Grand Prix van Canada 2010, Circuit Gilles Villeneuve

Gestart door Enzo, 06 juni 2010 - 16:24:04

« vorige - volgende »

Enzo

Waarschijnlijk kan Mclaren zich dit veroorloven omdat hun F-duct goed werkt.
Goede post trouwens! 8)

WeezyAveli

Citaat van: Enzo op 11 juni 2010 - 12:17:08
Waarschijnlijk kan Mclaren zich dit veroorloven omdat hun F-duct goed werkt.
Goede post trouwens! 8)

Als dat zo is hebben hebben ze iig een heel groot voordeel ;)

Hier staan trouwens een paar aardige fotos op:
http://www.flickr.com/photos/32794929@N05/

Enzo

Je zou denken dat de Mclaren nu niet alleen snel is maar ook beter is op de langzamere stukken omdat ze meer vleugel hebben staan.
De andere hebben bijzonder weinig vleugel staan, hierdoor zullen ze qua topsnelheid niet ver van de Mclaren af staan, maar ze zullen misschien eerder moeten remmen voor de bochten en zullen sowieso een lagere apex-speed hebben. Wat een fijne uitvinding toch die F-duct, zeker als die goed werkt... 8)
Knap gevonden hoor van Mclaren, denk dat ze hier de rest van het seizoen profijt van gaan hebben.

waard500

Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

WeezyAveli


Enzo

Zoals verwacht zijn de Mclaren's snel onderweg in FP1, heb het niet live kunnen zien maar Schumacher schijnt nogal agressief en spectaculair gereden te hebben.
Niet geheel onverdienstelijk met een tweede tijd één tiende onder die van Button.
Uiteraard is het pas vrijdag, maar als dit een indicatie is voor de rest van het weekend zou de Duitser wel eens voor zijn eerste podium van het jaar kunnen gaan.
Ferrari en RedBull hielden zich redelijk koest, ik verwacht dat zij in FP2 nog wat laten zien.

meatball

Bij de kwali verwacht ik toch weer minstens 1 RedBull op de eerste startrij,Mercedes zal wel weer iets verder naar achter staan dan nu te zien is en Ferrari wat moet ik daar van zeggen, niet goed denk ik.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

WeezyAveli

Er was iig erg weinig grip op de baan, Schumacher had een paar idd problemen bij het aanremmen van de haarspeldbocht. De achterkant gleed telkens weg.
Wel leuk om te zien hoe ondanks iedereen klaagt van weinig grip, ze toch erg al snel op de limiet reden, zeg maar vlak langs de muur.

Enzo

En ja hoor, Vettel is weer de snelste van de dag!
Met Alonso in z'n Ferrari op en goede tweede plek, Robert kom der maar in....!! ;D

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 juni 2010 - 21:48:40
En ja hoor, Vettel is weer de snelste van de dag!
Met Alonso in z'n Ferrari op en goede tweede plek, Robert kom der maar in....!! ;D

Ik denk dat RBR en Mclaren precies het tegen overgestelde hebben gedaan in de training.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ja ik denk dat het nu een spannende strijd zal zijn tussen redbull en ferrari, maar we mogen mclaren niet uit het oog verliezen

sloggerke

Citaat van: WeezyAveli op 11 juni 2010 - 14:54:44
Citaat van: Enzo op 11 juni 2010 - 12:17:08
Waarschijnlijk kan Mclaren zich dit veroorloven omdat hun F-duct goed werkt.
Goede post trouwens! 8)

Als dat zo is hebben hebben ze iig een heel groot voordeel ;)

Hier staan trouwens een paar aardige fotos op:
http://www.flickr.com/photos/32794929@N05/

Ik weet niet wie je bent, maar jij bent een geweldige aanwinst voor dit forum!
Kwam hier niet meer graag, maar jouw post zijn écht vaak de max! Super foto's!!
Waar blijf je ze toch vinden altijd, die info?!
Chapeau!

flupke3

Ik vraag me af of die updates een verschil kunnen maken .
Mclaren heeft een gat bij in de de achtervleugel als ik het goed zie
maar ze gaan daar toch geen honderste van een seconde mee winnen?

WeezyAveli

Citaat van: flupke3 op 12 juni 2010 - 18:30:25
Ik vraag me af of die updates een verschil kunnen maken .
Mclaren heeft een gat bij in de de achtervleugel als ik het goed zie
maar ze gaan daar toch geen honderste van een seconde mee winnen?

Dat is volgensmij voor de f-duct.

Ondertussen kwalificatie Q2, Lewis Hamilton reed net de snelste tijd op hard terwijl de rest op zacht staat.  ;D