Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:13:36

« vorige - volgende »

Wie wordt er wereldkampioen?

Alonso
9 (23.7%)
Massa
6 (15.8%)
Hamilton
12 (31.6%)
Button
0 (0%)
Schumacher
2 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Vettel
2 (5.3%)
Iemand anders
2 (5.3%)
Webber
5 (13.2%)

Totaal aantal stemmen: 31

Franky R.

Iets zegt mij dat het zeker geen Vettel wordt;


;D ;D ;D


Supermariobros

Ik blijf bij mijn eerste gedacht: Lewis Hamilton met een punt voorsprong op Mark Webber.

Enzo

Wat we ook niet moeten vergeten is de hoeveelheid motors die al gebruikt zijn, meer dan 8 gebruiken is 10 plaatsen straf.

McLaren-Mercedes
Jenson Button: 7 stuks
Lewis Hamilton: 7 stuks

Mercedes Grand Prix
Michael Schumacher: 7 stuks
Nico Rosberg: 7 stuks

Red Bull Racing-Renault
Sebastian Vettel: 7 stuks
Mark Webber: 6 stuks

Ferrari
Felipe Massa: 8 stuks
Fernando Alonso: 8 stuks

Williams-Cosworth
Rubens Barrichello: 6 stuks
Nico Hülkenberg: 7 stuks

Renault
Robert Kubica: 6 stuks
Vitaly Petrov: 6 stuks

Force India-Mercedes
Adrian Sutil: 7 stuks
Vitantonio Liuzzi: 7 stuks

Scuderia Toro Rosso-Ferrari
Sebastien Buemi: 7 stuks
Jaime Alguersuari: 7 stuks

Lotus-Cosworth
Jarno Trulli: 7 stuks
Heikki Kovalainen: 7 stuks

HRT-Cosworth
Sakon Yamamoto: 7 stuks
Bruno Senna: 7 stuks

Sauber-Ferrari
Nick Heidfeld/Pedro de la Rosa: 9 stuks
Kamui Kobayashi: 7 stuks

Virgin-Cosworth
Timo Glock: 7 stuks
Lucas di Grassi: 7 stuks


Folkert

De WK top zit dus redelijk dicht bij elkaar nog. Webber heeft nog 1 motor over/extra. Maar we weten niet hoe de andere motoren er aan toe zijn. Motoren uit een regen race lijken me veel minder belast en nog wel inzetbaar denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 21 september 2010 - 13:17:02
De WK top zit dus redelijk dicht bij elkaar nog. Webber heeft nog 1 motor over/extra. Maar we weten niet hoe de andere motoren er aan toe zijn. Motoren uit een regen race lijken me veel minder belast en nog wel inzetbaar denk ik.

Denk dat we weer teams krijgen die bij de laatste race nog één verse motor hebben. Deze kunnen ze dan veel meer uitknijpen en veel meer belasten.
Ziet er dus wel goed uit voor de Renaults en Webber.

Gerard

Inderdaad, Webber lijkt hier een voordeel te hebben,maar in hoeverre zijn de motoren al gebruikt door Alonso "versleten"?

Het zit wel erg dicht bij elkaar allemaal..

Zou Ferrari te dicht tegen de limiet zitten dat zij alle 8 al verbruikt hebben?

Enzo

Citaat van: Gerard op 21 september 2010 - 14:05:06
Inderdaad, Webber lijkt hier een voordeel te hebben,maar in hoeverre zijn de motoren al gebruikt door Alonso "versleten"?

Het zit wel erg dicht bij elkaar allemaal..

Zou Ferrari te dicht tegen de limiet zitten dat zij alle 8 al verbruikt hebben?

Ze hadden toch motor problemen aan het begin van het seizoen.

Folkert

Citaat van: Enzo op 21 september 2010 - 13:27:18
Citaat van: Burorri op 21 september 2010 - 13:17:02
De WK top zit dus redelijk dicht bij elkaar nog. Webber heeft nog 1 motor over/extra. Maar we weten niet hoe de andere motoren er aan toe zijn. Motoren uit een regen race lijken me veel minder belast en nog wel inzetbaar denk ik.

Denk dat we weer teams krijgen die bij de laatste race nog één verse motor hebben. Deze kunnen ze dan veel meer uitknijpen en veel meer belasten.
Ziet er dus wel goed uit voor de Renaults en Webber.
Als dat het spektakel ook ten goede komt ben ik een tevreden man.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Dus ik had het toch bij het rechte eind (wat Alonso en Ferrari betreft), maar ik wist niet dat ook de andere teams zo snel door hun motoren heen waren.
Maar ik dacht dat eerder gebruikte motoren opnieuw mogen worden ingezet?

Dan vermoed ik dat men vooral met de motoren van Monaco, Hongarije en Valencia opnieuw inzet.

rafael25

Webber: Als de nieuwe update van Mclaren gaat werken zie ik hem niet meer WK worden. Mocht RBR de sterkste blijven heeft hij zeker een kans.
Vettel: Is ook dit jaar nog te onstuimig. Gaa t geen WK meer worden.
Hamilton: Is imo beste en foutlooste coureur dit jaar. Waren het niet voor Monza en zijn fout lag hij nu nog steeds aan de leiding denk ik. Als de update van Mclaren gaat werken zie ik Hamilton echt goede zaken doen en het WK binnen halen
Button: Houd zeker het hoofd koel, maar is te langzaam om Hamilton aan te vallen. Word geen WK.
Alonso: als de Ferrari echt zo goed is, zie ik hem aanvallen en ook WK worden, weet alleen niet of de Ferrari zo snel is. Als de ?Mac en Ferrari even snel zijn word het echt spannend tussen Alonso en Hamilton, met denk en hoop ik Hamilton als winnaar.

T.Nuvolari

Citaat van: frankypankyv8 op 21 september 2010 - 17:20:03
Dus ik had het toch bij het rechte eind (wat Alonso en Ferrari betreft), maar ik wist niet dat ook de andere teams zo snel door hun motoren heen waren.
Maar ik dacht dat eerder gebruikte motoren opnieuw mogen worden ingezet?

Dan vermoed ik dat men vooral met de motoren van Monaco, Hongarije en Valencia opnieuw inzet.


Zo snel zijn ze er toch niet doorheen. De meesten zullen die 7de motor misschien nog 2 of 3 races gebruiken om dan vervolgens die laatste in de seizoensfinale in te zetten.
Ferrari heeft volgens mij de belasting van de 8 motoren verspreid over het seizoen en kan er nog wel tegen.

Folkert

Citaat van: rafael25 op 22 september 2010 - 02:48:11
Webber: Als de nieuwe update van Mclaren gaat werken zie ik hem niet meer WK worden. Mocht RBR de sterkste blijven heeft hij zeker een kans.
Vettel: Is ook dit jaar nog te onstuimig. Gaa t geen WK meer worden.
Hamilton: Is imo beste en foutlooste coureur dit jaar. Waren het niet voor Monza en zijn fout lag hij nu nog steeds aan de leiding denk ik. Als de update van Mclaren gaat werken zie ik Hamilton echt goede zaken doen en het WK binnen halen
Button: Houd zeker het hoofd koel, maar is te langzaam om Hamilton aan te vallen. Word geen WK.
Alonso: als de Ferrari echt zo goed is, zie ik hem aanvallen en ook WK worden, weet alleen niet of de Ferrari zo snel is. Als de ?Mac en Ferrari even snel zijn word het echt spannend tussen Alonso en Hamilton, met denk en hoop ik Hamilton als winnaar.
Huh? Zelf geschreven?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 22 september 2010 - 10:35:04
Citaat van: rafael25 op 22 september 2010 - 02:48:11
Webber: Als de nieuwe update van Mclaren gaat werken zie ik hem niet meer WK worden. Mocht RBR de sterkste blijven heeft hij zeker een kans.
Vettel: Is ook dit jaar nog te onstuimig. Gaa t geen WK meer worden.
Hamilton: Is imo beste en foutlooste coureur dit jaar. Waren het niet voor Monza en zijn fout lag hij nu nog steeds aan de leiding denk ik. Als de update van Mclaren gaat werken zie ik Hamilton echt goede zaken doen en het WK binnen halen
Button: Houd zeker het hoofd koel, maar is te langzaam om Hamilton aan te vallen. Word geen WK.
Alonso: als de Ferrari echt zo goed is, zie ik hem aanvallen en ook WK worden, weet alleen niet of de Ferrari zo snel is. Als de ?Mac en Ferrari even snel zijn word het echt spannend tussen Alonso en Hamilton, met denk en hoop ik Hamilton als winnaar.
Huh? Zelf geschreven?
Wat bedoel je Burrori?

Niels_

Citaat van: T.Nuvolari op 22 september 2010 - 07:22:45
Citaat van: frankypankyv8 op 21 september 2010 - 17:20:03
Dus ik had het toch bij het rechte eind (wat Alonso en Ferrari betreft), maar ik wist niet dat ook de andere teams zo snel door hun motoren heen waren.
Maar ik dacht dat eerder gebruikte motoren opnieuw mogen worden ingezet?

Dan vermoed ik dat men vooral met de motoren van Monaco, Hongarije en Valencia opnieuw inzet.


Zo snel zijn ze er toch niet doorheen. De meesten zullen die 7de motor misschien nog 2 of 3 races gebruiken om dan vervolgens die laatste in de seizoensfinale in te zetten.
Ferrari heeft volgens mij de belasting van de 8 motoren verspreid over het seizoen en kan er nog wel tegen.
Klopt, hebben ze ook bij Ferrari gemeld. Ze gaan nog motoren gebruiken die ze vroeger op het seizoen gebruikt hebben. Misschien een motor van Monaco gebruiken om ook in Monza te racen, ik zeg maar wat.

meatball

Zou die dekselse Alonso het toch klaarspelen ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat