Button vs. Hamilton

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:13:15

« vorige - volgende »

Wie maakt de beste kans op de titel?

Jenson Button
Lewis Hamilton

zeph

Ik was een van de velen die dacht dat Hamilton zijn nieuwe teamgenoot volledig zoek zou rijden, maar na vier races staat de score dan toch op 2-0 voor Button. Een verrassende en sterke prestatie van de Brit, en ik moet dan ook toegeven dat ik hem totaal onderschat heb. Ik open deze thread in de hoop dat we er de rest van het seizoen lekker op los kunnen vergelijken en discussieren.
Het ziet er nu dus naar uit dat Button de beste kaarten in handen heeft. Is hij ook favoriet voor de titel?   :o

Barst maar los!

Enzo

Nee, in mijn ogen is Lewis een stuk beter dan Button.(Agressiever, sneller, handiger)
De strategie heeft Button aan de winst geholpen en niet zozeer zijn stuurmanskunst, al moet ik toegeven dat hij het beter doet dan ik verwacht had.

Folkert

Ik ben het het met Enzo eens. Button heeft ze allebei op strategie gewonnen. Vanzodra de race droog is of normaal verloopt, komt Button steeds te kort. Bahrein en Maleisiƫ was voor Hamilton. Button won de chaotische races. Zegt natuurlijk wat over Button, maar ik denk dat het hem niet gaat lukken als het droog is. Button doet het wel beter dan verwacht, maar hij mist de rijstijl om van uit moeilijke posities er iets van te maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 18 april 2010 - 19:16:33
Nee, in mijn ogen is Lewis een stuk beter dan Button.(Agressiever, sneller, handiger)
De strategie heeft Button aan de winst geholpen en niet zozeer zijn stuurmanskunst, al moet ik toegeven dat hij het beter doet dan ik verwacht had.
Daar ga ik volledig in mee. Button is een zeer snelle piloot, maar ik denk dat Hamilton toch net datgene meer heeft wat nodig is wanneer je de race niet kan winnen op strategie.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Nu concluderen dat Button sneller is dan Hamilton is praten zoals iemand die de F1 volgt via de kranten. Meer valt daar niet over te vertellen.

T.Nuvolari

3-1 in de kwalificaties, 2-0 in overwinningen. Button heeft duidelijk de bovenhand nu en is dus beter dan Hamilton op deze moment.
Wie het meest kans maakt op de titel? Ik kan niet kiezen. Hamilton is iets sneller ja, maar Button is veel constanter en neemt duidelijk de beste beslissingen op de baan. Vergelijk het met Senna vs Prost.
Ik vind het jammer dat tactiek hier niet echt wordt gewaardeerd, toch ook een kwaliteit die iemand een goed racer maakt.

zeph

Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 20:17:12
Nu concluderen dat Button sneller is dan Hamilton is praten zoals iemand die de F1 volgt via de kranten. Meer valt daar niet over te vertellen.

En jij volgt de F1 hoe? Sta je elk race weekend in de paddock? En wie heeft geconcludeerd dat Button sneller is?


campos

Button doet het voor mij verrassend goed. Hield Hamilton de laatste 20 ronden ook keurig op afstand. Ik denk wel dat Hamilton de snellere van de 2 is, maar dat heeft ie nog maar weinig laten zien.

Folkert

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:37:24
Button doet het voor mij verrassend goed. Hield Hamilton de laatste 20 ronden ook keurig op afstand. Ik denk wel dat Hamilton de snellere van de 2 is, maar dat heeft ie nog maar weinig laten zien.
Denk dat Hamilton in alle races nu toch wel heeft laten zien dat hij echt wel de snellere is. Button heeft gewoon beter gekozen in de strategie. En dat is natuurlijk ook helemaal zijn eigen verdienste, maar dat sluit nog niet uit dat Hamilton de snellere is op dit moment.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Wanneer, vrijdag zaterdag of zondag?
Button is op deze moment minstens even snel en sowieso beter.

meatball

Button doet het veel beter dan verwacht maar toch denk ik dat op termijn Hamilton de bovenhand zal nemen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

campos

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 20:46:55
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:37:24
Button doet het voor mij verrassend goed. Hield Hamilton de laatste 20 ronden ook keurig op afstand. Ik denk wel dat Hamilton de snellere van de 2 is, maar dat heeft ie nog maar weinig laten zien.
Denk dat Hamilton in alle races nu toch wel heeft laten zien dat hij echt wel de snellere is. Button heeft gewoon beter gekozen in de strategie. En dat is natuurlijk ook helemaal zijn eigen verdienste, maar dat sluit nog niet uit dat Hamilton de snellere is op dit moment.
ik heb er nog niet veel van gezien. ja, met versere banden. Ik denk ook dat Hamilton de snellere van de 2 is, maar vooralsnog doet Button het beter.

Folkert

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 21:17:09
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 20:46:55
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:37:24
Button doet het voor mij verrassend goed. Hield Hamilton de laatste 20 ronden ook keurig op afstand. Ik denk wel dat Hamilton de snellere van de 2 is, maar dat heeft ie nog maar weinig laten zien.
Denk dat Hamilton in alle races nu toch wel heeft laten zien dat hij echt wel de snellere is. Button heeft gewoon beter gekozen in de strategie. En dat is natuurlijk ook helemaal zijn eigen verdienste, maar dat sluit nog niet uit dat Hamilton de snellere is op dit moment.
ik heb er nog niet veel van gezien. ja, met versere banden. Ik denk ook dat Hamilton de snellere van de 2 is, maar vooralsnog doet Button het beter.
Zou ik de races toch nog eens beter bekijken ;).
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 21:21:18
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 21:17:09
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 20:46:55
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:37:24
Button doet het voor mij verrassend goed. Hield Hamilton de laatste 20 ronden ook keurig op afstand. Ik denk wel dat Hamilton de snellere van de 2 is, maar dat heeft ie nog maar weinig laten zien.
Denk dat Hamilton in alle races nu toch wel heeft laten zien dat hij echt wel de snellere is. Button heeft gewoon beter gekozen in de strategie. En dat is natuurlijk ook helemaal zijn eigen verdienste, maar dat sluit nog niet uit dat Hamilton de snellere is op dit moment.
ik heb er nog niet veel van gezien. ja, met versere banden. Ik denk ook dat Hamilton de snellere van de 2 is, maar vooralsnog doet Button het beter.
Zou ik de races toch nog eens beter bekijken ;).
Met of zonder een Hamilton gekleurde bril?? Kan me herinneren dat jij dacht dat Hamilton in Australiƫ zonder die 2e stop Button nog wel ff zou pakken. Vandaag hadden we een soortgelijke situatie waarbij Hamilton ook jacht kon maken op Button en kwam hij geen steek dichterbij. Ik had ook nooit zo'n hoge pet op van Button, maar voorlopig kan ie Hamilton boven verwachting goed matchen.

_Makke_

Citaat van: zeph op 18 april 2010 - 20:30:51
Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 20:17:12
Nu concluderen dat Button sneller is dan Hamilton is praten zoals iemand die de F1 volgt via de kranten. Meer valt daar niet over te vertellen.

En jij volgt de F1 hoe? Sta je elk race weekend in de paddock? En wie heeft geconcludeerd dat Button sneller is?

Ik volg de F1 door naar de races te kijken, moest je dat nog niet weten dan is dat meteen ook rechtgezet.

In mijn kennissenkring zitten genoeg mensen die nu zeggen dat Button sneller is dan Hamilton, puur omdat hij voor hem staat in de ranking. Als je de races bekijkt dan weet je dat er zoveel factoren meespelen. Zoals deze race ook, Button was slimmer maar ik blijf er steevast van overtuigd dan Hamilton intrinsiek sneller is.