Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

Folkert

Petrov is ook mooi bezig. Renault is zo slecht nog niet eigenlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

Leuke wedstrijd! McLaren oppermachtig, Button weer beter dan Hamilton. Die moet trouwens nog wel een drive-thru penalty krijgen. Wat hij bij Vettel flikte kon echt niet. En dat hij Webber van de baan reed was ook niet netjes. Maar verder een fantastische wedstrijd.

Toch vraag ik me af of Alonso niet had kunnen winnen, zonder die penalty?

robbert

de race is gedaan. Alonso heeft volgens mij zijn kansen verspeeld door een valse start. Maar ik hoop dat Hamilton geen boete krijgt, maar een straf, want in de pits zo'n dingen doen is levensgevaarlijk. Hij kon daar iemand omvergereden hebben.
En Webber naast de baan duwen onder SC dan nog, is toch ook niet volgens de regels.
Maar ik denk dat hij toch maar een simpele boete gaat krijgen, als er toch na de race zal onderzocht worden. Daar is de FIA heel goed in.
Maar bij Ferrari zullen ze toch wel volgens mij wat werk aan de winkel hebben, want Mclaren heeft hen en redbull ingehaald qua snelheid, dat is zeker.

Folkert

Button is alleen voor Hamilton geëindigd dankzij zijn keuze. Ben benieuwd hoe het zou gaan als het helemaal droog is of Button dan nog steeds voor Hamilton eindigt.

Maar wat deed Hamilton bij Vettel dan? Als Hamilton een straf moet krijgen, moet Alonso dat ook krijgen. En Vettel ook. Waren allebei bezig met racen. En Vettel zette zijn auto ook naast HAmilton, dus Hamilton had niet veel kans en plaats om ergens anders naar toe te gaan.

Maar was mooie race. Button is toch beter dan ik verwacht had, maar denk dat Hamilton hem terug gaat pakken als het droog is. Als ik me niet vergis staat het nu 2-2 in de uitslag, ,maar wel 2-0 voor Button, maar die denkt hij denk ik meer aan het weer.

@Robbert: Vettel had ook veel meer ruimte kunnen laten voor Hamilton toen ze Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 11:14:08
Button is alleen voor Hamilton geëindigd dankzij zijn keuze. Ben benieuwd hoe het zou gaan als het helemaal droog is of Button dan nog steeds voor Hamilton eindigt.


Je kan recht praten en krom praten zo je wilt, maar de werkelijkheid is toch 2 zeges voor Button en 0 voor Hamilton. Zo.

supersteven

goede race van button maar moest hij echt zo traag gaan toen de safety car binnenkwam
let the sunshine shine in your heart

ibileon

verdiende overwinning voor button
Wat hamilton betreft hoop ik op geen straf want beide werden op de zelfde tijd gelost vanuit de box
deze situatie is ontstaan door omstandigheden en ni door onveilig lossen vanuit de box dus voor mij een race incident
vetel ging trouwens ook ni vrijuit door hamilton naar buiten te drukken in de pitlane!!!!
En het incident op de baan zelf!!! Als je de beelden herbekijkt merk je dat hamilton naar buiten geduwt werd door vetel en hamilton zo webber naar buiten duwt !!!!!!
Voor de rest toch weer een leuke race

_Makke_

Citaat van: robbert op 18 april 2010 - 11:00:41
de race is gedaan. Alonso heeft volgens mij zijn kansen verspeeld door een valse start. Maar ik hoop dat Hamilton geen boete krijgt, maar een straf, want in de pits zo'n dingen doen is levensgevaarlijk. Hij kon daar iemand omvergereden hebben.
En Webber naast de baan duwen onder SC dan nog, is toch ook niet volgens de regels.
Maar ik denk dat hij toch maar een simpele boete gaat krijgen, als er toch na de race zal onderzocht worden. Daar is de FIA heel goed in.

Jij hebt duidelijk de beelden niet gezien op BBC, na de race? Daar is duidelijk te zien dat McLaren Hamilton niet kon tegenhouden. Hamilton tikte Webber van de baan, dat is helemaal iets anders dan duwen. Iemand van de weg duwen tijdens SC is een fout, maar dit leek mij niet meer dan een race-incident. Er kwam nog eens bij dat Vettel naast Hamilton zat.


Het is dus enkel afwachten of Hamilton een straf gaat krijgen omdat hij via het grind de pits inreed.

Folkert

Citaat van: zeph op 18 april 2010 - 11:15:40
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 11:14:08
Button is alleen voor Hamilton geëindigd dankzij zijn keuze. Ben benieuwd hoe het zou gaan als het helemaal droog is of Button dan nog steeds voor Hamilton eindigt.


Je kan recht praten en krom praten zo je wilt, maar de werkelijkheid is toch 2 zeges voor Button en 0 voor Hamilton. Zo.
Misschien moet je is een keer het hele bericht lezen. En misschien moet je het stuk wat je quote ook nog is lezen. Ik zeg alleen maar dat ik benieuwd ben wat er gebeurd dan en heb zelfs ook al gezegd dat Button beter is dan ik had verwacht. Maar goed, kijk naar Bahrein en Maleisie, staat Hamilton toch wel voor Button. En je kan natuurlijk wel zeggen dat Button 2 keer gewonnen heeft, maar kijk dan ook naar de manier waarop.

Maar ik zeg het direct: Button heeft het goed gedaan vandaag. Goede keuze gemaakt, met beetje geluk (door o.a. verkeerde keus van andere rijders) maar verder zeer goed gereden.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 10:33:03
Zoals BBC al zei, werden ze op bijna het zelfde moment los gelaten als Vettel. Waarom zouden ze Hamilton moeten tegen houden? Dat hij Webber uit de baan tikte was ook wel wat te danken aan Vettel die aan de binnekant aan drong.

Nja, klopt inderdaad. Ik dacht dat Vettel al voorbij de wagen van Hamilton kwam piepen, maar de lollypop-man kon Vettel onmogelijk zien. Daar kan je dus geen straf voor geven.

robbert

ok geen straf voor hamilton en vettel, maar als er dan zoiets gebeurd met een ferrari, dan moet de leiding die ook door de vingers zien.
Je ziet toch in regenraces dat Mclaren de besten zijn van heel het veld en dat zelfs redbull en ferrari dan geen vuist kan maken aan de slimme tactische zetten van mclaren.
Maar je moet toch toegeven dat de snelheid van mclaren wellicht evengoed is als die van redbull en dat ferrari daarvoor toch nog wat werk geeft.
Akkoord het was een regenrace, maar dat telt ook é. Want als we nog meer regenraces krijgen, dan ziet het er wel goed uit voor mclaren

_Makke_

Citaat van: robbert op 18 april 2010 - 12:35:25
ok geen straf voor hamilton en vettel, maar als er dan zoiets gebeurd met een ferrari, dan moet de leiding die ook door de vingers zien.

Geef me eens een onterechte straf die Ferrari gekregen heeft de voorbije 3 jaar.

Citaat van: robbert op 18 april 2010 - 12:35:25
Maar je moet toch toegeven dat de snelheid van mclaren wellicht evengoed is als die van redbull en dat ferrari daarvoor toch nog wat werk geeft.
Akkoord het was een regenrace, maar dat telt ook é. Want als we nog meer regenraces krijgen, dan ziet het er wel goed uit voor mclaren

Naar mijn gevoel is de RedBull nog steeds de snelste wagen. Dit was geen normale race, al leerde deze en voorgaande races wel dat de McLaren het best goed doet in de regen.

Folkert

Citaat van: robbert op 18 april 2010 - 12:35:25
ok geen straf voor hamilton en vettel, maar als er dan zoiets gebeurd met een ferrari, dan moet de leiding die ook door de vingers zien.
Je ziet toch in regenraces dat Mclaren de besten zijn van heel het veld en dat zelfs redbull en ferrari dan geen vuist kan maken aan de slimme tactische zetten van mclaren.
Maar je moet toch toegeven dat de snelheid van mclaren wellicht evengoed is als die van redbull en dat ferrari daarvoor toch nog wat werk geeft.
Akkoord het was een regenrace, maar dat telt ook é. Want als we nog meer regenraces krijgen, dan ziet het er wel goed uit voor mclaren
Mclaren is inderdaad ingelopen op Ferrari en RBR. Kwalificatie runs zijn nog net niet helemaal snel genoeg, maar Hamilton gaf aan dat hij dacht wel op pole te hebben gestaan, maar zijn Banden het niet toe lieten. Mclaren heeft toch wel laten zien dat ze heel snel zijn in de race. Vandaag ook, was Hamilton bij far de snelste.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Massa: bijzonder zwak vandaag. Nog een paar van die races en hij kan zijn valies pakken lijkt me.
Schumacher: Dit klopt toch helemaal niet. Zelfs al is Rosberg momenteel de betere, het verschil in tijden is toch echt wel té groot.
Hamilton: Heeft een zware kluif aan Button. Ik moet toegeven dat hij me momenteel een beetje begint te overtuigen, die Jenson.

Eric

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 11:14:08
Button is alleen voor Hamilton geëindigd dankzij zijn keuze. Ben benieuwd hoe het zou gaan als het helemaal droog is of Button dan nog steeds voor Hamilton eindigt.

Maar wat deed Hamilton bij Vettel dan? Als Hamilton een straf moet krijgen, moet Alonso dat ook krijgen. En Vettel ook. Waren allebei bezig met racen. En Vettel zette zijn auto ook naast HAmilton, dus Hamilton had niet veel kans en plaats om ergens anders naar toe te gaan.

Maar was mooie race. Button is toch beter dan ik verwacht had, maar denk dat Hamilton hem terug gaat pakken als het droog is. Als ik me niet vergis staat het nu 2-2 in de uitslag, ,maar wel 2-0 voor Button, maar die denkt hij denk ik meer aan het weer.

@Robbert: Vettel had ook veel meer ruimte kunnen laten voor Hamilton toen ze Hamilton.

Het is hoe je het bekijkt natuurlijk
Button nam de beste beslissing en kon zo uitlopen ... alle grote namen namen een verkeerde beslissing ... het lot was hun echter goedgezind, dankzij twee safety cars is het pak weer bijeen kunnen komen en was het voordeel van Button ook weg.
maakt voor mij de overwinning van Button mooier.

Ik begin me wel vragen te stellen bij Schumi ... hij heeft precies moeite om de wagen onder de knie te krijgen, hopelijk gaat hij niet af ... zou een "smet" zijn op zijn mooi palmares.