Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: 0634 op 15 juli 2010 - 23:01:54
En dat is niet wat MS ervan had verwacht, lijkt me.

Niet? Ik kan me toch meerdere commentaren voor de geest halen die exact vertelden wat er nu met Schumacher aan het gebeuren is.

0634

Maar ik zei dat het niet wat MS ervan verwacht had.

Niet wat anderen ervan zeiden.

Zaphod_Beeblebrox

Ah ok, niet goed opgelet dus. No prob.  ;)

Folkert

Ik ben weer beetje aan het denken geslagen en de meeste weten wel dat als dat gebeurt er ellende opkomst is.

Maar goed. Hier komt het dus. Iedereen vraagt zich af of hij het nog wel kan en waarom hij niet zo goed is als vroeger. En misschien kom ik nu over als Schummie hater, maar wat nou als hij helemaal niet zo goed was als de meeste (fans) deden vermoeden dat hij was. Ja hij is een zeer getalenteerd rijder en ja hij was ook goed en je wint niet zomaar. Maar kijk naar zijn succesvolle jaren en kijk wat voor tegenstand hij had. Villeneuve? Hill? Rubens? Of zelfs Massa? Nee echte tegenstand heeft hij nooit gehad. En het klinkt heel crue, maar sinds de dood van Senna is zijn tegenstand niet bepaald beter geworden. En ik durf mijn hand en spaar geld er voor in het vuur te leggen( die 2 euro 20 kan ik ook wel missen) dat zijn resultaten en prestaties zeker de helft minder waren geweest met rijders van kaliber 2004-2010 of 1980-1993.

Hij is goed, maar gebrek aan tegenstand maakte zijn prestaties beter dan dat ze eigenlijk waren.

Kan hij het nog? Dan zeg ik ja, maar er zijn er nu stuk of 6 die het zelfde kunnen en dan ben je met je 40+ jaar echt in het nadeel.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Ik kan je daar wel in volgen, maar we zullen het nooit weten natuurlijk. Sterft Senna niet, kruipt hij waarschijnlijk in '96 of '97 in een Ferrari ipv Schumacher en zou alles er anders uitzien natuurlijk.

meatball

Citaat van: Burorri op 16 juli 2010 - 19:50:19
Ik ben weer beetje aan het denken geslagen en de meeste weten wel dat als dat gebeurt er ellende opkomst is.

Maar goed. Hier komt het dus. Iedereen vraagt zich af of hij het nog wel kan en waarom hij niet zo goed is als vroeger. En misschien kom ik nu over als Schummie hater, maar wat nou als hij helemaal niet zo goed was als de meeste (fans) deden vermoeden dat hij was. Ja hij is een zeer getalenteerd rijder en ja hij was ook goed en je wint niet zomaar. Maar kijk naar zijn succesvolle jaren en kijk wat voor tegenstand hij had. Villeneuve? Hill? Rubens? Of zelfs Massa? Nee echte tegenstand heeft hij nooit gehad. En het klinkt heel crue, maar sinds de dood van Senna is zijn tegenstand niet bepaald beter geworden. En ik durf mijn hand en spaar geld er voor in het vuur te leggen( die 2 euro 20 kan ik ook wel missen) dat zijn resultaten en prestaties zeker de helft minder waren geweest met rijders van kaliber 2004-2010 of 1980-1993.

Hij is goed, maar gebrek aan tegenstand maakte zijn prestaties beter dan dat ze eigenlijk waren.

Kan hij het nog? Dan zeg ik ja, maar er zijn er nu stuk of 6 die het zelfde kunnen en dan ben je met je 40+ jaar echt in het nadeel.

Ja je hebt gelijk de 16 jaar dat hij reed was er eigenlijk niemand f1 waardig maar nu heb je supertalent Rosberg  een echte veelwinnaar.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 16 juli 2010 - 21:19:32
Citaat van: Burorri op 16 juli 2010 - 19:50:19
Ik ben weer beetje aan het denken geslagen en de meeste weten wel dat als dat gebeurt er ellende opkomst is.

Maar goed. Hier komt het dus. Iedereen vraagt zich af of hij het nog wel kan en waarom hij niet zo goed is als vroeger. En misschien kom ik nu over als Schummie hater, maar wat nou als hij helemaal niet zo goed was als de meeste (fans) deden vermoeden dat hij was. Ja hij is een zeer getalenteerd rijder en ja hij was ook goed en je wint niet zomaar. Maar kijk naar zijn succesvolle jaren en kijk wat voor tegenstand hij had. Villeneuve? Hill? Rubens? Of zelfs Massa? Nee echte tegenstand heeft hij nooit gehad. En het klinkt heel crue, maar sinds de dood van Senna is zijn tegenstand niet bepaald beter geworden. En ik durf mijn hand en spaar geld er voor in het vuur te leggen( die 2 euro 20 kan ik ook wel missen) dat zijn resultaten en prestaties zeker de helft minder waren geweest met rijders van kaliber 2004-2010 of 1980-1993.

Hij is goed, maar gebrek aan tegenstand maakte zijn prestaties beter dan dat ze eigenlijk waren.

Kan hij het nog? Dan zeg ik ja, maar er zijn er nu stuk of 6 die het zelfde kunnen en dan ben je met je 40+ jaar echt in het nadeel.

Ja je hebt gelijk de 16 jaar dat hij reed was er eigenlijk niemand f1 waardig maar nu heb je supertalent Rosberg  een echte veelwinnaar.
Jammer Meatball, ik geef hier gewoon mijn mening en een mening die nooit bewezen kan worden of kan worden tegen gesproken. Jammer dat je zo sarcastisch en aangevallen reageerd. Jammer dat je ook helemaal voor bij kijkt aan de hele strekking van mijn betoog. Ik zeg zelfs nog dat hij het kan, maar dat hij nu omringt is door mensen die het ook kunnen.

En ik blijf er bij, ondanks zijn kunnen en dat hij ook echt goed was, zijn zijn absolute prestaties wat geflatteerd door afwezigheid van andere grootheden. Noem een Senna, Prost of Piquet.(ok, die waren er wel, maar niet lang.) Hamilton, Vettel, Alonso, Webber en Rosberg en Button zijn in mjin ogen een slag beter dan de coureurs waar hij grootste deel van zijn carriere tegen streed.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 16 juli 2010 - 19:50:19
Ik ben weer beetje aan het denken geslagen en de meeste weten wel dat als dat gebeurt er ellende opkomst is.

Maar goed. Hier komt het dus. Iedereen vraagt zich af of hij het nog wel kan en waarom hij niet zo goed is als vroeger. En misschien kom ik nu over als Schummie hater, maar wat nou als hij helemaal niet zo goed was als de meeste (fans) deden vermoeden dat hij was. Ja hij is een zeer getalenteerd rijder en ja hij was ook goed en je wint niet zomaar. Maar kijk naar zijn succesvolle jaren en kijk wat voor tegenstand hij had. Villeneuve? Hill? Rubens? Of zelfs Massa? Nee echte tegenstand heeft hij nooit gehad. En het klinkt heel crue, maar sinds de dood van Senna is zijn tegenstand niet bepaald beter geworden. En ik durf mijn hand en spaar geld er voor in het vuur te leggen( die 2 euro 20 kan ik ook wel missen) dat zijn resultaten en prestaties zeker de helft minder waren geweest met rijders van kaliber 2004-2010 of 1980-1993.

Hij is goed, maar gebrek aan tegenstand maakte zijn prestaties beter dan dat ze eigenlijk waren.

Kan hij het nog? Dan zeg ik ja, maar er zijn er nu stuk of 6 die het zelfde kunnen en dan ben je met je 40+ jaar echt in het nadeel.

Schumacher streed met Senna in zijn beginjaren en was toen al bloedje snel. Misschien dat meer tegenstand hem nog groter had kunnen maken. Wie zal het zeggen? Dit soort 'als-discussies' zetten geen zoden aan de dijk. Je komt er niet uit en zult het nooit weten.

Franky R.

Ik ben het wel met Burrori eens.
Kijk naar de tegenstand van bijvoorbeeld Senna...die zijn gehele carrière tegen lui als Prost, Berger, Patrese en Mansell heeft gestreden!
Vergelijk dat eens met die van Michael Schumacher en je ziet grote verschillen qua tegenstand.
Accoord, Schumi moest het opnemen tegen Hill, Hakinnen, DC, Villeneuve en Alonso...Maar buiten Alonso waren de andere geen constante factor qua tegenstand.

Maar laten we het niet te ver drijven...Ook de F1 is sterk veranderd. Geen test-sessies meer tussen de races, andere banden en qua teams is de top breder geworden. Was het vroeger vooral Ferrari, McLaren en Williams...Tegenwoordig is/lijkt de top veel breder.

Maar ik vind de verhalen dat Schumi ermee ophoudt na dit jaar nogal prematuur...Ik denk dat Schumi de MercedesGP auto van 2011 afwacht. Is die auto ook niet snel genoeg, dan zie ik hem wel stoppen...

waard500

Wat een onzin allemaal zeg! Schumacher is ineens minder groots omdat hij dit seizoen weinig potten kan breken? Schumacher was in zijn beginjaren direct al erg snel. Ik vond Hakkinen verder nou geen slechte tegenstander.

Hij is er een paar jaar uit geweest (auto's zijn aardig veranderd) en hij is een stuk ouder. Ik zie hem nog wel op het podium komen dit jaar.
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Folkert

Citaat van: Wizard op 16 juli 2010 - 21:50:58
Citaat van: Burorri op 16 juli 2010 - 19:50:19
Ik ben weer beetje aan het denken geslagen en de meeste weten wel dat als dat gebeurt er ellende opkomst is.

Maar goed. Hier komt het dus. Iedereen vraagt zich af of hij het nog wel kan en waarom hij niet zo goed is als vroeger. En misschien kom ik nu over als Schummie hater, maar wat nou als hij helemaal niet zo goed was als de meeste (fans) deden vermoeden dat hij was. Ja hij is een zeer getalenteerd rijder en ja hij was ook goed en je wint niet zomaar. Maar kijk naar zijn succesvolle jaren en kijk wat voor tegenstand hij had. Villeneuve? Hill? Rubens? Of zelfs Massa? Nee echte tegenstand heeft hij nooit gehad. En het klinkt heel crue, maar sinds de dood van Senna is zijn tegenstand niet bepaald beter geworden. En ik durf mijn hand en spaar geld er voor in het vuur te leggen( die 2 euro 20 kan ik ook wel missen) dat zijn resultaten en prestaties zeker de helft minder waren geweest met rijders van kaliber 2004-2010 of 1980-1993.

Hij is goed, maar gebrek aan tegenstand maakte zijn prestaties beter dan dat ze eigenlijk waren.

Kan hij het nog? Dan zeg ik ja, maar er zijn er nu stuk of 6 die het zelfde kunnen en dan ben je met je 40+ jaar echt in het nadeel.

Schumacher streed met Senna in zijn beginjaren en was toen al bloedje snel. Misschien dat meer tegenstand hem nog groter had kunnen maken. Wie zal het zeggen? Dit soort 'als-discussies' zetten geen zoden aan de dijk. Je komt er niet uit en zult het nooit weten.
Klopt, heb je helemaal gelijk in. Maar ik vind het altijd leuk om er toch beetje over te praten en te denken. En hoe goed is Schumacher nou geweest? zullen we inderdaad nooit weten.

Ik wil overigen s niet zeggen dat hij niet goed of snel was, alleen dat mensen te veel waarde leggen aan zijn resultaten. Die zijn in mijn ogen geflatteerd, goed en zeker Kampioenswaardig, maar niet zo goed als zijn statistieken doen geloven. (in de zin dat hij beter is dan een Senna of Piquet omdat hij 4 titels meer heeft gehaald.)

Kijk naar het voetbal, hoeveel landen hebben dit WK last gehad van een slechte scheids?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Geflatteerd is het zeker niet. De cijfers hadden zelfs van grotere waarde kunnen zijn als er meer weerstand was. ;) Daarnaast, wie zegt dat een Hill of Hakkinen slechter is dan een Piquet of Mansell? Schumacher kan ze ook slechter doen lijken omdat hij met kop en schouders boven het veld uitstak. Vandaar dat ik zeg dat dit soort discussies een gebed zonder einde is.

0634

Ik zeg dat. Althans, ik vind dat. Net als dat ik Senna en Prost ook beter vind als Villeneuve of Raikkonen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 16 juli 2010 - 23:15:47
Geflatteerd is het zeker niet. De cijfers hadden zelfs van grotere waarde kunnen zijn als er meer weerstand was. ;) Daarnaast, wie zegt dat een Hill of Hakkinen slechter is dan een Piquet of Mansell? Schumacher kan ze ook slechter doen lijken omdat hij met kop en schouders boven het veld uitstak. Vandaar dat ik zeg dat dit soort discussies een gebed zonder einde is.
Hakkinen is ook beter dan een Hill of Villeneuve imo. Maar een Hill was tuidelijk slechter dan Prost en  Prost was groot en Piquet ook. Anders word je niet zo vaak WK. En hoebedoel je dat de cijders van grotere waarde hadden kunnen zijn als er meer weer stand was? Ik denk dat als er meer weerstand was, er wel een titel of 3 konde worde door gesreept bij Schumacher.

Hij is zeker groot, maar de resultaten doen he lijken als of hij veel groter was dan alles wat er tot nu toe heeft gereden. Want hij is zeker niet groter dan een Piquet, Senna of Prost. En ik denk zefls dat een Hamilton en een Vettel even groot kunnen worden. Zelfs Kimi in zijn bein jaren bij Mclare.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#74
Heerlijk als mensen zo hun gedachten op " papier " zetten en lekker brainstormen.. :D
Ik moet zeggen dat ik mij ook wel kan vinden wat betreft Burorri's gedachtenspindels...
Schumacher was natuurlijk een meeester in het creëren van het beste team om hem heen..
Een goede 2de coureur, die er was om opzij te gaan als het nodig was, en de beste mensen in het team (Ferrari in combinatie met Todt,Brawn)

Als het MS lukt om de auto van 2011 naar zijn hand te zetten, kan hij inderdaad wel weer eens een gooi doen naar het WK,want racen kan hij nog steeds!! maar met tegenstanders als Alonso bij Ferrari, Vettel/Webber bij Red Bull en Hamilton/Button bij McLaren is het wel moeilijker dan voorheen

Wat mij meteen brengt bij het volgende punt...
In de jaren dat Schumacher heer en meester was, had hij steeds maar 1 coureur tegen wie hij om het WK streed

de ene keer was het Hill, dan Villeneuve,dan weer Mika in 2005 was het Kimi, daarna Alonso....

1 tegenstander per seizoen...

Nu.... zijn er ( wat Franky al zei) meerdere teams die strijden aan de top.