Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

janke

We gaan de 4de race in, en dan wordt er gezegd dat ze RBR een beetje beu zijn. Zeker een MS freak, die jaren lang de F1 regeerde. Dat was dan oké. Pphh. Rosberg laat op dit moment MS zien hoe je een auto moet afstellen en hoe je een snelle ronde moet maken. Hij is even de weg kwijt. Hij krijgt met  de nieuwe gevestigde orde te maken. Een Vettel, Hamilton zijn nu even een maatje te groot voor supercoureur MS. En dat zal volgens mij niet beter worden. En ik denk dat hij dat zelf ook weet.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

#61
Vandaag was eigenlijk alles wel zoals verwacht. De RBR's op pole en p2,Vettel pole dus. Rosberg en Alonso weer in de top 5. Button verrast toch, mede dankzij de vermeende versnellingsbak problemen, toch in de top 5. Hamilton toch dicht bij de top. Massa ook op de verwachte plek. Enige die ik ene kant hoger (maar, andere kant op deze plek ) had verwacht was MSC. Verschil is toch wel heel groot met Rosberg.
Sutil trouwens knap 3Q gehaald. Niet verwacht aan begin van het jaar. Die gaan misschien ooit nog wel eens een gooi naar de titels doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Het lijkt me vooral het probleem dat hij niet tot op de limiet gaat met de Mercedes. Hij toert heel braafjes rond momenteel.

FerrariMan

Citaat van: janke op 17 april 2010 - 18:45:11
We gaan de 4de race in, en dan wordt er gezegd dat ze RBR een beetje beu zijn. Zeker een MS freak, die jaren lang de F1 regeerde. Dat was dan oké. Pphh.
Sorry Janke, ik zal het nooit meer zeggen.

janke

Citaat van: FerrariMan op 17 april 2010 - 18:46:03
Het lijkt me vooral het probleem dat hij niet tot op de limiet gaat met de Mercedes. Hij toert heel braafjes rond momenteel.
Dan hoort die beste man niet in de F1 thuis.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo


FerrariMan

Citaat van: janke op 17 april 2010 - 18:50:40
Citaat van: FerrariMan op 17 april 2010 - 18:46:03
Het lijkt me vooral het probleem dat hij niet tot op de limiet gaat met de Mercedes. Hij toert heel braafjes rond momenteel.
Dan hoort die beste man niet in de F1 thuis.
Na drie jaar uit de sport is het best logisch dat hij de limiet nog niet gevonden heeft.
Helaas is de F1 een harde wereld, en zal hij die toch stilaan moeten beginnen vinden.

Enzo

Dit is zijn eerste slechte quali sinds zijn rentree, dus waar hebben we het eigenlijk over?
Zijn prestaties tot dusver zou ik "gemiddeld" willen noemen, het probleem is dat hij Schumacher heet en er meer van hem verwacht word.
Laten we nog even geduld met hem hebben, ben nieuwsgierig hoe hij het op Spa gaat doen.

Bridelance

Ik vind het nog steeds geniaal hoe ze bij RBR de beschuldigingen over een verstelbaar rijhoogte (waarover Martin Whitmarsh maar niet kan over ophouden (omdat hij wss niet tegen zijn verlies kan :P))  weglachen:
twee weken geleden een rijtje mechaniekers rond de auto laten staan om gewoonweg niks te verbergen,
Christian Horner die plotseling ferrari ook beschuldigd van ene rijhoogte systeem omdat hij vindt dat als Martin Whitmarsh dat mag, hij dat ook mag. En waarmee Horner en Domenicali goed mee kunnen lachen.
Op het einde van Q3 wanneer Horner subtiel zegt: "Who needs ride height control?"
En dan vooral het interview van de ping pongende Vettel: "I have this lever on my left side. I don't know what it is for but sometimes the team asks me to pull on it  ;D"

(Trouwens mocht iemand de link hebben staan naar dat ping pong-interview van Vettel, zou die dat mij willen doorgeven? Kwas nog maar half wakker toen ze dat uitzonden  :P




Wat vinden jullie eigenlijk van dat F-duct systeem? Mocht het worden goedgekeurd door de FIA?
Persoonlijk vindt ik het weer op het randje van het reglement, net als de dubbele diffuser. En aangezien ik dacht dat de FIA aan besparingen wilde doen, is het maar raar dat alle teams nu zo'n grote kosten moeten doen om zo'n systeem in hun chasis te krijgen. Om nog maar te zwijgen van de kleinere teams die dat niet kunnen betalen, waardoor de kloof weer groter wordt met de grote teams.
Aan de andere kant kun je wel zeggen dat Mclaren al zoveel geld heeft gehangen aan dit systeem dat verbieden niet echt eerlijk zou zijn. Bovendien kan het misschien helpen met inhalen (maar soms blijkbaar ook niet als we kijken naar de strijd tussen Sutil en Hamilton van vorige keer).
Ik vindt het dus maar een twijfel geval  :-\

Enzo

Ach ja, het F-duct systeem...
Ben met je eens dat dit weer een hoop onvoorziene kosten met zich gaat mee brengen en dat de kloof tussen arm en rijk groter gaat worden.
Maar aan de andere kant, dit is wel de F1 waar innoviteiten thuis horen. Het spel van de grenzen van het toelaatbare opzoeken heeft er altijd bij gehoord.
Daarom is bezuinigen ook bijna niet te doen in de F1, tenzij je van tevoren een plafond insteld en dit door een onafhankelijke instantie laat controleren.

Persoonlijk heb ik geen probleem met de F-duct, ik zou eerder kritisch zijn op onderdelen die het inhalen bemoeilijken zoals de dubbele diffuser of de smalle voorbanden.

Folkert

#70
Hoorde het niet helemaal goed, maar Mclaren staat op een meer regenafstelling. Button sowieso, en Hamilton ook volgens mij.


Alonso Jumpstart? Maar Webber mooi weg.

Vettel en Hamilton op het zelfde moment weg, geen straf voor Hamilton.


Hamilton!!!!!!!!
Briljant. Echt die was moooi. Moest direct denken aan Spa 2000 met Schumacher en Hakkinen.


Hier heb ik op gewacht, gevecht tussen Schumacher, Vettel, Hamilton en webber.

Toch opmerkelijk hoe de keuzes van Button uitpakken. Net als Schumacher. Bijzonder knap eigenlijk wel. En Hamilton is toch wel behoorlijk agressief bezig, is toch de hele race al in de buurt van de problemen. Daarnaast rijd hij wel erg mooi.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Allé, Hamilton zal na de race wel 25sec verliezen en plaatsen verliezen op de grid in Spanje.

Ferrari 2010

Geen idee, ik weet niet of ze hier echt voor moeten straffen. En als ze Hamilton straffen, moeten ze Vettel ook straffen. Als Vettel rechts had gebleven, hadden ze naast elkaar gekund. Vettel duwde Hamilton richting de boxen, erg gevaarlijk als je het mij vraagt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

#73
Citaat van: Ferrari 2010 op 18 april 2010 - 10:07:41
Geen idee, ik weet niet of ze hier echt voor moeten straffen. En als ze Hamilton straffen, moeten ze Vettel ook straffen. Als Vettel rechts had gebleven, hadden ze naast elkaar gekund. Vettel duwde Hamilton richting de boxen, erg gevaarlijk als je het mij vraagt.

Voor die fase moet hij gewoon een penalty krijgen, McLaren mocht hem niet laten vertrekken. Vettel verdiend wel een waarschuwing (eventueel een boete), zoals ze ook al aanhaalden op BBC. Zeker met die andere fases in het achterhoofd (door het grind in de pits, naast Vettel de pits in, contact met Webber en ook die fase vorige race) zullen ze hem volgens mij flink straffen.

Folkert

Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 10:19:09
Citaat van: Ferrari 2010 op 18 april 2010 - 10:07:41
Geen idee, ik weet niet of ze hier echt voor moeten straffen. En als ze Hamilton straffen, moeten ze Vettel ook straffen. Als Vettel rechts had gebleven, hadden ze naast elkaar gekund. Vettel duwde Hamilton richting de boxen, erg gevaarlijk als je het mij vraagt.

Voor die fase moet hij gewoon een penalty krijgen, McLaren mocht hem niet laten vertrekken. Vettel verdiend wel een waarschuwing (eventueel een boete), zoals ze ook al aanhaalden op BBC. Zeker met die andere fases in het achterhoofd (door het grind in de pits, naast Vettel de pits in, contact met Webber en ook die fase vorige race) zullen ze hem volgens mij flink straffen.
Zoals BBC al zei, werden ze op bijna het zelfde moment los gelaten als Vettel. Waarom zouden ze Hamilton moeten tegen houden? Dat hij Webber uit de baan tikte was ook wel wat te danken aan Vettel die aan de binnekant aan drong.
En bij het in gaan van de pits: ja ok die zou wel bestrafbaar kunnen zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)