GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:06:13

« vorige - volgende »

zeph

#90
Ik snap je rekensom niet, maar het verschil tijdens Q1 was 9+ seconden. Als dat verschil indicatief is voor race-tijden, dan zit de race-leider dus in minder dan 15 ronden achter de laatste.

Bij de eerste race van 2009 was het verschil tussen de snelste en langzaamste tijd bij Q1 minder dan 2 seconden.

http://www.formula1.com/results/season/2009/805/6602/

Ferrari 2010

Citaat van: zeph op 13 maart 2010 - 20:10:41
Ik snap je rekensom niet, maar het verschil tijdens Q1 was 9+ seconden. Als dat verschil indicatief is voor race-tijden, dan zit de race-leider dus in minder dan 15 ronden achter de laatste.

Bij de eerste race van 2009 was het verschil tussen de snelste en langzaamste tijd bij Q1 minder dan 2 seconden.

http://www.formula1.com/results/season/2009/805/6602/

Ik heb gewoon 107% van de 1min54 genomen hoor ;) En met 107% zit je nu eenmaal na 15 ronden bij het dubbelen. (100/7 = 14,...) Vroeger vond men dat aanvaardbaar, dus lijkt me dat nu ook aanvaardbaar. 2009 is allesbehalve een referentie, die nieuwe teams hebben een serieuze handicap. Niet alleen omdat ze nieuw zijn, ook omdat ze een veel kleiner budget hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

#92
Massa zijn motor wordt al gewisseld. Het is te hopen dat dit geen voorbode is voor het seizoen. En nu lees ik net op een andere site dat Alonso zijn motor ook vervangen zou worden.

Ik ben echt eens benieuwd naar de race. Want als de ene motor net iets meer verbruikt dan de andere motor zou dit in gewicht nogal eens doorslaggevend kunnen zijn. Ik hoop dat we een mooie race te zien gaan krijgen en geen optocht.

Ferrari 2010

Bwa, ze hebben al veel getest, problemen zouden ze toen toch al wel te weten zijn gekomen, misschien gewoon vanwege de hitte in Bahrein en de lage luchtvochtigheid ofzo? Beter vervangen dan stil vallen! Het kost hen niets om die te vervangen en later er weer in te zetten in bijvoorbeeld de vrijdagtrainingen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

zeph


Ferrari 2010

Ik wilde het net ook zeggen, dit is ooo zooo saai. De snelste start vooraan en de traagste achteraan, enige wat ze doen is banden wisselen en in een trein huiswaarts rijden. Wat een zever!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

zeph

wacht ff, gaat Alonso dan toch nog iets proberen?

KVDracer

Ik had andere verwachtingen van de race. ligt het aan het circuit of is het inhalen gewoon onmogelijk? De toekomst zal het uitwijzen.a

tazpas

In de meer dan 20 jaar Formule1 is dit met verve de saaiste race dat ik live bekeken heb. En meteen ook de laatste. Mooi van Bernie & Co om er in te slagen om de Formule1 volledig naar de knoppen te helpen met hun "niet bijtanken" strategie. De Yaris Cup is 150x spanender...Ik hoop van harte dat het MotoGP seizoen alles zal goedmaken anders zeg ik mijn kabelabonnement zelfs op. Pffffffffffffffffffffffff

Ferrari 2010

Citaat van: KVDracer op 14 maart 2010 - 14:32:14
Ik had andere verwachtingen van de race. ligt het aan het circuit of is het inhalen gewoon onmogelijk? De toekomst zal het uitwijzen.a
Ik heb eigenlijk weinig wagens dicht genoeg bij elkaar zien rijden om in te halen. De rechte stukken zijn lang genoeg, wei sneller is kan er volgens mij echt wel inhalen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

Citaat van: tazpas op 14 maart 2010 - 14:38:45
In de meer dan 20 jaar Formule1 is dit met verve de saaiste race dat ik live bekeken heb. En meteen ook de laatste. Mooi van Bernie & Co om er in te slagen om de Formule1 volledig naar de knoppen te helpen met hun "niet bijtanken" strategie. De Yaris Cup is 150x spanender...Ik hoop van harte dat het MotoGP seizoen alles zal goedmaken anders zeg ik mijn kabelabonnement zelfs op. Pffffffffffffffffffffffff

Race werd eigenlijk alleen spannend gemaakt door problemen aan de auto. ookal was deze ook niet echt heel spannend ligt het hier vooral om de baan. Bahrein lay-out was altijd crap en na de verandering van S2 nog slechter.

Goede race van Alonso, massa, vettel en Hamilton.

Enzo

Inderdaad een saaie race, jammer maar ik had al het vermoeden dat dit wel eens zou kunnen gebeuren.
Schumacher niet slecht gereden gezien het feit dat hij bijna 4 jaar droog staat, denk dat hij Rosberg nog wel de baas kan verderop in het seizoen.

Dreumeltje

Yup , zelf ik vond ook een saaie race. (misschien te veel verwachtigen)
Lag ook een beetje aan het circuit , denk ik
Alleen jammer van Sutil , die had ik graag gezien in de top 8

Ferrari , proficiat !!

campos

Idd, erg saai. zeg het niet snel, maar kan er nu weinig anders van maken. De omgeving maakt er natuurlijk ook niet beter op en de uitslag wordt ik ook niet echt vrolijk van ;)

Ferrari 2010

Citaat van: WeezyAveli op 14 maart 2010 - 15:05:37ookal was deze ook niet echt heel spannend ligt het hier vooral om de baan. Bahrein lay-out was altijd crap en na de verandering van S2 nog slechter.
Als er nu veel mensen in een treintje reden zou ik zeggen: je hebt gelijk. Maar nu denk ik eerder van: ze leken achter elkaar aan te cruisen, de startvolgorde is bepaald op basis van snelheid en de snelste start vooraan, als de verhoudingen met lading dan nog dezelfde zijn, tsja, dan krijg je zo'n saaie optocht. Dat heeft niets met het circuit te maken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.