Oranje WK voetbal?

Gestart door Enzo, 06 juni 2010 - 17:28:16

« vorige - volgende »

Wie gaat het WK voetbal winnen?

Nederland
Brazilie
Argentinie
Italie
Engeland
Duistland
Spanje
Portugal
Zuid Afrika
Anders?

0634

Dat wel, mooie pot in het verschiet!

Enzo

Wat zal de uitslag van NL-Kameroen worden?
Ik gok op 3-1!! :)

0634

En toen lag Italie er ineens uit! De wereldkampioen naar huis en dat terwijl de vice kampioen allang weer thuis is :).

Hamilton MASTER

Hier ben ik nog eens...

Over de duik van Terry; hij wil zichzelf meer kracht geven en gooit daarom zijn armen eerst vooruit.
Ik denk niet dat je op zo'n fractie van een seconde kan denken om je armen terug in te trekken.
Ik vond Engeland heel erg matig spelen, maar ik denk dat het te maken heeft met hun veldbezetting.
Tegen Slovenië was het beter.

In mijn ogen is het probleem dat Lampard en Gerrard bij Chelsea en Liverpool beide aanvallend spelen met een verdedigende middenvelder in hun rug.
Bij Lampard is dit Essien of Mikel, bij Gerrard speelt Lukas daar meestal.

Nu bij Engeland moeten ze elk de rol opknappen voor elkaar. Er is geen vaste orde wie aanvallend en verdedigend blijft.

In de wedstrijd tegen Slovenië bleef Gerrard meer op links spelen en nam Lampard het centraal over. Barry fungeerde goed als stofzuiger achter Lampard en Gerrard.
Met Milner op rechts hadden ze veel aanvals kracht.

Engeland speelt slecht tegen ploegen die zelf niet of zelden aanvallen. Kleinere ploegen die gegroepeerd spelen zijn erg moeilijk omdat ze simpelweg geen spelers hebben die even creatief zijn als een Messi, C.Ronaldo, Iniesta, ...

Tegen het aanvallende spel van Duitsland moet het beter gaan denk ik. Meer openingen en meer plek om te lopen.


Voor de rest valt dit WK me enorm tegen.
Ik heb er lang naar uit gekeken, maar het is een bittere pil om te slikken voorlopig.
Frankrijk en Italië hebben 2 problemen; ten eerste zitten ze in een overgang tussen nieuwe en oude generaties van spelers.
Ten tweede hebben ze beide bekend gemaakt voor het WK startte, dat ze met een nieuwe coach verder zouden spelen. Op dat moment verlies je volgens mij als coach de greep op je groep.
Waarom zouden ze naar iemand luisteren, als er 2 weken nadien iemand met een propere lei begint ?

Ik heb Brazilië aangeduid als mijn keuze voor Wereldkampioen.
Ik had graag Engeland gekozen, maar Brazilië gaat gewoon super door de poule, verspilt weinig energie en staat er gewoon altijd.
Met backs als Maicon, Dani Alves en Bastos hebben ze zoveel drang naar voren.
Het middenveld zit super in elkaar met Gilberto Silva die blijft lopen, een Kaka die goed is, en Elano en Melo spelen ook heel erg degelijk.
Als je dan voorin kan rekenen op Robinho, en wat te zeggen van Luis Fabiano (misschien beste spits dit WK) dan ben je gewoon gewapend om WK te worden.


Argentinië kan eventueel ook, al twijfel ik of ze genoeg maturiteit hebben.
Spanje heeft mij nog niet overtuigd, ik denk dat ze er uit vliegen na de wedstrijd tegen Chili.



Enzo


Wizard

Citaat van: 0634 op 24 juni 2010 - 18:15:16
En toen lag Italie er ineens uit! De wereldkampioen naar huis en dat terwijl de vice kampioen allang weer thuis is :).

Tijdens het EK waren de prestaties van beide ploegen ook niet geweldig, nu weer. Jammer maar verdiend.

0634

Engeland gewipt door de Duitsers. Schijnt nogal wat te doen te zijn geweest over een doelpunt dat al dan niet over lijn was...

Tja.

Enzo

Citaat van: 0634 op 27 juni 2010 - 19:23:19
Engeland gewipt door de Duitsers. Schijnt nogal wat te doen te zijn geweest over een doelpunt dat al dan niet over lijn was...

Tja.

He moest je dat nou verklappen? Had de wedstrijd nog niet gezien... ;D

0634

Sorrrryyyy. Maar dan moet je ook niet op het WK topic komen he ;).

Overigens zag ik die afgekeurde goal net. En die zat wel heel erg goed hoor.

Zaphod_Beeblebrox

Er was blijkbaar maar één man op heel deze wereld die de geldigheid van het Engelse doelpunt niet erkende, mijnheer de lijnrechter. Die volgens mij direct na deze fase doorhad dat hij een enorme fout had gemaakt. Vanuit zijn standpunt moet je dat ook altijd gezien hebben. Maar Duitsland was sowieso een heel stuk beter dan Engeland en verdienen als enige ploeg van de twee ploegen door te gaan naar de kwartfinales.

Argentinië vs Mexico heb ik niet gezien. Naar het verluid was Argentinië niet beter dan Mexico en gaf de uitslag niet de echte krachtsverhoudingen weer.
Vandaga Nederland-Slowakije en Brazilië-Chili. Het lijken 2 overduidelijke uitlagen te worden, nochtans ben ik daar niet zo zeker van. Vooral Nederland heeft met Slowakije een taaie ploeg om tegen te voetballen en Chili heeft bewezen goed voetbal te kunnen spelen. Hopelijk, 2 goeie matchen vandaag.

Enzo

Eerste goal Argentinie was meer dan een meter buitenspel, was vervolgens te zien op de schermen in het stadion.
Ook de scheidsrechters zagen dit, maar maakte toch de beslissing dat het een doelpunt was... >:(
Echt belachelijk...

Wat vandaag betreft, Nl- Slowakije word 3-0, Barzilie-Chili 2-0  :)

0634

Niet helemaal, maar je hebt wel de juiste ploegen laten winnen ;).

Enzo

De volgende wedstrijd tegen Brazilie word een echte kraker... 8)

Enzo


JimPunkRawker


F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races