Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

campos

Citaat van: Eric op 18 april 2010 - 17:05:37
Enzo,  .... het pitlane incident kan dus volgens jou?
Voor mij onverantwoord, veronderstel dat die twee kemphanen elkaar raken .... kan best rampzalig aflopen, stewards, mensen aan de pitmuur en de mecaniciens. FIA moet hier een sanctie opleggen.
Nog iets dat een waarschuwing of sanctie verdiend zijn de twee Ferrari noobs ... aan de ingang van de pitlane toch nog vlug proberen inhalen, zelfde hier ... als die twee elkaar aanrijden hypothekeren ze de andere piloten hun race.

Inhalen doe je op de track niet in de pitlane.

Het incident Hamilton, Webber en Vettel .... Ik ga de schuld hier bij niemand leggen, ik wacht af wat de FIA hierover gaat zeggen, maar wat ik wel wil zeggen is dat Hamilton best al wat fratsen op zijn naam kan schrijven, remember vorige race ....zigzaggen.
je wilt wel straffen, maar je wilt de schuld bij niemand neerleggen?? ik denk dat dat ook precies het probleem is nu, dr is niet echt een schuldige aan te wijzen. McLaren/Hamilton konden Vettel niet aan zien komen, dus valt hen in dit geval weinig te verwijten. Als er iemand een straf verdiend is het Vettel die steeds verder naar rechts ging, al had Hamiton natuurlijk ook eerder eieren voor zn geld kunnen kiezen.

Enzo

Citaat van: Eric op 18 april 2010 - 17:05:37
Enzo,  .... het pitlane incident kan dus volgens jou?
Voor mij onverantwoord, veronderstel dat die twee kemphanen elkaar raken .... kan best rampzalig aflopen, stewards, mensen aan de pitmuur en de mecaniciens. FIA moet hier een sanctie opleggen.

Het was zeker gevaarlijk, maar ook moeilijk en misschien wel onmogelijk om de schuldige aan te wijzen gezien het feit dat de lollipops tegelijk omhoog gingen.
De reden dat ze elkaar toch tegen kwamen was volgens mij omdat Hamilton met teveel wielspin weg reed.
In mijn ogen is het dus een race incident.
Het zou niet eerlijk zijn om één van de twee hiervoor te straffen, wat misschien nog wel discutabel is was de manier waarop Vettel daarna Lewis naar rechts probeerde te drukken.
Dat had niks meer met toeval te maken en was zeker niet per ongeluk.

flupke3

Ligt de fout gewoon niet bij de fia die eens heel duidelijk moet zeggen wat mag?

Folkert

Misschien een ideetje voor FIA, een live timing opnemen die je kan downloaden als je om wat voor reden de live race mist.
Trotse vader van Rosalie(L)

Eric

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 17:25:53
Citaat van: Eric op 18 april 2010 - 17:05:37
Enzo,  .... het pitlane incident kan dus volgens jou?
Voor mij onverantwoord, veronderstel dat die twee kemphanen elkaar raken .... kan best rampzalig aflopen, stewards, mensen aan de pitmuur en de mecaniciens. FIA moet hier een sanctie opleggen.
Nog iets dat een waarschuwing of sanctie verdiend zijn de twee Ferrari noobs ... aan de ingang van de pitlane toch nog vlug proberen inhalen, zelfde hier ... als die twee elkaar aanrijden hypothekeren ze de andere piloten hun race.

Inhalen doe je op de track niet in de pitlane.

Het incident Hamilton, Webber en Vettel .... Ik ga de schuld hier bij niemand leggen, ik wacht af wat de FIA hierover gaat zeggen, maar wat ik wel wil zeggen is dat Hamilton best al wat fratsen op zijn naam kan schrijven, remember vorige race ....zigzaggen.
je wilt wel straffen, maar je wilt de schuld bij niemand neerleggen?? ik denk dat dat ook precies het probleem is nu, dr is niet echt een schuldige aan te wijzen. McLaren/Hamilton konden Vettel niet aan zien komen, dus valt hen in dit geval weinig te verwijten. Als er iemand een straf verdiend is het Vettel die steeds verder naar rechts ging, al had Hamiton natuurlijk ook eerder eieren voor zn geld kunnen kiezen.
De FIA beschikt over allerhande beeldmateriaal, zij moeten maar bekijken wie fout treft.

Enzo

Zat nog eens naar de start te kijken en volgens mij had Alonso helemaal geen valse start.
Hij vertrekt "spot on"!!  ???

(0,10)

zeph

#111
Verdomd!  :o

Toch zei hij zelf dat hij iets te scherp vertrok.

edit:

De zijwaartse beweging begint idd pas nadat de lichten uit zijn, maar misschien rolde hij al eerder naar voren. Maar dat is niet te zien op deze beelden, ook omdat de camera inzoomt.

flupke3

Ik zie dat hij niet eerder vertrekt voor de lichten uit dus toch geen
fout!?of wel :o

Enzo

Volgens mij zijn er ook altijd beelden van bovenaf, die zullen wel een goed beeld scheppen.
Wie kan ze vinden?

Folkert

Ik zag in herhaling op BBC het shot van....die starter, ben ff zijn naam kwijt. En daar leek het wel dat hij te vroeg vertrok.
Trotse vader van Rosalie(L)

Bart VD

This space for rent

zeph

#116
De beelden van de onboard camera geven mij de indruk dat hij een perrrrrrfecte start maakt! Wat een verlies!  :'(

edit: Misschien rolt hij toch 'n beetje voordat de lichten uit zijn.  :-\

Folkert

Was eigenlijk geniale start. Echt spot on.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Yep, geen valse start als je het mij vraagt, het verbaasd me dat Ferrari geen protest aantekende.

_Makke_

Op die beelden hier kan je dat ook niet goed zien. Maar de onboard beelden waren duidelijk, Alonso was te snel weg. Een piloot weet dat trouwens ook perfect.