 17 september 2011 - 12:47:43
Het is natuurlijk wat lastig om binnen de witte lijnen te blijven als Schumacher of Alonso je in het gras duwt he. ;) Onmogelijke regel dus.

Ik heb het over uitkomen Variante Ascari (richting Parabolica). Daar ging veel coureurs buiten de lijnen om snelheid mee te pakken. In 2010 zagen we nog dat 'netjes binnen de lijnen' geraced moest worden.

2010:
2011:

Vandaar dat ik zeg, regels zijn niet zo zwart-wit als ze lijken.

Citaat
Helder. Geen ruimte voor speculatie dus: meer dan een keer van richting veranderen is niet toegestaan.

Één keer van positie veranderen om je positie te verdedigen. Zodra je teruggaat naar de racelijn doe je dit om de bocht fatsoendelijk aan te snijden, niet om te verdedigen. Je mag dus 1 keer van de racelijn af. Roept u maar! ;)
Terug naar de ideale lijn om de bocht beter aan te snijden om sneller door de bocht te gaan is nog altijd om je plek te verdedigen he.

Ik weet nog dat Hamilton een keer ging slingeren en die werd ook niet bestraft omdat hij niet in duel was om de coureur erachter nog geen aanval had ingezet. Tja, daarom zeg ik: haal die passage uit de reglementen want hij wordt niet nageleefd.

Het is altijd weer de mazen der wet opzoeken maar een keer van lijn veranderen is gewoon een keer van lijn veranderen en niet twee keer. Als je dan zegt 'maar niet als de ander nog geen aanval heeft ingezet ' of 'behalve als je terug wil naar je lijn', dan moet je die regel er niet inzetten.

Wizard

Ik vind de regel sowieso onzin. Volgens mij is deze ooit in het leven geroepen door de befaamde starts van Schumacher. Overigens zie je bij een start vaak genoeg knijpend gedrag. Een coureur start, rijdt naar links of rechts om zijn positie te verdedigen dan wel vast te stellen en keert terug naar de ideale lijn om de bocht aan te snijden. Persoonlijk vind ik niet dat dit valt onder zigzaggend verdedigen en valt deze binnen de regels. Maar goed, ik maak de regels niet en behoor de toepassing niet te beoordelen. Maar laten we niet doen alsof Schumacher dingen heeft gedaan die absoluut niet door de beugel kunnen (algemeen, dus niet specifiek gericht aan Jeroen). In mijn optiek heeft hij prima verdedigd en dat het zo links en rechts op het randje was, soit. Dat is nu racen!

Enzo

Daarnaast geldt deze regel niet bij de start, als ik me niet vergis.  :)

Wizard

Dat haal ik niet uit de quote van Jeroen.

Enzo

Citaat van: Wizard op 17 september 2011 - 13:30:45
Dat haal ik niet uit de quote van Jeroen.

Is dan ook een toevoeging op de regel.  ;)

0634

Citaat van: Wizard op 17 september 2011 - 13:22:03
Ik vind de regel sowieso onzin. Volgens mij is deze ooit in het leven geroepen door de befaamde starts van Schumacher. Overigens zie je bij een start vaak genoeg knijpend gedrag. Een coureur start, rijdt naar links of rechts om zijn positie te verdedigen dan wel vast te stellen en keert terug naar de ideale lijn om de bocht aan te snijden. Persoonlijk vind ik niet dat dit valt onder zigzaggend verdedigen en valt deze binnen de regels. Maar goed, ik maak de regels niet en behoor de toepassing niet te beoordelen. Maar laten we niet doen alsof Schumacher dingen heeft gedaan die absoluut niet door de beugel kunnen (algemeen, dus niet specifiek gericht aan Jeroen). In mijn optiek heeft hij prima verdedigd en dat het zo links en rechts op het randje was, soit. Dat is nu racen!
Mee eens. En juist daarom én vanwege het feit dat de regel niet altijd consequent wordt toegepast kan je die beter gewoon afschaffen.

Wizard

Ergens wel ja. Aan de andere kant, waar ligt dan de grens als je de regel compleet openbreekt?

0634

De grens? Er verandert niet veel hoor. Voordat die regel er was was het niet veel anders dan nu.,

Wizard

Dat klopt. Maar nu kun je ergens naar wijzen als een coureur het bont maakt. Als de regel geschrapt wordt, niet.

Forza F1

Achja, waarom ook niet?

Vanaf 2002 tot 2010 mochten teamorders ook niet. Ferrari lapt het aan z'n laars, en nu is het terug toegelaten.
Nu veel commentaar op "Schumacher z'n rijstijl", maar wanneer Alonso het volgende keer ook doet wordt die regel gewoon afgeschaft  :P

Niet vergeten dat die regel in't leven geroepen is omwille van het incident Hamilton-Petrov in China 2010, om 'weaving' tegen te gaan. Dit opdat de piloot maar 1x van z'n ideale lijn zou afgaan. Terug naar de ideale lijn =/= 2x afwijken.

Kootje

#1046
Gebruikmakend van zijn uitgebreide contacten bij de FOM heeft Andrew Davies het voor elkaar gekregen om het transcript van de Mercedes radiotransmissies tijdens de Italiaanse GP te pakken te krijgen.

Engineer: Michael, we're concerned you might get a penalty for blocking.

Michael: Why?

Engineer: Because Race Control just warned us you were blocking.

Michael: Blocking? Why - it's my own team-mate?

Engineer: No, it's Hamilton. That yellow helmet is Hamilton not Nico.

Michael: Oh (pause) I can't see anything in my mirrors.

Engineer: Are the mirrors broken?

Michael: No, somebody has stuck a nice photo of Kobayashi in the left mirror and Petrov in the right mirror.

Engineer: Can you repeat that?

Michael: Only joking - hang on a second, we're coming up to Ascari ...Yes! And again he fails to take The Schum! Get in there mein Sohn!

Engineer: Michael, you have to stop blocking.

Michael: We are having a nice battle.

Engineer: Charlie doesn't see it that way.

Michael: You know I wonder if I can get him onto the grass this lap...

Engineer: If you don't stop blocking I'm going to get Ross.

Michael: Not listening!

Ross: Michael, this is Ross. You have to leave room for Lewis at Ascari

Michael: There is plenty of room.

Ross: You need to leave a car's width of tarmac, not just a car's width between yours and the barrier.

Michael: This really is a nice lot of fun.

Ross: Michael, you have to leave Lewis room, if you collide-

Michael: He'll get the blame. He always gets the blame for everything. It won't be a problem.

Ross: We had enough trouble with Rubens last year.

Michael: Schum, Schum, Schum Schum, Schuuuuuuuuuum!

Ross: If you don't move over I'll tell people about 1994.

Michael: Er...you know, I think my tyres are going off.

[Ends]


Bron: PlanetF1



;) :P :D ;D

0634

Citaat van: Wizard op 18 september 2011 - 11:43:47
Dat klopt. Maar nu kun je ergens naar wijzen als een coureur het bont maakt. Als de regel geschrapt wordt, niet.
Jawel hoor. Gevaarlijk rijden mag ook niet, en je kan heel veel dingen over onder het kopje gevaarlijk scharen.

De regel mistten we niet voordat hij werd ingevoerd dus ik zie niet in waarom we hem nu wel zouden missen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 18 september 2011 - 19:47:04
Gebruikmakend van zijn uitgebreide contacten bij de FOM heeft Andrew Davies het voor elkaar gekregen om het transcript van de Mercedes radiotransmissies tijdens de Italiaanse GP.

Engineer: Michael, we're concerned you might get a penalty for blocking.

Michael: Why?

Engineer: Because Race Control just warned us you were blocking.

Michael: Blocking? Why - it's my own team-mate?

Engineer: No, it's Hamilton. That yellow helmet is Hamilton not Nico.

Michael: Oh (pause) I can't see anything in my mirrors.

Engineer: Are the mirrors broken?

Michael: No, somebody has stuck a nice photo of Kobayashi in the left mirror and Petrov in the right mirror.

Engineer: Can you repeat that?

Michael: Only joking - hang on a second, we're coming up to Ascari ...Yes! And again he fails to take The Schum! Get in there mein Sohn!

Engineer: Michael, you have to stop blocking.

Michael: We are having a nice battle.

Engineer: Charlie doesn't see it that way.

Michael: You know I wonder if I can get him onto the grass this lap...

Engineer: If you don't stop blocking I'm going to get Ross.

Michael: Not listening!

Ross: Michael, this is Ross. You have to leave room for Lewis at Ascari

Michael: There is plenty of room.

Ross: You need to leave a car's width of tarmac, not just a car's width between yours and the barrier.

Michael: This really is a nice lot of fun.

Ross: Michael, you have to leave Lewis room, if you collide-

Michael: He'll get the blame. He always gets the blame for everything. It won't be a problem.

Ross: We had enough trouble with Rubens last year.

Michael: Schum, Schum, Schum Schum, Schuuuuuuuuuum!

Ross: If you don't move over I'll tell people about 1994.

Michael: Er...you know, I think my tyres are going off.

[Ends]


Bron: PlanetF1



;) :P :D ;D

OMG!!!!! Whahahahahaha! Hilarisch!! :D :D :D

Jozef

Citaat van: Vieze baas op 17 september 2011 - 07:43:43
die regel is pas paar jaar geleden ingevoerd toch? daarvoor waren er ook niet abnormaal veel crashes

Eerlijk gezegd bestaat die regel volgens mij al zolang ik me het kan herinneren...

(but I might be wrong)