GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

robbert

niet echt een saaie race gezien. Redbull maakt nu enorme kans op de wereldtitel en wordt heel moeilijk voor de andere teams om ze nog bij te benen.
En volgens mij mocht schumacher daar inderdaad wel inhalen, er was duidelijk te zien dat er groen gezwaaid werd.

Folkert

Heerlijk einde van de race dus. Maar als ik alles beetje goed begrijp mag je dus al van af de SC lijn(voor de laatste bocht in dit geval) inhalen, behalve in de laatste ronde?
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 16:42:01
Maar als ik alles beetje goed begrijp mag je dus al van af de SC lijn(voor de laatste bocht in dit geval) inhalen, behalve in de laatste ronde?
Tenzij de race onder SC afloopt. En dat leek me niet het geval. Tenzij die om andere redenen naar binnen ging. Hoe dan ook, we weten het weldra.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:40:01
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:37:43
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:34:13
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:28:17
dat maak je mij niet wijs. in mijn ogen gewoon duidelijk een fout van Alonso.
Ik maak je niets wijs, ik zeg alleen wat ik hoorde van BBC wat zij op hun beurt vanuit andere bronnen, waarschijnlijk Ferrari, hadden. Wat een ongelofelijk betweterig gedrag van je!
waarom betweterig?? de beelden spreken toch voor zich?? Alonso is duidelijk aan het racen, anders had hij Rosberg ook wel langzij laten komen, da's een grotere concurrent van m en dan zou hij ook een straf krijgen.
Als Ferrari zegt dat ze Alonso hebben gezegd dat de race gedaan is, en jij ziet op de beelden dat Alonso nog wel racet, zeg jij dat Ferrari niets gezegd heeft? Daarom betweterig. Uiteraard gaat Alonso terug op het gas wanneer Schumacher hem passeert, wat zou je zelf doen, uiteraard begint hij te twijfelen!
Alonso hangt m nog bijna in de vangrail, hij is duidelijk aan het racen. In dit geval ga ik op mn ogen af en niet op mn oren omdat de beelden 100 % objectief zijn en Ferrari kan roepen wat ze willen.

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 16 mei 2010 - 16:40:17
niet echt een saaie race gezien. Redbull maakt nu enorme kans op de wereldtitel en wordt heel moeilijk voor de andere teams om ze nog bij te benen.
En volgens mij mocht schumacher daar inderdaad wel inhalen, er was duidelijk te zien dat er groen gezwaaid werd.
20 puntjes, ofwel een scenario zoals 1 RB uit en een Ferrari op p1, RB op p2, Ferrari op p3 is voldoende, zo halen ze namelijk 22 punten in.
20 punten is niet weinig, maar het kan snel gebeurd zijn hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:44:08
Alonso hangt m nog bijna in de vangrail, hij is duidelijk aan het racen. In dit geval ga ik op mn ogen af en niet op mn oren omdat de beelden 100 % objectief zijn en Ferrari kan roepen wat ze willen.
Wie zegt dat Alonso hem bijna in de vangrail hangt? Beelden zeggen zoooooo weinig. Je weet niet waar Alonso mee bezig is, hij kan net zo goed wat aan het spelen zijn, of wat dan ook. Als jij op het zien van beelden alleen, uitspraken van een team gaat tegenspreken, dan ben je voor mij ontzettend, maar dan echt ontzettend betweterig.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 16:43:33
Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 16:42:01
Maar als ik alles beetje goed begrijp mag je dus al van af de SC lijn(voor de laatste bocht in dit geval) inhalen, behalve in de laatste ronde?
Tenzij de race onder SC afloopt. En dat leek me niet het geval. Tenzij die om andere redenen naar binnen ging. Hoe dan ook, we weten het weldra.
de safetycar gaat altijd op het eind van de laatste ronde naar binnen. Zelfs als de baan nog niet opgeruimd is. Daarom is die uitzonderingsregel er ook. In dit geval was de baan wel weer schoon en was dat de reden dat de safetycar naar binnen ging, dus lijkt het mij legaal.

FerrariMan

Schumacher/Brawn vs. Alonso/Ferrari met in de jury...Damon Hill.


Te gek voor woorden als je erover nadenkt.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:45:38
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:44:08
Alonso hangt m nog bijna in de vangrail, hij is duidelijk aan het racen. In dit geval ga ik op mn ogen af en niet op mn oren omdat de beelden 100 % objectief zijn en Ferrari kan roepen wat ze willen.
Wie zegt dat Alonso hem bijna in de vangrail hangt? Beelden zeggen zoooooo weinig. Je weet niet waar Alonso mee bezig is, hij kan net zo goed wat aan het spelen zijn, of wat dan ook. Als jij op het zien van beelden alleen, uitspraken van een team gaat tegenspreken, dan ben je voor mij ontzettend, maar dan echt ontzettend betweterig.
ik ben niet betweterig, ik zie alonso een fout maken en er daarna alles aan doen om hem te corrigeren. DC en Eddie Jordan zeggen het ook, zijn zij ook ontzettend, maar dan ook ontzettend betweterig?? Zij zijn min of meer neutraal, jij en Domenicalli niet.

dewit911

Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 16:32:56
Citaat van: Scuderia91 op 16 mei 2010 - 16:32:14
Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 16:27:09
Geweldig opgelet van MS. De race eindigde niet onder SC (melding stond op het scherm) dus mag hij inhalen zolang er maar groene vlag is, NA de streep.

Bekijk volgende afbeelding:
http://www.gadgetworks.co.nz/atlas/pass1.jpg

Groene vlag, dus race control heeft ergens een fout gemaakt en MS valt niets te verwijten daar zijn inhaalpoging NA de lijn was.
Zijn die groene vlaggen niet pas NA de finishlijn bij het ingaan van de volgende ronde?
Heb een tweede afbeelding toegevoegd waarop het duidelijk is dat de race 'groen' was.

Ik dacht al bij eerdere SC situaties gezien te hebben  dat bij het naar binnen gaan et licht al op groen stond?

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:50:15
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:45:38
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:44:08
Alonso hangt m nog bijna in de vangrail, hij is duidelijk aan het racen. In dit geval ga ik op mn ogen af en niet op mn oren omdat de beelden 100 % objectief zijn en Ferrari kan roepen wat ze willen.
Wie zegt dat Alonso hem bijna in de vangrail hangt? Beelden zeggen zoooooo weinig. Je weet niet waar Alonso mee bezig is, hij kan net zo goed wat aan het spelen zijn, of wat dan ook. Als jij op het zien van beelden alleen, uitspraken van een team gaat tegenspreken, dan ben je voor mij ontzettend, maar dan echt ontzettend betweterig.
ik ben niet betweterig, ik zie alonso een fout maken en er daarna alles aan doen om hem te corrigeren. DC en Eddie Jordan zeggen het ook, zijn zij ook ontzettend, maar dan ook ontzettend betweterig?? Zij zijn min of meer neutraal, jij en Domenicalli niet.
Ik zag Alonso ook een domme fout maken (zie maar men eerste post over dit voorval), tot ik hoorde waarom. Namelijk Domenicalli. En de uitspraken van DC en EJ waren voor de uitspraak van Domenicalli, dus zij kunnen, net als mij, van gedacht verandert zijn na die uitspraak, dat kan jij, noch ik, weten.
Overigens, ben jij dan wel neutraal? ;)

Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 16:47:47
Schumacher/Brawn vs. Alonso/Ferrari met in de jury...Damon Hill.

Te gek voor woorden als je erover nadenkt.
Hill zou daar inmiddels toch wel over moeten zijn, niet? Bovendien zie ik dit, zelfs na uitspraak van de jury, misschien nog wel naar de rechtbank gaan...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:37:43
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:34:13
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:28:17
dat maak je mij niet wijs. in mijn ogen gewoon duidelijk een fout van Alonso.
Ik maak je niets wijs, ik zeg alleen wat ik hoorde van BBC wat zij op hun beurt vanuit andere bronnen, waarschijnlijk Ferrari, hadden. Wat een ongelofelijk betweterig gedrag van je!
waarom betweterig?? de beelden spreken toch voor zich?? Alonso is duidelijk aan het racen, anders had hij Rosberg ook wel langzij laten komen, da's een grotere concurrent van m en dan zou hij ook een straf krijgen.
Als iemand je inhaalt, ook al denk jij dat het niet mag, ga je twijfelen en kan je beter het zekere voor het onzekere nemen en je plek behouden. Misschien was hij aan het racen, maar niet met de veronderstelling dat het mocht. Simpel om zeker te zijn dat hij niet word benadeeld.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: dewit911 op 16 mei 2010 - 16:50:37
Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 16:32:56
Citaat van: Scuderia91 op 16 mei 2010 - 16:32:14
Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 16:27:09
Geweldig opgelet van MS. De race eindigde niet onder SC (melding stond op het scherm) dus mag hij inhalen zolang er maar groene vlag is, NA de streep.

Bekijk volgende afbeelding:
http://www.gadgetworks.co.nz/atlas/pass1.jpg

Groene vlag, dus race control heeft ergens een fout gemaakt en MS valt niets te verwijten daar zijn inhaalpoging NA de lijn was.
Zijn die groene vlaggen niet pas NA de finishlijn bij het ingaan van de volgende ronde?
Heb een tweede afbeelding toegevoegd waarop het duidelijk is dat de race 'groen' was.

Ik dacht al bij eerdere SC situaties gezien te hebben  dat bij het naar binnen gaan et licht al op groen stond?
Maar waren die situaties op het eind van de race? Want het is enkel daarover dat deze regel handelt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Uitleg van Ross Brawn:

Enzo

"Damon Hill is the steward here...that's going to be interesting!"

Aldus Schumacher... ;D