Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:13:36

« vorige - volgende »

Wie wordt er wereldkampioen?

Alonso
9 (23.7%)
Massa
6 (15.8%)
Hamilton
12 (31.6%)
Button
0 (0%)
Schumacher
2 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Vettel
2 (5.3%)
Iemand anders
2 (5.3%)
Webber
5 (13.2%)

Totaal aantal stemmen: 31

Ferrari 2010

De gedachtengang van Robbert is volgens mij naïef. Hij ziet rampscenario's, Ferrari kan volgens hem niets goed doen. De mannen die bij Ferrari werken zijn geen mannekes die op hun 18de van school zijn gegaan hé. Dat zijn topingenieurs! Wat moet je een plezant leven hebben als fan als alles wat je van je team kan denken, dingen zijn die mis gaan ::)

Overigens, Burorri, wat versta je onder marginaal proberen te rijden? Ik zie nu een Johnny in zijn getuned golfke met overdreven dikke uitlaat eronder idioot doen in mijn gedachten, maar je bedoelt vast iets anders :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Je vergeet een Broodje warm vlees.  ;D

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 09 maart 2010 - 08:55:46
De gedachtengang van Robbert is volgens mij naïef. Hij ziet rampscenario's, Ferrari kan volgens hem niets goed doen. De mannen die bij Ferrari werken zijn geen mannekes die op hun 18de van school zijn gegaan hé. Dat zijn topingenieurs! Wat moet je een plezant leven hebben als fan als alles wat je van je team kan denken, dingen zijn die mis gaan ::)

Overigens, Burorri, wat versta je onder marginaal proberen te rijden? Ik zie nu een Johnny in zijn getuned golfke met overdreven dikke uitlaat eronder idioot doen in mijn gedachten, maar je bedoelt vast iets anders :)
Ik bedoel inderdaad iets anders ;). Ik doelde er meer op dat ze wat meer risico gaan nemen met hun benzine lading. Het is inderdaad wel zo dat Ferrari genoeg kennis heeft en genoeg ervaren mensen die dit weten aan te pakken.

En Marc_VI: de stelling is inderdaad niet heel erg realistisch, maar het zou zomaar kunnen. Ik denk dat Alonso wel een rijder is die wat risico's durft te nemen en dan wat minder benzine mee neemt en dan bestaat er een kans dat hij zonder benzine komt te staan.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 09 maart 2010 - 10:37:19
En Marc_VI: de stelling is inderdaad niet heel erg realistisch, maar het zou zomaar kunnen. Ik denk dat Alonso wel een rijder is die wat risico's durft te nemen en dan wat minder benzine mee neemt en dan bestaat er een kans dat hij zonder benzine komt te staan.

Die kans is even groot bij Alonso als bij eender welke andere piloot. Bij Ferrari verbruiken ze mogelijks meer, bon, ze zullen dan ook meer benzine meenemen. It's as simple as that.

Folkert

Citaat van: Makke op 09 maart 2010 - 13:10:05
Citaat van: Burorri op 09 maart 2010 - 10:37:19
En Marc_VI: de stelling is inderdaad niet heel erg realistisch, maar het zou zomaar kunnen. Ik denk dat Alonso wel een rijder is die wat risico's durft te nemen en dan wat minder benzine mee neemt en dan bestaat er een kans dat hij zonder benzine komt te staan.

Die kans is even groot bij Alonso als bij eender welke andere piloot. Bij Ferrari verbruiken ze mogelijks meer, bon, ze zullen dan ook meer benzine meenemen. It's as simple as that.
Denk dat rijstijl toch wel invloed heeft op benzine verbruik. Kan me vergissen, maar volgens kan een rijstijl wel invloed hebben op het benzine verbruik. Volgens mij is hier ook wel eens discussie over geweest tussen Hamilton en Button.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 09 maart 2010 - 10:37:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 09 maart 2010 - 08:55:46
De gedachtengang van Robbert is volgens mij naïef. Hij ziet rampscenario's, Ferrari kan volgens hem niets goed doen. De mannen die bij Ferrari werken zijn geen mannekes die op hun 18de van school zijn gegaan hé. Dat zijn topingenieurs! Wat moet je een plezant leven hebben als fan als alles wat je van je team kan denken, dingen zijn die mis gaan ::)

Overigens, Burorri, wat versta je onder marginaal proberen te rijden? Ik zie nu een Johnny in zijn getuned golfke met overdreven dikke uitlaat eronder idioot doen in mijn gedachten, maar je bedoelt vast iets anders :)
Ik bedoel inderdaad iets anders ;). Ik doelde er meer op dat ze wat meer risico gaan nemen met hun benzine lading.
Ik denk dat elk team dat ietsje trager is dan hun concurrenten, wel met dat dilemma zit. Stel dat McLaren een beetje trager is dan Ferrari, dan hebebn zij net zoveel reden om met hun lading te spelen als Ferrari wanneer ferrari net trager is dan McLaren. Hoeveel je verbruik effectief is, heeft daar geen invloed op. Wel of je de tragere of de snellere bent...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 09 maart 2010 - 14:05:52
Citaat van: Burorri op 09 maart 2010 - 10:37:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 09 maart 2010 - 08:55:46
De gedachtengang van Robbert is volgens mij naïef. Hij ziet rampscenario's, Ferrari kan volgens hem niets goed doen. De mannen die bij Ferrari werken zijn geen mannekes die op hun 18de van school zijn gegaan hé. Dat zijn topingenieurs! Wat moet je een plezant leven hebben als fan als alles wat je van je team kan denken, dingen zijn die mis gaan ::)

Overigens, Burorri, wat versta je onder marginaal proberen te rijden? Ik zie nu een Johnny in zijn getuned golfke met overdreven dikke uitlaat eronder idioot doen in mijn gedachten, maar je bedoelt vast iets anders :)
Ik bedoel inderdaad iets anders ;). Ik doelde er meer op dat ze wat meer risico gaan nemen met hun benzine lading.
Ik denk dat elk team dat ietsje trager is dan hun concurrenten, wel met dat dilemma zit. Stel dat McLaren een beetje trager is dan Ferrari, dan hebebn zij net zoveel reden om met hun lading te spelen als Ferrari wanneer ferrari net trager is dan McLaren. Hoeveel je verbruik effectief is, heeft daar geen invloed op. Wel of je de tragere of de snellere bent...
nee, maar als je meer verbruikt ben je in principe wel in het nadeel, dus is de kans groter dat je trager bent  ;) niet dat ik het met robert eens ben hoor, maar ik denk dat het verbod op bijtanken wel eens heel interessant kan gaan worden. Hoeveel een motor verbruikt hangt natuurlijk ook niet alleen af van de motor zelf, maar ook van de afstelling en aerodynamica van de auto, bandenspanning ed.

_Makke_

Citaat van: Burorri op 09 maart 2010 - 14:01:23
Citaat van: Makke op 09 maart 2010 - 13:10:05
Citaat van: Burorri op 09 maart 2010 - 10:37:19
En Marc_VI: de stelling is inderdaad niet heel erg realistisch, maar het zou zomaar kunnen. Ik denk dat Alonso wel een rijder is die wat risico's durft te nemen en dan wat minder benzine mee neemt en dan bestaat er een kans dat hij zonder benzine komt te staan.

Die kans is even groot bij Alonso als bij eender welke andere piloot. Bij Ferrari verbruiken ze mogelijks meer, bon, ze zullen dan ook meer benzine meenemen. It's as simple as that.
Denk dat rijstijl toch wel invloed heeft op benzine verbruik. Kan me vergissen, maar volgens kan een rijstijl wel invloed hebben op het benzine verbruik. Volgens mij is hier ook wel eens discussie over geweest tussen Hamilton en Button.

Dan nog blijft dat hetzelfde verhaal. Ferrari weet net als elk ander team hoeveel de wagen(s) verbruik(t)(en). Ze gaan de wagen(s) dus ook voldoende volgieten. Als Alonso meer verbruikt dan Massa, dan zal Alonso ook met een zwaardere wagen starten.

FerrariMan

Dus de brandstof zal wereldkampioen worden, zullen we het daarover alvast eens worden?

campos

Citaat van: Makke op 09 maart 2010 - 14:31:44
Citaat van: Burorri op 09 maart 2010 - 14:01:23
Citaat van: Makke op 09 maart 2010 - 13:10:05
Citaat van: Burorri op 09 maart 2010 - 10:37:19
En Marc_VI: de stelling is inderdaad niet heel erg realistisch, maar het zou zomaar kunnen. Ik denk dat Alonso wel een rijder is die wat risico's durft te nemen en dan wat minder benzine mee neemt en dan bestaat er een kans dat hij zonder benzine komt te staan.

Die kans is even groot bij Alonso als bij eender welke andere piloot. Bij Ferrari verbruiken ze mogelijks meer, bon, ze zullen dan ook meer benzine meenemen. It's as simple as that.
Denk dat rijstijl toch wel invloed heeft op benzine verbruik. Kan me vergissen, maar volgens kan een rijstijl wel invloed hebben op het benzine verbruik. Volgens mij is hier ook wel eens discussie over geweest tussen Hamilton en Button.

Dan nog blijft dat hetzelfde verhaal. Ferrari weet net als elk ander team hoeveel de wagen(s) verbruik(t)(en). Ze gaan de wagen(s) dus ook voldoende volgieten. Als Alonso meer verbruikt dan Massa, dan zal Alonso ook met een zwaardere wagen starten.
zo simpel is het ook allemaal ook weer niet. t is niet zo dat je vantevoren precies weet hoeveel je nodig gaat hebben, je zult altijd met marges moeten gaan werken. de één gaat wat meer risico nemen als de ander. Als je toch al 2 tiende sneller bent als je concurrent zul je zeker niet teveel risico gaan nemen, maar in andere situtatie's kan een paar liter meer of minder net het verschil gaan maken.

RadioActiveMan

Van de banden zal het verschil allesinds niet komen volgens Bridgestone. Bandenslijtage is bij de voorlopige top 4 (Mercedes, Red Bull, Ferrari en McLaren) zo goed als gelijk. De sauber blijkt veel minder last te hebben van slijtage, als ze de rest kunnen bijhouden, kunnen ze hieruit misschien wel een strategisch voordeel houden. Het voordeel zou zelfs zo groot zijn dat dit al merkbaar zou zijn op banen waar dit niet zo'n heel grote rol speelt.

Folkert

Citaat van: Marc_Vl op 09 maart 2010 - 15:52:00
Van de banden zal het verschil allesinds niet komen volgens Bridgestone. Bandenslijtage is bij de voorlopige top 4 (Mercedes, Red Bull, Ferrari en McLaren) zo goed als gelijk. De sauber blijkt veel minder last te hebben van slijtage, als ze de rest kunnen bijhouden, kunnen ze hieruit misschien wel een strategisch voordeel houden. Het voordeel zou zelfs zo groot zijn dat dit al merkbaar zou zijn op banen waar dit niet zo'n heel grote rol speelt.
Dat zou dan nog wel heel interessant kunnen worden. Meende al ergens gelezen te hebben dat Sauber serieuze underdog gaat worden/kan zijn.

@de brandstofquestie: Klopt inderdaad dat andere teams dan ook moeten gaan spelen met de hoeveelheden. Maar als je al minder verbruikt, heb je wel een grotere marge dan een veel verbruikende motor.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ok , ferrari heeft dus een grotere tank en zal dus niet zonder benzine vallen.
Het komt in orde met ferrari
ze worden wereldkampioen.
Sommige vergeten wel dat ik grote fan ben van ferrari, en dat ferrari wel dingen goed kan doen.

Folkert

Weet niet wat ik eerder zei, maar ik denk dat het een van de mclaren coureus word. De mclaren heeft echt een goede race snelheid.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Zolang Vettel opgaves geeft blijft het moeilijk inschatten.
Ik ben eerder geneigd om een mclaren als l favoriet naar voor
ts schuiven.