Grand Prix van Canada 2010, Circuit Gilles Villeneuve

Gestart door Enzo, 06 juni 2010 - 16:24:04

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: flupke3 op 12 juni 2010 - 18:30:25
Ik vraag me af of die updates een verschil kunnen maken .
Mclaren heeft een gat bij in de de achtervleugel als ik het goed zie
maar ze gaan daar toch geen honderste van een seconde mee winnen?
Al is het maar een half honderste, als je er zo 20 hebt, heb je een tiende ;) En F1 wagens krijgen ontzettend ontzettend veel wijzigingen, op de site van McLaren staat dat er gemiddeld elke 20 minuten een update op de wagen is. En dat is dag in dag uit, week na week, het hele seizoen. Op 7 maanden racen geeft dat dus ruim 15.000 updates ! Dus als je met elke update al een duizendste wint, zijn dat al 15 seconden tegen het einde van het seizoen. Uiteraard zijn dat er geen 15, want elke GP is anders en de meeste updates zijn dus gewoon om voor dat specifieke circuit snel te zijn. 18 races, af en toe wat dubbel gebruiken, dat zijn 1000 updates per GP, een duizendste per update geeft een seconde sneller dan zonder updates. Zo belangrijk zijn updates in de F1 ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli


meatball

Schumacher weer helemaal bij af,wat een rotprestatie, hij moet de moed toch stilaan verliezen.Mooi van Hamilton en ook Ferrari is weer beter
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Citaat van: meatball op 12 juni 2010 - 22:10:39
Schumacher weer helemaal bij af,wat een rotprestatie, hij moet de moed toch stilaan verliezen.Mooi van Hamilton en ook Ferrari is weer beter

Inderdaad een teleurstellende Quali voor Mercedes, en niet alleen voor Schumacher ook Rosberg zit er niet goed bij.
Redelijk verassend gezien hun goede prestaties in de vrije trainingen, denk dat het meer aan de auto ligt dan aan de coureurs.
Heb wel het gevoel dat het een aparte race gaat worden morgen, een aantal in de top tien staan op de zachte banden,welke binnen 2 rondjes aan gort zijn, gooi er een paar safety- car situaties bij en je hebt een onvoorspelbaar spectakel!! 8)
Mooie pole van Hamilton, alleen ben ik bang dat hij na twee rondjes geen grip meer heeft.

Spannend.....!!!  8)

flupke3

Na 2 ronden al versleten banden?
Het zijn toch geen regenbanden dat het zo snel zal gaan..

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 13 juni 2010 - 00:46:13
Citaat van: meatball op 12 juni 2010 - 22:10:39
Schumacher weer helemaal bij af,wat een rotprestatie, hij moet de moed toch stilaan verliezen.Mooi van Hamilton en ook Ferrari is weer beter

Inderdaad een teleurstellende Quali voor Mercedes, en niet alleen voor Schumacher ook Rosberg zit er niet goed bij.
Redelijk verassend gezien hun goede prestaties in de vrije trainingen, denk dat het meer aan de auto ligt dan aan de coureurs.
Heb wel het gevoel dat het een aparte race gaat worden morgen, een aantal in de top tien staan op de zachte banden,welke binnen 2 rondjes aan gort zijn, gooi er een paar safety- car situaties bij en je hebt een onvoorspelbaar spectakel!! 8)
Mooie pole van Hamilton, alleen ben ik bang dat hij na twee rondjes geen grip meer heeft.

Spannend.....!!!  8)
Die zachte banden gaan toch wel langer mee dan 2 laps hoor! De echte top die je nodig hebt voor een snelle kwali is eraf natuurlijk, maar ze zullen er wel een lap of 10-15 mee rijden, zonder problemen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Ok, twee is misschien wat overdreven.... ;D
Maar ik verwacht dat ze significant korter mee gaan dan de hardere band, zeker als ze afgetankt zijn.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 13 juni 2010 - 12:25:55
Citaat van: Enzo op 13 juni 2010 - 00:46:13
Citaat van: meatball op 12 juni 2010 - 22:10:39
Schumacher weer helemaal bij af,wat een rotprestatie, hij moet de moed toch stilaan verliezen.Mooi van Hamilton en ook Ferrari is weer beter

Inderdaad een teleurstellende Quali voor Mercedes, en niet alleen voor Schumacher ook Rosberg zit er niet goed bij.
Redelijk verassend gezien hun goede prestaties in de vrije trainingen, denk dat het meer aan de auto ligt dan aan de coureurs.
Heb wel het gevoel dat het een aparte race gaat worden morgen, een aantal in de top tien staan op de zachte banden,welke binnen 2 rondjes aan gort zijn, gooi er een paar safety- car situaties bij en je hebt een onvoorspelbaar spectakel!! 8)
Mooie pole van Hamilton, alleen ben ik bang dat hij na twee rondjes geen grip meer heeft.

Spannend.....!!!  8)
Die zachte banden gaan toch wel langer mee dan 2 laps hoor! De echte top die je nodig hebt voor een snelle kwali is eraf natuurlijk, maar ze zullen er wel een lap of 10-15 mee rijden, zonder problemen.
En tel daar bij op dat de rest ook nog moet rijden met die zachte band. Lewis heeft de snelste tijden gereden op hard, terwijl de rest op zacht stond in Q1 en Q2. Zal paar rondjes er mee rijden en eenmaal hij op hard komt zal hij wel snel gaan inlopen/uitlopen. Verwacht zeer mooie overwinning van  Lewis.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Iemand trouwens een idee hoe het zit met de weersomstandigheden in Montreal?

Folkert

Luizi trouwens erg goed, Schumacher tegenvallend. Fout op cruciaal moment. had ik niet verwacht van hem. Of hij het anders had gehaald weet ik niet, maar toch opvallend.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 13 juni 2010 - 14:02:04
Luizi trouwens erg goed, Schumacher tegenvallend. Fout op cruciaal moment. had ik niet verwacht van hem. Of hij het anders had gehaald weet ik niet, maar toch opvallend.
Achja, het kan iedereen overkomen. het zit soms zo dicht opeen, er zijn er al meerdere die het gehad hebben dit jaar, en ook vele toppers. En neem nu Vettel, heeft ook een keer een foutje gemaakt aan de laatste chicane, het moet maar net op dat cruciale moment gebeuren...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 13 juni 2010 - 14:07:42
Citaat van: Burorri op 13 juni 2010 - 14:02:04
Luizi trouwens erg goed, Schumacher tegenvallend. Fout op cruciaal moment. had ik niet verwacht van hem. Of hij het anders had gehaald weet ik niet, maar toch opvallend.
Achja, het kan iedereen overkomen. het zit soms zo dicht opeen, er zijn er al meerdere die het gehad hebben dit jaar, en ook vele toppers. En neem nu Vettel, heeft ook een keer een foutje gemaakt aan de laatste chicane, het moet maar net op dat cruciale moment gebeuren...
Klopt. En wel hem daar over ook zeker niet op afzeiken, maar van Vettel had ik het iets eerder verwacht gezien de kennis en ervaring van Schumacher. Wat ik wel zeker weet is dat hij morgen gemotiveerder en feller de race te gemoet gaat.
Trotse vader van Rosalie(L)

WeezyAveli

Volgens verschillende twitterberichten hebben ze in Webbers wagen z'n versnellingsbak gewisseld. Als dit waar zou zijn zou dit 5 plaatsen straf opleveren.
Ik ben erg benieuwd naar de race ♦♠zoals altijd vrij veel safetycar situaties. Maar ook door het gebruik van verschillende bandenstrategieen.

Ik lees bijna overal dat het bewolkt zag zijn, maar er wordt geen regen verwacht tijdens de race.

Folkert

#58
http://www.racing-underground.com/index.ru
Webber dus nu van af P7, word een zware race voor hem. Vettel, Button en Massa kleine tegen slag en een klein masseltje voor Alonso en Luizi. Webber start nu wel aan de schone kant van de baan en kan nog voor iets moois zorgn.

Waar staat Button eigenlijk op? Hard of zacht? Ik zelf dacht hard.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#59
Massas bokkelul. 2 man aan getikt. En 1 er uit gerost.

Excuus, toch net wat verkeerd gezien. Was beetje race ongelukje. Geen ruimte gegeven van beiden.

Als Hamilton maar geen straf krijgt, maar wat een spanning zo. En ben benieuwd hoelang die rijders door gaan op de harde band en hoeveel ze gaan verliezen aan het eind.
Maar Alonso en Hamilton al wel sneller dan Vettel en Webber.



hahahah BUEMI, geweldig :D
Trotse vader van Rosalie(L)