Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:13:36

« vorige - volgende »

Wie wordt er wereldkampioen?

Alonso
9 (23.7%)
Massa
6 (15.8%)
Hamilton
12 (31.6%)
Button
0 (0%)
Schumacher
2 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Vettel
2 (5.3%)
Iemand anders
2 (5.3%)
Webber
5 (13.2%)

Totaal aantal stemmen: 31

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 28 maart 2010 - 09:11:50
Weet niet wat ik eerder zei, maar ik denk dat het een van de mclaren coureus word. De mclaren heeft echt een goede race snelheid.
Dat weet ik zo niet, het valt moeilijk af te leiden uit afgelopen race. Alonso's banden waren gewoon op, hij heeft dubbel zo lang moeten doen met dezelfde bandensoort, dat is niet zo evident. Ik betwijfel dat Lewis echt sneller was.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Mee eens. Dat geloof ik ook niet zo. Hij pitte vaker en dus krijg je een andere situatie.

Folkert

Dat is inderdaad ook wel zo. Maar als je kijkt naar de race snelheid van Mclaren afgelopen race, zie je dat ze te veel laten liggen in de kwalificatie. In de twee races kwamen ze toch goed mee en reden zeker goede tijden.
Het is dus nog wel moeilijk inschatten waar iedereen precies staat, als is de basis toch goed te zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Veel zal afhangen of redbull de betrouwbaarheid  de komende races
kan oplossen.De concurrentie zit niet stil en ze mogen geen overwinningen
uit handen geven zoals in de eerste 2 gp .

janke

Dat zal gaan tussen Ferrari, McLaren en RBR denk ik. En als de RBR betrouwbaar is, zie ik Vettel met de hoofdprijs gaan lopen. Wat hem gegund is.
Some things are too important to be left in the past.

flupke3

Het grote voordeel voor Vettel is dat momenteel de concurrentie niet snel genoeg is
dus blijft hij favoriet.

Folkert

Denk dat de concurrentie zeker wel snel genoeg is, maar dat Vettel het grote voordeel had dat de concurrentie afgelopen 2 races wat meer naar achteren stonden. Zijn grote pech is natuurlijk dat hij niet optimaal kon benutten door zijn uitval beurten.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Vettel heeft de beste kaarten,maar wat gaat het snel met die nieuwe puntentelling,Massa vorige race wk leider en nu geen top 5 meer, dat gaat nog rare wendingen geven denk ik. Had Vettel geen pech gehad dan was er al een zeer grote kloof geweest met de tweede ik weet eigenlijk nog niet of ik deze puntentelling wel zo een goede zaak vindt
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

T.Nuvolari

Elk puntensysteem zal spannende en saaie seizoenen opleveren als het om het kampioenschap gaat. Voorlopig is het niet saai en dus kunnen we niet klagen.

Folkert

Citaat van: meatball op 28 april 2010 - 21:00:32
Vettel heeft de beste kaarten,maar wat gaat het snel met die nieuwe puntentelling,Massa vorige race wk leider en nu geen top 5 meer, dat gaat nog rare wendingen geven denk ik. Had Vettel geen pech gehad dan was er al een zeer grote kloof geweest met de tweede ik weet eigenlijk nog niet of ik deze puntentelling wel zo een goede zaak vindt
Ik denk dat de daling van Massa in de punten lijst niet heel veel zou hebben gescheeld met de oude punten telling. Maar dat weet ik niet zeker. Hij scoorde nu ook maar 2 punten en met oude punten telling 0.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 29 april 2010 - 18:14:23
Citaat van: meatball op 28 april 2010 - 21:00:32
Vettel heeft de beste kaarten,maar wat gaat het snel met die nieuwe puntentelling,Massa vorige race wk leider en nu geen top 5 meer, dat gaat nog rare wendingen geven denk ik. Had Vettel geen pech gehad dan was er al een zeer grote kloof geweest met de tweede ik weet eigenlijk nog niet of ik deze puntentelling wel zo een goede zaak vindt
Ik denk dat de daling van Massa in de punten lijst niet heel veel zou hebben gescheeld met de oude punten telling. Maar dat weet ik niet zeker. Hij scoorde nu ook maar 2 punten en met oude punten telling 0.
Zo anders is deze puntentelling niet. Alleen het gat tussen 1 en 2 is relatief wat groter en krijgen nr's 9 en 10 ook punten, verder zijn de verhoudingen redelijk hetzelfde. De vorige race stond Massa zonder overwinningen aan kop, nu Button met 2 overwinningen. En Rosberg die staat met 'slechts' 2 podiumplekken op de 2e plaats!

Folkert

Citaat van: campos op 30 april 2010 - 13:47:12
Citaat van: Burorri op 29 april 2010 - 18:14:23
Citaat van: meatball op 28 april 2010 - 21:00:32
Vettel heeft de beste kaarten,maar wat gaat het snel met die nieuwe puntentelling,Massa vorige race wk leider en nu geen top 5 meer, dat gaat nog rare wendingen geven denk ik. Had Vettel geen pech gehad dan was er al een zeer grote kloof geweest met de tweede ik weet eigenlijk nog niet of ik deze puntentelling wel zo een goede zaak vindt
Ik denk dat de daling van Massa in de punten lijst niet heel veel zou hebben gescheeld met de oude punten telling. Maar dat weet ik niet zeker. Hij scoorde nu ook maar 2 punten en met oude punten telling 0.
Zo anders is deze puntentelling niet. Alleen het gat tussen 1 en 2 is relatief wat groter en krijgen nr's 9 en 10 ook punten, verder zijn de verhoudingen redelijk hetzelfde. De vorige race stond Massa zonder overwinningen aan kop, nu Button met 2 overwinningen. En Rosberg die staat met 'slechts' 2 podiumplekken op de 2e plaats!
Ja dat probeerde ik dus ook te zeggen, die punten telling is niet zo heel veel veranderd relatief.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Het is natuurlijk ook zo dat tot nu toe niemand
echt favoriet is door de uitslagen.

zeph

#58
Nou, als het waar is wat ze zeggen en dat pas bij deze GP duidelijk wordt hoe de kaarten liggen, dan ziet het er goed uit voor RBR.

meatball

Citaat van: zeph op 08 mei 2010 - 17:26:36
Nou, als het waar is wat ze zeggen en dat pas bij deze GP duidelijk wordt hoe de kaarten liggen, dan ziet het er goed uit voor RBR.
Veel duidelijker is het niet geworden moet ik zeggen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat